Skocz do zawartości

stalker1997

Weteran
  • Postów

    129
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana stalker1997 w dniu 15 Listopada

Użytkownicy przyznają stalker1997 punkty reputacji!

O stalker1997

  • Urodziny 10/08/1997

Metody kontaktu

  • Skype
    Tropiciel2013
  • Steam ID
    menelito

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rościnno

Informacje o profilu

  • Ruble
    820
  • Frakcja
    Najemnicy
  • Broń główna
    FT 2000

Konfiguracja PC

  • System operacyjny
    Nexus Lite - Custom Windows 11
  • Procesor
    Intel i5-11400F
  • Karta graficzna
    NVidia RTX 3070
  • Pamięć RAM
    DDR4 3200MHz 32GB

Ostatnie wizyty

2008 wyświetleń profilu

Osiągnięcia stalker1997

Doświadczony

Doświadczony (5/21)

188

Reputacja

  1. Czyli optymalizację próbowali przypudrować upscalingiem. Jeżeli gra chodzi słabo już na Xbox Series X, to boję się zobaczyć wersję PCtową.
  2. Właśnie dzisiaj przeczytałem. Chodzi dokładnie o okryte już niesławą FSR/DLSS: https://ithardware.pl/aktualnosci/stalker_2_wymagania_sprzetowe_afera-36611.html
  3. Z tego co rozumiem, to wersje pudełkowe rozszerzone dostępne są tylko na stronie GSC i tylko w przed-sprzedaży, więc jest duże ryzyko, że po premierze, edycja ostateczna może być już niedostępna. Cyfrowe edycje natomiast jak najbardziej będą do nabycia nawet po 20-tym listopada. Jeżeli na prawdę chcesz zagrać na premierę i nie stracić pieniędzy na, być może, niedokończony produkt, możesz skorzystać z opcji, którą podałem w poście wyżej: Tak jak napisałem w jednym akapicie. Nie potrafiłem wyczytać jasnej odpowiedzi na to pytanie. Jeżeli edycje pudełkowe nie otrzymają ekwiwalentu zawartości z edycji cyfrowej, no to będzie to już przegięcie.
  4. @Ignachinio Najlepiej od razu wytłumaczę obie wersje, cyfrową i pudełkową: Pudełkowe: - Wersja standardowa - Steel book, List od twórców, przepustka do Zony, zestaw naklejek, zawartość Early Bird (plecak, wersja specjalna Wintara, kombinezon turysty, dodatkowe piosenki i opowieści przy ognisku) - Wersja limitowana - wszystko powyżej + mapa zony, plakat, naszywki frakcji, nieśmiertelnik, multi-tool z zestawem do ogniska - Wersja kolekcjonerska - wszystko powyżej + figurka Stalkera, Art Book - Wersja ostateczna - wszystko powyżej + lampa w postaci pojemnika na artefakty, stalkerski plecak Cyfrowe: Edycja Standardowa - zawartość Early Bird Edycja Deluxe - wszystko co zawiera edycja standardowa, dodatkowo sprzęt dla trybu fabularnego i wieloosbowego: - broń: pistolet PTM "Monolit" (tylko tryb fabularny), karabin szturmowy AR416 "Monolit", pistolet maszynowy Integral-A "Reimann" (tylko tryb fabularny), karabin szturmowy Lavina SA "Gabion" (tylko tryb fabularny), karabin wyborowy M701 "Łowca", strzelba M860 "Monolit" - kombinezony SEVA "Włóczęga", SSP-100M SIRCAA, Ultralekki kombinezon najemnika (tylko tryb fabularny) - dodatkowa misja poboczna - oficjalny Artbook oraz oryginalny zestaw ścieżki dźwiękowej Edycja Ostateczna - wszystko co zawiera wersja deluxe, dodatkowo: - rewolwer Rhino "Modelowy konkurent", pistolet maszynowy "Monolit" Viper, karabin szturmowy Fora-221 "Kołysanka", gładkolufowa strzelba D12 "Margach D12MT" - egzoszkielet frakcji Warta "PSZ-21W Szturm" - przepustka sezonowa - dostęp do dwóch rozszerzeń oraz wszystkich dodatków w przyszłości Jest mi nie do końca zrozumiałe, czy edycje fizyczne będą posiadać dodatkową zawartość cyfrową wymienioną powyżej dla Steama. Z tego co wiem, to gra wychodzi na GoG. To znaczy tyle, że gra raczej nie będzie mieć żadnych zabezpieczeń DRM na premierę. Pobranie gry przed premierą na PC w efekcie wiązałoby z tym, że każdy mógłby zagrać "przedpremierowo". Z tej perspektywy ma to sens, dlaczego nie będzie pre-downloadu. Dla tych, którzy chcieliby przyoszczędzić trochę grosza i zagrać w wersję ostateczną za pieniądze z edycji standardowej: - Na Steamie możemy założyć osobne konto, miejąc włączony VPN na Egipt. VPN musi być włączony podczas resjestracji. Zakładamy konto i ustawiamy walutę na EGP (Egipski funt). Przelicznik waluty dla wersji ostatecznej wyjdzie nam tyle, co na polskim Steamie za wersję standardową. VPN po rejestracji nie będzie nam już potrzebny. Co do VPNa, jeżeli ktoś takowego nie ma, jest kilka darmowych opcji - wystarczy wygooglać. Sam osobiście mam takie konto dla kilku-kilkunastu gier, ponieważ dla większości tytułów przelicznik wychodzi na korzyść o około 40%-50%. Niestety ze względu na nowy family sharing, nie będziemy tego konta mogli przypisać rodzinnie do konta głównego, ze względu na wykrycie dwóch różnych regionów. Kiedyś była taka możliwość. Dla tych, którzy na prawdę chcą mieć pewność, że zapłacili słuszne pieniądze za słuszną grę: - Jak większość wie, Steam posiada politykę zwrotów. Problem w tym, że większość tytułów ma limit zwrotu na 2 godziny rozgrywki oraz 2 tygodnie od dnia zakupu. Da się to trochę nagiąć, ale to już zależy od osoby rozpatrującej wniosek o zwrot pieniędzy (tak, wniosku często nie rozpatrują same boty). Jeżeli potrzebujemy więcej czasu niż 2 godziny grania, możemy założyć dodatkowe konto i aktywować family sharing. Jeżeli będziemy grali na koncie, gdzie nie została zakupiona gra, możemy grać do woli, dopóki nie miną dwa tygodnie od zakupu. W ten sposób, jeżeli zagramy 10 godzin, ale nie upłynęły dwa tygodnie od zakupu, nadal będziemy mogli zwrócić grę bez powodu; na koncie głównym nie upłynął żaden czas rozgrywki, a tylko ten jest liczony. Dla tych, którzy chcieliby podzielić rachunek na dwóch lub więcej: - Nowy family sharing na Steamie umożliwia korzystanie z tej samej biblioteki, w tym samym czasie, przez 4 konta. Jeżeli zakupimy jeden tytuł, to inne osoby będą mogły grać w Twój tytuł, bez względu na to, czy korzystasz obecnie z swojej biblioteki czy nie. Należy pamiętać, że kont tych nie da się później cofnąć normalnie z grupy i trzeba składać wniosek. W tym przypadku nie wiem, jak do tego podchodzą osoby rozpatrujące.
  5. Wypuszczona została aktualizacja 0.8 wprowadzająca do modyfikacji pełnowymiarowy tryb CO-OP dla fabuły Zewu Prypeci:
  6. Hej @suchy1280. Nie znam studia, które przesunęłoby premierę gry po "złotej płycie". Co do brania pre-orderu, to już zależy, czy nie boisz się w jakim stanie będzie gra na premierę. Ale tak, nic nie wskazuje już na to, aby wydanie na 20 listopada zostało przesunięte.
  7. Gra otrzymała status "złotej płyty". Znaczy to tyle, że produkcja została zakończona i gra oczekuje na wydanie:
  8. Sam VR nie uważam za zły. Są ciekawe gry na tę platformę, które wciągają (chociażby w naszej sferze dyskusji "Stalkerowy" Into the Radius, który zebrał bardzo dobre noty od użytkowników). Są jeszcze pewne ograniczenia technologiczne i problemy psychoruchowe (problemy z błędnikiem), ale osobiście sądzę, że jest to platforma z potencjałem i już ucementowaną przyszłością. Wracając jednak do sedna dyskusji, czyli moda VR, w stanie w jakim jest obecnie, z pewnością może dość szybko spowodować ból głowy i mdłości. Luźno latający interfejs wydaje się być największym problemem, dziwne działanie celownika również. Wygląda, jakby nie był przystosowany do ruchu naszej głowy podczas gry. Ciekawy eksperyment, ale bez przystosowania samych mechanik STALKERa do VR, czyli dogłębnych modyfikacji rozgrywki, na pewno nie chciałbym w to zagrać. Zakładam, że w przyszłości mod zostanie usprawniony do akceptowalnego poziomu.
  9. @vidkunsen Z tego co zrozumiałem, silnik UE5 zaciąga pliki z oryginalnej gry. Oryginał jest wymagany na dysku, inaczej nie zagramy. Co zaskakuje, to to, że katalog plików wygląda podobnie do oryginału. W teorii sądzę, że da radę już nawet teraz uruchomić mody, które nie ingerują w obecną budowę silnika. W tym przypadku może starsze mody, typu Priboi Story, AMK, itp.
  10. Postanowiłem pograć w modyfikację czy już, w tym momencie, osobną platformę. Chciałem się dowiedzieć, czy faktycznie da radę ukończyć grę, jak twierdzą twórcy; o dziwo, udało się... Grę zaczynamy w tym samym momencie co Cień Czarnobyla. Rozmawiamy z Sidorowiczem, okna dialogowe i interakcja są identyczne jak w oryginale. Wyszedłem na zewnątrz, porozglądałem się po wiosce kotów. Uwagę głównie zwracałem na oprawę i wytrzymałość mojego sprzętu, bo raczej o to chodzi w tego typu projektach. Z kartą RTX 3070, i5-11400F i 32GB RAMu na pokładzie, gra wyciskała 40-50 klatek na sekundę. Przede wszystkim wzrok przyciąga lepsze oświetlenie i śledzenie promieni. Najlepiej widoczne jest to w lokacjach podziemnych. Przez cały okres grania w ogóle ciężko uwierzyć, że to wszystko jest na innym silniku. Fizyka, zachowanie otoczenia, animacje sztucznej inteligencji są wręcz identyczne do oryginału. Największym usprawnieniem po przejściu na inną platformę to czasy ładowania. Liczyłem przejścia z lokacji i zajmują one dosłownie od 3 do 4 sekund, nigdy więcej niż 5. Z miłych zaskoczeń jest również brak jakichkolwiek wylotów do pulpitu. Gra jest bardzo stabilna i nie miałem żadnych problemów od rozpoczęcia do przejścia gry. Na razie istotnym problemem jest praca sztucznej inteligencji. Stalkerzy czasami są kompletnie ślepi i nie widzą nas w ogóle, nie potrafią flankować i mają bardzo nieracjonalne zachowanie podczas walk, kiedy innym razem zestrzelą cię z precyzją cyborga. Kolejnym mankamentem jest słaba praca latarki, gdzie logika sztucznej inteligencji, w otoczeniu w którym my nic nie widzimy, strzela do nas bez pudła. W lokacji pod Radarem i w bazie monolitu niemiłosiernie ten fakt przeszkadza. Niestwierdzonym problemem jest brak przerywników filmowych. Nie jestem jednak pewien, czy problem występował po mojej stronie czy jest to problem obecnego builda. Śledzenie promieni, tam gdzie najbardziej widoczne, robi wyśmienitą robotę. Najlepiej widoczne jest to w odbiciu wody, na kamuflażu pijawki i oświetleniach w podziemiach. W niektórych miejscach widać jednak, że go brakuje. Dostrzec można, że na ten moment śledzenie promieni z oświetlenia naturalnego raczej nie działa, tak jak należy lub nie ma go w ogóle. Najważniejsze chyba pytanie, to czy w ogóle warto spróbować? Jeżeli ktoś po prostu chce albo nie chce ogrywać Cień Czarnobyla, to na ten moment nie ma czego szukać. Jest to bardziej mod technologiczny aniżeli konretne wykorzystanie możliwości przeniesienia Cienia Czarnobyla na Unreal Engine 5, aby móc to nazwać pełnoprawnym demem technologicznym. Jeżeli kogoś natomiast (tak jak mnie) bardzo interesują nowinki technologiczne, różnego rodzaju eksperymenty z silnikami do gier lub ciekawych podejść do modyfikacji gier, to jest to zdecydowanie pozycja warta uwagi. Trzeba pamiętać jednak, że do tego typu zabaw potrzebna jest bardzo mocna maszyna. Najważniejsze, jak uznaję, to podzielenie się screenami. Tych nawrzucałem dość sporo, więc każdą lokację umieściłem w osobnych spoilerach: Kordon + Interfejs, okna dialogowe: Agroprom: Bar 100 Radów: Mroczna Dolina: Dzicz: Jantar: Magazyn Wojskowy: Radar: Prypeć: Teren elektrowni:
  11. @Agrael@moredo Przepraszam za wykop, ale nie było mnie trochę na forum. Niestety nie mam pojęcia, co może być przyczyną problemu. Upewniłbym się, że żadne pliki nie są wpisane w cyrylicy, przeinstalowanie w innym katalogu może też by pomogło? Autorzy świadczą pomoc na Discordzie lub na forum AP-PRO. Niestety bez podstawowego rosyjskiego lub translatora się nie obejdzie.
  12. Miałem okazję pograć w moda, więc pochwalę się wrażeniami z dotychczasowej rozgrywki. Ogółem rzecz biorąc, mógłbym iść odruchowo skrótami myślowymi po słowniku wziętego z Escape from Tarkov, bo tę grę najbardziej przypomina ten mod, ale spróbuję się wysłowić jak nabardziej po ludzku. Grę zaczynamy oczywiście od postawienia serwera. Używałem VPNa razem z kolegą. Grę rozpoczęliśmy bez problemu. Zaczynamy w pomieszczeniu treningowym. Przez podstawy przeprowadza nas jeden z kontraktorów. Uczymy się na temat demontażu i składania broni (1:1 Escape from Tarkov), walki w zwarciu, używania granatnika i zbierania artefaktów. O dziwo w modyfikacji nie ma prostego wychylania się do lewej czy do prawej. Jest wychylenie broni nad siebie lub zza osłony. Trzeba sprawdzać czy nabój jest w komorze i pociągnąć za zamek, jeżeli nabój jest nieobecny. Zawartość magazynka sprawdzamy za pomocą Y, wtedy dowiemy się na oko ile naboi nam zostało. Artefakty zbierane są w dwie osoby, nie ma już starych detektorów. Jedna osoba trzyma urządzenie przechwytujące a druga klatkę. Potem ewentualnie artefakt można przenieść do kontenera. Artefakty są widoczne gołym okiem, tak jak w pierwotnym STALKERze. Po przejściu podstawowego treningu, kontraktor wysyła nas do bloku mieszkaniowego, w którym możemy przygotować się do wypadu i porozmawiać z obecnymi postaciami niezależnymi. Można skorzystać z komputera, garderoby i lodówki, spalić papierosa na balkonie albo napić się wódki w towarzystwie drugiego gracza. Po oględzinach mieszkania, możemy wyjść na zewnątrz aby rozpocząć wypad. Serwer przenosi nas losowo - czasami są to okolice wieży chłodniczej, ale najczęściej jest to kompleks Jupiter. Zaczynamy z tym, z czym wyszliśmy z mieszkania. Na początku jest to cywilna wersja AKM - VPO, bądź strzelba i na boku pistolet z nożem. Po okolicy można się rozejrzeć i poszukać sprzętu w budynkach. Najczęściej znalezione to amunicja i części do broni. Można natrafić na mutanty i bandytów. Czasami są też wyspecjalizowani najemnicy, którzy stanowią już wyzwanie przy chwili nieuwagi. W czasie wypadu możemy wypełnić któreś z zadań, które wzięliśmy od postaci niezależnych z bazy wypadowej. Mamy około 40 minut czasu, potem emisja. W tym czasie możemy zmierzyć każdy zakamarek Jupitera. Jeśli zginiemy lub nie dotrzemy do punktu wyjścia na czas (zazwyczaj po przeciwnej stronie mapy względem punktu rozpoczęcia), cały sprzęt przepada i trzeba zaczynać od zera lub z tym co nam zostało w mieszkaniu. Jeżeli nam się uda, fanty zostawiamy w mieszkaniu. Nie da się ich sprzedać. Otóż w modzie na chwilę obecną nie ma systemu handlu walutą. Możemy wymienić artefakty, które znaleźliśmy, na odpowiedni sprzęt z zamówienia na komputerze lub wymienić części mutantów u asystentów naukowych. Nie ma też frakcji, które były wszechobecne w uniwersum. Są tylko kontraktorzy, bandyci i najemnicy, lecz to nie frakcje w ścisłym tego słowa znaczeniu. Z tego co widziałem i zrozumiałem, to gra nie ma też ścislejszej fabuły. Są większe i mniejsze zadania a na wprowadzeniu jeden z kontraktrów określił za nasz cel jedną z postaci na Jupiterze, której jak na razie znaleźć nie mogliśmy. Jeżeli chodzi o technikalia, to byłem pod wrażeniem, że po ukończeniu lub też rozpoczęciu wypadu, zapisuje się cały stan rozgrywki. Możemy wyłączyć serwer a po ponownym uruchomieniu wrócimy do stanu, w jakim go zostawiliśmy. Kod sieciowy wydaje się być porządnie zoptymalizowany. Postacie niezależne, to jest mutanty i ludzcy wrogowie, mają płynne ruchy. U graczy widać jednak, że są to gracze, ale mimo faktu serwer całkiem płynnie przenosi informacje. Z rzeczy irytujących, to to, że kiedy postać coś mówi, nie możemy otworzyć okna dialogowego. Po otwarciu okna i wybraniu jednej z opcji postać znowu zaczyna mówić a my jej przerwać nie możemy. Zgłoszony globalnie został też problem, gdzie podczas sprawdzania ciała, ekran robi się czarny i nie wraca do normalnego stanu. W tym przypadku w ustawieniach trzeba zmienić odświeżanie, co pomaga. Modowi można oczywiście wybaczyć kilka mankamentów, gdyż jest to jedna z pierwszych publicznych wersji. Osobiście jestem pod wrażeniem postępu, choć zmieniłbym kilka założen projektowych rozgrywki. Stylem jest to bardziej definitywnie Escape from Tarkov aniżeli prawowity STALKER. Brakuje jak na razie głębi, ale jest to z pewnością dobry mod do pogrania z kolegą/koleżanką na parę godzin. Modyfikacja jak najbardziej z potencjałem. Zdjęcia od siebie w spoilerze:
  13. Najlepszego, zdrówka i szczęścia!
  14. https://www.ppe.pl/news/165020/stalker-2-zaliczyl-opoznienie-gra-ma-trafic-na-ps5-i-zaoferowac-unikalne-funkcje.html W międzyczasie plotki, że gra może zaliczyć obsuwę do jesieni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.