Jump to content

Alternatywny mini HUD z mapą o kształcie koła


malakas

Recommended Posts

Owszem, znam ten HUD. Nawet w pewnym momencie rozważałem pomysł dania go jako oficjalnego , ale zarzuciłem. HUD miałem w formacie pasującym do Soljanki, jedynie nie wyświetlały się kropki na mini mapie i wtedy zrezygnowałem. Poszukam w plikach, może jeszcze gdzieś mam. NA pewno mam go w stanie 'surowym' to znaczy tak, jak ściągnąłem ze źródła. Zobaczę co da się zrobić, mam trochę więcej doświadczenia niż kiedyś... //Edycja Znalazłem... jest to oprócz samego HUD-a trochę więcej zmian dotyczących wyglądu interfejsu gry, ekrany startowego i ekranu inwentarza. Ciekawa sprawa. Spróbuję, jak to chodzi. W mojej spakowanej wersji Soljanki jest to bardzo łatwe - wystarczy spakować cały HUD i dodać jeden plik do gry... :P Sprawdzanie zmian jest równie łatwe... //Edycja Działa, tylko te kropki w Minimapie... Trzeba znaleźć który parametr za to odpowiada

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na pewno bardzo ciekawie, ja też chętnie wypróbuje ten HUD. A przy okazji- nie wie ktoś czy da się naprawić ten kursor, żeby w czasie przerzucania rzeczy z ekwipunku do schowka nie zjeżdżał na samą górę (podobnie jak w menu handlu)?

Link to comment
Share on other sites

Super Trurl3 ... to najlepszy HUD jaki widziałem do tej gry. Szacun duży za poprawki i adaptację. Będzie doskonałym uzupełnieniem dla celownika-kropki... dla graczy lubiących ciężkie wyzwania.

Przystąpiłem oczywiście do testów polowych....na fotce mini HUD po adaptacji Trurl3 w komplecie z nowym celownikiem od Yourek.

http://img64.imageshack.us/img64/3200/sswojtek010911093951l05.jpg

Link to comment
Share on other sites

No nieee, to rozjechanie jest fatalne... Ale niestety nie znam na to lekarstwa. Teoretycznie HUD powinien działać na panoramie, ale... Spróbuj poeksperymentować z rozdzielczościami w grze. Czytałem o czymś takim na forach, ale dotyczyło to NLC6 gdzie HUD tez jest okrągły i składa się z dwóch elementów. Te dwa nałozone na siebie elementy sa róznej całkowitej wielkości i dlatego sa róznie rozciągnięte.

Link to comment
Share on other sites

Jesli chodzi o zegar w HUD-zie serafim12 to w standardowej rozdzielczości wszystko gra. NAtomiast nie wiem dlaczego nie ma przy ekranie panoeramicznym. ALe jest na to sposób... doświadczalkny dla tych. co maja prawa i lewa ręke a nie tylko dwie lewe :P Wysiwtlanie zegara sterowane jest z plikuui_custom_msgs..ml. Podaję cytat wypowiedzi samego serfim12 na temat korekty położenia i parametrów zegara -------------------------------------------------------------- Zmiana polożenia, koloru cyfr i tła zegara (Serafim12) ------------------------------------------------------------- Katalog: gamedata\config\ui Plik: ui_custom_msgs.xml linie po <hud_show_time tam zmienia się kolor i koordynaty Dalej Plik: i_hud.xml tam na dole szukaj <!--<texture id="ui_hud_frame_clock_vergas" x="494" y="65" width="78" height="43" /> --> <texture id="ui_hud_frame_clock_vergas" x="1060" y="920" width="86" height="23" /> zakomentuj dolna linię w <!-- --> , a z górnej zdejmij. I będziesz miał teksturę jako tło. We wszystkich mouich HUD-ach to jest jednakowo (jesli tam jest zegar) - serafim 12 ----------------------------------------------------------------------------- Oczywiście, jest to skrót. Dodam że w pliku ui_custom_msgs.xml w liniach po <hud_show_time można eksperymentalnie zmienić koordynaty położenia zegara na ekranie w stosunku do lewego górnego rogu ekranu który ma koordynaty x=0, y=0. Barwa cyfr określana jest przez wartości kolorów składowych RGB

Link to comment
Share on other sites

Linia artów w żaden sposób nie wpływa na resztę zawartości interfejsu. To po prostu osobna sprawa. Przy takich proporcjach ekranu całośc jest ściśnięta w osi Y. Wypróbuj rożne ustawienia rozdzielczości. Ależ egzotyczny format. C oż to za monitor? Jakiej rozdzielczości używasz na co dzień? Zrobiłem sobie w grze najbardziej zbliżona z możliwych rozdzielczość 1024x720 i zauważyłem, że zegar został wciśnięty za teksturę HUD-a. Wystarczy lekko zmienić parametr "y" położenia zegara w kierunku mniejszych wartości i powinien być widoczny. U mnie nawet troszkę wystawały szczyty cyfr na żółto

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku parametr...załatwił sprawę zegara. <!-- Vergas zegar ------------------------ON-----------------------> <hud_show_time x="160" y="675" width="98" height="19" complex_mode="1" stretch="1"> <text x="20" y="1" font="letterica16" r="238" g="155" b="23" a="255"/> Tak naprawdę parametr... hud_show_time x="160"... jest do dowolnej kosmetycznej zabawy i przesuwa zegar w poziomie...min.=140 /max.=170

Link to comment
Share on other sites

Dochodzę do wniosku żę w twoim przypadku to nie rózne rzeczy (jak czas i naboje) są przesunięte w dół, ale cała tekstura HUD jest przesunięta w górę i dlatego zasłoniła czas. W ten sposób ikonka PDA w teksturze jest przesunięta w stosunku do ikonki migającej i tekstura ramki minimapy - w formie okręgu lekko przyciętego z lewej i z dołu - tez jest przesunięta. Ale problem w tym, że nie mam pojęcia jak tę teksturę opuścić. Próbowałem rożnych rzeczy, aż mi się tło z mini mapą wysunęło do dołu. A ta tekstura główna stoi jak drut. A gdyby tylko tę jedną teksture opuścić o jakieś 10 pikseli w dół, to by wyleczyło i problem z rozdwajającym sie okręgiem, i z źle umieszczonymi nabojami i z zasłoniętym czasem. Może kiedyś jeszcze do tego podejdę, na razie mam dość. Mam kilka uwag na temat podstawowych poprawek w plikach zebranych w pliku tekstowym. Może umieszczę w poradnikach - zawze to praktyczne porady...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.