Jump to content

kobal
 Share

Recommended Posts

kYPyNLgHHok.jpg
Tytuł Oryginalny: Апокалипсиса: Наследство Коллекционера
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data Premiery: 05.12.2011r
Autor: Kostia-semen, Marafonec, SKORRION_1970, Duke65
Autor Spolszczenia: @kobal
Długość Moda: Przeciętna ( Około 20 godzin gry )

OPIS:

Spoiler

Spadek Kolekcjonera to nieoficjalny dodatek do Apokalipsy - pierwszej odsłony słynnej trylogii @zaurus-a. 

Główną nowością jest zadanie polegające na odszukaniu 19 rzadkich artefaktów, ukrytych w kilkunastu schowkach na terenie Strefy Wykluczenia. Dodatek został stworzony głównie z myślą o graczach, którzy nie boją się wyzwań i są miłośnikami wielogodzinnego "szperania" po lokacjach z nosem przy ziemi. W odnalezionym schowku oprócz artefaktu znajdziemy też notatkę z krótkim opisem trzech możliwych lokalizacji następnej skrytki. Należy także dodać, że schowki są świetnie ukryte wymagają nie tylko spostrzegawczości, ale też sporej pomysłowości jak się do właściwego miejsca w ogóle dostać.

Mimo iż zadanie jest dostępne od początku gry, zaleca się najpierw ukończyć fabułę Apokalipsy, a dopiero na sam koniec, przed opuszczeniem Zony spróbować swoich sił jako poszukiwacz artefaktów. 

SCREENY:

Spoiler

0003.jpg 

0002.jpg

0001.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  • S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla + Patch 1.0004
  • Pobrane archiwum ( folder gamedata ) umieszczamy w głównym katalogu gry 
  • Dokonujemy drobnych zmian w pliku fsgame.ltx

$game_data$ = false| true| $fs_root$|

Zmieniamy na:

$game_data$ = true| true| $fs_root$|

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Modyfikacja w wersji Full: Apokalipsa + Spadek Kolekcjonera + Spolszczenie: 
Nasz Serwer: [KLIK]
MEGA: [KLIK]

Lepiej widoczne MENU:
[KLIK] ( Umieszczamy w: gamedata\textures\ui )

Dodatek poprawiający wygląd otoczenia:
mail.ru: [KLIK]

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

PORADNIK:

Spoiler

 

A więc postanowiłeś popsuć sobie zabawę. Dobrze. Więc mamy odnaleźć 19 artefaktów ukrytych w schowkach na różnych lokacjach. W każdym kolejnym schowku znajdziemy notatkę z trzema możliwymi lokalizacjami kolejnej skrytki. Oczywiście schowek jest zawsze tylko w jednej z nich. W rozmowie z Sidorowiczem dowiadujemy się, że pierwszej wskazówki mamy szukać gdzieś w wiosce kotów.

 

Wioska Kotów

 

Spoiler

Notatkę znajdziemy w środkowym, na wpół rozebranym domku po prawej stronie, pod leżącą na ziemi blachą. Dowiemy się z niej, że następnej wskazówki mamy szukać w okolicy tunelu.

01.jpg

 

02.jpg

 

Pierwszy schowek

Spoiler

Chodzi oczywiście o tunel z elektrami pod nasypem kolejowym. W środku w kontenerze, za materacem znajdziemy pierwszy schowek. Znajdziemy w nim notatkę z historią Kolekcjonera i trzema możliwymi lokalizacjami następnego schowka.

 

03.jpg

 

04.jpg

 

Kordon

Spoiler

Kordon - "Tam gdzie jest dużo anomalii"

 

Spoiler

Chodzi o pole anomalii na północ od bunkra Sidorowicza. Plecak znajdziemy w metalowej skrzyni pod rurą, którą dostajemy się na ogrodzony teren anomalii.

 

05.jpg

 

06.jpg

 

Kordon - "Sprawdź wszystko, co porusza się po szynach"

Spoiler

W tym wypadku schowek znajdziemy pod wagonem kolejowym na nasypie, po lewej stronie patrząc w kierunku Wysypiska.

 

07.jpg

 

Kordon - "Na skałach między nasypem kolejowym a przejściem na Wysypisko"

Spoiler

Plecak jest wciśnięty między stertę kamieni na wschód od gospodarstwa za nasypem kolejowym.

 

08.jpg

 

09.jpg

 

Wysypisko 1

Spoiler

Wysypisko - "Leży na widoku w rejonie hangaru"

 

Spoiler

I owszem, leży na widoku, tylko trzeba mocno zadzierać głowę. Plecak jest na samym szczycie rozwalonego rusztowania na dachu hangaru. Trzeba dostać się na dach hangaru i później po linie prosto do plecaka.

 

10.jpg

 

Wysypisko - "Na wzgórzu, między hangarem a posterunkiem Powinności, bliżej hangaru"

Spoiler

Na zboczu radioaktywnej kupy śmieci między hangarem a posterunkiem, od strony hangaru. Plecak jest w metalowym "pojemniku" Uwaga by nie wpaść do środka, bo już stamtąd nie wyjdziemy. Kucając wsuwamy się przez okrągły otwór tyle tylko by dosięgnąć do plecaka.

 

11.jpg

 

12.jpg

 

Wysypisko - "Na wzgórzu, między hangarem i cmentarzyskiem pojazdów, bliżej głównej drogi"

Spoiler

Plecak znajdziemy w rurze na zboczu wzgórza między hangarem a cmentarzyskiem pojazdów.

 

13.jpg

 

14.jpg

 

Agroprom 1

Spoiler

Agroprom - "W krzakach, przy zamkniętym włazie do podziemi"

 

Spoiler

Plecak jest w samym środku kupy krzaków przy włazie w południowo zachodnim rogu lokacji. Bardzo trudno go zauważyć. Praktycznie trzeba w kucki przeszukiwać na oślep zarośla z wciśniętym "F"

 

15.jpg

 

16.jpg

 

Agroprom - "W okolicy zniszczonego BTRa, na drodze do Instytutu"

Spoiler

Tutaj prosta sprawa. BTR jest tylko jeden, na środku drogi. Plecak jest sprytnie ukryty w bocznym luku wejściowym.

 

17.jpg

 

18.jpg

 

Agroprom - "W okolicy czterech dużych zbiorników"

Spoiler

Plecak jest na drzewie rosnącym zaraz za ogrodzeniem kompleksu, na północ od zbiorników. By się na nie dostać musimy wejść na dach kompleksu.Teraz stojąc na wprost zejścia do podziemi zeskakujemy na rury i po nich dostajemy się na ogrodzenie kompleksu. I po ogrodzeniu maszerujemy spokojnie prosto do drzewa.

 

19.jpg

 

20.jpg

 

21.jpg

 

22.jpg

 

Wysypisko 2

Spoiler

Wysypisko - "W wozie bojowym"

 

Spoiler

Prosta sprawa. W luku jednego z BTRów na cmentarzysku pojazdów.

 

23.jpg

 

Wysypisko - "W zniszczonym budynku, niedaleko posterunku Powinności"

Spoiler

Chodzi oczywiście o białą ruinę po prawej stronie drogi. Schowek jest na drugiej kondygnacji. By się tam dostać musimy rozpędzić się na pochyłej płycie od strony posterunku i przeskoczyć na przewód wentylacyjny. Z niego już bez problemu dostaniemy się na drugie piętro.

 

24.jpg

 

25.jpg

 

Wysypisko - "Na wzgórzu, między hangarem a posterunkiem Powinności, bliżej posterunku"

Spoiler

Na zboczu radioaktywnej kupy śmieci między hangarem a posterunkiem, od strony posterunku. Plecak jest w na wpół zakopanej metalowej "puszce"

 

26.jpg

 

27.jpg

 

Dolina Mroku

Spoiler

Dolina Mroku - "Na pierwszym piętrze"

 

Spoiler

Schowek znajdziemy na pierwszym piętrze kompleksu z wejściem do X18 w jednej z tokarek.

 

28.jpg

 

Dolina Mroku - " W krzakach, niedaleko wagonika na kołach"

Spoiler

Chodzi o wagon w polu anomalii i krzaki za ogrodzeniem kompleksu X18 od północnej strony kompleksu. Krzak ze schowkiem jest przy samym ogrodzeniu kompleksu.

 

29.jpg

 

30.jpg

 

Dolina Mroku - "W parowie, tam gdzie jest legowisko psów"

Spoiler

Schowek znajduje się na drzewie, w parowie na północ od kompleksu X18. By dostać się na drzewo musimy skoczyć na nie ze skarpy.

 

31.jpg

 

32.jpg

 

33.jpg

 

Bar

Spoiler

Bar - "Przy posterunku Powinności, tym od strony Wysypiska"

 

Spoiler

Schowek znajduje się na dachu budynku na lewo od posterunku. Problem tylko jak tam się dostać. Trzeba będzie poskakać trochę po dachach. Trasę zaczynamy od budynku z dziurą w dachu na który dostajemy się z wieży przy wejściu na bazę Powinności.

 

34.jpg

 

35.jpg

 

36.jpg

 

37.jpg

 

Bar - "Na terenie bazy Powinności"

Spoiler

Tu jest większy problem. Schowek znajduje się w stercie betonowych klocków między budynkiem gdzie siedzi Pietrenko a pierwszym budynkiem przez który przechodzimy na terenie Baru i wita nas nieśmiertelne "wynoś się stąd, stalkerze." Dostaniemy się do niego przez dziurę w ścianie właśnie w tym budynku.

 

38.jpg

 

39.jpg

 

40.jpg

 

Bar - "W promieniu 30 metrów od Niwy"

Spoiler

Oczywiście chodzi o rozbitą Niwę przy posterunku od strony Wysypiska. Schowek znajduje się na stojącym obok drzewie, bardzo wysoko.

 

41.jpg

 

42.jpg

 

Dzicz 1

Spoiler

Dzicz - " W niedokończonym budynku"

 

Spoiler

Chodzi o niedokończony biały budynek gdzie zawsze siedzą najemnicy. Plecak jest na samej górze.

 

43.jpg

 

44.jpg

 

Dzicz - "W okolicy przejścia do Baru"

Spoiler

W tym wypadku trzeba będzie wyjść poza lokację. Po przejściu na teren Dziczy odwracamy się i wracamy na teren Baru. Gdy gra zapyta czy chcemy zmienić lokację, dajemy że nie, idziemy dalej prosto w kierunku Baru. Wyszliśmy poza granice lokacji, skręcamy w lewo i okrążamy budynek, wchodzimy do niego od drugiej strony. Plecak leży pod ścianą. Mamy teraz zamkniętą drogę powrotu. Chcąc wyjść musimy przeskoczyć przez murek w kierunku Dziczy.

 

45.jpg

 

46.jpg

 

47.jpg

 

48.jpg

 

49.jpg

 

Dzicz - "Przy wagonach, obok skażonego promieniowaniem budynku"

Spoiler

Plecak jest pod betonową płytą przy krawędzi peronu, przy końcu wagonu.

 

50.jpg

 

51.jpg

 

Jantar

Spoiler

Jantar - "Na wyciągniku elektrycznym, na terenie kompleksu"

68.jpg


69.jpg

Spoiler

Budynek na terenie kompleksu, na lewo od drogi którą idziemy w stronę labu, ten z którego wychodzą zombie. Pośrodku jest zawieszony wyciągnik. Pod samym dachem na silniku leży plecak.

 

52.jpg

 

53.jpg

 

Jantar - " Niedaleko od wejściowej bramy na teren kompleksu Jantar"

Spoiler

Schowek znajduje się w jednej z rur w rogu kompleksu zaraz na lewo od wejścia.

 

54.jpg

 

55.jpg

 

Jantar - "Na terenie kompleksu, przy budynku z zerwanym dachem"

Spoiler

Plecak znajdziemy na słupie telefonicznym stojącym przy budynku na lewo od drogi którą idziemy do labu. Ten budynek bez dachu z którego zawsze wychodzą zombie. By się dostać do plecaka musimy wejść na dach budynku. Wewnątrz jest drabinka. Z dachu skaczemy na słup.

 

56.jpg

 

57.jpg

 

Dzicz 2

Spoiler

Dzicz - "W rejonie między suwnicą i postojem bandytów"

 

Spoiler

Bardzo trudno dostępny schowek. Plecak znajduje się na dachu garażu na górze mapy, na lewo od posterunku bandytów. by się tam dostać trzeba przeskoczyć z suwnicy na słup trakcji elektrycznej, ze słupa na galeryjkę i dalej już prosto.

 

58.jpg

 

59.jpg

 

60.jpg

 

Dzicz - "W rejonie dyslokacji snajperskiego oddziału najemników"

Spoiler

Chodzi oczywiście o snajperów Wilczarza którzy witają nas w podstawce zaraz po przejściu na Dzicz. Schowek znajduje się na dachu tego budynku. Na dachy dostajemy się z wieży strażniczej. Z niej przeskakujemy na dach w kierunku Baru i dalej prosto.

 

 

62.jpg61.jpg

 

63.jpg

 

Dzicz - "Obok grobu z krzyżem"

Spoiler

Chodzi o grób niedaleko którego ukrywa sie Krugłow w podstawce. Schowek znajduje się w rozerwanym przewodzie wentylacyjnym.Z krzyża przeskakujemy na murek, z murku na dach, z dachu na przewód wentylacyjny.

 

 

 

 

 

 

Magazyny Wojskowe

Spoiler

Magazyny Wojskowe - "W rejonie między Wioską Pijawek a drogą w kierunku Bariery"

 

Spoiler

W jednej z rur niedaleko obozowiska neutralnych stalkerów. Bardzo trudny schowek. Rzecz w tym, że by dosięgnąć plecaka trzeba wskoczyć do rury. I potem jest problem by z niej wyjść. Udaje się to tylko jeśli przyjmiemy postawę skradania ( klawisz ctrl ) i to po wielu próbach.

 

66.jpg

 

67.jpg

 

Magazyny Wojskowe - "W rejonie tunelu"

Spoiler

Tunel na bazie Wolności. Zaraz obok wejścia stoi słup z reflektorami. Plecak jest na słupie. Skaczemy na słup ze skarpy nad tunelem.

 

70.jpg

 

Magazyny Wojskowe - " W chutorze, przy posterunku najemników"

Spoiler

Chutor przy drodze na posterunek najemników. Schowek jest dachu domu, obok komina.

 

71.jpg

 

72.jpg

 

Radar 1

Spoiler

Radar - "W Czerwonym Lesie na skale, na południe od uszkodzonego helikoptera"

 

Spoiler

Schowek jest na sporym kamieniu, prawie że dokładnie na południe od zniszczonego helikoptera w lesie na Radarze.

 

73.jpg

 

74.jpg

 

Radar - "Przy czołgu"

Spoiler

Chodzi o czołg w obozowisku monolitowców, zaraz na początku drogi przez Radar po lewej stronie. Plecak jest ukryty nad gąsienicą.

 

75.jpg

 

76.jpg

 

Radar - " Przy zakręcie do Mózgozwęglacza"

Spoiler

Schowek jest za murkiem, z prawej strony wejścia do warlabu.

 

77.jpg

 

78.jpg

 

Prypeć

Spoiler

Prypeć - " W na wpół rozwalonym dziewięciopiętrowcu"

 

Spoiler

Po przejściu przez tunel na drugą stronę Prypeci skręcamy w prawo. W rogu lokacji mamy wieżowiec z rozwalonym jednym bokiem. Tam zawsze siedział snajper monolitu z gaussem. Schowek jest w korytarzu na piątym piętrze. Dostajemy się tam po gruzowisku.

 

79.jpg

 

80.jpg

 

Prypeć - "Na placu z pomnikiem Lenina"

Spoiler

Chodzi o centralny plac z przewróconym pomnikiem Lenina. Plecak jest na cokole, przy nogach posągu.

 

81.jpg

 

82.jpg

 

Prypeć - " Na dachu, przy Gastronomie"

Spoiler

Chodzi o Gastronom po lewej stronie miasta i dach który jest zaraz naprzeciwko ulicy, część kompleksu Domu Pioniera. By się dostać na dach musimy okrążyć budynek i z drugiej strony znaleźć wejście po schodach na pierwsze piętro. Wskakujemy na poręcz, z niej po drzwiach na daszek nad wejściem do budynku. I dalej na dach i do schowka.

 

83.jpg

 

84.jpg

 

85.jpg

 

86.jpg

 

Agroprom 2

Spoiler

Agroprom - " Przy antenie, obok tunelu"

 

Spoiler

Tunel na Agropromie na prawo od wejścia na lokację. Naprzeciwko tunelu wieża obserwacyjna. Na wieży antena. Przy antenie schowek.

 

87.jpg

 

88.jpg

 

Agroprom - "Pod przewróconym drzewem, w miejscu skażonym promieniowaniem"

Spoiler

Między kompleksem gdzie obozują stalkerzy a bagnem, na północny zachód od czterech zbiorników. Plecak leży miedzy gałęziami przewróconego drzewa w polu silnego promieniowania.

 

89.jpg

 

90.jpg

 

91.jpg

 

Agroprom - "Na terenie Instytutu, na poddaszu"

Spoiler

Na poddaszu jednego z budynków na terenie Instytutu. Dostaniemy się tam przez dziurę w dachu. Na dach można przeskoczyć z wieży strażniczej przy północnym wejściu do Instytutu.

 

92.jpg

 

93.jpg

 

94.jpg

 

Radar 2

Spoiler

Radar - " Tam gdzie Piękna jest obejmowana przez Bestię"

 

Spoiler

Opis dojścia do schowka wygląda bardzo skomplikowanie, niemniej można za jego pomocą dotrzeć do celu. Trzeba tylko w opcjach gry włączyć sobie pokazywanie odległości do celu. Zaczynamy przy wieży strażniczej na zakręcie drogi w kierunku do Mózgozwęglacza. Schowek jest na drzewie ( Bestii )

 

95.jpg

Tu zaczynamy

 

96.jpg

Piękna obejmowana przez Bestię

 

97.jpg

 

98.jpg

 

Radar - "Na wzgórzach, na Radarze"

Spoiler

To już ostatnie zadanie. Musimy odnaleźć w Czerwonym Lesie teleport, który przeniesie nas na normalnie niedostępne wzgórza. Teleport jest na drzewie w południowej części lasu przy legowisku snorków i pseudopsów. By się do niego dostać musimy ze sporej kupy kamieni przeskoczyc na jedno drzewo i po gałęziach przejść na właściwe. Teleport jest niewidzialny. Po szczęśliwym przeniesieniu się na wzgórze czeka nas jeszcze trasa przez kilka wzgórz połączonych teleportami. Na wzgórzach są też fałszywe teleporty, które przeniosą nas wstecz, a nawet poza las i trzeba będzie zaczynać od początku. W końcu dotrzemy do piątego wzgórza i w krzakach znajdziemy plecak z ostatnimi artefaktami. Wracamy do Sidorowicza i rozliczamy zadanie.

 

99.jpg

 

100.jpg

Na tym drzewie teleport

 

101.jpg

 

102.jpg

Przybliżona lokalizacja prawidłowych teleportów

 

103.jpg

 

Źródło: [stalker-gaming.ru] [AMK-TEAM]

  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

Super pomysł z tym szperaniem, ale jak na razie nie objawił mi się żaden schowek. Znalazłem oczywiście schowki w ich standardowych lokacjach ale wszystkie były puste...A gram już trochę, bo ponad 3 godziny - wciąż jestsem na Kordonie, ale mam już 2 arty Kolekcjonera, tylko ze zwykłymi schowkami coś mi nie idzie...Błąd, czy tak ma być?

Link to comment
Share on other sites

Tradycyjne schowki są rzadkie, niemniej się zdarzają. Przeszukuj trupy NPC znanych z podstawki. Czyli bandytów, stalkerów, powinnościowców, wolnościowców,żołnierzy. Problem w tym, że najwięcej zabijamy Łowców i Apokalipsę, a ci schowków przypisanych nie mają.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem schowek na Kordonie. Nie było łatwo, ale udało się. Optymistycznie nastawiony poszedłem na Wysypisko. I co, i nic. Nie znalazłem i nigdy, bez poradnika bym go nie znalazł. Nawet z poradnikiem odnalezienie schowka nie było łatwe. Zobaczymy co będzie dalej. Mod praktycznie nie wpływa na wydajność i mam takie same ustawienia jak na podstawce.

Link to comment
Share on other sites

Pomocy!!!....szukam pół dnia schowków z artefaktem na terenie Baru zgodnie z poradnikiem i niestety nie mogę ich znależć... :wallbash: :wallbash: :wallbash: nawet cofnąłem się do ostatniego schowka w Dolinie Mroku i nic to nie dało....w ten sposób nie znajdę 19 artefaktów... :sad: :sad: :sad:, a komenda "demo_record1" w konsoli nie działa... :sad: :sad: :sad:

Link to comment
Share on other sites

Jerczi, nie demo_record1 a demo_record 1. Pamiętaj o spacji. No i potwierdzasz enterem. Jeśli dalej będziesz miał problem, podeślij mi sejwa.Możesz wstawić gdzieś do ściągnięcia lub na maila kobal@interia.eu Nikt nie mówił, że będzie prosto. :D Ostrzegałem, że to mod dla twardzieli.Odnośnie modyfikacji skoków i innych, zaręczam, że do każdego schowka można się dostać na normalnych parametrach gry, bez żadnych modyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie do was. Konczę właśnie mod Apokalipsa, i nie wiem co mam dalej zrobić. Czy ten dodatek jakim jest Spadek Kolekcjonera muszę wkleić do Apokalipsy czy to osobny dodatek?

Kobal: To ja edytowałem tego posta. Nikt tu nie ma kłopotów ze wzrokiem :)

Link to comment
Share on other sites

Musisz na nowo pobrać Apokalipsę z zintegrowanym Spadkiem Kolekcjonera z pierwszego postu w tym temacie. Dlatego tak jest bo Spadek kolekcjonera jest napisany pod wersję finalną Apokalipsy, która gości na naszym forum od jakichś dwóch tygodni. Oczywiście konieczna jest nowa gra. Próby założenia Spadku Kolekcjonera na starą wersję Apokalipsy, którą to dużo ludzi ma na swoich komputerach, skończyło by się bugami, dlatego zdecydowałem się zintegrować dodatek z modem i uciąć w zarodku wszelkie problemy z niezgodnością wersji.

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz się tłumaczyć, byle byś tego nie powtarzał :) Na przyszłość jak coś kopiujesz z innego tematu to przy wklejaniu masz dwie opcje."Wklej " i " Wklej jako zwykły tekst " Jeśli dasz samo "wklej" przerzuci ci kopiowany fragment identycznie jak było wcześniej. Jeśli dasz " Wklej jako zwykły tekst " to tekst zostanie zapisany domyślną czcionką.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam. Mam problem z wykonaniem zadania dla Fanata o odnalezieniu dyplomatki w lab x16, gdy jestem na jantarze i chce zapisać grę zapisem poprzednim to wyskakuje komunikat czy nadpisać i wtedy daje tak i powinno przenieść na chwile do gry a potem z powrotem do menu a mnie nie przenosi a gdy wchodzę z menu do gry to nic nie mogę zrobić, ponieważ gra się zawiesza. Wcześniej bywałem na lokacji kilka razy i nie zdarzały się takie problemy a jak nie zapisuje gry i idę do x16 to jak dochodzę do punktu przejścia do lokacji to mnie wyrzuca do pulpitu z logiem

FATAL ERROR

[error]Expression	: fatal error
[error]Function	  : CScriptEngine::lua_error
[error]File		  : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp
[error]Line		  : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments	 : LUA error: ....r. - shadow of chernobylgamedatascripts_g.script:1116: bad argument #3 to 'format' (string expected, got no value)

FATAL ERROR

[error]Expression	: fatal error
[error]Function	  : CPostprocessAnimator::Load
[error]File		  : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamePostprocessAnimator.cpp
[error]Line		  : 76
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments	 : Can't find motion file ' '.

PS.

próbowałem przeinstalować moda ale dalej jest tak samo :sleep:

Edited by lolek90
Link to comment
Share on other sites

Co ci przyszło do głowy by nadpisywać zapisy? Wystarczy że quicksave się nadpisuje i dlatego też nie zaleca się go używać. Twardy sejw jest po to byś zawsze mógł się cofnąć. Robisz ich tyle ile się da. Piszesz sobie przykładowo Jantar 1, Jantar 2 itp. A tak coś się pewnie nie nadpisało i sknociło. Masz jakiś zapis z innej lokacji ?

Link to comment
Share on other sites

Save z jantaru się wczytuje aż do momentu żeby kliknąć dowolny przycisk i jak pojawiam się na lokacji to gra się zawiesza albo mogę normalnie grać ale nie mogę zapisać bo wtedy też się zawiesza a autosave w x16 po dojściu do synchronizacji zawiesza kompa że muszę zrobić restart. Wiem teraz że warto robić tyle zapisów ile dusza zapragnie :sweat: Dzięki za cenną poradę :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

W końcu po długim wędrowaniu po zonie udało mi się odnaleźć wszystkie artefakty niegdyś należące

Dołączona grafika do nieszczęsnego stalkera. W połowie Korzystałem z poradnika, na niektórych lokacjach szukanie tych artów zajęło mi bardzo dużo czasu, szczególnie ostatni plecak na wzgórzu na Radarze, myślałem że dostanę szału z tymi teleportami.

Wszystkie 19 artefaktów razem zebrane robią niezłe wrażenie nocą:

Dołączona grafika

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity