Skocz do zawartości

Wywiad z Junxem


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

a284616cca1c7.png

@Junx'a chyba każdy zna na naszym forum. Od dawna zajmuje się modowaniem S.T.A.L.K.E.R.-a. Postanowiłem więc przeprowadzić z nim krótki wywiad. @MaklerR Dzięki za grafikę :) 

 

 

 

Witaj. Dzięki, że zgodziłeś się na wywiad. Od jak dawna zajmujesz się modowaniem i czemu akurat S.T.A.L.K.E.R. ?

Witaj serdecznie. Pierwszy raz spotkałem się ze S.T.A.L.K.E.R.'em w czasopiśmie GameStar i od tamtej pory coś we mnie pękło w dobrym znaczeniu tego słowa. Zakochałem się w samych screenach, poczułem się jak w domu, moja okolica bardzo przypomina sceny z ów screenów. Od tamtej pory, mimo iż nie było tak szerokiego dostępu do internetu, to starałem się być na bieżąco z informacjami na temat gry. Ogólnie moduje od połowy 2008 roku, a w sieci szukałem informacji na temat zmian, pierw drobne zmiany w plikach. Potem większe zmiany oraz łączenie różnych modów w całość.

Jesteś twórcą paru modyfikacji. Z której z nich jesteś najbardziej zadowolony ?

Spod mojej ręki wyszło kilka modpack'ów, ogólnie chyba najbardziej jestem zadowolony z moda Hybrid Final na podstawie Call of Chernobyl. W tamtym okresie miałem chyba najwięcej czasu na modding i mogłem dobrze dopracować ów moda. Poza tym ludzie dawali dobre sugestie, co można poprawić oraz co dodać. Ogólnie mod się dobrze przyjął.

Która część S.T.A.L.K.E.R.-a jest według ciebie najbardziej udana i najlepiej przystosowana do modowania ?

Według mnie to Zew Prypeci. Najwięcej na nim modowałem, a następnie na Call of Chernobyl. A pod ogólny modding to myślę, że Cień Czarnobyla. Najwięcej modów do tej części wychodzi oraz najwięcej poradników.

Czy masz w planach tworzenie kolejnych modów ?

Owszem, nawet teraz coś działam, ale nikomu nie mów ;)

Czy kiedykolwiek myślałeś nad stworzeniem moda, który wprowadza nową fabułę ?

Od dawna o tym myślałem, ale niestety nie znam się na '' obsłudze " tworzenia fabuły, ale chciałbym się nauczyć.

GSC zapowiedziało, że S.T.A.L.K.E.R. 2 otrzyma wsparcie dla modów. Czy będziesz tworzył do niego modyfikacje ?

Chorego się pytasz? Jasne, że Tak!

Pracujesz wyłącznie samemu ?

Przez większość czasu tak. Przy wersji Hybrid 1.1 pomagało mi kilka osób, serdecznie chciałbym podziękować @dragon von chimera, @LVutner, @gawron oraz @smox. Jeśli kogoś pominąłem, niech napisze ;]

S.T.A.L.K.E.R. 2 ma działać na silniku Unreal Engine. Uważasz, że to dobre posunięcie ze strony GSC ?

Myślę, że tak. Sam w sobie X-Ray ma swój urok, ale do pracy zaawansowanej jest bardzo ciężki. Natomiast UE jest prosty w obsłudze. Jeśli autorzy S2 dadzą narzędzia deweloperkie, to myślę, że modding będzie bardzo prosty.

Jakie jeszcze inne gry sobie cenisz prócz S.T.A.L.K.E.R.-a ?

Mam kilka gier głęboko w serduszku, głównie to Wizadry 8, Command & Conquer: Generals + DLC Zero Hour oraz seria Gothic 1-3 

Jaka jest twoja ulubiona modyfikacja ? 

Nie mam. Każda "większa" modyfikacja ma swój urok, ale myślę że seria Solyanka/OP (Cień), The Faction War (CS) i seria SGM (CoP)

Dzięki za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w modowaniu ! 

I wzajemnie, Good Hunting Stalker!

 

  • Super 1
  • Dodatnia 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.