Yurek Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Jestem w trakcie przechodzenia zadań zlecanych przez personaże z Niezbadanych Terenów. Dotychczas nie było z tym żadnych problemów, aż do ostatniej soboty. Postanowiłem opisać pokrótce moją weekendową walkę o to by móc pograć dalej w Soliankę Ale do rzeczy. Problem pojawił się podczas wykonywania zadania dla Ginekologa (dysk z Labiryntu). Po uzyskaniu podpowiedzi od Cyklopa udałem się bezpośrednio przejściem z groty Ginekologa do Labiryntu. Samo przejście przez Labirynt jest nietrudne, więc nie ma co się rozpisywać. Po dotarciu do tzw "trójkątnej sali" widać pod sufitem okrągłe przejście prowadzące do pomieszczenia z rannym najemnikiem. Żeby dotrzeć do tego przejścia trzeba sie wspiąć po pochyłej ścianie skalnej. (Podczas mojej pierwszej wizyty w Labiryncie po szkatułkę skorzystałem z wejścia "wytrychu" i ominąłem przejście przez teleport, więc nie musiałem się z tą ścianką męczyć ) Według poradnika (do którego w końcu się odwołałem po niezliczonych bezowocnych próbach wspęcia się na rzeczoną ściankę): 3. Z prawej u góry widać przejście. Musisz się tam dostać. Starannie i dokładnie, z wykorzystaniem wszelkich umiejętności, włazisz na górę. Wrażenie takie, że i szczury ci w tym pomagają, postawiając grzbiety. wejście nie powinno sprawiać aż takiego kłopotu . Niestety, w moim przypadku nic z tego. Dosłownie poznałem wszystkie plamki i załamki na teksturach pokrywających tą nieszczęsną ściankę i nic mi to nie dało http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/confused.gif. Nadal ciągle spadałem, zsuwałem się i nie mogłem wspiąć się na nią by pchnąć fabułę do przodu Może nie trzeba było wybijać wszystkich szczurów i karaluchów w Labiryncie (do Pieczary i Labiryntu wchodzę zawsze przygotowany jak na III Wojnę Światową - PK, Minigun lub MG42 są wyposażeniem standardowym )? Na dołączonej do poradnika mapie wyraźnie jest napisane w tym miejscu "do góry po ścianie", w Pieczarze taki napis oznaczał istnienie czegoś na kształt niewidocznej drabinki, po której można było się wspiąć wyżej, ale tutaj, w Labiryncie, nic z tego. Zaświtał mi w głowie pomysł - zespawnuj ten Dysk i daj sobie spokój z tą ścianką , ale zaraz potem wiadro zimnej wody w postaci zdania z Poradnika: 23. Znajdujemy w Labiryncie półżywego najemnika, który wie o Pompie Infuzyjnej, i mówi, gdzie szukać kolby do niej. Dysk z informacją leży w pobliżu. Jeśli przedtem dostawaliście sie do Szkatułki przez teleport, znajdziecie najemnika szybko, on leży na podejściu do tego teleportu. Zabieramy dysk, leczymy najemnika. Co z tego, że zespawnuję Dysk (którego tak prawdę mówiąc nie mogę znaleźć w spisie przedmiotów z Solianki ) jeśli rozmowa musi się odbyć (tej przecież nie zespawnuję ).... W związku z tym, musiałem uporać się z tym problemem w inny sposób Podaję go poniżej na wypadek, gdyby ktoś grający w Soliankę napotkał ten sam problem w przyszłości. Potrzebny jest nam plik: actor.ltx (ścieżka: X:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\creatures). To właśnie w nim (po zrobieniu sobie kopii oryginalego pliku ) dokonujemy zmian opisanych poniżej: max_item_mass = 100.0 jump_speed = 7.6 crouch_coef = 0.45 climb_coef = 0.7 run_coef = 2.1 sprint_koef = 2.6 run_back_coef = 1.8 Wartości jump speed i climb_coef powyżej zmieniamy na takie jak poniżej: max_item_mass = 100.0 jump_speed = 10.0 crouch_coef = 0.45 climb_coef = 5.0 run_coef = 2.1 sprint_koef = 2.6 run_back_coef = 1.8 Zapisujemy nowy plik actor.ltx, ładujemy sejwa i bez problemu pokonujemy tą upierdliwą ścianę, po czym robimy sejwa, wychodzimy z gry i przywracamy plik pierwotny Myk jest w swej prostocie wręcz trywialny, ale wymagał niestety żmudnego grzebania w necie Niech moc będzie z Wami (bo czasem jej potrzeba DUŻO podczas grania w Soliankę ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Dzięki Yourek wiem, o której ściance piszesz ....W wersji 19.04. też trzeba było dobrze się nakombinować by w końcu dotrzeć do tego otworu na górze. Tam jednak po kilkunastu próbach jakoś się udawało. Na pewno wielu skorzysta z twojej porady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yurek Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 Dzięki Yourek wiem, o której ściance piszesz ....W wersji 19.04. też trzeba było dobrze się nakombinować by w końcu dotrzeć do tego otworu na górze. Tam jednak po kilku próbach jakoś się udawało. Na pewno wielu skorzysta z twojej porady. Nie ma za co Po to w końcu (między innymi ) jest to Forum. Pomogliście mi na początku mojej zabawy w Soliankę, teraz mogę odwdzięczyć się pomagajac innym potrzebującym A tak offtop - hełmu z Fallouta na razie nikt nie wymyślił jak wyciągnąć od Blendy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Ile ja puściłem wiązanek przy tej scianie No Yurek wielki szacun ,najpierw to nieszczęsne przejscie do Prypeci ,teraz ścianka.Nie odpuszczasz i tylko tak dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yurek Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 Ile ja puściłem wiązanek przy tej scianie No Yurek wielki szacun ,najpierw to nieszczęsne przejście do Prypeci ,teraz ścianka.Nie odpuszczasz i tylko tak dalej. Żona (nie Zona ) była na mnie przez pół weekendu zła, za moje "troszkę" niecenzuralne odzywki i patrzyła na mnie jak na jakiegoś czuba, jak z uporem maniaka skakałem na tą zakichaną ściankę i za każdym razem spadałem na dół. Pomysł na rozwiązanie przyszedł po kilku na imprezie (Barbórka ) i w niedzielę nastąpiła moja chwila triumfu nad materią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.