Jump to content

Recommended Posts

Tytuł oryginalny: История Борова OGSR Engine
Platforma: Cień Czarnobyla | OGSR
Data premiery: 12.10.2022 r.
Autor: imcrazyhoudini


OPIS:

Spoiler

Odświeżona wersja fabularnej modyfikacji, która zadebiutowała w 2016 roku na platformie Cienia Czarnobyla. Historia Dzika to krótka opowieść o tytułowym herszcie bandytów, który stał się przywódcą znanej bandy z Doliny Mroku. 


Zmiany ogólne:

  • Silnik OGSR z obsługą oświetlenia statycznego. 
  • Paczka broni z Gunslinger WP zamiast OWR. 
  • Wycięto pogodę z poprzedniej wersji i zastąpiono ją CGIM 2 z dodatkowymi poprawkami autora. 
  • Dodano lokacje z Autumn Aurora 2 wraz z teksturami. 
  • Dodano VanillaModelsReduxv1.
  • Nowe menu główne. 

Rozgrywka:

  • Zwiększono zadawane obrażenia wszystkich broni. NPC nie są już kuloodporni, ale równie łatwo może zginąć protagonista. 
  • Odrodzenie (respawn) artefaktów. 
  • Nowe tekstury dłoni podczas zmiany kombinezonów.
  • Kombinezony wolniej się zużywają. 

Poprawki i ulepszenia: 

  • Dzik ma na sobie skórzany płaszcz bandyty zamiast kurtki. 
  • Lekkie poprawki w dialogach. 
  • Naprawa możliwej awarii podczas spotkania z dwoma bandytami na lokacji Dzicz. 
  • Naprawa błędu związanego z bandytami, którzy nie mogli wyjść z tunelu na lokacji Dzicz. 
  • Poprawa aktorstwa głosowego. 
  • Poprawiono scenę z Jogą. 
  • Poprawiono scenę z dwoma bandytami na Wysypisku. 
  • Zmniejszono wytrzymałość Nibyolbrzyma. 
  • Poprawki związane ze stalkerami na Agropromie. 
  • Zmiana koloru tekstu wiadomości, które otrzymujemy na PDA. 

Wskazówki autora: 

Spoiler
  1. Jeżeli jakiś bandyta za Tobą nie podąża, to po prostu go szturchnij. Najlepiej z dużą prędkością, bo inni bandyci też mogą się zatrzymać i nie reagować (rzadko się to zdarza, ale jednak). Jak rozumiem, takie problemy mogą występować przy większych grupach NPC, więc nie mogłem naprawić błędu. 
  2. Po ukończeniu zadania "Спасай братву" zapisz i wczytaj grę. Dzięki temu bandyci nie powrócą do swoich początkowych miejsc odrodzenia. 
  3. Po wykonaniu zadania na Kordonie zapisz grę, aby bandyci nie powrócili do tunelu i z protagonistą na ATP. 
  4. Jeżeli potrzebujesz ekwipunku, to możesz poszukać schowków (jeden schowek na każdej lokacji), odnaleźć schowek, którego współrzędne pojawią się po przeszukaniu zwłok lub kupić coś u handlarza, który pojawi się po ukończeniu fabuły w Dolinie Mroku - za dnia na Kordonie (północny posterunek), a nocą na cmentarzysku pojazdów przy ognisku. 

 

SCREENY:

Spoiler

photo-2022-10-10-15-13-49.jpg

photo-2022-10-10-15-13-44.jpg  photo-2022-10-10-15-13-43.jpg

photo-2022-10-10-15-13-35.jpg  photo-2022-10-10-15-13-29.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0006.
  2. W głównym katalogu gry należy usunąć folder bin oraz gamedata. 
  3. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem należy umieścić w głównym katalogu z grą. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Źródło: appro.jpg

  • Positive 2
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Mod postawiony na rus podstawce i uruchomiony bez problemu. Teraz kilka zrzutów, pokazujących wygląd moda.

ss_fred_10-19-22_12-51-10_(l01_garbage).jpg   ss_fred_10-19-22_16-57-04_(l02_darkvalley).jpg

 ss_fred_10-19-22_12-51-33_(l01_garbage).jpg  ss_fred_10-19-22_12-51-04_(l01_garbage).jpg

Mamy minimalistychny HUD informacyjny na obrazie gry, a mini mapa jest naprawdę mini ( to "coś" w dolnym lewym rogu zrzutu )

                                  Z tym startujemy                                                                        HUD handlu

ss_fred_10-19-22_12-34-05_(l01_garbage).jpg   ss_fred_10-19-22_12-52-25_(l01_garbage).jpg

 ss_fred_10-19-22_16-47-07_(l01_garbage).jpg  ss_fred_10-19-22_16-47-52_(l01_garbage).jpg

Jak na razie, dwie ograne lokacje, idę na trzecią, a słońca nie widziałem. Nie ma kłopotu z wyposażeniem, otrzymywanym za zadania i zdobywanym na wrogach.

Trzeba się dla niektórych zadań wczuć w rolę bandziora. Akcje moda momentami zaskakują, powodując zawalenie zadania lub zginięcie GB.  Współpracujących z nami bandytów trzeba po drodze "poszturchiwać", bo lubią się zatrzymać bez powodu. To na tyle.

@gawron Ty tłumaczyłeś podstawowego moda. Nie przyjrzał byś się tłumaczeniu, aby można było wykorzystać go przy tym?

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Podbicie tematu.

No i mod ukończony. Borov ( czyli ja ) został hersztem bandytów. W efekcie zobaczyłem ten filmik

final_peace.ogm    a zaraz po nim zestaw autorski.

Mod był bardzo przyjemną odskocznią po modach takich jak Duplikay-Źródło, cz OP 2.1. Bez jednego wylotu, czy jakiekolwiek zacinki. Za to z małymi problemami z fabułą. Musiałem powtarzać zadania, bo kończyły się zawaleniem z braku jakiejkolwiek informacji, że trzeba zachować pewną kolejność w "odwiedzaniu" ważnych enpeców. Pisałem poprzednio o braku słońca. Jednak się pojawia na Agropromie

ss_fred_10-20-22_12-08-04_(l03_agroprom).jpg  ss_fred_10-20-22_12-38-59_(l03_agroprom).jpg

i na Kordonie.

ss_fred_10-20-22_13-35-23_(l03_agroprom).jpg  ss_fred_10-20-22_21-00-07_(l05_escape).jpg

Aby zabrać schowek, musiałem wymieść wioskę nowicjuszy...

ss_fred_10-20-22_20-53-05_(l05_escape).jpg  ss_fred_10-20-22_20-57-39_(l05_escape).jpg

... ale Sidor mnie nie wpuścił. Głęboką, księżycową nocą dotarłem na budowę w DM...

ss_fred_10-20-22_21-28-47_(l02_darkvalley).jpg  ss_fred_10-20-22_21-29-49_(l02_darkvalley).jpg

.. aby po wejściu do gabinetu zostać hersztem ( pahanem ). W poprzednim wpisie pokazałem, z czym zaczynamy. Teraz zrzut z tym, czym mod mnie obdarzył. Handlarzy w modzie nie ma, enpece mogą odsprzedać tylko odrobinę jedzenia i bandaże. Cała reszta to zdobycze i nagrody za zadania, oraz z opróżnionych schowków. Ale to nie wszystko co posiadłem, bo sporo broni i amunicji odsprzedałem kolesiom i to się okazało dobrą rzeczą, bo przy atakach robili z tej broni właściwy użytek i przeżywali.

ss_fred_10-20-22_21-37-26_(l02_darkvalley).jpg

Każdemu kto potrafi zagrać w oryginale, śmiało mogę moda polecić.

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.10.2022 o 19:00, kondotier napisał:

Nie przyjrzał byś się tłumaczeniu, aby można było wykorzystać go przy tym?

Z tym nie powinno być problemu. Skończę jedną robotę i wtedy porównam pliki, jeśli będzie trzeba, to je przystosuję. A HUD moim zdaniem jest masakryczny, kwalifikuje się jedynie do wymiany.
 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@gawron W HUDzie inwentarza za wyjątkiem zwiększenia ilości gniazd na artefakty ( podwoić ), nic by nie zmieniał. Ale jak zrobisz nowy, taki aby sloty na broń były zamienne ( powiększyć slot pistoletowy ), to też może być.

Natomiast ten HUD na ekranie gry, faktycznie jest masakryczny.

Bez tytułu.jpg

Praktycznie nic na nim nie widać. Brak wskazań jakiej amunicji się używa, zminiaturyzowana minimapapa nie wiele pomaga. Brak kompasu i zegara. On faktycznie potrzebuje nie korekty, ale porządnej zmiany.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.