Jump to content

stalker1997

Weteran
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

85 Przyjacielski

About stalker1997

  • Rank
    Kot
  • Birthday 10/08/1997

Contact Methods

  • Skype
    Tropiciel2013
  • Steam id
    menelito
  • GG
    0

Profile Information

  • Ruble
    354
  • Frakcja
    Stalkerzy
  • Procesor
    AMD FX-4100 Quad-Core Processor 3.6 GHz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rościnno
  • Broń Główna
    FT 2000
  • RAM
    8 GB
  • Karta graficzna
    Nvidia GeForce GTX960 2GB VRAM
  • System operacyjny
    Windows 7 Home Premium 64

Recent Profile Visitors

1011 profile views
  1. @Monolithalian Tak jak przedmówca, potyczki offline wykonują kompletne czystki. Zona się wydaje pusta na samym początku, ale szybko zaczynają się odradzać, nawet z włączonymi potyczkami. Ja sam grałem na współczynniku odradzania 0.5 dla Stalkerów i 1 dla mutantów. Po około 3 dniach ludzi już było dosyć dużo. Z mostem i stacją mogło Ci się też przytrafić, że został wystrzelany. Raz zdarzyło mi się, że na samym początku południowy Kordon został w 10 minut wyczyszczony z bandytów przez wojskowych i przez połowę dnia nie zajmowali oni nasypu ani parkingu po prostu wycofując się po robocie do posterunku. Potem dopiero na moście siedział snajper. Co do nibypsa, to zależy od sytuacji. Jeżeli grasz na niskim poziomie trudności, to jest duża szansa, że go właśnie zabiłeś od tych 2 - 3 kul, nie trafiając w fantomy. Nawet na ciężkim poziomie trudności można tego dokonać Makarowem, pod warunkiem, że trafisz wszystkimi pociskami w głowę. Możliwe też, że trafiłeś na już zranionego, i wystarczy było go dobić.
  2. @Monolithalian Na niektórych benchmarkach tej karty zapewniają, że można grać z niektórymi ustawieniami na pełnym suwaku, póki pozostaniesz na statycznym oświetleniu. Na DX9 nie ma już takiej gwarancji a wyżej nie ma już mowy. Jeżeli czujesz, że gra chodzi przyzwoicie, możesz przeciągnąć takie ustawienia jak detale tekstur, modeli, itp. nie bojąc się o drastyczny wzrost temperatury lub o spadek klatek.
  3. @Monolithalian Na statycznym oświetleniu nie powinieneś mieć problemu. Chyba nawet bez modowania tekstur się obejdzie.
  4. Można pobrać modyfikację spolszczającą: https://mega.nz/#!O3hAkapS!cVQWr-KHGKUpLffZlE8sQQH0n6cH9Dow1zltRNDXTvQ Zawiera dubbing.
  5. Rosyjskie serwery choć stawiają na RP, to rozgrywka nie tak na nich wygląda. DayZ mają serwery, których zasady zwią się "Organic RP", to jest odgrywać rolę w stopniu wybranym przez siebie. Nie są to zasady serwera, z którymi miałem, ja sam, wcześniej styczność, typu MTA, SA:MP, Garry's Mod, gdzie niektóre serwery miały zasady bardzo ściśle ułożone, a zbyt luźna interpretacja mogła się skończyć banem, nawet stałym. Tutaj z goła jest inaczej - startujemy tak jak w DayZ, stawiamy sobie własne cele, a rola jest tylko uwarunkowana tym, że jesteśmy w Zonie i przestrzegamy zasady uniwersum, które graczom STALKERa są dobrze znane. Relacje frakcji, podejście człowieka do otaczającego świata są określone według uniwersum STALKERa na serwerze tego typu. Nie nazwałbym tych reguł sztywnymi. Chociaż z jednej strony to dobrze, z drugiej niekoniecznie (Takie kwiatki jak na zachodnich serwerach, gdzie Administrator nie mający w ogóle styczności z uniwersum - choć temu zaprzecza - uznaje, że Wolność to frakcja stricte handlowa, a Czyste Niebo zabija zwykłych stalkerów dla artefaktów; oczywiście istnieją i są dość powszechne). Ale nie są to serwery, gdzie administrator próbuje się dochrzanić do każdego Twojego błędu, który mogłeś popełnić w ciągu rozgrywki. Co do fabuły, to tu jak wcześniej wymieniłem, ciężko mówić, ze względu na wczesny etap, a co do klimatu - co komu siedzi. Dla mnie klimat, o dziwo, w takim tworze istnieje i jest odczuwalny w dużym stopniu. No i PvP to też koniecznie nie jest, z wyżej wymienionych względów, a serwerów bez samego Roleplay na Area of Decay jest zastraszająco mało.
  6. @Sierioża Również z ciekawości sprawdzę. Co do paczek... no raczej można się niepokoić ale nie dziwić. W końcu teraz to gra Free to Play, a takich, co ich mikrotransakcje opierają się tylko na rynku skórek i efektów nie wpływających na rozgrywkę (Dota 2, CS:GO, League of Legends), jest mało. Sam mam nadzieję, że te mikrotransakcje nie staną się ścianą nie do przebicia (Paywallem).
  7. Gra przeszła do F2P. Od dnia dzisiejszego można grać za darmo. Obecna ocena na Steamie to ok. 77%. Źle nie jest... przynajmniej na razie.
  8. No to jest prawda. Poziom trudności dzięki braku minimapy dosyć znacząco wzrasta na Bagnach. Włączając w dodatku to, że nie mamy jeszcze na początku odpowiedniego uposażenia; lokacja jest wtedy porównywalnie ciężka jak przejście pierwszy raz przez Czerwony Las lub Radar (Kto na tym etapie już był, to wie, o czym mówię).
  9. Pierwsza zasada: nigdy nie pobieraj z ModDB czegoś, co ma więcej niż pół giga. Zawsze łap za torrenta albo inne źródło. Ta modyfikacja akurat nie wie, co to zapas mocy. Na maksymalnych detalach wymaga ona sześciogigowej karty graficznej i 24GB RAMu. Sprawdź suwaki, w szczególności powiązane z trawą. Anomaly raczej dąży do jak największej immersji i realizmu, więc brak minimapy akurat nie powinien tutaj dziwić.
  10. Tydzień temu pojawił się nowy teaser:
  11. Broń Boże. Byłbym adwokatem diabła zachęcając do zakupu specjalnie samej gry. Raczej zachęcałbym osoby, które DayZ już posiadają gdzieś tam w bibliotece i nie mają co z tą kreaturą zrobić. Skatowany proces produkcyjny i masa niedoróbek, to tylko wierzchołek góry lodowej, ale po moim powrocie już na wersję "finalną" (śmieszne), gra stała się już grywalna, choć jest to raczej produkt dla ludzi, którzy survival bardzo lubią. Ale i tak ludzie już zaczynają gadać, że w sposób, w jaki Bohemia aktualnie prowadzi produkcję gier, sprowadza ich powoli na skraj bankructwa. I tak jak zresztą mówiłem na końcu: no modyfikacja samym STALKERem jeszcze nie jest, bo tutaj wiele w temacie brakuje, ale powoli zmierza w tymże kierunku. Na razie i tak nie ma o czym mówić, jak o pełnym bestiariuszu, zadaniach, wszystkich anomaliach, ekonomii handlu i wojnie frakcji, które w przyszłości się pojawią. Póki co, jest jeszcze pół mapy do zrobienia. A niestety, silnik gry nie jest jakąś świetną platformą do modowania i potrafi przysporzyć z mapą wiele problemów (np. brak możliwości wykonania podziemi zastosowując normalne techniki w produkcji mapy, problemy kolizji na obiektach importowanych, itp. itd.). Trzeba zapamiętać, że DayZ w międzyczasie został przeniesiony na silnik Enfusion, który wykorzystywać ma ArmA IV (broń nas Boże). Tutaj wiele zmieniło się na dobre, no ale i także na złe. W tym przypadku na złe, dla modderów, którzy mają póki co ograniczony dostęp do narzędzi i wiele zrobić na razie nie mogą. Zresztą, co tu można jeszcze o silniku mówić, jak sami developerzy po trzech latach mają problem z usprawnieniem okluzji otoczenia, z którą nie radzą sobie najlepsze podzespoły, a silnik bazuje na DirectX 11. Mosina w DayZ nie polecam na dalekie dystanse. Już mi wiele razy udowodniono, że ta broń jest przestarzała na te realia. Tutaj się właśnie nie zgodzę. Z początku sam się obawiałem, że to w sumie będzie nijakie, po prostu z lokacjami ze samego STALKERa. A jest inaczej. W szczególności włączając wymóg odgrywania roli na serwerze, który jest przestrzegany przez samych graczy, masz odczucie, że jesteś gdzieś w Zonie a nie na jej plastikowym modelu. Szlajasz się z ludźmi, pytasz się odruchowo o te same rzeczy, klapniesz sobie przy ognichu z wódą, uważasz na te same niebezpieczeństwa, próbujesz przeżyć. Ludzie tego klimatu nie psują, oni go budują. Tutaj jedynie się mogę zgodzić z tym, że otacza nas czasami przeczucie, że to jeszcze nie jest w pełni STALKER: miałem czasami problem z tym, że brakuje przedmiotów, które w samym uniwersum są na porządku dziennym. No i na razie ten brak mutantów. Za korektę się nie obrażam, a wręcz dziękuję. Bardzo lubię, gdy ktoś poprawia moją polszczyznę. Gafa pojawiła się, bo pisałem to dosyć późno i nawet wtedy miałem przeczucie, że to dziwnie brzmi. Ale już poprawiam. Co do tej plagi, jest to skutek wpływu jeszcze powoli wymierających gwar i "memizacji" podlasia, gdzie w tamtej gwarze używa się zaimków w inny sposób. Nie wiem, czy także w starszych dziełach literackich i starszej polszczyźnie nie używało się zaimków w ten sposób. Prawdopodobnie się mylę, polonistą (jak zresztą widać) to ja nie jestem.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.