Skocz do zawartości

Artefakt "Pilot"


Bololek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ponieważ na początku gry nie zebrałem tej kartki w obozie wojskowym którą dajemy potem Skidanowi i nie mam questa na jego skrytkę, a nie mogę wejść do tego obozu bo snajper odrazu daje kulkę w łeb.

A więc czy istnieje jakiś god mode do złotej kuli albo coś co by mogło pomóc wejść do tego obozu ew. czy dało by radę zespawnować jakoś ten artefakt. Jeżeli żadna opcja nie zadziała to czy ten artefakt będzie koniecznie potrzebny do końca rozgrywki?

Aktualnie skończyłem obrzeża i nie widzi mi się zaczynać gry od początku.

Pozdrowionka z Zony

Edytowane przez Bololek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bololek  Już kilku graczy przewiozło się na kombinowaniu na początku moda. Nie radzę dodawać nic spawnerami. Radzę zacząć moda od nowa, bo za daleko jeszcze nie zaszedłeś. To da Ci gwarancję, że po dłuższej grze, nie utkniesz z braku czegoś tam.

Jest wiele porad, jak tę część moda przeprowadzić. To są wszystko zbędne kombinowania. Nie ma najmniejszego sensu wyrzucania z inwentarza, aby po ucieczce to zabierać. Wszystko co będzie nam potrzebne, szybko dostaniemy od moda. Będąc w areszcie, zabierz dokument, oraz koniecznie morfinę, której nie używaj. Jest inny lek "nasercowy", który pomoże oszukać wojaka. Morfina będzie potrzebna trochę później dla kwestowego NPCa. Uciec można spokojnie w miejscu, gdzie przeważnie był wychodek. Tam dodano fragment wentylacji umożliwiający przeskoczenie płotu i dotarcie do zwalonego drzewa tak, aby snajperzy nas nie zobaczyli. Czy w ustawieniach masz odptaszkowane zapisywanie tylko w bezpiecznych miejscach? To umożliwi Ci zapisy "po drodze", aby nie zaczynać od początku.

Tak samo nie zastosuj się do rady Skidana na nie użycie artefaktu dla niego. Nic złego Cię nie spotka, a art jest potrzebny przy wielu sytuacjach w dalszej części gry.

Tak samo nie lekceważ samopału. Jak jeszcze zrobisz sobie do niego tę lepszą amunicję, stanie się on bronią nie do pogardzenia, nawet jak już będziesz miał AK czy strzelby. Naboje z soli które znajdziesz, są tak samo skuteczne jak śrut.

Porada dość obszerna, ale jak skorzystasz, dobrze na tym wyjdziesz.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

"Użyłem" Pilota i handlarz powiedział mi że uzyskałem/przejąłem jakieś zdolności czy umiejętności od Pilota - jak tego używać bo nie widzę żadnych zmian a szczególnie chodzi mi o teleportację. gram w najnowszą wersje OGSR.

Edytowane przez mirzal
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem oczywiście taką informację aby użyć klawisza F5 ale nic to nie daje . Może przyczyną jest to, ze nie mam "Maski" i to, że na początku gry "obszedłem" skrypt - wyszedłem z aresztu szybciutko za oficerem drzwiami zanim się zamknęły (jak to opisuje kolega kondotier - pozdrawiam :) )  O tej Masce dowiedziałem się  szukając  na forum odpowiedzi na parę pytań po zrobieniu Obrzeży Zony.

Jest prawie ok. - F5 działa po przywróceniu domyślnych ustawień klawiszy. Prawie - bo nie jest to spawner jakiego się spodziewałem, ale jeśli same arty wystarczą do teleportacji to ok.  proszę tylko o instrukcje jak sie teleportować bo na tym najbardziej mi zależy.

 

Edytowane przez mirzal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal  Artefakrt Pilot i Maska, to dwa różne itemy nie mające nic ze sobą wspólnego, a tym bardziej z ucieczką z czartaka. Tyle tylko, że przed ucieczką koniecznie trzeba zabrać lekarstwa, a szczególnie insulinę, oraz dokument z rogu pomieszczenia. Bo ona jest potrzebna do uratowania stalkera Stiopki, który daje maskę. A znajdujemy go gdy idziemy po arta. Dostaje się info o konieczności udzielenia pomocy. Patrz od 19:20

https://www.youtube.com/watch?v=XcP_0l75jAI

A warto ją mieć, bo schowki jakie pokazuje są mocno wypasione.

A tu dokładnie w 0:52 masz okno, otwierające się po F5

https://www.youtube.com/watch?v=9Rg92dQ44ts&list=PLqdK5xoXsbqkZK8KPtLZ3ibzczCU11km7&index=5

W nim masz wykaz grup artefaktów. Aby się teleportować, musisz posiadać ten z grupy teleportujęcej. Nie pamiętam która to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal teleportacja w tym modzie to piękna sprawa, można tym rozwiązać tyle zadań i problemów, ja praktycznie tylko z tej opcji korzystałem i to bardzo często. Inne moce Pilota były mi niepotrzebne. Żeby się teleportować potrzebny był artefakt z grupy szklanych, nie pamiętam nazwy, a w postach na forum jest, że wyglądał jak "niebieska koronka". Także musisz szukać i zbierać różne arty żeby mieć czym "załadować" Pilota :)

A sama teleportacja działała tak, że celowałeś w miejsce, w które chciałeś się teleportować i po użyciu arta chyba tylko klikałeś myszką. Poprobujesz to dojdziesz jak to działało, ja już nie pamiętam. Tylko był jeden myk, żeby się teleportować musiałeś celować w jakiś przedmiot będący w danym miejscu, np plecak-schowek albo te niebieskie skrzynie czy w ogóle coś innego. Nie da się teleportować w dowolne miejsce tak "w powietrze".

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal Jeszcze taka uwaga dla Ciebie do przemyślenia. Uciekając z czartaka skorzystałeś z myku, który może się zemścić. Ucieczka za pomocą oszukania żołnierza jest konieczna dla wykonania zadania na zabranie z czartaka kombinezonu umożliwiającego przejście na drugą stronę torów przez tunel z elektrami, na wypadek sytuacji gdy nie uda się pod mostem. A ten kombinezon, to jeszcze i później się przydaje.

A sprawa z maską jest też już nie do odrobienia. Bo ratując Stiopkę, trzeba się śpieszyć, aby nie zmarł zanim podasz mu insulinę. Jest on na tyle pożyteczny, że możesz go wykorzystać jako "ruchomy schowek". Kupuje on od Ciebie sprzęt i później odsprzedaje za tę samą cenę. Tyle tylko, że najlepszą broń, nie pamiętam czy to jest km czy rpg zachowuje dla siebie. Ma dialog na komendy, którymi możesz decydować, czy łazi za tobą, czy stoi w miejscu. Ale na nowe lokacje przenosi się niezależnie i w tedy trzeba na jej początku dać mu komendę do czekania. Np. na Przedzoniu niezależnie dla kogo grasz, postawić go jeszcze przed zabudowaniami posterunku, aby nie zginął.

A zmierzam do tego, aby zaproponować Ci nową grę od początku. I aby nie było nudno, to teraz wyjdź z czartaku prawidłowo, oszukując żołnierza, a na Przedzoniu jeśli grałeś dla Przemytników zagraj dla Wojska, lub odwrotnie. Łupy które zbierzesz, będą identyczne. A ten pancerz z wielkim udźwigiem jest do pozyskania w obu grach. Przy Przemytnikach kuriera zagryzają psy, a przy wojakach sam go zabijasz.

Na razie nie przeszedłeś za wiele, więc powtórzenie gry będzie tylko z korzyścią dla jej dalszego przebiegu.

W modzie jest jeszcze jeden item - czaszka - który pozwala na rozkopywanie grobów i zabieranie z nich łupów. Pozostawienie go sobie i rozkopywanie grobów obniża karmę. Nie wiem czy doczytałeś, że ją można odzyskać "łapiąc" takie pomarańczowe latające kule o charakterystycznym dźwięku. Dobrze więc jest tę czaszkę sobie zostawić i już na Kordonie z grobów wyciągnąć kilka przydatnych rzeczy.

A sporo szklanych artów teleportujących możesz znaleźć na Przedzoniu, w sejfie za wioską przemytników gdzie biega połamaniec. Połamańca zabij ( to jakiś niedokończony kwest ) a sejf otwórz samymi jedynkami. Ile ich jest, pisałem w poradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi o artach ale tych teleportujących to nie ma - znajdują się tylko wtedy gdy trzeba wykonać jakieś zadanie kwestowe,  w pobliżu zamkniętych pomieszczeń/miejsc.  A tak do swobodnej teleportacji trzeba mieć spawner-a.  Ktoś na forum napisał, ze najnowsze wersje ZK mają "wbudowany" spawn-er  ?!? Jak go uruchomić ?  

 

Próbuję zagrać od nowa ale kurwica mnie bierze. Jestem w tym areszcie i próbuje nawiązać rozmowę z żołnierzem za oknem, którego mam oszukać. Problem (wkurwiający) w tym, że kursor skacze jak szalony i za cholere nie mogę na czas otworzyć okna dialogowego, a żołnierzyk długo nie czeka  - zanim połknę odpowiednia tabletkę i przejdę do otwarcia okna dialogowego ten odchodzi. Głupi problem techniczny ale potrafi krwi napsuć - co z tym zrobić ? 

Edytowane przez mirzal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal  Ustaw się tak przy najdalszym oknie, abyś widział go w sraczu i jak tylko z niego ruszy łykaj lekarstwo. I wtedy bez problemu porozmawiasz. Jak pogadacie, nie stawaj zbyt blisko drzwi, aby on mógł wejść daleko do pomieszczenia i zostawił drzwi wolne. Pamiętaj, że droga ucieczki prowadzi koło sracza. Specjalnie dodano za nim taki fragment wentylacji, abyś mógł po nim wskoczyć na płot. I trzeba gnać do zwalonego drzewa i dalej wzdłuż płotu aż prawie do kamorów. Wcześniejsze zatrzymanie powoduje skryptową śmierć. Od kamorów spokojnie już podejdziesz do stalka koło wsi.

Jest wiele porad, aby wyrzucić i w czasie ucieczki zabierać swoje manele. Jak już chyba się zorientowałeś, to niepotrzebna strata czasu ucieczki. Szybko ma się lepsze.

Jak najszybciej postaraj się zabrać lalkę ( ale musisz mieć nieskażone serki ) i jak pójdziesz na Przedzonie, to lala pokaże Ci kupę schowków na drzewach. Większość z nich da się zestrzelić. Ten na takim uschniętym koło wioski przemytników, możesz sobie podarować. Wskazałem Ci już jeden schowek z artami do teleportacji, a jest ich dużo więcej.

Patrz jeśli chcesz.

Spoiler

Jak na Przedzoniu będziesz szukał schowka wskazanego przez maskę, to przy okazji w tym bajorze zajrzyj do zatopionej łódki. W niej jest bardzo dobry art chroniący od ugryzień psów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram od początku - uratowałem Stiopkę (pierwszy raz grając nie uratowałem go bo nie miałem właściwego leku dla niego), znalazłem Maskę ale nie mogę znaleźć "miejsca, które widziałem we śnie" po odnalezieniu i założeniu Maski 😞 pomóżcie - gdzie to jest bo w zadaniu brak wskazówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal Jak wyjdziesz z wioski to idziesz w prawo aż pod sam płot i tam są te kamienie. Patrz od 6:50

https://www.youtube.com/watch?v=9Rg92dQ44ts&list=PLqdK5xoXsbqkZK8KPtLZ3ibzczCU11km7&index=5

I maski nie musisz nosić cały czas, bo na każdej lokacji jest tylko jeden schowek. Wchodzisz na lokację, dajesz maskę na pas i po "widzeniu" możesz zdjąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem - jeszcze raz dzięki :) Na filmiku GB ma już snajperkę i - wydaje mi się, że grając poprzednio - ja też ją miałem na tym etapie, a teraz nie pamiętam gdzie się ją zdobywa.

Nieaktualne. Znalazłem w rozkopanym grobie koło wejścia na Obrzeża Zony.

Edytowane przez mirzal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal 

@Mnieciu kilka razy powtarzał grę, tak więc jeśli chcesz się kierować jego filmikami, to będą się mocno różnić od Twojej. Skoro rozkopałeś grób, to spadła Ci karma. Pilnuj aby nie zrobiła się czerwona, bo wtedy gra się o wiele trudniej niż normalnie. Anomalia ją poprawiająca po tej stronie torów, lata w okolicach lodówki przy płocie, albo koło tunelu z elektrami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzać poziom karmy i jaki on ma wpływ ma rozgrywkę ?  Czy poprawianie (podnoszenie poziomu) karmy odbywa się tylko przy pomocy anomalii ? Co to za anomalia i w jaki sposób używać jej do podniesienia poziomu karmy ? Przepraszam, że odbiegam od tematu.

Edytowane przez mirzal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirzal Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są w temacie podstawowej ZK. Ale tak ogólnie. W prawym górnym rogu ekranu masz kulisty znacznik, który przy dobrej karmie jest zielony, a gdy ta się psuje, przechodzi od pomarańczowego po czerwony. Wtedy mod jakby podnosił dla grającego stopień trudności. On słabnie, a przeciwnicy trudniejsi do pokonania. Dałem też zrzut z tą anomalią. To taka pomarańczowa kula, z charakterystycznym dźwiękiem, która przy zbliżeniu się do niej, ucieka od GB. W modzie są pewne rozwiązania alternatywne. Gdy jedno nie umniejsza karmy, to drugie, dające większe korzyści, tak. Można więc wybierać, ale wcześniej nie znając moda, robi się to w ciemno. Niektóre z nich mają późniejszy skutek, jak np. postąpienie z kontrolerem przy lodówce. Ale o tym by trzeba było napisać cały elaborat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.