Jump to content

stalker1997

Stalker
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 Dobry

About stalker1997

  • Rank
    Turysta
  • Birthday 10/08/1997

Contact Methods

  • Skype
    Tropiciel2013
  • Steam id
    menelito
  • GG
    Brak

Profile Information

  • Ruble
    354
  • Frakcja
    Stalkerzy
  • Procesor
    AMD FX-4100 Quad-Core Processor 3.6 GHz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rościnno
  • Broń Główna
    FT 2000
  • RAM
    8 GB
  • Karta graficzna
    Nvidia GeFroce GT630 64MB VRAM
  • System operacyjny
    Windows 7 Home Premium 64

Recent Profile Visitors

867 profile views
  1. Ciężko jest się nie zgodzić. Statyczne oświetlenie w tej grze jest czymś w rodzaju retro-gamingu, który wprowadza pewien klimat gry; tak jak w przypadku gier typu Pixel, Indie, lub gier horrorowych z grafiką rodem z ery Playstation 1. Sam zresztą pamiętam, jak grając jeszcze za dzieciaka w Cień Czarnobyla w okolicach premiery na komputerze z komunii na średnio-niskich ustawieniach czuło się ten klimat, który wspominając rozchodzi się po kościach jak nie jeden dobry Kozak. Poza tym, statyczne oświetlenie jest tą bardzo dobrą zaletą S.T.A.L.K.E.R.a, które ratowało i ratuje przedpotopowe sprzęciwa nawet do dziś, tak jak tutaj również w przypadku Anomaly.
  2. W modyfikację grywam od wcześniejszych wersji i jest dużo opinii, niejednogłośnych na temat optymalizacji. Komentarze zmieniają się od wersji do wersji. Sam grywam na sprzęcie wystarczającym dla Anomaly do gry na wysokich detalach. Jednak wpadłem niedawno na okazję by sprawdzić zdolności optymalizacji Anomaly na blaszaku, który swoje lata świetności widział około dekadę temu... jak nie więcej. Chociaż może szkoda czasu na takie rzeczy, bo gra trochę zajmuje na dysku twardym, a pobierania co niemiara, w szczególności bez światłowodu z internetem na wsi. Pomimo to postanowiłem spróbować, odpalić i sprawdzić - po części dla żartu i po części dla samej ludzkiej ciekawości. Post jest bardziej dla ludzi ciekawskich i tych, którzy nie sprawdzali lub chcieliby się dowiedzieć, czy gra im w ogóle odpali na słabszym sprzęcie niż sugerowana specyfikacja. W każdym bądź razie, zapraszam do krótkiej "lektury". Ogółem, według powszechnej opinii, aby gra działała przyzwoicie, potrzebne jest 8GB RAMu, 2GB VRAMu i dobry, przynajmniej czterordzeniowy procesor. Gra w optymalnych warunkach może również chodzić na niższej specyfikacji, żartobliwie nazwanej "ziemniak". Czym jednak jest dokładnie ten ziemniak? Wspomnijmy jednak jeszcze o specyfikacji mojego "cuda" technologii: Windows 7 Enterprise x64 NVIDIA GeForce 9600GT 512MB VRAM/900MHz Intel Pentium Dual-Core E6500 2x 2.93GHz 4GB/332.5MHz DDR2 Gigabyte Technology Co. Ltd. G41M-ES2L SEAGATE ST3200827AS (Dysk systemowy) Maxtor 6Y160M0 (Dysk gry) Po instalacji oczywiście uruchomiłem launcher. Nie ryzykując zakatowaniem grata, ustawiłem oświetlenie z DirectX 8, odpaliłem grę i ku mojemu zaskoczeniu... gra należycie się odpaliła. Nie wahałem się ani chwili i pędem zredukowałem ustawienia do minimum zmieniając tylko rozdzielczość na natywną. Wybrałem Samotnika w menu wyboru i kliknąłem start. Po chwili ujrzałem znane wszystkim ognisko w wiosce kotów w Kordonie. Gra działała... i o wiele lepiej niż się spodziewałem. Gra działała płynnie, bez spadku klatek ani sekundowych zwiech. Po sprawdzeniu rs_stats 1, gra ukazywała mi około 120 klatek na sekundę. Rewelacyjny wynik jak na takiego złomka. Przeszedłem połowę Kordonu, bez jakichkolwiek problemów. Wynik mnie jednak nie zadowalał. Stwierdziłem, że można wycisnąć trochę więcej, skoro klatek jest w zapasie. Moim punktem docelowym było osiągnięcie 60 klatek/sek bez zwiech w bardziej "zagęszczonym" miejscu. Jako miejsce do testu wybrałem Rostok. Po dłuższym czasie kombinacji z suwakami udało się. Gra działa w ok. 100 klatkach na sekundę. Jedyny spadek jest do 30 klatek, kiedy spoglądamy postacią w odległy i bardziej zagęszczony teren Rostoku z bazy Powinności, ale raczej nie jest to jakiś problem, dopóki nie prowadzimy walk na terenie okolic baru. Niestety, jedynym problemem, który może być dla dzisiejszego gracza, który nie doznał lub już nie pamięta tych czasów, to długie czasy ładowania, które potrafią zająć nawet ładnych parę minut. Nie jestem jednak pewien, czy to po prostu wina tego, że dysk był świeżo podłączony do stacji i prawdopodobnie nie przeszedł jeszcze defragmentacji (jeżeli by to w ogóle w jakiś sposób pomogło). Ustawienia to: Rozdzielczość: 1280x1024 (Natywna) Oświetlenie: R1 (DirectX 8) Dystans Widzenia: 55% Szczegółowość obiektów: 60% Szczegółowość tekstur: 50% Filtrowanie Anizotropowe: 100% Anty-Aliasing: 10% Dystans widzenia obiektów statycznych: 50% Dystans widzenia obiektów dynamicznych: 0% Dystans renderowania cieni: 0% Szczegółowość gęstości trawy: 0% Dystans renderowania trawy: 0% Rozmiar trawy: 0% Szczegółowe tekstury: Włączone Spróbowałem także odpalić grę na oświetleniu R2 (DirectX 9), ale gra schodziła często poniżej 30 klatek, więc nie warto było dalej eksperymentować. Chciałem również podkręcić trochę CPU, które może by pomogło z wydajnością gry na OC, ale nie wiem, czy w ogóle X-Ray jest silnikiem zasobożernym pod względem procesora, więc czy w ogóle warto. Potrzebowałbym opinii eksperta w tymże zakresie. A jak wygląda sama gra? No cóż... nie jest to oczywiście poziom wymaksowanych detali z DirectX 11 ale nadal broni się klimatem, którego ze S.T.A.L.K.E.R.a pozbyć się jest ciężko. Na takim lub podobnym sprzęcie - wiadomo - nie zagramy dla widoków; jednak jeżeli chcemy pograć dla samej gry z przyzwoitym klatkarzem, który definiuje nasz komfort grania, to warto się skusić i wypróbować, czy na pewno Anomaly pójdzie nam na naszym leciwym sprzęcie.
  3. @Duddkov . Autorzy Dead Air raczej mieli zamiar kompletnie utrudnić eksplorację miejsc takich jak labolatoria i podziemia, chociaż mam odczucie, że w ogóle się balansem tych lokacji jeszcze nie zajęli. Jeżeli chodzi o zagrożenie psioniczne w X16 i w innych labolatoriach, to zauważyłem, że minimalna ochrona jakiej potrzeba, to nie mniej niż 60%. Problemem wtedy jest to, że trzeba się nafaszerować dobrymi tabletkami żeby w ogóle dać sobie radę. Stabilny poziom to około 80% ale nie ręczę, że życia przestanie nam ubywać. Problemem są też nie same fale wydawane z mózgozwęglacza a burery, których zasięg obrażeń psionicznych jest po prostu żałośnie duży i sięga nas już w okolicach pierwszego piętra. Jeżeli się nie mylę, to burery są dwa na samej górze. Później jednak, na samym końcu mamy do czynienia dodatkowo z kontrolerem. Tutaj już trzeba się nabawić i bez zestawu granatów nie polecam w ogóle podchodzić, bo nawet przy konkretnej ochronie możemy szybko zginąć. Ewentualną alternatywą są szybkie strzały w głowę z broni z konkretnym kalibrem ale trzeba to zrobić w kilka sekund. Co do Agropromu - nie próbowałem tam nawet wchodzić z butlą, tak samo w dzicz. Po prostu się nie opłaca, ponieważ butla jest zbyt ciężka a zastępuje miejsce plecaka. Mija się to z celem, bo wiadomo, że schodzi się tam głównie po graty. Do miejsc gdzie potrzebny jest zamknięty obieg tlenowy radzę po prostu poczekać aż znajdzie się SEVĘ w nie najgorszym stanie, zainwestować w naprawę lub ewentualnie łudzić się, że znajdzie się u któregoś z handlarzy. W obu przypadkach szanse są kompletnie mizerne. Najszybciej kombinezon można uzyskać polując na monolitowców lub najemników i oczekiwać, że będziemy mogli wytargać go z ciała. Problemem jednak nadal będzie to, że kombinezon w podziemiach Agropromu szybko się psuje i bez dodatkowych środków naprawy ekwipunku lepiej tam nie schodzić. Podziemia Agropromu w Dead Air to najzwyczajniej miejsce, do którego nie warto wchodzić jeżeli nie ma takiej potrzeby. Jeżeli chodzi o broń i ekwipunek, który na ogół się szybko psuje w modzie. Polecam po prostu szukać u handlarzy lub stalkerów tubek, smarowania, taśm i innych istotnych przedmiotów koniecznych do naprawy, gdzie handel wymienny jest naprawdę korzystny. Jest to jedna z modyfikacji, w której do poważniejszej wyprawy konieczne są przygotowanie i logistyka. Musimy się zaopatrzyć w narzędzia, których będziemy na pewno potrzebować i przewidzieć, co będzie dla nas użyteczne. Wypady na zbity pysk, czyli bez stosownego zaopatrzenia, to samobójstwo.
  4. Próbowałeś uruchomić na innym oświetleniu?
  5. @wiechu666Nie, nie. To nie błąd w plikach. Musisz zmienić w ustawieniach gry język z pol na eng. Drugą opcją jest to, że możesz zmienić po prostu nazwę folderu lokalizacji, który jest domyślnie na ścieżce gamedata/config/text. eng zamieniasz na (jeśli podstawowo wersja dodatku jest angielska) pol i powinno działać. W jedną i drugą stronę do żadnych wylotów z gry nie powinno dojść, bynajmniej tak było w moim przypadku.
  6. @wiechu666 dodatki ze strony moddb działają nie tylko z wersją rosyjską, także Dynamic News. Większość modyfikacji obsługuje angielską wersję językową. Jeżeli dodatek powoduje konflikt w plikach językowych, to zazwyczaj do paczek są dodawane pliki lokalizacyjne. Dynamic News Revamp z moddb jest do obu wersji, jeśli się nie mylę.
  7. Witam serdecznie. W Moda grałem już trochę czasu. Klimat ciężki i satysfakcjonujący jak na STALKERa przystało. Problemem oczywiście jest brak jakiegoś głównego celu, jak poniektórzy użytkownicy pisali powyżej, co sprawia, że dla niektórych modyfikacja w tym momencie nie jest dla nich. Jako podstawa jest po prostu wyśmienita i nie mogę się doczekać jakichś ciekawszych dodatków lub aktualizacji fabularnych dla modyfikacji, bo przyznać muszę, że takie latanie w tą i wew tą potrafi znudzić. Ale ja nie w sprawie opinii właściwie piszę. Podczas wędrowania po Jantarze i po okolicach stwierdziłem, że pora może się wziąć za jakieś laboratorium i sprawdzić jak wypada w akcji. Najbliższym, oczywiście, było Laboratorium pod Jantarem, czyli X-16. Zakup ekwipunku potrzebnego do przeżycia nie wymagał większego wysiłku, chociaż musiałem zmodyfikować hełm pod preferencję ochrony psionicznej, aby mi łba nie zwęgliło. Poszło wszystko bez problemu, przedostałem się przez całe laboratorium i zebrałem dokument. Dostałem się do tej dziury pod łaźnią, schodzę na dół w następną dziurę no i ładowanie ekranu... Przypuszczałem, że trochę nerwów napsuję sobie z Nibyolbrzymem, ale cóż... wylądowałem od razu na włazie u góry poza kanałem... Tak jakbyśmy wychodzili drabinką z kanału. Byłem tym faktem zdziwiony i przypuściłem w pierwszej chwili, że to być może jakiś błąd. Tak więc wczytałem grę jeszcze raz i to samo. Zorientowałem się także, że właz studzienki jest po prostu zamknięty. I tutaj moje pytanie: wiadomo, dlaczego autorzy wzięli się na taki zabieg? Grałem poprzednio w Zew Czarnobyla i Zew Nędzy i w parę innych modyfikacji, ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem. Z góry dziękuję za opinie i odpowiedzi.
  8. Jeśli chodzi ci o dalsze losy żołnierzy z operacji "Tor wodny" i majora, to takowej koncepcji fabularnej nie będzie. Autor sam już wykonał inne frakcje, które się nigdy nie pojawiły w żadnej z części i raczej nie będą nawet współpracowały z naszym bohaterem podstawki czy postaciami drugoplanowymi (Ukraina czy też SBU nie współpracowała by z NATO, a Sojusz Rosyjski no cóż...). Małe prawdopodobieństwo przemieszczania się po mapach jest moją opinią, a po części autora; on sam zobaczy czy zdoła to wykonać. Dla tych, którzy zastanawiają się nad pobraniem modyfikacji, nie muszą się trudzić. Modyfikacja ma tylko elementy fundamentalne - na razie nie ma żadnego AI, są nowe mapy, broń jest zmodyfikowana, więc na razie nie ma czego tutaj szukać dopóki prace nad modyfikacją nie pójdą w przód. Większej?
  9. Podczas odpalania skrótu z pulpitu wyskakuje mi błąd, który mówi, że nie można znaleźć pliku system.ltx w gamedacie. Jednak, plik takowy tam jest... co mogę zrobić?
  10. W przyszłości: -włączenie portowanych map z ai/spawnami mutantów -dodanie różnych anomalii na mapy -dodanie emisji do multiplayer'a -dodanie wybranej muzyki dla map mp -wybranie najbardziej odpowiadających dźwięków do broni -włączenie dialogów z SI i opcji handlu -dodanie skryptu głodu -dodanie map i punktów dla PDA -dodanie lepszego HUD'u dla kompasu -możliwe dodanie skryptu teleportacji (np. w mniej dostępne miejsca, dachy itp.) -przemieszczanie się po mapach (mało prawdopodobne) -oznaczanie wroga podczas patrzenia przez lornetkę -poprawienie skryptu z detektorami (aktualnie są już do zakupienia w sklepie lecz nie można ich użyć) -dodanie wybranych broni -zwiększenie siły strzelb i karabinu Gaussa (Strzelba będzie bardziej skuteczna na bliski kontakt, a karabin Gaussa będzie miał większą siłę odepchnięcia wroga)
  11. Prace nad modyfikacją zostały przemianowane pod nazwę Nato Invasion autorstwa nie Alexa009, lecz już nadjera. Modyfikacja waży aż 1,2 GB, powodem takiej wagi jest dodanie nowych 18 map. Projekt ma na celu dodanie fabuły w trybie Multiplayer, nie znanej nam z podstawki, lecz nowej. Na razie autor przygotował dla nas do przetestowania: -tekstury HD dla broni -tekstury HD dla żołnierzy. Zamiast frakcji wolności oraz najemników mamy siły NATO oraz Strefę sojuszu rosyjskiego. W skórkach mamy do wyboru czterech brytyjskich żołnierzy SAS, amerykańską grupę szturmową oraz amerykańską jednostkę specjalną - dla wojsk NATO. Dla Sojuszu mamy do dyspozycji czterech rosyjskich bandytów, rosyjski specnaz i rosyjską jednostkę antyterrorystyczną. -tekstury HD dla żywności -tekstury HD dla całego otoczenia i systemu pogodowego -tekstury HD dla dodatków do broni (lunety,granatniki,tłumiki) -wybrane tekstury dla rąk -wysokiej jakości krew i rozbryzg materiału po postrzale -wybrana muzyka dla map multiplayer (zaciągniętych z Czystego Nieba oraz Cienia Czarnobyla) -wybrane dźwięki dla broni -nowe dźwięki otoczenia -gracz zaczyna z większą ilością gotówki -gracz na starcie posiada latarkę, lornetkę oraz detektor anomalii/artefaktów) -latarka jest wystarczająco jasna aby zobaczyć ją z odległości 50 metrów -kondycja gracza jest teraz większa, może też skakać wyżej -ciała ragdoll w HD -gracz może biegać w egzoszkielecie -wybrany HUD dla lunet i lornetki -3 klasy dla gogli (im lepszy kombinezon, tym lepsza klasa gogli) Modyfikacja z biegiem czasu będzie się rozwijać. Dla zaciekawionych odsyłam do pobierania: http://www.moddb.com/mods/stalker-online/downloads/nato-invasion Dla tych, którzy nie mają Zewu Prypeci lub po prostu chcieliby pograć na Czystym Niebie: http://www.moddb.com/mods/stalker-online/downloads/nato-invasion-10-for-clear-sky
  12. Prawdopodobnie utracił wszystko, co do tej pory zrobił i sobie odpuścił. Szkoda wielka jeśli tak, bo raczej byłby to jeden z większych modów do Zewu. Mam nadzieję, że wróci kiedyś ponownie do produkcji nad nim.
  13. Na starym Rostoku jeszcze nie byłem, fajnie to wszystko na razie wygląda, tylko przesadzili i to znacznie z tym złomem co spadł z góry...
  14. http://www.youtube.com/watch?v=jbub_6bAPlk
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.