Maur Opublikowano 3 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 MAŁY PRZEWODNIK MODA SGM 1.7 by MAUR Poniżej jest zamieszczona tylko lista questów z krótką informacją. Nie grałem w czysty Zew Prypeci więc jeśli jest na tej liście quest z czystego zewu proszę o info http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/default/smile.gif Lista Zadań Dodanych w SGM 1,7 ZATON Spoiler Daje: Pietia Ramadan Miejsce: Początek gry na drodze do Tartaku Opis: Zadania: Dostarczyć paczkę do Markowicza bankiera na Skadowsku Daje: Markowicz Miejsce: Skadowsk Opis: Zadania: Porozmawiać z Doktorem Makowieckim o śmigłowcach Daje: Doktor Makowiecki Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Odszukać rzadki artefakt w anomalii kwasowej obok Tartaku Daje: Żwawy Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Znaleźć dla Żwawego spersonalizowany Ingram Mac-10 Daje: Żwawy Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Znaleźć dla Żwawego spersonalizowany AK-47 Daje: Żwawy Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Znaleźć dla Żwawego spersonalizowany Mossberg 590Mk.L Daje: Sowa Miejsce: Zaton Opis: Zadania: Znależć schowek nieznanego najemnika. Za 70k Ru kupujemy od Sowy fleszkę z lokalizacją schowka z nieznaną snajperką. Daje: Miecznik Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Spotkać sie z grupą Elbrusa (misja aktywna kiedy mamy range ok 75 grupa znajduje sie przy dźwigach portowych questa najlepiej wykonać po dołączeniu do bandytów i wykonaniu wszystkich misji dla Czapajewa) Daje: Loszka Chili Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Spotkać się z łącznikiem Daje: Łącznik Korniłow Miejsce: Żelazny Las Opis Zadania: Odszukać schowek SBU Daje: Brodacz Miejsce: Skadowsk Opis Zadania: Porozmawiać z Noe Daje: Noe Miejsce: Stara Barka Opis Zadania: Obroń Barkę przed trzema falami mutantów QUESTY MONOLITU Daje: Leon Miejsce: Most Przemienienia Pańskiego Opis Zadania: Dostarczyć teczkę Cyborgowi w Prypeci QUESTY BANDYTóW Daje: Czapajew Miejsce: Leśniczówka Opis Zadania: Odzyskac spersonalizowaną broń od Szakala Daje: Czapajew Miejsce: Leśniczówka Opis Zadania: Zdobyć wojskową lornetkę "Tropiciel" JUPITER Spoiler Daje: Grom Miejsce: Jupiter (Wieża obok stacji Janów) Opis Zadania: Odnależć spersonalizowaną broń Groma Daje: Wujek Jar Miejsce: Stacja Janów Opis Zadania: Odnaleźć aparat Suzanna Daje: Neon Miejsce: Stacja Janów Opis Zadania: Zlikwidować nocnych snajperów z kamieniołomu (zadanie dostępne o godzinie 22) Daje: Bednarz Miejsce: Obok Bunkra Naukowców Opis Zadania: Odprowadzić uczonych do szybu wentylacyjnego Daje: Nowikow Miejsce: Bunkier Naukowców Opis Zadania: Odnależć komplet narzędzi do pracy z detektorami QUESTY ŚWITU Daje: Automatycznie gdy zbliżymy się do bazy frakcji świt Miejsce: Tunel niedaleko wieży chłodniczej Opis Zadania: obronić bazę świtu przed mutantami Daje: Nazar Miejsce: Baza Świtu Opis Zadania: Oczyścić legowisko snorków Daje: Nazar Miejsce: Baza Świtu Opis Zadania: Oczyść cztery nory z mutantów Daje: automatycznie po użyciu fleszki ze schowka SBU Miejsce: Zielony Wagon obok Anomalii Bitumin Opis Zadania: Dotrzeć do obozu najemników (po dotarciu do posterunku najemników pojawiają się nowe cele: uwolnić jeńca następnie odprowadzić jeńca do Stacji Janów) QUESTY NAJEMNIKóW Daje: Melchior Miejsce: Obóz Najemników Opis Zadania: Odnaleźć zaginiony oddział w fabryce jupiter Daje: Melchior Miejsce: Obóz Najemników Opis Zadania: Oczyścić teren fabryki Daje: Kostopraw Miejsce: Stacja Janów Opis Zadania: Znaleźć zestaw medyczny SSA72 (u mnie misja dostępna po powrocie z Prypeci) Daje: Hawajczyk Miejsce: Stacja Janów Opis Zadania: Odszukać paczkę Hawajczyka w Prypeci (misja dostepna po powrocie z Prypeci) Daje: automatycznie po powrocie z prypeci zadanie aktuwuje się nocą Miejsce: - Opis Zadania: Spotkać się z łącznikiem na Lądowisku Helikopterów Daje: Łącznik Sidorenko Miejsce: Lądowisko Helikopterów Opis Zadania: Odnależć profesora Hawkinga w Prypeci Daje: Łącznik Sidorenko Miejsce: Lądowisko Helikopterów Opis Zadania: Przeszukać schowek z nagrodą PRYPEĆ Spoiler QUESTY MONOLITU Miejsce: Kino Prometeusz Opis Zadania: "Odkupienie Grzechów" quest składa się z trzech części: -Dostarczyć żywą wodę dla monolitowców którzy dostali sie pod wpływ kontrolera -Uzupełnić schowki monolitu -Odnaleźć przekażnik -dodatkowe zadanie po wypełnieniu trzech powyższych oczyścić księgarnię z najemników FREEPLAY Spoiler Daje: Garri Miejsce: Pralnia (Prypeć) Opis Zadania: Odnaleźć zaginionego przewodnika w podziemiach "Prypeć1" Daje: Profesor Herman Miejsce: Bunkier naukowców (Jupiter) Opis Zadania: Informację o zadaniu otrzymujemy podczas wykonywania misji od Garriego. -Herman prosi o odnalezienie próbki nieznanego artefaktu. (Zagajnik Anomalii) -następnie dostajemy zlecenie na odnalezienie kolejnej próbki.(Pod Cementownią) -po oddaniu kolejnej próbki naszym zadaniem jest odnalezienie jeszcze czterech próbek nieznanego artefaktu. Porady i odpowiedzi na często zadawane pytania: (tłumaczenie - trurl3; korekta nazw własnych miejsc i NPC - Yurek) 1. Gdzie szukać w cementowni Vintoreza dla Groma: Spoiler 5 możliwych punktów spawnu Vintoreza dla Groma w cementowni: - Na wieży, skąd jest przejście do budynku, gdzie sa części dla Azota, gdzie były gadżety dla Azota (drut, płytki, itp). Na samej górze, tam gdzie był schowek z hełmem. - W piwnicy wprost na wyjściu bez schodów (w środkowym budynku, w rodzaju garażu) - Na rampie nad torami kolejowymi - wejście z pierwszego pietra. - Na ulicy przy cysternie na siatce skrzyni zepsutej wentylacji. - Na wieży widokowej. 2. Gdzie szukać Przewodników GPS: Spoiler Zaton: 1. Szewczenko, "pokój odpoczynku" przy ognisku 2. Przy Skadowsku, początek rury w kierunku leśniczówki, gdzie są elektry. 3. Pieczara pod spaloną wsią. Konkretnie w dużej komorze, przy ścianie za kamieniami. 4. Za zakładem utylizacji odpadów, przy siatkowym płocie (skraj lokacji), od strony budki. 5. Stacja benzynowa, zejście do Snorków, rozłamana komnata, w kącie pustej połówki. 6. Leśniczówka, skrzynia ciężarówki w hangarze. 7. Magazyny podstacji. Za nimi, 15m od płotu. Pod krzakiem. 8. Za kamieniem, 200 metrów od anomalii w kierunku barki Noe 9. Niedaleko od Izrumnudnoje 10. Anomalia "Kocioł" 11. Anomalia "Żelazny Las" 12. Za stacją antenową "KRUG" Jupiter: 1. Północno-zachodni tunel, tam gdzie baza Świtu, w skrzynce wentylacyjnej w kącie komnaty z anomalią; 2. Przy płocie w zbiorniku na południe anomalii "Popielisko"; 3. Wschodni tunel, na wystepie południowej ściany; 4. Fabryka Jupiter, w hali ze strąconym helikopterem; 5. Fabryka Jupiter, w głównej hali, gdzie jest wejście do podziemnego kanału, w południowej części pomieszczenia, pod cysterną, blisko czerwonej beczki; 6. Lądowisko dla helikopterów, przy wschodniej ścianie, mniej więcej w połowie pola minowego, przy pierwszym zagięciu ściany; 7. Posterunek, w podwórzu obok UAZa, po lewej; 8. Cementownia, południowy jednopiętrowy budynek, 1 piętro, od południowej strony, na siatce, za pionową cysterną; 9. Magazyn kontenerów, na wprost wejścia, za kontenerami, przy zachodnich metalowych wrotach, między dwoma budynkami; 10. Anomalia "Szuwary", między kamieniami, w pólnocno zachodnim rogu ujęcia wody; 11. SAM Wołchow, między 3 i 4 wysepką utworzoną przez ścieżki, (licząc zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara od wejścia), przy płocie od zachodniej strony, pod jodełka (tam jest tylko jedna); Prypeć: 1. Ksiegarnia, pod schodami; 2. Stara stacja obsługi, 1 pietro, pokoik z szafą i skrzynkami; 3. Port rzeczny, od północnej strony budynku, za automatami do wody; 4. Centrum Usługowe Jubilejny, na górnym pietrze, w rozbitej klatce schodowej, w południowo zachodniej częśći budynku; 5. Od Przedszkola w lewo, horyzontalnie ustawiony dom, w narozniku płotu, od zachodniej strony domu; 6. Budynek po lewej od Domu Towarowego, północne zejście do piwnicy; 7. Mały budynek poniżej Szpitala, pokoik w północno wschodnim narozniku, zachodnia ściana; 8. W anomalii "Wulkan"; 9. Pod krzakiem troche na prawo od przejścia w poziomo rozciągniętym domu, poniżej Pralni Samoobsługowej, w południowo-wschodniej części lokacji; 10. Budynek po lewej stronie Warzywniaka, pólnocne zejście do piwnicy; 11.Szkoła, południowo-zachodni natroznik budynku, 2 pietro; 3. Kwest dostępny we freeplay'u w wersji 1.7 - Przy pomocy detektora "Seraphim" znaleźć nowe rodzaje artefaktów: Spoiler Możliwe punkty spawnu nowych artefaktów: Zaton: anomalia Cyrk anomalia Spalone Gospodarstwo anomalia Kocioł anomalia Żelazny Las JUPITER anomalia Popielisko anomalia Kamieniołomy w anomalnych zaroślach na Janowie Przy Cementowni, tam gdzie schowek Striełoka Prypeć Nieopodal Pralni Samoobsługowej Punkt ewakuacji B-28, w pobliżu pomnika przy zwalonym drzewie w Prypeci w pobliżu Przedszkola, w anomalii na placu zabaw Między domami, w anomalii Winorośl (Leszczyna) 4. Informacja dla tych, którzy pozostali "goli" z pistoletem we freeplay'u. To nie żaden błąd ! Spoiler Trzeba robić schowki i chować tam sprzęt i broń, do zmiany kombinezonu nacisnąć ESC-T-ESC. Można wyłączyć opcję -grabić (-грабить) GG we freeplay'u: gamedata configs mod_parameters mod_params.ltx szukamy linijki: freeplay_robbery_actor = true ;(true albo false) - Грабить ли ГГ по наступлению фриплея. Zmieniamy true na false 5. Wstępowanie do ugrupowań: --> BANDYCI: Spoiler Ranga GG nie mniejsza niz 65, przychodzimy na baze bandytów lesnictwo, płacimy za wejście 4500, podchodzimy do Czapy, bierzemy kwest -zaufanie (przynieśc imienną broń). Idziemy do hal podstacji. najlepiej po wypełnieniu kwestu "przynieśc jedzenie najemnikom" t. zn. przejście do hal podstacji będzie wolne. Idziemy na bazę, podchodzimy do kontenerów, tam siedzą 3 najemnicy - kładziemy minę, idziemy do domku z Szakalem, detonujemy ładunek, załatwiamy Szakala i ochroniarza, stajemy w drzwiach i odstrazeliwujemy "Marynarzy" którzy ida w strone części dziobowej, potem zachodzimy z tyłu i załatwaimy grenadierów. Z trupa Szakala zabgieramy broń, zbieramy łup. Wracamy do Czapy, oddajemy broń - voila! GG zostaje zaliczony w poczet bandytów. Chętnym do siedzenia na dwóch stołkach kategorycznie nie radzę brać pieniędzy od Szakala ponieważ to zepsuje stosunki nie tylko z najeminikami, ale i z bandytami. --> NAJEMNICY: Spoiler Po spotkaniu z agentem SBU wypełniamy zadanie obszukania komórki SBU. W komórce znajdujemy kombinezon najemników i fleszkę. Idziemy na lokację Jupiter, aktywujemy fleszkę - otrzymujemy zadanie uwolnic agenta SBU. Kasujemy oddział mochrony i obszukujemy trupy najemników, przy trupie dowódcy doddziału "Czarnego" znajdujemy PDA z hasłem wejścia na bazę anjemników. Uwaga! Na bazie najemników obowiązuje strój organizacyjny - wejście tylko w kombinezonie najemników. Podchodzimy do odźwiernego (ksywka Zły), podajemy mu hasło, wchodzimy na bazę. Wczesniej trzeba kupic preparat psychodeliczny u medyka albo uczonych, albo zbierać go wcześniej, podczas obszukiwania trupów. Potrzeba 5 porcji. Podchodzimy do lidera najemników i wypełniamy kwest - poszukiwanie zaginionego oddziału. Robi sie to w dwóch etapach: z pierwszą grupą idziemy na fabryke Jupiter , nie oddalamy się zbyt daleko od oddziału, bo zadanie nie zostanie zaliczone. Czyścimy okolicę, wchodzimy na pierwsze pietro, tam będzie nas czekać niespodzianka. Za pierwszym razem nie załatwiamy kontrolera, wtedy nie będzie spawnu snorków. Jak sie pojawi kontroler, bierzemy nogi za pas i uciekamy na złamanie karku na ulicę. Otrzymujemy zadanie porozmawiania z liderem najemników. Wracamy, bieremy zadanie na drugie okrążenie, tu sie przyda psychodelik. Rozdajemy go uczestnikom ataku. na fabryce czyścimy perumetr, 10 zombie i trzech kontrolerów. Po załatwieniu 3-go kontrolera będzie spawn 3 snorków przy garażu, i dwóch na wyjściu z fabryki. Po ich odstrzeleniu otrzymujemy zaproszenie do rozmowy od lidera, który zaproponuje GG wstapienie do ugrupowania najemników. --> MONOLIT: Spoiler Do monolitu wstepujemy po wykonaniu zadania - oczyścić księgarnię. Idziemy do Cyborga, bierzemy zadanie na likwidację Kasiłowa. W żadnym wypadku nie rozglądać się i nie brać niczego ze skrzynki za Cyborgiem. Znajduje się tam nagroda za wypełnienie kwestu na wstąpienie do ugrupowania. Załatwiamy Kasiłowa, bierzemy z trupa PDA, oddajemy PDA Cyborgowi, wstępujemy do monolitu, przeszukujemy skrzynkę za Cyborgiem. 6. KWESTY MONOLITU : Spoiler Dzień później (po wstąpieniu do ugrupowania) bierzemy kwest "Odkupienie grzechów", składający się z 3 zadań... 1... "Żywa woda" + 10 antybiotyków - do leczenia braci-monolitowców, którzy trafili pod wpływ kontrolera. Idziemy na Zaton do miejscowego medyka na Skadowsku, otrzymujemy wskazówkę na bunkier uczonych, przemieszczamy się na Janów do uczonych, od Hermana dostajemy informację o żywej wodzie, która znajduje się w Oazie (od razu można kupić u niego 10 antybiotyków, jesli nie mamy ich w swojej apteczce). Znajdujemy w Oazie żywa wodę, zanosimy Cyborgowi do prypeci, poem rozmawiamy z Potworem, otrzymujemy od niego podziękowanie i wysłuchujemy opowieści o jego grupie która dostała się pod wpływ kontrolera ( grupa, która przepadła na Jupiterza - byli najemnicy). 2...Dzień później bierzemy kwest "Napełnienie schowków monolitu". Zawczasu kupujemy (wyciagamy ze schowka) u Mitrofana 90 ładunków do gaussa, jeszcze trzeba 9 apteczek, 9 bandazy, 9 antyradów, 9 AK-74 (LR300, Spas 12 ) i po magazynku naboi do nich. Idziemy na Zaton, napełniamy schowki, wracamy z relacją do Cyborga, nie zapominając wziąć nagrody od Mitrofaba. 3...Znowu po upłynięciu doby otrzymujemy kwest "Znaleźć przekaźnik". Idziemy na Janów do Hawajczyka, rozmawiamy, rozstajemy się z 10000 tugrików, otrzymujemy informację, ale to za mało, idziemy do Ozierskiego w bunkrze, dostajemy konkretne umiejscowienie przekaźnika - na fabryce Jupiter. Znajdujemy - nie możemy podnieść (myślałby kto, taka "głupota"!). Biegniemy do Prypeci i raportujemy Cyborgowi, on nas chwali i prosi, żeby znowu wyczyścić "Księgarnię" od niewiernych (tam zasiedli najemnicy i przeszkadzają w naprawie anteny). Można czyścic samemu, można z grupa Potwora. Po czyszczeniu pojawia się mechanik i prosi, "żeby przyjść jutro". Przychodzimy po upływie doby - rozmawiamy z Monolitem - to wszystko, grzechy odpuszczone! Idziemy odpoczywać. Materiały w języku rosyjskim może komuś będą pomocne... http://sigerous.ru/forum/14-893-1 http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/default/tongue.gif dla leniwych http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/default/tongue.gif http://sigerous.ru/forum/14-252-1 miedzy innymi screeny z miejscami gdzie można znaleźć GPS przewodniki http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons/default/tongue.gif 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maur Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 (edytowane) Mapy schowków do moda SGM 1.7 z legendą po polsku http://depositfiles....files/0yk9j9zf9 Ciekawe Miejsca Tu znajdziemy zestaw naprawczy broni Uwaga w koło dużo ogniowych anomalii i wysoka radiacja http://img850.images...prawczymapa.jpg jest to jeden ze schowków w grze ale trochę ułatwia początek zawartość to AK-47,podwieszany granatnik,amunicja... Lokalizacja Narzędzi ZATON 1.Na pogłębiarce za skrzyniami na głównym pokładzie 2.Na Stacji Antenowej Krug, na cokole anteny w północno-zachodniej części stacji 3.Na terenie Żelaznego Lasu, za filarem przy wejściu do budynku 4.W Leśniczówce w północnej części (za ziłem) miedzy anomaliami w rogu 5.Izumrudnoje pierwszy dom po lewej (wejście od strony mostu) w pokoju po lewej 6.Zakład Utylizacji Odpadów,w rurze wentylacyjnej w miejscu gdzie znajdujemy laptop najemników dla Sowy JUPITER 1.Anomalia Popielisko kilka metrów od siedzących tam NPC za dwoma kamieniami 2.W miejscu gdzie szukamy Oazy; w lewo po schodach na dół do pomieszczenia po prawej za skrzynią 3.Fabryka Jupiter od wejścia na skrzyni po lewej stronie trzech zbiorników 4.Fabryka Jupiter od wejścia po prawej stronie schodami na dół w tunelu przy zbiorniku po lewej przed wyjściem po drabinie na górę 5.Kompleks Przeciwlotniczy Wołkow pod UAZem z urwanym kołem 6.Obok Cementowni pod zniszczonym mostem po prawej stronie filarów PRYPEĆ 1.Szpital zachodnie skrzydło, w pobliżu WC (parapet) 2.Osiedle w kuchni za szafą 3.Szkoła w auli na scenie w rogu 4.W autobusie obok Księgarni 5.Warzywniak piwnica przed zejściem do pomieszczenia z kolumnami 6.Port Rzeczny koło zielonej budki PRYPEĆ NARZĘDZIA WOJSKOWE 1.Szpital zachodnie skrzydło najdalsze WC (parapet) 2.W rurze na ulicy na zachód za Centrum Usługowym Jubilejny 3.W zielonej skrzyni obok pomnika w pobliżu kina Prometeusz 4.Przedszkole weranda nie otoczona anomaliami Edytowane 19 Września 2012 przez Maur 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dopyl Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Świetny przewodnik ;) Na pewno mi sie przyda bo zamierzam w najbliższym czasie zagrać w SGM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek Opublikowano 14 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Jeszcze jeden kwest w SGM 1.7 (znalazłem go w wersji Technician) Znalazłem go dopiero grając we freeplayu, więc nie wiem czy jest dostępny wcześniej. nazwa kwestu: "Szczepionka dla Pijawki" Otrzymujemy go w lokacji PRYPEĆ w budynku, w którym wykonujemy kwest na zlikwidowanie snajperką szefa najmeników i posłańca naukowców na dziedzińcu osiedla obok pralni. Nie pamiętam czy dostajemy go na tym samym pietrze, z którego strzelaliśmy, czy na jednym z niższych - musicie tam pobiegać. Kwest otrzymujemy tak: 1. podchodzimy do okna, rozlega się ryk pijawki, tracimy przytomność 2. po odzyskaniu przytomności w pomieszczeniu zaraz obok na małej szafce obok regału będą leżały papiery - bierzemy je, czytamy i dalej robimy kwest zgodnie z poleceniami w PDA <_< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek48 Opublikowano 5 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 dlaczego nie działają spoilery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cromm Cruac Opublikowano 5 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 U mnie też nie działają (Firefox). Spróbuj zmienić styl (skórkę) na mobile. U mnie wtedy działają --- EDIT: Lepiej nie zmieniaj, nie da się wrócić do inneg stylu z mobile. Formularz zmieniający styl nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordDino Opublikowano 5 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Na nowszych wersjach przeglądarki wszystko działa, mam firefoxa ciągle odnawialnego i jest wsio ok na wszystkich skórkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cromm Cruac Opublikowano 5 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Zgadza się. Właśnie uaktualniłem FF do v7 i wsio rabotajet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasyl Opublikowano 28 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Czy mógłby ktoś odświeżyć link do : Mapy schowków do moda SGM 1.7 z legendą po polsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.