czernobyl10 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Nazwa: Clear Sky - Remake | Aktualna wersja: 1.1.5.6 Platforma: Czyste Niebo | Patch: 1.5.10 Twórca: Max Warlock Opis: Spoiler Autorzy postawili sobie za zadanie wykonanie wysokiej jakości i stabilnej modyfikacji na rozgrywkę, której celem będzie przekształcenie gry w «sandbox». Brak jest w tej wersji nowej fabuły, lokacje mają więcej anomalii. Pełen spis zmian: Spoiler Ulepszona grafika, dźwięk i fizyka Dodatkowy, klimatyczny ambient (opcjonalnie) Większość lokacji przeszła poprawki, zostały usunięte\dodane obiekty, poprawiono niedoróbki; Ozieleniono lokacje do Jantara, na pozostałych przyroda umiera, gdy przybliżamy się CEA; Zmieniono system pogody; Modele i animacje tuszkanów, mięsaczy, dzików, ślepych psów, pseudopsów, snorków i pijawek zamieniono na analogiczne z ZP; Buildowska kolizja trupów. Ulepszona sztuczna inteligencja Ulepszona walka: NPC dają kolbami i pięściami w zwarciu, przeładowują broń po walce (opcjonalnie), strzelają celniej, wyłączają latarki w czasie walki. Ulepszona symulacja: NPC obchodzą anomalie przy pomocy detektora, zbierają przedmioty i obszukują trupy mutantów i ludzi, zmieniają pancerze, sprzedają łup w offline (opcjonalnie), leczą się po walce i leczą rannych towarzyszy, chowają się w ukrycia w czasie Emisji. Ranni «monolitowcy» wysadzają się przy przybliżeniu się gracza. W czasie Emisji mutanty wpadają w niespokojny-nieszkodliwy stan. Wrony latają niżej nad ziemią. Nowa zawartość Lokacje: Sortownia, Mroczny Parów, Bar, Dzicz, Zachodnia Prypeć, Wschodnia Prypeć, Podziemia Prypeci, Laboratorium X-18, Dom Kartografa; Frakcje: Ekolodzy, Kopacze, Myśliwi; 30 nowych mutantów; Dodano 6 medykamentów, 26 artykułów spożywczych i 6 napojów; Zmiany w rozgrywce Na większych lokacjach, zapisywanie możliwe jest tylko w pobliżu ognisk (opcjonalnie); Rano i wieczorem Bagna patroluje wojskowy śmigłowiec (opcjonalnie); Dynamiczny spawn pojedynczych NPC i mutantów (opcjonalnie); Wprowadzono głód, pragnienie i sen (opcjonalnie); Zanieczyszczenie wody pitnej i niekonserwowanych produktów (opcjonalnie); Ograniczenie objętości inwentarza (opcjonalnie); Apteczki przywracają zdrowie stopniowo (opcjonalnie); GUI-apteczki; Organizer z głosem prywatnego dziennika Szramy, zapisanymi historiami, skopiowanymi dokumentami i notatkami o lokacjach, frakcjach, anomaliach, artefaktach, broni, pancerzach; Możliwość wzięcia pieniędzy z trupów; Możliwość kradzieży kieszonkowej («Shift» + «F»); Możliwość strzelania z karabinu maszynowego w BTR («X»). Możliwość aktywacji zakapsułowanych anomalii. Możliwość zdejmowania\zakładania hełmu («8»), ochraniającego od psi-promieniowaniem i oddziaływaniem niektórych mutantów. Nowe specjalizacje NPC: ochroniarz, ekonomista, programista, informator, lekarz, naukowiec. Z PDA usunięto wszystkie rozdziały, oprócz globalnej mapy i statystyki. Rozszerzenie funkcjonału PDA przy pomocy pendrive'ów z modułami: wyświetlania nazw kluczowych punktów, otrzymania nowości o śmierci NPC, połączenia się z ogólnym kanałem informacyjnym. Możliwość płatnego szkolenia dot. remontu broni i pancerzy, kradzieży kieszonkowych i rzucaniu nożami. Usługa programistów: kopiowanie pendrive'ów z informacją o ulepszeniach. Usługi naukowców: szczegółowe informacje o artefaktach, wymiana artefaktów na zakapsułowane anomalie, pełne badanie lekarskie. Usługi informatorów: sprzedaż informacji o schowkach, kupowanie kwestowych PDA i dokumentów, sprzedaż informacji. Usługi ekonomistów: depozyt, przechowywanie pieniędzy. Usługi Sidorowicza: sojusz z frakcjami. Latarka, noktowizor, GPS-znaczniki, licznik Geigera i detektory artefaktów działają zależnie od akumulatorów; Kończące się śruby + możliwość ich podniesienia (opcjonalnie); Handlarze nie kupują zepsutych przedmiotów, a także pancerzy, zdjętych z trupów; Schowki zapełniono przypadkowo i niezależnie od tego czy została otrzymana informacja; Możliwość otrzymania koordynatów nowych schowków z pendrive'ów kwestowych NPC; Możliwość ulepszenia pancerzy pod każdym względem. Zraniony gracz może poprosić o apteczkę u NPC. Przy obszukiwaniu zombifikowanych stalkerów można dostać zarażenie. Część kwestowa Możliwość stania się wojskowym stalkerem. Poboczne linie fabularne: «Narkobiznes», «Samowolka», «Nieproszony gość», «Wojskowa tajemnica», «Duch», «Ostre oko», «Chronozmiana», «Baron», «Bielmo», «Bojowa koleżanka». 8 typów powtarzających się dodatkowych zadań. Anomalie i artefakty Dynamiczne anomalie (opcjonalnie); Dodano anomalne zjawiska: Zaćmienie, Lśnienie i Godzina Strachu (opcjonalnie); Anomalie: «Lejek», «Maszyna Czasu», «Przestrzenna Pętla», «Martwa Strefa»; Anomalia «Trampolina» jest groźna i naprawdę wyrzuca gracza wysoko (opcjonalnie); Właściwości niektórych artefaktów pojawiają się bezpośrednio z plecaka; Artefakty można brać tylko specjalnymi rękawicami, inaczej GG dostaje obrażenia i zarażenie (opcjonalnie); Elektryczne artefakty widoczne tylko nocą. Artefakty pierwszej kategorii widoczne bez detektora. Możliwości interakcji z przedmiotami Śledzenie ruchu NPC, oznaczanie terenu i schowki przy pomocy GPS-znaczników; Zakładanie własne schowków za pomocą wodoodpornych plecaków; Sprawdzanie poziomu radioaktywnego zakażenia z pomocą licznika Geigera; Sprawdzanie stanu broni z pomocą zestawów do broni; Samodzielnie naprawiać pancerze i broń za pomocą specjalnych zestawów; Słuchanie muzyki przy pomocy MP3-playera; Grać na gitarze i harmonijce ustnej; Brać w ręce artefakty z pomocą specjalnych rękawic; Wkładanie znalezionych artefaktów w kontener; Używanie racji, wzywanie z jej pomocą ochroniarzy. Zmiany w broni Radykalnie zmieniona większa część oryginalnej broni. Charakterystyki próbowano doprowadzić do realizmu, modele zamieniono na prawokomorowe. Naboje można brać tylko z pasa; Nowa broń (głównie w postaci unikalnych i rzadkich egzemplarzy): - pistolety i rewolwery - ТТ-33, APS, GSz-18, FN Five-Seven, Ruger GP-100; - obrzyny i strzelby - BM-16, TOZ-55 «Żubr», TOZ-34 Obrzyn, USAS-12, «Benelli» XM1014, «Protecta», Wieprz-12; - szturmowe karabiny i pistolety maszynowe - HK UMP-45, Mk.17 SCAR-H, «Bizon» PP-19, АКМ-107 «Taktyk», HK MP-5A3 ACOG, FN-P90, АК-101, АК-108, SR-3 «Wichr», Mk.17 SCAR-H; - karabiny snajperskie - ASWK (KSWK), Mosin M1891, Barrett М82А1А, CheyTac Intervention M200, SW-98, SWD-C, WA2000, M1000, Accuracy International L96A1, SIG SG 550 Sniper; - karabiny maszynowe: M134 Minigun-E, FN Minimi; - inna broń - PZRK, Miotacz ognia, M79. Konieczność doboru tłumika do kalibru; Możliwość zakładania min («7»); Możliwość zmiany broni w slocie noża. Nowa zimna broń: Wojskowy nóż, Nóż «Asasyn», Nóż «Maniak», Młotek, Tasak, Pazur; Jeśli broń jest w złym stanie, przy wystrzale możliwy jest wybuch naboju w broni; Celownik u pistoletów na muszce; Dodano noże do rzucania. Zmiana interfejsu Dynamiczny HUD z efektem oddychania (opcjonalnie); Wyświetlenie pasa z artefaktami na HUD (opcjonalnie); Wskaźniki zepsutej broni, radiacji i psi-promieniowania (opcjonalnie); Wyświetlanie godziny na HUD (opcjonalnie); Usunięto skalę stanu zdrowia, pancerza, wytrzymałości i radiacji; Wyświetlenie daty na minimapie; Kursor w stylu CzN. A także ulepszona fizyka i ambient, wiele poprawek oryginalnej gry. Ostrzeżenia i zalecenia, porady: Spoiler Ostrzeżenia: 1. Konieczne jest rozpoczęcie nowej gry! 2. Nie jest kompatybilny z innymi modami! 3. Wymaga najnowszego patcha (1.5.10)! 4. Nie ma trybu wieloosobowego! 5. Stabilna praca nie jest gwarantowana na słabych maszynach! 6. Nie przechodźcie na inną lokację będąc w maszynie/samochodzie! 7. Modyfikację należy uruchamiać tylko za pomocą launchera! 8. Wsparcie techniczne nie dotyczy właścicieli repacków i srebrnej edycji, a także grzebaczy i cheaterów! 9. Plik Informacja techniczna(«Техническая информация») należy przeczytać! 10. Po skorzystaniu z opcji wyłączenia ograniczenia zapisów, ograniczenia objętości inwentarza oraz konieczności posiadania baterii, na zawsze pozbędziesz się swobodnej gry. Ten punkt oznacza, że uważnie przeczytałeś plik ReadMe. Jeśli przeczytasz go za późno, potraktuj to jako karę za arogancję. Zalecenia: 1. Przed początkiem nowej gry trzeba zawsze całkowicie przeładować silnik. 2. Autosave'y i quicksave'y niszczą się prędzej niż zapisy zrobione ręcznie. 3. Brak pamięci częściej jest możliwy w Windows XP (DX9), niż w Windows 7 (DX10). 4. W pamięci silnika w pełni zmieszczą się tylko 4 lokacje, dlatego czasami trzeba go uruchomić ponownie. 5. Droga do gry nie powinna zawierać symboli cyrylicy. Porady: 1. Przed wędrówkami kupujcie śruby i akumulatory. 2. Wieszajcie naboje na pas. 3. Usuwajcie szczególnie mocne artefakty w kontener. 4. Nie zbierajcie wszystkiego - nikt nie kupi chłamu. 5. Patrzcie na zegarek, żeby nie spotkać się ze wojskowym śmigłowcem. 6. Nie zapominajcie zmieniać zużytych rękawic. Możliwe problemy: Spoiler - Problem oryginalnej gry z ciemną plamą wokół GG rozwiązuje się komendami w konsoli: r2_sun_depth_far_bias -0.00001 r2_sun_depth_far_scale 1 r2_sun_depth_near_bias 0.00001 r2_sun_depth_near_scale 1 r2_sun_near 25 - Czasami w transporcie odwraca się sterowanie. Przyczyna: silnikowy błąd. Rozwiązanie: zawsze parkujcie twarzą na północ. - Opisy ulepszeń u mechaników przy nakierowaniu na nich kursora myszy pojawiają się i od razu znikają. Przyczyna: wyświetlanie artefaktów na HUD'zie. Rozwiązanie: wyłączcie daną funkcję w dodatkowych opcjach. FAQ: Spoiler Q: Wycięta została oryginalna fabuła? A: Nie. Q: Zaspawnowane są nowe lokacje? A: Częściowo. Q: Dlaczego w opisach artefaktów nie wyświetlają się ich właściwości? A: Dokładne właściwości artefaktów wyświetlają się tylko w organizatorze przy kupowaniu informacji u naukowców. Q: Dlaczego detektor nie można włożyć w slot? A: Albo nie macie akumulatorów, albo w slocie na pistolety znajduje się broń, którą trzeba trzymać dwoma rękami. Q: Dlaczego nie działa szybkie użycie bandaża i apteczki? A: Nie zapełnione sloty rozładunkowe. Dla zapełnienia użyjcie menu rozładunku (klawisz «Enter»). Q: Dlaczego nie udaje się niczego odremontować z pomocą narzędzi? A: Niewystarczająca umiejętność naprawy. Q: Dlaczego nowe klawisze czasami nie działają? A: Nowe klawisze działają trochę inaczej. Nie trzeba ich klikać, a przytrzymywać parę sekund do otrzymania potrzebnego efektu. Q: Dlaczego w dialogu z mechanikami i handlarzami z plecaka znika część wyposażenia. A: Mechanicy nie naprawiają i nie kupują pancerzy, zdjętych z trupów, a handlarze nie kupują chłamu. Q: Dlaczego latarka i noktowizor nie działają. A: Nie ma akumulatorów. Q: Dlaczego nie pomagają energetyki? A: A nie wypiliście ich za dużo? Trzeba poczekać dzień. Q: Dlaczego nie mogę przeładować, chociaż mam w plecaku naboje? A: Dla przeładowania, naboje trzeba wieszać na pasie. Sterowanie: Spoiler «Tab» - PDA; «С» - inwentarz; «Alt» - detektor СКМ – latarka. «F7» - zapis; «Enter» - kamizelka; «F1», «F2», «F3», «F4», «F5», «F6» - sloty; «Shift» + «F» – kradzież kieszonkowa; «X» – strzelanie z karabinu; «7» - założenie miny; «8» - zdjąć\nałożyć hełm; «Alt» – komputerowy celownik. Ustawienia klawiszy do rozładunku są w pliku gamedata\scripts\new_key_manager.script Zespół: Spoiler Aleksander «Aleks» (ACDC) Bogdan «BogDIC» (tekstury) Siergiej «Mechanicus» (pancerze, broń) Maks «Acerman» (konfigi) Julij «Julius» (głos) BlooderDen (modele i animacje broni); Oddzielne podziękowania: Shoker - za rady, Charsi - za binder śrub, MrRome - za soundtrack, Rastaman_vip74 – za optymalizację skybox'ów, proger_Dencheek - za binder «Trampoliny», Петрович - za głos Pietrowicza, Андрей «Macuzaman» - za ciekawe pomysły na zadania, Игорь «Panda19» i Иван «Petrenka» - za testowanie i porady, Макс «Acerman» - za trzymanie starego zespołu w bojowym duchu. i wielu innym... Wymagania systemowe: Spoiler System: Windows Ultimate x64 CPU: Intel Core i5/AMD Phenom II i lepszy; RAM: 4 Gb i więcej; VRAM: 1 Gb i więcej. Screeny: Spoiler Wideo: Spoiler Linki do pobrania: Spoiler Mod na Yandex: https://yadi.sk/d/7XncwXyRrRbeG Kumulatywny patch: https://yadi.sk/d/uzZyNptqvDRmn PS. W przypadku gdy plik się nie pobiera, trzeba zmienić z "public" na "copy", jednakże do tego potrzebny jest konto na Yandexie. Update 1.1.6.1: https://yadi.sk/d/5viVbpg01GiPUQ Dodatki: https://yadi.sk/d/YKs9Y5s9jdqkU Instalacja: Spoiler 1) Sprawdzić główny katalog gry, czy nie ma folderu gamedata i usunąć jeśli taki jest; 2) Upewnić się, że wersja gry to 1.5.10, w przeciwnym razie pobrać i zainstalować patch; 3) Skopiować zawartość folderu «Clear Sky – Remake» w główny katalog gry ze zgodą na zamianę plików; 4) Zainstalować potrzebne update'y i fix'y; 5) Zainstalować potrzebne addony/dodatki (opcjonalnie); 6) Uruchomić grę przez plik bin\launcher.exe; 7) W głównym menu nacisnąć F10, i potem ustawić sobie ustawienia w menu; 😎 Uruchomić ponownie grę. Źródło: ap-pro.ru stalkerportaal.ru gk-stalker.xyz 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Odpaliłem , mod działa. Uruchomienie "launcher exe" po skopiowaniu plików bin do katalogu podstawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czernobyl10 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Mod jak pisałem jest nadal w fazie otwartej bety więc trzeba się spodziewać następnych patchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Clear Sky - Remake 0.2http://ap-pro.ru/load/chistoe_nebo/mody/clear_sky_remake_0_2/12-1-0-1855 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacjent1972 Opublikowano 19 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Ta wersja moda nie doczekała się ukończenia i zamknięto projekt. Ga gruzach powstał nowy temat moda i mod. Aktualna wersja to 1.1.4 Link do moda: http://ap-pro.ru/go?https://yadi.sk/d/7XncwXyRrRbeG Link do kumulatywnego patcha: http://ap-pro.ru/go?https://yadi.sk/d/4bfFsAxVeFPpM Link do Addona: http://ap-pro.ru/go?https://yadi.sk/d/YKs9Y5s9jdqkU Video z moda: Spoiler Dla zainteresowanych modyfikacją nowy link: http://ap-pro.ru/forum/37-10316-29#895440 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szperacz Opublikowano 24 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 (edytowane) @pacjent1972, wiesz jak się ma sprawa ze schowkami? wciąż trzeba czekać na współrzędne czy jest jak w Zewie że można ich szukać samemu? A mechanizm staminy został zmieniony czy jest po staremu? Jakby co wkradła się tobie mała literówka w poście Edytowane 24 Lipca 2016 przez Szperacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gatzek Opublikowano 24 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 Dla chętnych mały plik powodujący napełnienie schowka przy jego znalezieniu. Po znalezieniu schowka, na który nie mamy jeszcze namiarów otwieramy go, schowek jest pusty, zamykamy okienko i otwieramy schowek jeszcze raz i czary mary, schowek jest pełny. Stash_Filler.zip 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 11 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 Pojawił się Update w wersji 1.1.6.1 (ŹRÓDŁO) - cena za nauczenie o kradzieżach kieszonkowych zmniejszona dwa razy; - zmniejszona ilość granatów u Monolitowców; - zmieniono wyposażenie Czystoniebowców. Poprzednie zmiany w ReadMe. Yandex: [KLIK] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.