Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Szczepan9205,

AKTUALIZACJA SPOLSZCZENIA:

07.01.2025 - do zakładki Linki do pobrania została dodana najnowsza wersja spolszczenia dostosowana do łatek, które wyszły między, a 21.10.2024, a 07.01.2025 czyli do łatki 0.9.3. Z racji, że nie wszyscy czytają, a potem pojawiają się pytania - nie trzeba już pobierać, ani mieć dodatku Modded Exes - Grok do większości łatek, mini-łatek czy fixów wrzuca od jakiegoś czasu najbardziej aktualną wersję dlatego Modded Exes nie jest już częścią spolszczenia. Oprócz tego spolszczenie zostało dostosowane do działania z Anomaly 1.5.3 i do wszystkich dodatków jakie w międzyczasie Grok dodał do Gammy. Do tego przerobiono część dialogów, ujednolicono nazewnictwo niektórych miejsc, poprawiono błędne ksywki niektórych NPC itd. (długo by wymieniać).

Pliki polskiego lektora są INTEGRALNĄ częścią spolszczenia, więc jeżeli ktoś nie chce lektora to instrukcja jak go usunąć jest w zakładce "INSTRUKCJA INSTALACJI SPOLSZCZENIA". Żeby spolszczenie działało też jak należy trzeba zaktualizować też Launcher Gammy do wersji do 6.7.0.0 - linki do pobrania Launchera są dostępne na serwerze Discord Gammy w zakładce "Announcements" lub w zakładce "How-to-install" znajduje się też odnośnik do launchera.

24.01.2025 - do zakładki Linki do pobrania została dodana mini-łatka do spolszczenia dostosowana do GAMMY w wersji 0.9.3.1. Zmian w tekście nie było dużo, więc nie było sensu wrzucać całego spolszczenia z kilkoma zmienionymi plikami, dlatego powstała mini-łatka.

Rekomendowane odpowiedzi

@ojciecmajster Jakbyś przeczytał instrukcję instalacji w paczce ze spolszczeniem, albo tu na forum to byś zauważył, że Modded exes już od dawna nie są potrzebne bo autor Gammy czyli Grok na bieżąco aktualizuje ten mod. 

Wystarczy pobrać spolszczenie i zainstalować je zgodnie z instrukcją pomijając (jeżeli instalujesz używając instrukcji wideo) część z Modded Exes. Ba, nawet nie trzeba już ustawiać spolszczeniu priorytetu - wystarczy je wrzucić do folderu mods, w MO dezaktywować mod Tactical fonts for Anomaly 1K i aktywować spolszczenie i to wszystko. 
Powinno działać na wersji 0.9.3 tylko z pierwszego posta w tym dziale musiałbyś jeszcze sobie pobrać mini-łatkę i wrzucić ją do plików spolszczenia, żeby nie mieć wylotu po najechaniu na broń w oknie ekwipunku. 

A tak poza tym no to zacząłem dziś dostosowywanie spolszczenia poprzedniej wersji do 0.9.3, ale w tym tygodniu na pewno nie wydam zaktualizowanego spolszczenia bo jest trochę roboty - może w następnym tygodniu, może później, aczkolwiek postawiłem sobie wczoraj od zera Gammę 0.9.3 wymieniając przy okazji Anomaly 1.5.2 na 1.5.3, dorzuciłem mini-fix do spolszczenia z pierwszego posta i spolszczenie chodzi bez problemu. Więc jak ktoś jest niecierpliwy to to jest tymczasowe rozwiązanie, aczkolwiek warto w takim przypadku sobie skopiować z folderu appdata, który jest w folderze z czystym Anomaly plik user.ltx, żeby nie stracić swoich ustawień i klawiszologii (po pierwszym uruchomieniu Gammy stworzy się nowy z domyślnymi ustawieniami, więc wtedy wystarczy go podmienić na nasz i powinniśmy z powrotem mieć swoje ustawienia itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za info. 

Doszedłem do tego punktu:

Ba, nawet nie trzeba już ustawiać spolszczeniu priorytetu - wystarczy je wrzucić do folderu mods, w MO dezaktywować mod Tactical fonts for Anomaly 1K i aktywować spolszczenie i to wszystko

Mogę rosić o pomoc w jaki sposób aktywować spolszczenie. W MO daje instaluj mod, wskazuję folder Polish localization - Szczepan9205, potem pojawiają się podfoldery gamedata/scripts, configs, ale żaden nie ma w sobie pliku, który rozpoznawałby mod menager. Wcześniej instalując mody był jakiś plik zip. który można było otworzyć w MO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ojciecmajster Yyy, no rozpakowujesz sobie pobrane spolszczenie i kopiujesz z niego folder Polish localization - Szczepan9205, który ma w sobie pliki spolszczenia, wchodzisz w folder, w którym są pliki Gammy, w mods i tam wklejasz. Jak się wklei to odpalasz MO i aktywujesz je - na samym dole listy powinno się pojawić.

Owszem - większość dodatków do Anomaly/Gammy instaluje się klikając "Zainstaluj mod" i wskazując .rar z dodatkiem/modem, ale w przypadku translacji wrzuca się je ręcznie. Jak Grok się w końcu wywiąże z obietnicy i doda spolszczenie na stałe do Gammy to nie będzie trzeba w ogóle grzebać przy tym, ale miał to zrobić w 0.9.3 i wyszło jak wyszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kotlet00No niestety nie bardzo bo to by wymagało przeróbek tekstur czcionki dla rozdziałek 2k i 4k - i tak mieliśmy farta, że jeden z forumowiczów podjął się przerobienia teksturek dla 1k i dobrze mu to wyszło, ale potem przepadł gdzieś i od dawna już go na forum nie widziałem, a ja niestety nie potrafię tego zrobić 😕 Ta czcionka i tak jest wyraźniejsza przy wyższych rozdzielczościach niż oryginalna z Anomaly bo tamta z tego co widziałem to przy 2k już jest prawie nieczytelna tam gdzie gra używa małej czcionki (np. w okienkach z nazwami i opisami broni).

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra ludki! Zaktualizowałem przed chwilą linki do spolszczenia - w końcu znalazłem trochę czasu i jest już dostosowane do GAMMY w wersji 0.9.3, także temu kto czekał życzę miłej gry i mam nadzieję, że nie trafią się nikomu dialogi lub opisy po angielsku, a w razie czego standardowo proszę o wrzucanie zrzutów ekranu z błędami w tym temacie :)

  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrecTo raczej nie włączysz tego z powrotem bo Grok w 0.9.3 usunął promieniowanie z artefaktów na stałe.

No i nie tylko - jak spojrzysz teraz na bronie w slotach to nie mają już paska stanu - teraz jeśli znajdziesz broń, która ma lufę w dobrym stanie (żółta lub zielona kropka) to wystarczy mieć w ekwipunku lub kupić za grosze resztę części w dobrym stanie i można je wymienić bez zestawów naprawczych i stołu warsztatowego (poza lufą oczywiście) - ogólnie Grok poszedł w uproszczenie rozgrywki, więc teraz już nie trzeba się promieniowaniem z artów przejmować i nie ma tyle grzebaniny przy naprawie broni czy kombinezonów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@ojciecmajster Grok nic w changelogu nie pisał o zmianach w tekście więc powinno. A jeśli coś by znowu nie działało do najprawdopodobniej któryś skrypt z folderu scripts spolszczenia. Sam jeszcze nie zaktualizowałem Gammy do 0.9.3.1, ale myślę że powinno wszystko grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@łowca Wywal wszystkie pliki z folderu scripts spolszczenia. Znaczy nie dosłownie wywal/usuń tylko wytnij i wrzuć np. na pulpit. Potem zobacz czy się uruchamia, jak tak to wrzuć jeden z tych plików, które wyciąłeś i sprawdź czy wywala - jeśli nie to wrzucaj kolejne, aż znajdziesz ten po wrzuceniu którego zaczyna wywalać. Ja jutro najpewniej zaktualizuję swoją Gammę to się przyjrzę o co może chodzić, ale gdybyś znalazł plik-winowajcę zanim ja coś napiszę to możesz dać znać który skrypt powoduje problem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@łowcaCzyli to kwestia samej Gammy, a nie spolszczenia bo pliki tekstowe, ani dźwiękowe by nie powodowały wylotu.

@ojciecmajsterDobrze wiedzieć :P Zaktualizowałem niedawno Gammę, ale z tego co widzę to było trzeba jedynie dorzucić 2 linijki tekstu do jednego z plików, a poza tym to chyba zmian większych nie ma, więc chyba mini-łatkę do spolszczenia po prostu wrzucę jutro czy pojutrze zamiast całe spolszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, łowca napisał(a):

Tradycyjne pytanie po każdej aktualizacji . Co z tym błędem zrobić ? 😞

Zrzut ekranu.png

Na DC Gammy zauważono problem błędu wyrzucającego do pulpitu podczas próby wczytania zapisu gry z poprzedniej aktualizacji. Jako rozwiązanie Grok wskazuje zaznaczenie w MO2 addona pod nazwą "Pre-0.9.3.1 Patch". Jeśli chodzi o spolszczenie - po aktualizacji Gammy (wersja launchera najnowsza) jedyna kwestia w języku ojczystym jakiej uświadczyłem to przypominajka o paczce. Prawdopodobnie spolszczenie trzeba zainstalować ponownie i nadpisać wszystkie istniejące pliki? Poza tym gra działa jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SnowHuss Znaczy po każdej aktualizacji Gammy spolszczenie się dezaktywuje i trzeba je od nowa aktywować w MO i dezaktywować Tactical fonts for Anomaly 1k. Niedawno zaktualizowałem Gammę do 0.9.3.1, aktywowałem spolszczenie i wszystko gra jak należy.

I rzeczywiście - @łowca, tak jak @SnowHussnapisał - musisz zaznaczyć w MO ten Pre-0.9.3.1 Patch bo przed chwilą próbowałem odpalić swoje zapisy i ten sam wylot miałem, aktywowałem i wszystko działa jak należy.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś problem z odpaleniem moda w dx11? Przy próbie włączenia wywala komunikat "Shader compilation failed". Wiem że to nie stalker 2 bo na dx9 gra działa, jednak trochę biednie wygląda i chciałby grać jednak na 11.

@edit

Swoją drogą ilość opcji i możliwości jakie daje ten mod mnie przeraża i jednocześnie mega zachęca do gry:)

Edytowane przez Michu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.