Skocz do zawartości

[Tutorial] [COP] Dodajemy model celownika.


Rekomendowane odpowiedzi

!Jeśli nieczytałeś/aś poprzedniego poradnika będzie Ci ciężko!

 

 

Kolejny poradnik dotyczący modeli, tym razem zajmiemy się zrobieniem niezdejmowanego celownika do broni, w poradniku celownik zrobimy dla HUD'a pistoletu maszynowego MP5. Przystąpmy do pracy.

 

Co trzeba posiadać :

 

Milkshape'a z pluginem z poprzedniego poradnika.

SDK 0.7 ze źródła podanego wyżej.

 

Zaczynamy :

 

Odpalamy naszego milkshape'a potem importujemy model o nazwie "wpn_mp5_hud".

Przechodzimy do zakładki "Bones"  widzimy kości modelu powinno nam się coś takiego ukazać:

Screen: http://scr.hu/1ib2/2bh8l

 
Celownik :
 
Skoro mamy już zaimportowany model broni to teraz trzeba jakoś zrobić celownik. Ale jak?
Importujemy model "wpn_scope_susat" który znajdziemy w folderze "upgrades".
 
Zaznaczamy jego grupę w zakładce "Groups" (jest to grupa mesh01) i klikamy "Move" w zakładce "Models" i ustawiamy go. 
U mnie jest tak ustawiony. Screen: http://scr.hu/1ib2/johu7
 
Dalsze czynności :
 
Znów zaznaczamy grupę celownika ale go nieprzesuwamy nigdzie tylko przechodzimy do zakładki "Bones" i klikamy na kość modelu o nazwie "body" i klikamy "Assing". Po tej czynności przechodzimy do sekcji "Models" i zaznaczamy puste pole, potem do sekcji "Bones" i klikamy na kość "body" jeśli nam się zaznaczył na czerwono p. m. to oznacza że się udało. Musimy usunąć kość "link" ponieważ SDK wywali błąd, klikamy w tym celu dwa razy na kość "link" i klikamy "Delete".
 
Eksportujemy model : 
 
Eksportujemy model jak w poprzednim poradniku, niezapominamy żeby dopisać ".object" na końcu nazwy inaczej nici z eksportu.
 
"Obróbka" w SDK :
 
Włączamy SDK i importujemy model który wyeksportowaliśmy, zaznaczamy plik animacji o nazwie "wpn_mp5_hud_animation" i musimy teraz wyeksportować model do pliku z rozszerzeniem ".ogf"
 
Praca z configami broni : 
 
Otwieramy config o nazwie "w_mp5" i na samym końcu mamy sekcję "[wpn_mp5_nimble]" to jest początek configu broni "Przecinacz" którą otrzymać możemy od "Żwawego".
Wklejamy na samym końcu pliku to:
 
scope_status = 1 ; 0 - no addonsilencer_status = 2 ; 1 - permanentgrenade_launcher_status = 0 ; 2 - attachablezoom_enabled = true ; (on,off)zoom mode (right mouse button)zoom_rotate_time = 0.25scope_zoom_factor = 30scope_texture = wpn_crosshair_l85item_visual             = dynamicsweaponswpn_mp5nazwa_pliku.ogf
 
Zapisujemy config.
 
Najważniejsza czynność, test : 
 
Odpalamy grę, kupujemy u "Żwawego" Przecinaka wychodzimy ze "Skadowska" i wyciągamy naszą broń naszym oczom powinien się ukazać taki widok:
 
 
NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE PORADNIKA.
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.