Jump to content

Wywiad z Junxem


Recommended Posts

a284616cca1c7.png

@Junx'a chyba każdy zna na naszym forum. Od dawna zajmuje się modowaniem S.T.A.L.K.E.R.-a. Postanowiłem więc przeprowadzić z nim krótki wywiad. @MaklerR Dzięki za grafikę :) 

 

 

 

Witaj. Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad. Od jak dawna zajmujesz się modowaniem i czemu akurat S.T.A.L.K.E.R. ?

Witaj serdecznie. Pierwszy raz spotkałem się ze S.T.A.L.K.E.R.'em w czasopiśmie GameStar i od tamtej pory coś we mnie pękło w dobrym znaczeniu tego słowa. Zakochałem się w samych screenach, poczułem się jak w domu, moja okolica bardzo przypomina sceny z ów screenów. Od tamtej pory, mimo iż nie było tak szerokiego dostępu do internetu, to starałem się być na bieżąco z informacjami na temat gry. Ogólnie moduje od połowy 2008 roku, a w sieci szukałem informacji na temat zmian, pierw drobne zmiany w plikach. Potem większe zmiany oraz łączenie różnych modów w całość.

Jesteś twórcą paru modyfikacji. Z której z nich jesteś najbardziej zadowolony ?

Spod mojej ręki wyszło kilka modpack'ów, ogólnie chyba najbardziej jestem zadowolony z moda Hybrid Final na podstawie Call of Chernobyl. W tamtym okresie miałem chyba najwięcej czasu na modding i mogłem dobrze dopracować ów moda. Poza tym ludzie dawali dobre sugestie, co można poprawić oraz co dodać. Ogólnie mod się dobrze przyjął.

Która część S.T.A.L.K.E.R.-a jest według ciebie najbardziej udana i najlepiej przystosowana do modowania ?

Według mnie to Zew Prypeci. Najwięcej na nim modowałem, a następnie na Call of Chernobyl. A pod ogólny modding to myślę, że Cień Czarnobyla. Najwięcej modów do tej części wychodzi oraz najwięcej poradników.

Czy masz w planach tworzenie kolejnych modów ?

Owszem, nawet teraz coś działam, ale nikomu nie mów ;)

Czy kiedykolwiek myślałeś nad stworzeniem moda, który wprowadza nową fabułę ?

Od dawna o tym myślałem, ale niestety nie znam się na '' obsłudze " tworzenia fabuły, ale chciałbym się nauczyć.

GSC zapowiedziało, że S.T.A.L.K.E.R. 2 otrzyma wsparcie dla modów. Czy będziesz tworzył do niego modyfikacje ?

Chorego się pytasz? Jasne, że Tak!

Pracujesz wyłącznie samemu ?

Przez większość czasu tak. Przy wersji Hybrid 1.1 pomagało mi kilka osób, serdecznie chciałbym podziękować @dragon von chimera, @LVutner, @gawron oraz @smox. Jeśli kogoś pominąłem, niech napisze ;]

S.T.A.L.K.E.R. 2 ma działać na silniku Unreal Engine. Uważasz, że to dobre posunięcie ze strony GSC ?

Myślę, że tak. Sam w sobie X-Ray ma swój urok, ale do pracy zaawansowanej jest bardzo ciężki. Natomiast UE jest prosty w obsłudze. Jeśli autorzy S2 dadzą narzędzia deweloperkie, to myślę, że modding będzie bardzo prosty.

Jakie jeszcze inne gry sobie cenisz prócz S.T.A.L.K.E.R.-a ?

Mam kilka gier głęboko w serduszku, głównie to Wizadry 8, Command & Conquer: Generals + DLC Zero Hour oraz seria Gothic 1-3 

Jaka jest twoja ulubiona modyfikacja ? 

Nie mam. Każda "większa" modyfikacja ma swój urok, ale myślę że seria Solyanka/OP (Cień), The Faction War (CS) i seria SGM (CoP)

Dzięki za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w modowaniu ! 

I wzajemnie, Good Hunting Stalker!

 

  • Cool 1
  • Positive 15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.