Skocz do zawartości

Штопор (Korkociąg)


Rekomendowane odpowiedzi

korkociąg.jpg
 
Tytuł oryginalny: Штопор
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 (mod zawiera podstawkę)
Data premiery: 05.11.2021 r.
Autor: Андрюха Святой
 
 
OPIS:

Spoiler

Za podstawę wzięto mod FOTOGRAF. Nie ma tu nowej grafiki, broni, mutantów. Jest nowa fabuła.
Jest listopad 2006. Minęło 6 miesięcy od drugiej emisji. Do strefy wysłany zostaje pracownik GRU dla wykrycia winnych i zlokalizowania następstw.

SCREENY:

Spoiler

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

INSTALACJA:

Spoiler

1. Wypakować w pożądane miejsce.
2. Uruchomić i grać.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Źródło: AP-PRO_LOGO.png

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wrażenia po zakończeniu gry na pierwszej lokacji. jestem mile zaskoczony, bo mod utrafił w moje gusta. Przede wszystkim tym, że nie wprowadza żadnych teksturowo-uzbrojeniowych fanaberii. To klasyka Stalkera. Ksywki enpeców to nie jakieś Brauny, Johny, lecz dobrze nam znani jak Jurik czy Bies i jeszczeparu innych. A w małej wiosce, jakże mogło by być inaczej, stary znajomy Sidorowicz. No a nasz protagonista, to Kuzniecow.

Występują na razie dwie nacje. Wojska rosyjskie i ukraińskie. Stalkerzy też rodzimi, bez NATO, Korpusów Pokojowych itp. udziwnień. Główna lina fabularna wzięta z Fotografa, a że GB to wojak, więc do tego dostosowana. No i nie ma tu tego przekształcania jednych artów drugie i tych pól do ich przemiany.

Mod na pewno przypadnie do gustu tym, którzy zaczęli grać w Fotografa, ale właśnie przez tę przemianę zrezygnowali.

No i kilka zrzutów.

Zaczynamy na Obrzeżach ( Przedzoniu ) po katastrofie śmigłowca.                Nasze rzeczy w skrzyni, ale środki łączności koś ukradł.

ss_fred_11-05-21_15-15-49_(predbannik).jpg                 ss_fred_11-05-21_15-16-05_(predbannik).jpg

Kiedy ruszamy do działań, autor moda przysyła nam wiadomość.                  Wita nas niezbyt ciekawa pogoda i zgraje kotów i psów.

ss_fred_11-05-21_15-51-39_(predbannik).jpg                ss_fred_11-05-21_16-58-27_(predbannik).jpg 

                    Bywa też mglisto.                                                                               Ale trochę później będzie lepiej, a nawet klimatycznie.

ss_fred_11-05-21_17-25-20_(predbannik).jpg                ss_fred_11-05-21_19-57-30_(predbannik).jpg

                

Po zabiciu bandytów i najemników, dostajemy namiary na ich schowki. Są zaznaczone na mapie i warto się po nie wybrać.

ss_fred_11-05-21_20-42-51_(predbannik).jpg                 ss_fred_11-05-21_20-55-35_(predbannik).jpg

A zdjęte z nich łupy ( patrz plecak ) dadzą kasę i to niemałą.

I małe pytanie do pamiętających jeszcze Fotografa. Znalazłem schowek Dziada Zapadło z informacją o przeniesieniu łupów. Może to jest nieusunięcie wątku z Fotografa, albo robiący wideoporadniki byli zbyt szybcy i nie poszli tam gdzie ja polazłem.

ss_fred_11-05-21_20-12-53_(predbannik).jpg

Kto mi podpowie, puki jeszcze z lokacji nie wyszedłem, czy schowek jest na tej lokacji, czy już na innej i gdzie.

Jednego grającego już widzę, a innych potrafiących grać po rosyjsku - zapraszam do współpracy.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedzonie, poligon, bagna doktora i znowu poligon.

Mod prosty, fajny, bez m.in. w/w udziwnień i żadnych tam czarodziejskich sztuczek.

Widziałem zjawę na wzgórzu - Świadomość Zero, a zamiast sfer/pól mam po prostu zwiedzać m.in. laboratoria i szukać dokumentów dla Sacharowa.

Ja - wojsko, wojsko Ukraina i Rosja, uczeni, stalkerzy, bandyci, maruderzy, najemnicy, Świadomośc zero.

Brak wylotów, akcja sie klei od razu bez kretyniady w stylu przynieś, wynieś, pozamiataj, polecam.

 Nowy wątek - broń rakietowa, rakiety, atom itd, itp.

 

ss_tomahawk_11-05-21_23-07-52_(hiding_road).jpg

ss_tomahawk_11-05-21_23-08-10_(hiding_road).jpg

p.s. świadomość zero i schowek z pismem od dziada Zapadły

Spoiler

ss_tomahawk_11-06-21_00-14-24_(promzone).thumb.jpg.165bec0a2bae3e440b08f9061c083152.jpgss_tomahawk_11-05-21_23-50-27_(hiding_road).thumb.jpg.aeed8b18716299c6e205925fad0aa70b.jpgss_tomahawk_11-05-21_23-49-37_(hiding_road).thumb.jpg.19022cb049b244c00a1bb580c6f0a145.jpg

 

p.s. 2 ten schowek na swałce.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe ostrzeżenie dla tych, co ewentualnie wezmą się za grę, a grali w Fotografa i pamiętają dobry egzoszkielet przy zagrodzie koło torów. On tam dalej jest, ale tym razem nie do wzięcia. Mod bazuje na klasycznym CCz, a w nim takiego egzo nie ma. Więc jak go podniesiemy, to nie pojawi się w inwentarzu, a strzelanka z kontrolerami skończy się gibielą GB.

I drugie ostrzeżenie. Będąc na Wysypisku, trzeba zachować priorytet zadań. Pierwszoplanowe jest to na likwidację najemników. Wyjście z lokacji bez jego wykonania powoduje przewalenie zadania. Nie sprawdzałem, czy da się z tą przewalanką ciągnąc dalej, ale nie sądzę.

I ilustracje do bajeczki.

ss_fred_11-08-21_18-52-17_(hiding_road).jpg  ss_fred_11-06-21_13-00-43_(hiding_road).jpg

ss_fred_11-07-21_15-04-41_(swamp).jpg  ss_fred_11-08-21_16-00-27_(l05_bar).jpg 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i również u mnie kpt.Kuzniecow wypełnił swoją misję.

W deszczu i mgle przedarł się do celu.

ss_fred_11-13-21_17-04-59_(dyshlo).jpg   ss_fred_11-13-21_17-53-20_(l11_pripyat).jpg

Tu się dowiedział, że "korkociąg" nie jest korkociągiem, a jakąś żyroskopową maszyną.

ss_fred_11-13-21_18-53-16_(l12u_sarcofag).jpg   ss_fred_11-13-21_18-49-47_(l12u_sarcofag).jpg

Zobaczył jeszcze mafijne rozgrywki w armii i od Kameleona w kolejnej postaci poznał w co został wplątany.

ss_fred_11-13-21_18-54-24_(l12u_sarcofag).jpg  ss_fred_11-13-21_18-54-29_(l12u_sarcofag).jpg

A co było dalej, grający dowiedzą się z wideoepilogu.

I kilka zrzutów z gry.

Spoiler

Są w modzie również kobiety

ss_fred_11-09-21_21-22-55_(deadcity).jpg   ss_fred_11-10-21_12-07-37_(deadcity).jpg

Szukając schowków Dziada Zapadło ( samej linii scenariuszowej z nim, w modzie nie ma ) oprócz zbędnych rupieci i "listów od dziada ), można znaleźć też taką nie do zdobycia czy kupienia broń, jak Sajga 12K.

W tym domu wioski na Czerwonym Dyszlu.       Skaczemy z płotu domu na przeciwko. Zrzut zrobiony już po wzięciu Sajgi. W dalszej grze wielokroć ratuje życie.

ss_fred_11-12-21_19-27-01_(dyshlo).jpg   ss_fred_11-12-21_19-26-34_(dyshlo).jpg

A teraz różne.

ss_fred_11-12-21_13-02-16_(promzone).jpg   ss_fred_11-12-21_13-14-40_(promzone).jpg

 ss_fred_11-13-21_16-24-39_(l10u_bunker).jpg  ss_fred_11-13-21_17-04-31_(dyshlo).jpg

Ze skrzętnie gromadzonego wyposażenia, zostało Kuzniecowowi tylko tyle.

ss_fred_11-13-21_18-54-47_(l12u_sarcofag).jpg

 

To jest zawartość mojego plecaka i jedynego schowka, oraz zawartości plecaków zabitych przeciwników. SEVY cz Egzy nie były rzadkością.

ss_fred_11-13-21_14-11-43_(hiding_road).jpg

ss_fred_11-13-21_20-11-31_(l12u_sarcofag).jpg  ss_fred_11-13-21_20-11-40_(l12u_sarcofag).jpg

A teraz podsumowanie.

Moda nie należy utożsamiać z lżejsza wersją moda Fotograf. Owszem, dzieje się na lokacjach z niego i linia fabuły jest wzięta z niego, jak i również część zadań.

Ale naprawdę jest oddzielnym modem, któremu warto poświęcić te kilkanaście godzin gry. To co mi się najbardziej spodobało, to to, że nareszcie inne osoby w Strefie, a szczególnie najemnicy opancerzeni jak czołgi, nie żywią się powietrzem, leczą zaklęciami, a ich pancerze i broń nadają się tylko do huty. Nawet na najtrudniejsze zadania można iść z minimalną ilością jedzenia, medykamentów lub amunicji, a wrócimy ze sporą ilością.

Szkoda tylko, że jest na tak starej podstawce ze słabym silnikiem i wykorzystaniem naszego RAMu. Pod koniec gry musiałem zejść z pierwotnych ustawień z powodu wylotów z braku pamięci. Z innych powodów się nie zdarzyły.

Polecam tym, co bez nadwerężania sobie nerwów, chcą zagrać w nietuzinkowego moda, na nie oklepanych lokacjach i nie powielanej fabule podstawek.    

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zaciekawiły mnie opinie o tym modzie, więc zainstalowałem i zagrałem. 

Mod naprawdę godny polecenia z dobrą fabuła i mało oklepanymi lokacjami, bez przeładowania mnóstwem pobocznych zadań nic nie wnoszących do rozgrywki.

Nie ma żadnych udziwnień i utrudnień co tylko sprawia, że granie jest tutaj niestresujące, do dyspozycji będą różnego rodzaju pancerze i bronie (w pewnym momencie, aż w nadmiarze wszystkiego). W chwili w której w moje ręce trafił sztylet (nie ulegał zużyciu i nie musiał być naprawiany), praktycznie żadnej innej broni nie potrzebowałem, amunicji tez nie brakowało i dość łatwo było ją zdobyć w sporych ilościach. W modzie jest możliwość napraw sprzętu, ale brak modernizacji (trafiają się i kombinezony i bronie już zmodernizowane).

 ss_duch_11-26-21_10-16-27_(l04u_labx18).thumb.jpg.ca277a6d5e9136c07fcefb83d776dcb1.jpg

Artefakty raczej zdobywamy w schowkach i na poległych przeciwnikach (brak detektora), jedyny jaki posiadamy to detektor anomalii bardzo przydatny, ale musi być umieszczony w slocie jak na zamieszczonym screenie. Głód i pragnienie nie są upierdliwe :), tu też wszystkiego jest pod dostatkiem. 

Jest też trochę biegania tam i z powrotem, ale w trakcie postępów w fabule pojawiają się nowe przejścia między lokacjami co ułatwia późniejsze przemieszczanie się. Jedyny problem jaki u mnie pojawił się w rozgrywce to zbyt wczesne udanie się do baru po zdobyciu fiolki z wirusem w podziemiach labu, po powrocie na poligon Somow był wrogo usposobiony i nie można było porozmawiać z Ploimarem o lekarstwie na wirusa. Po cofnięciu się w zapisach i udaniu się na poligon w pierwszej kolejności wszystko było w porządku. 

Końcówka zaskakująca, ale bez szczegółów, warto samemu sprawdzić. 

ss_duch_12-10-21_12-40-31_(l12u_sarcofag).thumb.jpg.acd751d94a4767f2abf05d9c393fef31.jpg

Mod jak najbardziej polecam do zagrania, dla mnie to była czysta przyjemność. Fajnie by było gdyby został przetłumaczony i udostępnionym szerszemu gronu graczy. 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na Штопор (Korkociąg)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.