Jump to content

Los Zony 0.8


Pancerniak77
 Share

Recommended Posts

image.jpg

Tytuł oryginalny: Судьба Зоны 0.8
Twórca: Zander_driver
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery: 20 grudnia 2020r.
Autor spolszczenia: 

 

OPIS:

Spoiler

Modyfikacja freeplay z szeregiem cech, które nie spodobają się wszystkim. Tutaj nie warto polegać na doświadczeniu z innych modów. Strefa jest zmienna, nieprzewidywalna. Nie wiesz, jakie anomalie i mutanty czekają na ciebie za rogiem - nie dowiesz się nawet, czy można tędy w ogóle przejść. Może i nie, Strefa nic ci nie obiecywała. A znajdując artefakt, od razu nie będziesz wiedział jakie ma on właściwości. Ta gra nie będzie grać z tobą w szachy. Chcesz przeładować broń? Naładuj najpierw magazynek.

Spis zmian w wersji 0.8:

  • Projekt bazuje na «OGSR Engine».
  • Pojawił się nowy interfejs dla naprawy, ulepszenia i dostosowywania broni.
  • Oprócz nowego położenia elementów designu na ekranie pojawił się pełny podgląd 3D modelu broni. Można nią obracać w różnych kierunkach i wyraźnie obejrzeć broń. Model będzie reagował na źródła światła.
  • Zrobiono przeładowywanie broni przez magazynki (je też naładować) przez silnik gry i wiele różnych cech.
  • Ekwipunek moda otrzymał więcej dokładnych opisów.
  • Ulepszono grafikę i wiele innych rzeczy.

 

SCREENY:

Spoiler

XCBWpPOi4Us.jpg?size=1280x1024&quality=9eASYbnb8gYY.jpg?size=1280x1024&quality=9YKBiTG3AAlU.jpg?size=1280x1024&quality=9uWYNr0vbJ1U.jpg?size=1280x1024&quality=9SN9kdtF0z0Q.jpg?size=1920x1080&quality=9-yX_dwYZlEs.jpg?size=1920x1080&quality=9I9qkZ77XOMQ.jpg?size=1920x1080&quality=9H5p-j4-CBOQ.jpg?size=1920x1080&quality=9WAFXvPucxFM.jpg?size=1920x1080&quality=9

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod w częściach (Google Drive):


Mod w częściach (Yandex):


Mod w jednym pliku (plik torrent):


Patch 8:

 

INSTALACJA:

Spoiler
  1. Pobrać i rozpakować pobrane archiwum z modem (w wygodne dla was miejsce).
  2. Zainstalować biblioteki Microsoft Visual C++ 2017, DirectX i OpenAL (jeśli jeszcze nie są zainstalowane).
  3. Upewnij się, że instalujesz na 64-bitową wersję Windows! Wspierany Windows 7 i wyżej.
  4. Mod nie wspiera statycznego oświetlenia.
  5. Trzeba ponad 20 GB wolnego miejsca na dysku. Najlepiej na SSD.
  6. Nałożyć patche.

Instalacja moda, gdy pobieraliśmy częściami:

  1. Pobieramy 7 części.
  2. Przenosimy ich do jednego folderu. W ten, gdzie będzie instalować mod.
  3. I powinno być tak:
    cNhPfTI.png.74c8c0019d4e559614afe84db6b4892c.png
  4. W folderze _appdata_ będą jeszcze trzy foldery i plik user.ltx; w folderze gamedata będzie znajdować się tylko pusty folder levels.
  5. Wchodzimy do bin_x64 i uruchamiamy xrEngine.exe i gramy.

Instalacja moda, gdy pobieraliśmy z torrenta:

  1. Pobieramy mod z torrenta.
  2. Przenosimy archiwa do jednego folderu. W ten, gdzie będzie instalować mod.
  3. Rozpakowujemy 7Zip, tylko jedno archiwum - FOZ.7z.
  4. Po rozpakowaniu tworzymy folder gamedata i w nim folder levels. Lub pobrać fix dla leniwych ([KLIK])
  5. I powinno być tak:
    cNhPfTI.png.43cccf1fc3d82395e2cc3b8c227b5678.png
  6. W folderze _appdata_ będą jeszcze trzy foldery i plik user.ltx; w folderze gamedata będzie znajdować się tylko pusty folder levels.
  7. Wchodzimy do bin_x64 i uruchamiamy xrEngine.exe i gramy.

FAQ:

P: Czy potrzebny jest dla moda zainstalowany stalker?
O: Nie. Włączacie instalator, instalujecie i uruchamiacie moda.

P: Co oznaczają cyfry na kieszeniach ekwipunku?
O: (1) - maks. ilość przedmiotów w kieszeni;
(2) - minimalna objętość jednego przedmiotu;
(3) - maksymalna objętość przedmiotu (objętość kieszeni);
(4) - pozostała część wolnej objętości, biorąc pod uwagę przedmioty znajdujące się w kieszeni.

P: Pytania z serii "Ile waży magazynek АК?", "Czy można magazynek М-16 zmieścić w tej kieszeni, w której był magazynek АК?", "Dlaczego trzeba przeładowywać broń/magazynki?". I podobne, głupie pytania.
O: Zadajcie te pytania Google, jeśli czegoś nie rozumiecie. Google na te pytania odpowiada prawidłowo. Położenie w grze odpowiada jego odpowiedziom.

 

ŹRÓDŁA:

        AMK Team         VK – Wikipedia, wolna encyklopedia     AP-PRO.RU | Новости Stalker | Скачать моды Stalker | S.T.A.L.K.E.R. 2 | Сталкер моды

  • Like 1
  • Dodatnia 5
Link to comment
Share on other sites

Kilka ciekawych informacji odnośnie rozgrywki z https://ap-pro.ru/forums/topic/2212-sudba-zony-08-inoe-predstavlenie-chzo/ (tekst w j. rosyjskim):

Spoiler
 [ЗАМЕТКИ ПЕРВОПРОХОДЦА] by sabbat
  • Первым делом необходимо пройти стартовый квест "Стать сталкером" - это единственный способ получить стартовое снаряжение. Напротив подъезда стоит здание, в его подвале, справа от бильярдного стола, Вы увидите Патогеныча. Именно с ним и следует проходить этот квест. Внимательно читайте диалоги с отметкой "обучение". Как именно пройти квест можно посмотреть, например, на стримах.
     
  • Взаимосвязь оружия/комбезов/локаций/мутантов/артов в Судьбе Зоны немного напоминает классические RPG. Есть "low-левел" пушки, low костюмы и low локации - и далее, по градации на север, шмот/локации/мутанты/арты растут к mid, high и top. Соответственно, если мы с low-левел оружием лезем на mid-мутантов - то вероятнее всего огребём по лицу. Полагаю редкость и уровень шмота/артов вполне можно отслеживать по цвету названия предмета, но это неточно. Эта система (вроде) ещё в процессе реализациии, и в ней есть свои плюсы/минусы. К примеру: если повезёт Вы можете найти весьма ценный артефакт на более северной локации, после чего довольно оперативно закупить неплохой стартовый запак на юге всего за один (!!!) трофей. Или пополнить коллекцию жмуров. Какой закономерный вывод из этого? Важно не то, сколько всего мы нашли, важнее то, что именно мы находим.
     
  • На локациях действует постоянный радиационный фон, он так же зависит от погоды и расположения локации. Чем севернее локация - тем сильнее фон. Следите за состоянием хп. Для защиты от постоянного радиационного фона повышайте общий показатель радиационной защиты. Он складывается из защиты комбеза, защиты шлемов/противогазов и защиты, получаемой от артефактов. Артефакты с выводом радиации по сути самые ценные: с их помощью вы можете находиться на более северных локациях и добывать более ценные трофеи.
     
  • Если Вы надумали охотиться на кабанов с пукалкой калибра 410 - забудьте об этом. Имхо калибр 410 в моде сильно занерфлен, текущие реалии таковы: с ружьем которое Вам дадут за стартовый квест можно убить тушканов/котов/слепышей/крыс. Всё. 9х18 не намного лучше. На графике характеристик (в описании оружия, где "пробитие/урон") разница позиции точки в несколько миллиметров очень сильно влияет на ТТХ. Рекомендую начать с покупки оружия калибра 7.62х25 у Крохобора (либо 9х19, вроде тоже норм шьет): пистолет, или ПП. Присматривайтесь к характеристикам боеприпасов, их влияние на ТТХ оружия. Дышать сразу станет полегче. Днём.
     
  • Ночь и поздний вечер полностью меняет локацию в контексте мутантов. Можно сказать в локации происходит сдвиг "+1 уровень" по наличию мутантов. Выползают более "северные" твари, на кормёжку. Чтобы не стать этим кормом ночуйте на базах, если у Вас хлам-снаряга. С другой стороны, ночная охота обещает бОльшую выгоду. Концепция high risk - high reward, чтоб её. Не забывайте так же и про A-life Судьбы Зоны. Вполне может произойти ситуация, когда "северная тварь прибежала покормиться" на юг. И дела Ваши не так плохи, если такая тварь одна. В этих случаях делайте как я: бегите.
     
  • На локациях есть так называемые "Аномальные Зоны", по типу как в ЗП. Только аномалии там располагаются каждый раз уникально. Спросить о расположении этих зон Вы можете сталкеров (если они есть на этой локации). Например Котельная, на юго-востоке локации Чернобыль-4. Если Вы не можете достать артефакт из группы аномалий прямо сразу, находясь в аномальной зоне, не отчаивайтесь. Можно либо выбить артефакт дробовиком 410 (походу на это только и годится?..), либо подождать Выброса. После Выброса аномалии меняют своё расположение, а так же порождают артефакты. Так что это отличное время чтобы прогуляться по аномальным зонам и разжиться хабаром
     
  • Лайфхаки с разгрузкой: обратите внимание на вкладку "снаряжение". После переключения Вы увидите маленькие значки радиации, расположенные по карманам главного героя в центре. Щелкнув лкм по любому предмету в инвентаре слева - эти значки изменят цвет. Красный цвет значка означает, что указанный предмет не влезает в карман. Зеленый цвет - влезает в карман. Синий цвет - влезает в карман, если из кармана всё вытряхнуть. Помимо этого можно нажать пкм по предмету, и далее лкм прямо на фразу "взять в разгрузку, карман..." - не выбирая опцию этой фразы. Тогда инвентарь сам положит предмет в свободный карман, без "ручного выбора" кармана.
     
  • Финальный совет: внимательно оценивайте свои шансы и думайте головой. Оценивайте рельеф, позицию, оружие, запак своей разгрузки и ситуацию в целом. Не стесняйтесь иногда применять стратегию "ну нах*р" и обходить десятой дорогой. Иногда крюк может идти вокруг целых локаций. В этом моде такая тактика зачастую является единственным вариантом выживания. Идешь по Дикой Территории, а цепи аномалий перегородили путь? Это Судьба Зоны, приятель, и здесь это штатная ситуация. Ищешь укрытие, поспать до выброса, и если повезет - прошмыгнёшь в "окно" и хапнешь артефакт...

    Удачи, сталкер!

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 31.12.2020 o 17:34, Anton Gorodecki napisał:

Pograłeś trochę dłużej? Wyszedłeś z pierwszej lokacji? Jak ci się podoba ładowanie magazynków i system ekwipunku?

Za długo nie pograłem, z 2-3 godz i wstępnie powiem że warty uwagi, trzeba się tylko przyzwyczaić do niektórych nowości

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

h1xkKHNpYCc.jpg?size=1280x1024&quality=9

Trwają prace nad patchem do moda.

1. Poprawiono geograficzne dialogi NPC. Można znowu ich zapytać, jak gdzieś dotrzeć, co oni mogą powiedzieć o tym miejscu, itd...

2. Proporcje ikonek nie są już naruszane. Nie ma błędu z wyświetlaniem amunicji w magazynkach, artefaktów w kontenerach. Same kontenery dostaną więcej wersji - z różnymi parametrami ochrony, różnymi cenami.

3. Wizualizacja braku penetracji.

4. Poprawiono błąd kontenerów, kiedy przy pustym pierwszym kontenerze nie wyświetlała się zawartość pozostałych.

5. Do ikon inwentarza dodano sub-ikony. Np. nad ikonami kontenerów z artefaktami, będzie wyświetlała się zmniejszona ikona ich zawartości. Nad ikonami PDA i Wekseli, zostanie wyświetlone warunkowe oznaczenie, ich rangi/wartości. W przyszłości możliwe są inne zastosowania...

6. W opisie jedzenia są właściwości.

Spoiler

ooiucLK7Nhw.jpg?size=1280x1024&quality=9f-KZP7n-AlA.jpg?size=1280x1024&quality=90YtXCPSIVO0.jpg?size=1280x1024&quality=94-NpZw5mb1o.jpg?size=1600x900&quality=96D5hmS19zZws.jpg?size=1920x1080&quality=9

 

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nowe szczegóły dot. patcha 0.8.1:

Jakie klasy dodatków w nowym systemie dodatków (tzn. zaczynając od 0.8.1) na pewno będą:

1. Celowniki optyczne. Naturalnie. Ze wsparciem opcjonalnie 2D/3D celowania dla każdego oddzielnego celownika, według uznania gracza. Celowniki bez zoomu są również obsługiwane i można je tutaj uwzględnić.

2. "Tłumiki"- PBS, rozszerzone do DTK, itp. - w skrócie modyfikatory parametrów broni, które mogą zostać założone na broń.

3. Podlufowe granatniki i podlufowe strzelby (w zasadzie to samo dotyczy silnika Losu Zony).

4. Latarki, desygnatory laserowe.

5. Inne modyfikatory. Na przykład uchwyty, kolby, itd., które w jakiś sposób zmieniają parametry broni, ale nie są zakładane na broń. I dlatego zestaw parametrów zmieniających i algorytm tych zmian, odróżnia się od tłumików.

6. Najciekawsze: Dodatki - nośniki dodatków. Dla przykładu łoże z wieloma szynami picatinny i inne tego typu rozszerzenia.

7. Ta lista prawie na pewno nie jest ostateczna, będzie ich więcej, ale później.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Yv8l9L0X_DE.jpg?size=1280x1024&quality=9

Nowości:

  • Nastąpi skalowanie siatek w handlu i schowkach.
  • Pojawią się nowe pojemniki na artefakty i ich właściwości.
  • W menu głównym na początku nowej gry pojawi się konfigurator z różnymi ustawieniami, z których większość można ustawić na początku nowej gry, ale nie będzie można ich zmienić podczas przechodzenia gry. W tej chwili nie wszystkie opcje są aktywne, od czasu do czasu będą dodawane nowe.
  • Obecnie trwają testy. Jeśli nie zostanie znalezione nic krytycznego, w najbliższej przyszłości ta wersja zostanie opublikowana jako patch 0.8.0.9.

Screeny:

Spoiler

qw7RjaAcjsI.jpg?size=1280x1024&quality=9Zh4-LoJVZvU.jpg?size=1280x1024&quality=9I1eVdLIUlEI.jpg?size=1280x1024&quality=9cSriFpfxyM0.jpg?size=1280x1024&quality=9aBipMWceeDc.jpg?size=1280x1024&quality=9DkgOSYKRX2Q.jpg?size=1280x1024&quality=9

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

@vidkunsen masz ukończyć pierwsze zadanie treningowe "Стать сталкером/ zostać stalkerem" w nim ci wyjaśniają niby wszystko odnośnie nowych mechanik w modzie.

W ogóle obejrzałem sobie jakieś filmiki i bajerancki ten ekwipunek w tym modzie :D

A zerknij jeszcze tutaj:

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Screen konfiguratora Nowej Gry:

nVfkwS2Fc0w.jpg?size=1280x720&quality=96

Ustawień znajdujących się tutaj, nie można zmienić w trakcie gry. Co robić w przypadku, gdy zapisano grę na patchu, w którym nie ma konfiguratora:

0) Pobrać-zainstalować kolejny patch, z konfiguratorem.
1) Przede wszystkim przejść do konfiguratora nowej gry i ustawić wszystkie ustawienia według swoich upodobań.
2) Bez rozpoczynania nowej gry wyjść do systemu Windows.
3) Uruchomić grę, wczytać zapis ze starej wersji i grać.

Jeśli elementy 1 ~ 2 zostały pominięte, to konfigurator zastosował już domyślne ustawienia do Twojej gry i nie możesz ich zmienić bez Nowej Gry. Powyższy algorytm obowiązuje tylko przy pierwszym uruchomieniu nowej wersji.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Trochę więcej informacji o dodatkach.
Zostaną one podzielone zgodnie z metodą instalacji na następujące kategorie:

0) Mogą zostać zainstalowane przez samego GG, w dowolnym momencie na otwartym terenie, bez konieczności stosowania jakichkolwiek zasobów. Jest to na przykład dowolny dodatek, który jest umieszczony na szynie picatinny, jeśli na bagażniku jest wolna szyna picatinny.

1) Tylko technik może zainstalować. Jest możliwe (ale nie jest to konieczne), że technik będzie potrzebował pewnych zasobów w postaci części zamiennych.

2) Może być zainstalowany tylko przez technika, w obecności dodatkowego sprzętu. Na przykład, przyspawać na lufę strzelby tą samą szynę picatinny, pomimo tego, że strzelba jej nie posiada <- potrzebny będzie sprzęt spawalniczy technika.

Plus do tego. System ulepszeń z pendrive'ami z wersji 0.7 powróci do gry, a nowe ulepszenia będą działać w tym samym sensie informacyjnym. Jeśli technik ma pendrive, może to zrobić. W przeciwnym wypadku, nie może.

Początkowo technicy otrzymają jakieś narzędzia, jakieś pendrive'y. Ale żaden z nich nie będzie miał wszystkiego od razu na starcie. A potem GG sam zdecyduje, komu co przynieść. W końcu można zrobić z każdego majsterkowicza, który naprawi i ulepszy wszystko. Ale trzeba będzie się postarać, żeby takie coś było.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Informacja od twórcy:

Cytat

Wiele przyszłych zadań będzie miało kilka sposobów wykonania.

Ktoś mógł zauważyć tego oznaki. Albo może nie. Jednak początkowe zadanie treningowe zostało pomyślane w taki sposób, że mentorem może być w nim nie tylko Patogenycz. Mogą istnieć różne opcje, z różną zawartością, ale z ogólną zasadą uczenia zielonego początkującego podstaw gry w ten mod.

Teraz w końcu się to realizuje. Tak więc od następnego patcha, początkowe zadanie będzie miało wiele różnych opcji przejścia. W przyszłości będę dążyć do tego dla wszelkiego rodzaju innych zadań.

I tak. Wznowiono prace nad modem.
Patch już wkrótce.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

4 lipca - modele wizualne przedmiotów są poprawiane. Dla przykładu, nowe paczki amunicji z dodatku od mind_al. Screeny zrobiono w OGFViewer. Następnie dzięki niemu będą tworzone ikonki przedmiotów.

Spoiler

ZjJfaq9Rx_4.jpg?size=493x305&quality=96&KJXlUApRfc8.jpg?size=493x303&quality=96&jBrUwnXkG7w.jpg?size=461x244&quality=96&

 

8 lipca - poprawiono błędy przełączania trybu strzelania i przełączania rodzaju amunicji, dla broni z granatnikami, granatników magazynkowych i dwukalibrowych typów.

"Interfejs wyboru magazynków" (Domyślnie na klawisz Y), teraz działa tak samo dla wyboru amunicji i jest dostępny dla wszystkich broni nie-magazynkowych, w tym granatników (również podlufowych) oraz dla samych magazynków.

Charakterystyki amunicji, wpływające na zużycie broni i na prędkość kuli, pokazano w opisie nabojów.

Dopracowano i włączono nowy algorytm przeszukiwania trupów mutantów. Teraz nowy parametr noży "zdobycie trofeów" - działa. Ale, wpływa nie na ilość zdobytych trofeów - (szanse z rdzawym nożem, i z kataną są jednakowe) - a na czas.

Również wpływa na niego (nie)zręczność rąk gracza... Jak to wygląda wizualnie - wkrótce zostanie pokazane. I nie trzeba się obawiać, nie będziemy rozdzielać każdego dzika po pół godziny. Chodzi tutaj głównie o sekundy.

Ponadto, błędy funkcjonowania 2D-przywiązania okien w inwentarzu, zostały poprawione. Błędy z emisją, anomaliami i wekselami oczywiście także.

7TFwHYaM9bs.jpg?size=597x393&quality=96&GrcpYy3b-dU.jpg?size=267x94&quality=96&s

Link to comment
Share on other sites

womWnLWJO3s.jpg?size=1280x720&quality=96A_SWClaC-rI.jpg?size=1280x720&quality=96

Nowy interfejs przeszukiwania mutantów

Taka hybryda okna dialogowego i pasku postępu :) Podczas, gdy proces "pełza", poruszać się nie możemy. Można go przerwać w każdej chwili. I przyspieszyć, przy odpowiednich umiejętnościach.

Proces kończy się tylko raz. Jeśli ten konkretny mutant został "przeszukany" i otworzyło się okienko, ale trofeum nie zostało zabrane - na przykład w plecaku nie było miejsca - to następnym razem otworzy się natychmiast bez żadnych procesów.

Dla ekstrakcji trofeów z mutantów - ta metoda będzie opcjonalna, włączona w ustawieniach konfiguratora.

W przyszłości z tym oknem dialogowym-paskiem postępu będą związane inne procesy. Na przykład naprawa broni w warunkach polowych. Lub przeładowywanie broni w przypadku braku odpowiedniego rozładunku.

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity