Jump to content

Dead Air - Martwi sprzedawcy, mechanicy, medycy.


katizol
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z modem Dead Air (piszę tutaj, bo nie ma podforum dedykowanego problemom dla tej modyfikacji). Gram już dosyć długo na kilkunastu nie gryzących się ze sobą addonach i problem polega na tym, że właśnie natknąłem się w Janowie na ciało kolejnego sprzedawcy, tym razem Aszota. Wcześniej gdy biegałem po zatonie, z jakiegoś durnego powodu, Brodacz z Kardanem i kilkoma innymi stalkerami, postanowili ruszyć się z bazy i zaatakować Sowę w magazynie podstacji i oczywiście zginęli. Próbowałem już używać debug spawnera czyli:

1. Znalazłem id Aszota (plik: gamedata/gameplay/character_desc_jupiter.xml),

2. wkleiłem w odpowiednie miejsce do pliku tekstowego debug_spawner.txt,

3. odpaliłem skrót gry z dopiskiem -dbg na końcu, 

4. w menu respawnowałem Aszota w Janowie,

A ten, zamiast zająć miejsce swojego zmarłego oryginału, to wyciągnął Makarona, wyszedł z stacji Janów i zginął zagryziony przez pijawkę. Poza tym, nie miał na sprzedaż sprzętu, który sprzedawał oryginał i na mapie nie pojawił się jako "ikonka" sprzedawcy (mimo iż wcześniejszy był ową ikonką oznaczony).Podejrzewam, że to samo stałoby się, gdybym respawnował Kardana i Bordacza w zatonie. I teraz, czy ja robię coś źle? Czy to debugspawner nie radzi sobie z respawnowaniem ważnych NPC takich jak mechanicy czy sprzedawcy. Czy jest jakiś sposób, żeby "unieśmiertelnić" i "unieruchomić" ważnych NPC tak, żeby nie zdychali zabici przez jakiś randomowy raid mutantów czy stalkerów i żeby sami nie ruszali do ataku ginąc na miejscu? Jestem gotów zacząć grę od nowa, byleby uniknąć takich bezsensownych akcji, które ta -mimo wszystko świetna- modyfikacja serwuje.

Z góry dziękuję za pomoc i jeśli postawiłem temat w złym dziale to przepraszam, ale nie znalazłem specjalnego działu dla problemów z Dead Air.

Link to comment
Share on other sites

To raczej wina modyfikacji niż twoja otóż handlarze powinni być nie śmiertelni i nie mieć przynależności frakcyjnej (powinni mieć frakcje trader).   Najlepiej jakbyś odnalazł linijkę community w character_desc_jupiter.xml i zmienił z stalker na trader, wtedy jeżeli npc jest stworzony poprzez acdc to twój npc powinnien być jako trader i nikt nie go atakować już nie będzie, chodź będzie śmiertelny - a nawet jeżeli go zaatakujesz to on nie odda strzału - tak przynajmniej to działa w CoC. Jeżeli się nie zmienni to wejdź jeszcze w spawn_sections_jupiter i tam jeżeli odnajdziesz class aszota to możesz tam zmienić community to samo squad_desc_jupiter musisz zrobić. Natomiast jeżeli nie masz w tych plikach oddziału aszota to znaczy że postać ma to community narzucane przez jakiś skrypt lecz w tym ci już nie pomogę do nie mam Dead Air a tym bardziej nie wiem który skrypt mógłbym na to wpływać. Ewentualnie możesz otwierać każdy po kolei i Ctrl + F i wpisujesz class aszota i szukasz. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity