Skocz do zawartości

OCENA MODA "DUPLIKATY -ODMIENNE ŚWIATY"


kondotier

Rekomendowane odpowiedzi

Ten mod jest innym od wszystkich znanych nam modów i również ze względu na nie znany dotychczas tytuł wiodący - REBORN"- nie jest kojarzony z żadną inną grupą modów. Tych którzy jednak zdecydowali się na pobranie i grę, a niektórzy zaszli już daleko, proszę o podanie w tym temacie swoich opinii o nim, wrażeń z gry i wstawianie screenów z sytuacji które ich urzekły, lub nie występowały w innych modach.

e1bc5vuczk5x.jpg

7z5epqrwe8x8.jpg

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie przeczytał bym JAKĄKOLWIEK opinię o tym modzie bez spojlerów (nie chcę czytać poradników aby nie popsuć sobie gry). Ciekawi mnie poziom trudności, jak prezentuje się fabuła, czy są może jakieś nietypowe zadania? lub krwiste, godne zapamiętania postaci? nietypowe, trudne zagadki? czy zgoła nielogiczne i bezsensu? Z tego co koledzy napisali mod jest pełen mistyki oraz oparty głównie na wątku równoległych wymiarów/wszechświatów jeśli dobrze zrozumiałem?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, poziom trudności jest wysoki, już na początku rozgrywki trzeba się nieźle gimnastykować. Fabuła jest całkowicie nowa, nie ma żadnych zadań z podstawki, czy jakiegoś innego moda. Wszystko jest nowe. Nietypowe zadania, to choćby wskrzeszenie Luki i Ducha czy odszukanie wszystkich przejść w Zonie. Jest tego dużo więcej i ogólnie jest co robić. Trzeba też pamiętać, że jest to pierwsza część trzeciej części moda i pewne wątki będą dokończone w kolejnej części.

Dodam też, że mamy zamiar przetłumaczyć wszystkie części moda REBORN.

Według mnie, to jeden z lepszych modów w jaki grałem, o ile nie najlepszy. Zaznaczam, że jeszcze nie grałem w OP-2, więc moje zdanie w tej kwestii może ulec zmianie.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mod jest oparty na światach równoległych.

Scenariusz moda jest drugą z kolei podróżą po z'ONIe, GG=Szramy, występującego teraz pod nazwą ODRODZONY. W dialogach dalej pozostaje Szramą. Pierwszą podróż odbywał w modach Artefakty śmierci i Inną drogą. One wyjaśniały przyczynę powstania światów równoległych, a Szrama na CEA nie tylko nie zabijał Striełoka, ale bronił go przed Świadomością-Z. Stąd obecności Striełoka w tej odsłonie. Będzie jej dalszy ciąg.

Miały one ten sam scenariusz, ale z innym początkiem i drogami po zonie.

Szrama-ODRODZONY, ma za zadanie naprawić zło, jakie wyrządził Zonie, zabijając Striełoka w Czystym niebie na CEA. Jak wiemy, tym samym zabił samego siebie, doprowadzając do zaburzeń skutkujących powstaniem dwu równoległych zon. ZONY i z'ONY, a także do zmiany historii świata, dotyczącej okresu po II WŚ.

Zadania są nietuzinkowe, takie jakich w innych modach nie było. Nie ma powtórki z rozrywki. Działamy na 62 lokacjach.  A co drugie jest nietypowym, szczególnie w z'ONIE alternatywnej.

Poziom trudności - na pewno nie jest niski, ale to wszystko zależy od doświadczenia gracza. Niektóre zadania są prawie hardkorem.

Czy światy równoległe i historie alternatywne są nielogiczne i bez sensu? To zależy od indywidualnej oceny, związanej z naukowa wiedzą grającego. W każdym bądź razie, w modzie wszystko jest logicznie powiązane.

Grupa nowych postaci to Zarka i jej współpracownicy. A Zarka to przewodniczka i mentorka Szramy. I jeszcze wiele nowych postaci.

Powtórzę tu za autorem moda Er-em. Chcesz wiedzieć jak jest naprawdę, zagraj.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junx - nie wiem jak daleko zaszedłeś, ale usuwając go dużo straciłeś. Pierwsza lokacja, podziemia pod Radarem, tylko może się wydawać pokręcona, bo rozwiązania w modzie są całkowicie różne od tych, do jakich przyzwyczaiły nas inne mody. Mod nie prowadzi za rączkę, tylko podpowiada rozwiązania, a reszta należy do nas. Przede wszystkim, nie ma hurrrra i do przodu. Każdy krok musi by przemyślany. W tym modzie trzeba być nie tylko odważnym, ale i cwaniakiem. A każde postawione zadanie jest do wykonania. Czasem trzeba rezygnować z walki, aby osiągnąć cel, ale po tym trzeba wziąć odwet.

Powoduje to, że nigdy nie natrafimy na deja vu. Nie ma miejsca na nudę. Tracisz ekwipunek przy teleportacji? Odzyskasz go ( za wyjątkiem null-teleportu) posługując się chytrością.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem od 7.62, ogarnąłem prawie cztery lokacje a tu ciach i nowa wersja. Zacząłem od początku 7.63 co jak wiecie doprowadziło mnie do szewskiej pasji ( sytuacja z tuptusiem). Jestem znowu po czterech lokacjach ( mało czasu na grę, praca, dom, obowiązki) ale nie jest źle jak dla mnie. Modzik pokręcony na maxa ale wciągający jak to STALKER. :)

Będę grał by go przejść do końca, prędzej czy później. 

Moja ocena to pełna 10-tka/10, za stabilność, grafikę, efekty, zombiaki i pomysł inny niż te do tej pory na mody do STALKERA. 

Polecam szczerze każdemu graczowi ZONY.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Moja ocena moda też jak najbardziej pozytywna chociaż niestety nie udało mi się go dokończyć. Jak i sama nazwa wskazuje odmienne światy, mod jest odmienny od innych, ciekawie prowadzona i wciągająca fabuła, mnóstwo lokacji, graficznie bardzo ładnie, rozsądny balans we wszystkim i sporo nowych pomysłów. Po Tajnych Ścieżkach próbowałem wrócić do tego Reborna w nadziei że jednak coś uda się ruszyć do przodu a dotarłem do ukrytej drogi i było zadanie od Czepca na sprawdzenie dokąd udają się transporetery i mimo wskakiwaniu na nie ginę w strefie śmierci przez którą miałem w ten sposób przejechać. Można to obejść bokiem i dostać się do baru i później na martwy kordon ale w rozmowach z postaciami brak już nowych zadań a jedyne które mam aktualne prowadzi do postaci mówiącej o kontynuacji tej części. Mod na pewno godny polecenia choć wymagający. Kilka screnów z mojej końcówki, wstawię też dwa do klimatycznych.

ss_mkk7_02-29-16_18-14-29_(hiding_road).jpg

ss_mkk7_03-01-16_16-46-57_(hiding_road).jpg

ss_mkk7_03-01-16_17-01-38_(hiding_road).jpg

ss_mkk7_03-01-16_17-04-09_(hiding_road).jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wskoczysz na transporter, musisz poruszać się po nim aż wsiądziesz. Nie jest to łatwe, ale możliwe. Jednak zajedziesz niedaleko za strefę śmierci i transporter wpada na ogrodzenie. Dalej musisz na piechotę. Tak że, obejście strefy śmierci też jest prawidłowym wyjściem. Byłeś w tej wiosce z takim dziwnym zjawiskiem, mającym w sobie art 100kg? W studni masz teleport.

Pamiętaj, że jest druga zona. Jak w tej nie ma nic do roboty, to idziesz do drugiej i będzie jeszcze baaaardzooo dużo. Przypuszczam, że w tej części zony, rozegra się akcja trzeciej części moda.

Więc stalkerze, w drogę.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiadałem do niego bo tak też mówił Czepiec że można kręcić kierownica ale nie dotykać gazu choć trudno ten widok nazwać pozycja w pojeździe. Po obejściu byłem w tej wiosce i znalazłem ten dziwny art zwiększający udźwig o 100kg, przeoczyłem ten teleport w studni więc z ciekawości sprawdzę jeszcze bo jak widać tak łatwo się nie poddaje a być może to nie będzie koniec mojej przygody z tym Rebornem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Recenzja modyfikacji R.E.B.O.R.N Doppelganger 7.63

(komu nie straszne poznanie szczegółów fabuły ten czyta, reszta stalkerów musi obejść się smakiem:))

 

            Postanowiłem popełnić tą recenzję z jednej bardzo ważnej przyczyny – mianowicie dlatego iż Sobowtór „kalibru” 7.63 jest jedną z najbardziej innowacyjnych modyfikacji do gry STALKER jakie w ogóle powstały. Jest też miejscami BARDZO TRUDNY, co w duecie z nieszablonowym przedstawieniem fabuły i akcji może BARDZO SZYBKO zniechęcić do niego nawet doświadczonych stalkerów. Zacznijmy jednak od początku…

Fabuła moda jest kontynuacją historii z pierwszej części - po podniesieniu trzeciego Artefaktu Śmierci z mostu imienia inżyniera Preobrażeńskiego na Zatonie (koniec Artefaktów Śmierci) zostajemy przeniesieni do nieznanej nam lokacji, w której to spotykamy Zarkę, przedstawicielkę „Niepomszczonych”. Przedstawia nam ona pokrótce sytuację, przekazuje AutoSkaner Infopola i… ucieka, ażeby nie przykuć swoją obecnością czujnych oczu Strażników Czasu (i tym samym nie skierować ich na nasz ślad). Zostajemy powtórnie teleportowani – tym razem do Bunkra pod Radarem i od tej pory jesteśmy zdani sami na siebie. Tutaj okazuje się że będziemy musieli podjąć współpracę z przedstawicielem Świadomości-Z….        

            Tak oto rozpoczyna się nasza wędrówka. Główną ideą tej modyfikacji jest eksploracja lokacji (a jest ich tutaj aż 62!) w poszukiwaniu odpowiedzi na poniższe główne zadania:

Spoiler

ss_thehive_06-01-16_17-42-37_(l10u_radar_bunker).jpg

 

Jak się nieco później okaże do powyższych zadań głównych, dołączy kolejny priorytet: wskrzeszenie Łowcy Artefaktów Luki oraz naszych przyjaciół Ducha i Kła. Pomijając fakt iż zadanie samo w sobie jest bardzo ciekawe, pełne tajemnic i swoistego mistycyzmu, jest to bardzo przyjemna odskocznia od całej masy zabijania (w końcu ocalamy życia i to w jakim stylu!), która nie oszukujmy się, cechuje większość zadań w STALKERZE i jego modyfikacjach.       

            R.E.B.O.R.N Doppelganger 7.63, tak jak i jego poprzednik nie jest modem którego można przeklikać – wręcz przeciwnie. Główne zadania (jak i niektóre poboczne) zostają ukryte po pewnym czasie ze smartfona (PDA) i musimy sami pamiętać co w gruncie rzeczy jest naszym priorytetem i czego szukamy. Bohaterowie niezależni, znalezione notatki jak i pojawiające się na ekranie informacje mają za zadanie naprowadzić nas na eksplorację pewnych miejsc czy uaktywnienie/wykonanie zadań (o których informacji próżno szukać w smartfonie). Tak więc dużo zależy od naszej kreatywności oraz żyłki podróżnika, jak i spostrzegawczości.

            A wędrować jest gdzie… Czeka na nas ogrom lokacji, zarówno naziemnych jak i podziemnych – w tych ostatnich naprawdę można się zgubić (tutaj wypada wspomnieć o widoku z tzw. wolnej kamery, który to bardzo pomaga w eksploracji, szukaniu dróg czy choćby sprawdzaniu okolicy na obecność wrogów – pamiętać trzeba jednak że kiedy z lotu ptaka obserwujemy okolice nasze fizyczne ciało narażone jest jak najbardziej na obrażenia – więc trzeba uważać) .

            Mapa Zony jest podzielona na dwie części lewą i prawą stronę, lub jak kto woli rzeczywistość obecną (lokacje na lewej stronie mapy) i rzeczywistości alternatywne (prawa strona mapy). W tych drugich napotkamy przedziwne twory z pogranicza zarówno czasu (alternatywna historia na danych lokacjach) jak i przestrzeni (budowa lokacji) – każda lokacja ma swoją historię, czekającą na swoje odkrycie.

I tutaj czekają nas kolejne niespodzianki – anomalie teleportacyjne, dzięki którym przemieszczamy się między kolejnymi lokacjami musimy sami odkryć, by nasz Autoskaner Infopola zapamiętał ich pozycję. Teoretycznie (i praktycznie) od początku gry możemy wybrać się w beztroską eksplorację najdalszych krain na mapie, jednak niektóre teleporty (zarówno na danej lokacji jak i całej mapie) będą dostępne dopiero po uzyskaniu odpowiedniego postępu w grze. Dotarcie do niektórych miejsc wcale nie będzie łatwe – trzeba najpierw zlokalizować teleport (anomalię teleportacyjną), sprawdzić dokąd prowadzi (jak pamiętamy z pierwszej części moda niektóre teleporty nie prowadza wcale tam, gdzie sugeruje ich opis na mapie), sprawdzić czy będziemy mogli bezpiecznie wrócić tą samą drogą(!) i czy po przejściu na docelową lokację nasz ekwipunek nie zostanie zniszczony(!).

Następny smaczek moda – niektóre teleporty niszczą bezpowrotnie nasz cały(!) ekwipunek, niektóre po prostu przemieszczają go w inne miejsce na lokacji docelowej (miejsce które oczywiście będziemy musieli znaleźć sami na lokacji, w międzyczasie biegając „boso, ale w ostrogach”. Bardzo „uprzyjemnia” to rozgrywkę zmuszając Gracza po raz kolejny do kombinowania – podejmować trudy eksploracji lokacji biegając po niej praktycznie w typie „na gołą klatę” czy może szukać innego (być może normalnego teleportu na daną lokację? Zabawy jest z tym naprawdę dużo i tutaj mod nie pozwala się nudzić, testując przy okazji naszą kreatywność. 

 Na lokacjach znajdziemy m.in. intrygujące modyfikatory rzeczywistości (generujące Strefy Śmierci), których lokalizację rejestruje nasz Autoskaner; rozbudowane sieci podziemnych korytarzy (ukrywające skrzętnie swe tajemnice); klondike artefaktów; NPC-ów którym pomagamy naprawić BTR-a, a następnie na czas przemierzamy nim lokację; narzędzia do naprawy i modyfikacji broni i wyposażenia; rzadki artefakty o cudownych (na szczęście rozsądnie) właściwościach; schowki Frakcji z bogatym wyposażeniem; tytułowe sobowtóry bohaterów niezależnych, których już spotkaliśmy, opowiadające nam alternatywną historię ich własnych losów; zagubione oddziały frakcji „Powinność”, które obiecaliśmy gen. Woroninowi znaleźć i pomóc wrócić do Baru; nietypowe, rzadkie bronie, atrapy Spełniaczy Życzeń; anomalnie rozrośnięte mutanty; a nawet niemieckie Messerschmitty czy czołgi i transportery opancerzone.         

Spoiler

TFkon5m.jpg

Poziom trudności modyfikacji określiłbym jako trudny-bardzo trudny – zarówno jeśli chodzi o ewentualne problemy związane z fabułą jak i trudność rozgrywki. Musimy bardzo uważnie czytać wszystkie informacje wyświetlające się na ekranie (oraz logicznie na nie reagować) i kierować się tym na co naprowadzają nas/zlecają nam NPC. R.E.B.O.R.N Doppelganger 7.63 pozwala na dużą dowolność w eksploracji lokacji, jednak tak jak wszystkie bardziej złożone modyfikacje ma także swoją linię fabularną, którą niestety bardzo szybko już na początku rozgrywki można zaburzyć, doprowadzając do zablokowania kontynuowania rozgrywki. W tej kwestii odsyłam jednak do tematów Ogólnej Dyskusji jak i Problemów oraz Poradników – uważnie je czytając można spokojnie i bez bólów głowy poprowadzić swoją grę.  

Kwestia dostępnych zadań – jak na takiego „lokacyjnego olbrzyma” muszę przyznać że zadań jest stosunkowo niewiele; tutaj odpowiednim wyrażeniem byłby kwestowy pseudogigant. Muszę jednak również przyznać że zadania takie jak jazda BTR-em na Radarze, przy wtórze atakujących z RPG snorków, obrona oddziału radiotelegrafistki Kejt przed zmasowanym atakiem mutantów (zobaczyć skoczka-olbrzyma – bezcenne) czy przeprowadzanie w nocy do Zony turystów pod lufami śpiących na wieżach żołnierzy głęboko zapadły mi w pamięć i wspominał je będę z nostalgią.

Na lokacjach również nie zaznamy wysypu mutantów znanego z OP-2 – jest ich niewiele, jednak są bardzo groźne, szczególnie w parach nie mówiąc już o większych grupach. Nie pomoże w tej kwestii nawet najlepsza egza + artefakty – trzeba po prostu szybko lokalizować i eliminować cele.

Niestety, niektóre lokacje po prawej stronie mapy są przeraźliwie puste (choć można sensownie wyjaśnić to fabularnie, a z drugiej strony ten krajobraz doskonale wpisuje się w klimat ponurej, samotnej wędrówki przez Strefę) ) i aż proszą się o zlokalizowanie tam jakichś dodatkowych zadań czy postaci – nad tym elementem twórcy moda mogliby moim zdaniem jeszcze popracować.    

Pod względem optymalizacji R.E.B.O.R.N Doppelganger 7.63 nie zawodzi. Na konfiguracji i5-4570 + 8GB RAM-u DDR3 + Gigabyte R9 280X na max ustawieniach grałem praktycznie bezwylotów.

Polecam moda szczególnie tym Graczom którzy lubią modyfikację fabularne, gdyż historia opisana w 7.63 jest bardzo ciekawa i intrygująca (choć moim zdaniem nieco mało rozbudowana). Amatorzy alternatywnych światów, równoległych rzeczywistości i związanych z tym implikacji będą w niebo wzięci, reszta na pewno doceni innowacje moda oraz czystą przyjemność czerpaną z eksploracji tej jakże nietypowej Zony wielu rzeczywistości.

      Poniżej galeria zdjęć z mojej rozgrywki: 

Spoiler

CuwKl1x.jpg

zOCHkd7.jpg

cTXYrYn.jpg

06UxEww.jpg

o6vzNbv.jpg

4O7TvD1.jpg

XUL6PzS.jpg

hNWRylQ.jpg

dqFAWOB.jpg

fntoyCD.jpg

YUMc4ZV.jpg

PyBaOAx.jpg

 

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.