Jump to content

[Tutorial] [COP] Dodajemy model celownika.


Recommended Posts

!Jeśli nieczytałeś/aś poprzedniego poradnika będzie Ci ciężko!

 

 

Kolejny poradnik dotyczący modeli, tym razem zajmiemy się zrobieniem niezdejmowanego celownika do broni, w poradniku celownik zrobimy dla HUD'a pistoletu maszynowego MP5. Przystąpmy do pracy.

 

Co trzeba posiadać :

 

Milkshape'a z pluginem z poprzedniego poradnika.

SDK 0.7 ze źródła podanego wyżej.

 

Zaczynamy :

 

Odpalamy naszego milkshape'a potem importujemy model o nazwie "wpn_mp5_hud".

Przechodzimy do zakładki "Bones"  widzimy kości modelu powinno nam się coś takiego ukazać:

Screen: http://scr.hu/1ib2/2bh8l

 
Celownik :
 
Skoro mamy już zaimportowany model broni to teraz trzeba jakoś zrobić celownik. Ale jak?
Importujemy model "wpn_scope_susat" który znajdziemy w folderze "upgrades".
 
Zaznaczamy jego grupę w zakładce "Groups" (jest to grupa mesh01) i klikamy "Move" w zakładce "Models" i ustawiamy go. 
U mnie jest tak ustawiony. Screen: http://scr.hu/1ib2/johu7
 
Dalsze czynności :
 
Znów zaznaczamy grupę celownika ale go nieprzesuwamy nigdzie tylko przechodzimy do zakładki "Bones" i klikamy na kość modelu o nazwie "body" i klikamy "Assing". Po tej czynności przechodzimy do sekcji "Models" i zaznaczamy puste pole, potem do sekcji "Bones" i klikamy na kość "body" jeśli nam się zaznaczył na czerwono p. m. to oznacza że się udało. Musimy usunąć kość "link" ponieważ SDK wywali błąd, klikamy w tym celu dwa razy na kość "link" i klikamy "Delete".
 
Eksportujemy model : 
 
Eksportujemy model jak w poprzednim poradniku, niezapominamy żeby dopisać ".object" na końcu nazwy inaczej nici z eksportu.
 
"Obróbka" w SDK :
 
Włączamy SDK i importujemy model który wyeksportowaliśmy, zaznaczamy plik animacji o nazwie "wpn_mp5_hud_animation" i musimy teraz wyeksportować model do pliku z rozszerzeniem ".ogf"
 
Praca z configami broni : 
 
Otwieramy config o nazwie "w_mp5" i na samym końcu mamy sekcję "[wpn_mp5_nimble]" to jest początek configu broni "Przecinacz" którą otrzymać możemy od "Żwawego".
Wklejamy na samym końcu pliku to:
 
scope_status = 1 ; 0 - no addonsilencer_status = 2 ; 1 - permanentgrenade_launcher_status = 0 ; 2 - attachablezoom_enabled = true ; (on,off)zoom mode (right mouse button)zoom_rotate_time = 0.25scope_zoom_factor = 30scope_texture = wpn_crosshair_l85item_visual             = dynamicsweaponswpn_mp5nazwa_pliku.ogf
 
Zapisujemy config.
 
Najważniejsza czynność, test : 
 
Odpalamy grę, kupujemy u "Żwawego" Przecinaka wychodzimy ze "Skadowska" i wyciągamy naszą broń naszym oczom powinien się ukazać taki widok:
 
 
NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE PORADNIKA.
  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

"nie wyrażam zgody na kopiowanie poradnika"

ohh maj gatet, jak ja siem napracofałeeem...jepać sztalker.pl bo tam od mjutikont objaziają

 

 

Poradnik średni. Moduję od niedawna, a już to znam. Ale dla nowych się przyda.

  • Negative 1
Link to comment
Share on other sites

  • Meta locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.