Skocz do zawartości

Припятский котёл (Prypecki kocioł)


vidkunsen

Rekomendowane odpowiedzi

08-1.jpg

Tytuł oryginalny: Припятский котел
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 21.08.2024 r.
Autorzy: Александр Korpus, Сергей IMAGINE


OPIS:

Spoiler

Czy kiedykolwiek musiałeś przypadkowo zgnieść irytującą ważkę, leżąc na zielonej trawie z poczuciem odniesionego sukcesu? Chwilę później Twoje życie staje do góry nogami...

Fabuła rozpoczyna się bezpośrednio po znanych wydarzeniach z oryginalnego Cienia Czarnobyla, kiedy to Striełok niszczy Świadomość-Z, a Zona przestaje istnieć. Problem tkwi w tym, że to nie do końca prawda...

Bohater trafia do Prypeci - miasta zablokowanego przez nieznane siły i zjawisko o niewiadomej naturze. Nie ma sposobu na wydostanie się z niego, ale w jakiś sposób istnieją „wejścia” dla wybranych. Celem protagonisty staje się odnalezienie sposobu na opuszczenie tej zamkniętej przestrzeni.

W trakcie przygody w "kotle" Striełok napotyka nowe twarze oraz starych znajomych - każdy z nich ma swoje osobiste cele, które determinują ich działania. Bohater będzie musiał rozwiązać wiele pojawiających się problemów, pokonać trudności, które piętrzą się na niego ze wszystkich stron, zyskać nowych towarzyszy i stracić pozornie lojalnych wspólników. Wiele z otaczających go osób może okazać się nie do końca tym, za kogo się podają, a relacje Striełoka z nimi zmieniają się wraz z rozwojem wydarzeń. Tylko jedna rzecz pozostaje niezachwiana - „każdy sobie”, choć w niektórych momentach cele i ścieżki bohaterów są zbieżne.


Podziękowania: 

Spoiler
  • Валерию Пилот (Walerij Pilot) - za pracę z dźwiękami i modelami, z teksturami modeli, tworzenie ikon dla przedmiotów i zadań, użyczenie głosu postaciom (Barman, Striełok).
     
  • Михаилу LAKI (Michaił LAKI) - za pracę ze skryptami, globalną zmianę lokacji Prypeć, naprawienie wszystkich istniejących błędów w skryptach, wyeliminowanie przyczyn awarii, rozwiązanie wszystkich problemów technicznych moda.
     
  • Виталию Mecheniy (Witalij Mecheniy) -  za dostosowanie moda do monitorów panoramicznych.
     
  • Сергею Hamul (Siergiej Hamul) - za użyczenie głosu (Informator).
     
  • Анне Anny_Star (Anna Anny_Star) - za użyczenie głosu (Barbara).
     
  • Олегу slesar6razriada (Oleg slesar6razriada) - za użyczenie głosu (Świadomość-Z, Marszałek). 
     
  • Артему LEPOS (Artem LEPOS) - za użyczenie głosu (Anatolij, Botanik). 
     
  • Денис Tirbah (Denis Tirbah), Евгению Quote (Jewgienij Quote), Максиму Нечитер (Maksym Нечитер), Эдуарду brat904 (Edward brat904), Виктору Avalokita (Wiktor Avalokita), Павлу Paul_Fox (Paweł Paul_Fox) - za udział w testowaniu modyfikacji oraz wykrywanie błędów i awarii.

Podziękowania także dla autorów modów Arsenal_Mod, PSEVDO_STALKER_MOD, OOP i MacroN, Real Wolf, ПСЕВДО-S.T.A.L.K.E.R, Sin, 1ns1debeast, r_populik, Aaz, DJekman, ArtemFact, ARayKo60, Valerich, Desertir, Стрелку-Меченному, Milo, Twinke Masta, KingFriday, L@r1ng1t$. Podziękowania również dla wszystkich tych, którzy nie zostali wymienieni, ale których dzieła zostały wykorzystane w tym projekcie.


Wykorzystana ścieżka dźwiękowa: 

Spoiler
  • "У самовара" ("U Samowara") - Ф.Гордон, А. Власт w wykonaniu Л.Утёсов.
  • "Песня парашютистов" ("Piosenka spadochroniarzy") z filmu "Прыжок на заре" ("Skok o świcie").
  • "Русская рать" ("Rosyjska armia") - rosyjska piosenka ludowa w wykonaniu Н.Емелин.
  • "Баллада о любви" ("Ballada o miłości") - В.Высоцкий w wykonaniu Gogol Bordello.
  • "Phantasm II (End Credit)" - Fred Myrow.
  • "Ma, I'm Coming Home" - Ozzy Osbourne.
  • "House of the Rising Sun" - Geordie.
  • "Mr.Tinkertrain" - Ozzy Osbourne.
  • "Outro" - Supreme Godhead.
  • "When Love & Hate Collige" - Def Leppard.
  • "Who's Afraid of the Big Bad Wolf?" - Frank Churchill, исп. Fredo Gardoni;
  • "Es Wolit Ein Madel Fruh Aufstehn" - Deutsche Marschen.
  • "Suured bulvared" - Francis Lemarque, исп. Г.Отс.
  • "Rosamunde Polka" - Jaromir Vejvoda.
  • "The Temle of the King" - Rainbow.
  • "I'm Easy" - David Lee Roth.

Dodatkowe informacje: 

Spoiler

Bez zgody administracji strony „Мир геймеров” nie wolno umieszczać modyfikacji i linków do jej pobrania na stronach: bar-reaktor.stalker-worlds.games, bar-reaktor.ucoz.ru, stalker-worlds.games.


Współtwórcy moda na jego końcowym etapie rozwoju: Валерий Пилот (Walerij Pilot), Михаил LAKI (Michał LAKI). 

 

PORADY:

Spoiler

Wskazówki dot. rozgrywki: 

  1. Akcja moda rozgrywa się na jednej lokacji - Prypeci.
     
  2. Modyfikacja skupia się głównie na fabule i eksploracji. Historia jest całkowicie oryginalna, zawiera wystarczająco dużo poszukiwań i akcji.
     
  3. Mod zawiera dużo tekstu (!!!) - dialogi, dokumenty, opisy przedmiotów. Może się wydawać, że z tego powodu rozgrywka będzie powolna, ale tak nie jest - tempo gry zostało utrzymane na tym samym poziomie. Zalecamy bardzo uważne czytanie dialogów, znalezionych dokumentów, zapisów w PDA, opisów przedmiotów. Wszędzie i we wszystkim znajdziesz informacje niezbędne do zrozumienia fabuły i przejścia modyfikacji.
     
  4. Nie ma możliwości, aby u gracza wystąpił dylemat na zasadzie "nie wiem dokąd pójść - nie wiem co znaleźć", ponieważ prawie wszystkie akcje fabularne zostały stworzone przez questy z ich opisem, ale to nie znaczy, że wszystko jest "rozbudowane", nikt nie zrezygnował ze stalkerskiej spostrzegawczości. Wszystkie niezbędne do ukończenia moda informacje, zapisy w znalezionych dokumentach, opisy postaci są zapisywane w PDA.
     
  5. Mod ma w zasadzie liniowy charakter, ale można przejść fabuły na wiele sposobów.
     
  6. Początkowo autorzy nie zamierzali stworzyć "mieszanki" - nacisk położono na oryginalność historii, więc kto spodziewa się zobaczyć wszelkiego rodzaju cieszące oko wizualne zmiany, sto nieużywanych pistoletów, wyrwane ze wszystkich źródeł modele stalkerów i innych „piękności” najprawdopodobniej będzie rozczarowany.
     
  7. Z oryginalnego CCz zaczerpnięto lokację Prypeć ze zmianami autorstwa MacroN i globalnie przeprojektowaną przez Михаилом LAKI (Michał LAKI), małą paczkę modeli broni z lekko poprawionymi configami, kilka modeli artefaktów, które w tym modzie mają swoje oryginalne nazwy, opisy i właściwości, dostosowanie do monitorów panoramicznych. Na lokacji dodano kilka obiektów oraz ją „zazieleniono” - tak wyglądałoby miasto po kilku latach kompletnego spustoszenia.
     
  8. Wcześniejsza wersja moda wyciekła do sieci przez „pozbawionych skrupułów wspólników”, ale od tego czasu projekt stał się pod wieloma względami inny - jej przejście znacznie się różni.
     
  9. Przybliżony czas gry z przemyślaną rozgrywką, czytaniem dialogów i dokumentów zajmie około 50 godzin.
     
  10. Gra wykorzystuje system autozapisu. Podczas otrzymywania dowolnego zadania i rezygnacji z niego tworzone są autozapisy. Twórcy moda, zdecydowanie odradzają korzystanie z szybkich zapisów. Autozapisy lub własnoręcznie stworzone sejwy są wystarczające do pomyślnego ukończenia gry.
     
  11. Część porad od testerów;

 

  • Nie zapisuj gry, jeśli protagonista jest pod wpływem promieniowania psi.
  • Oczyść lokację z wrogów tak dokładnie, jak to możliwe.
  • Uważnie czytaj dialogi i częściej zaglądaj do PDA, zwłaszcza po otrzymaniu nowych informacji.
  • Nie zapisuj gry podczas bitwy (nie nastąpią bugi lub awarie, ale możesz być niemile zaskoczony).
  • Zbieraj łupy tak często, jak to możliwe.

Kwestie techniczne: 

Lokacja jest dość gęsto zaludniona, w niektórych momentach fabularnych może jednocześnie prezentować liczbę NPC znacznie większą niż najbardziej "ruchliwa" lokacja w oryginalnym CCz - Barze. Dlatego na słabszych komputerach można zaobserwować chwilowe spadki FPS i lagi. Ponadto, biorąc pod uwagę, że lokacja jest mała, czyszczenie pamięci nie zawsze działa tak, jak powinno, dlatego mogą wystąpić awarie.

Każdy problem techniczny da się rozwiązać - głównie powracając do ostatniego autozapisu lub zapisu wykonanego przed nastąpieniem błędu.
W tym zakresie nie są wymagane żadne dodatkowe działania. 


Dodatkowe informacje: 

Informacja dla tych, którzy lubią wprowadzać zmiany w plikach. W grze nie ma anty-cheatów, ale kategorycznie należy używać tylko pliku actor.ltx w modyfikacji. Dodatkowo nie zaleca się zmiany tych linii w pliku actor.ltx:

  • ph_box0_center = 0.0, 0.9, 0.0
  • ph_box0_size = 0.3, 0.9, 0.3
  • ph_box1_center = 0.0, 0.6, 0.0
  • ph_box1_size = 0.3, 0.6, 0.3
  • ph_box2_center = 0.0, 0.4, 0.0
  • ph_box2_size = 0.3, 0.4, 0.3

Niektóre schowki, które dot. zadań zostały stworzone z myślą o parametrach głównego bohatera. Jeżeli ktoś je zmieni, to prawdopodobnie nie będzie w stanie do nich dotrzeć i zabrać zawartości.

Zdecydowanie nie zaleca się również zmiany w pliku actor.ltx poniższych linii:

  • disp_base = 0.8
  • disp_aim = 0.04
  • disp_vel_factor
  • disp_accel_factor
  • disp_crouch_factor
  • disp_crouch_no_acc_factor = -0.4

W przeciwnym razie wystąpią błędy podczas korzystania z broni grawitacyjnej ("Grawigun")

W grze wysokość skoku jest dostosowana tak, abyś mógł bez większych problemów przeniknąć, trafić lub wspiąć się w dowolne pożądane miejsce!

GALERIA:

Spoiler

04.jpg  03.jpg

05.jpg  02.jpg


Zwiastun:

Spoiler

 

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Modyfikacja jest w formie samodzielnej gry (tzw. repack). Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i grać.
 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Źródło: APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, próbowałem odpalić moda, ale najpierw pojawiała sie nazwa i okienko "fsgame.ltx nie odpowiada" - dobra, usunąłem grażdankę z nazwy folderu i przestał.

Za to teraz pojawia się nazwa i kursor kręci i kręci jak najęty - dopóki nie klikniesz, to będzie kręcił dalej do us...molonej śmierci... Kiedy klikniesz w to okno z nazwą, to wyskakuje okienko, że XR_3DA.exe nie odpowiada: zamknij/poczekaj - i to tyle.

Ktoś? Coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen

Pozwoliłem sobie wykorzystać Twój post z informacją o premierze moda do stworzenia jego wstawki. Dzięki temu dało się przenieść posty po 22.08 do tego tematu, a zapowiedź zarchiwizować. 

Troszkę o nim poczytałem i wychodzi na to, że to długi mod, bo według informacji jego ukończenie oscyluje w granicach 50 godzin (pod warunkiem, że czyta się uważnie wszystkie dialogi). Dodatkowo nie ma w nim graficznych bajerów albo wypasionej paczki broni. Wychodzi na to, że to "mod w starym stylu", co mnie osobiście nie przeszkadza, ale... Jego ocena na AP wynosi obecnie 4. Dla przykładu nowa wersja Za perymetr do marzeń: Prolog ma 8.3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Perymetr ... jest krótki i także bez udziwnień natomiast w Kotle ... zagadka tworzy zagadkę, brak udziwnień - żadne tam czary mary w obu modach - sporo chodzenia po lokacji/ach żeby zaliczyć misje, polecam.

p.s. stare twarze z nowymi ksywami, brak uczieczki z lokacji także sensownie wytłumaczony a na stadionie anomalie graja głowami śmiałków w piłke kopaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kółko to sobie można polatać wokół karuzeli w towarzystwie kolejnego stada z gatunku zanoza.

Pobierz, zainstaluj, zagraj a dowiesz sie co jest do zrobienia.

Na nudę nie ma czasu, jak w walkach ulicznych, przejście na druga strone ulicy zajmuje sporo czasu.

Uwielbiam opinie tych co nie grali tylko oglądali czyjeś filmiki z rozgrywek. :) 

p.s. przydatne:

Spoiler

 

Jest 6 UAZ-ów transporterów, u mnie tutaj jest teleport do san - sanycza, dawniej barman.

 

ss_tomahawk_08-26-24_08-29-47_(l11_pripyat).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.