malakas Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Bardzo podoba mi się Hud z fotki poniżej. Może jest ktoś kto wie jak ten HUD dostosować do nowej Soljanki...lub wie gdzie można znaleźć info na ten temat.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Owszem, znam ten HUD. Nawet w pewnym momencie rozważałem pomysł dania go jako oficjalnego , ale zarzuciłem. HUD miałem w formacie pasującym do Soljanki, jedynie nie wyświetlały się kropki na mini mapie i wtedy zrezygnowałem. Poszukam w plikach, może jeszcze gdzieś mam. NA pewno mam go w stanie 'surowym' to znaczy tak, jak ściągnąłem ze źródła. Zobaczę co da się zrobić, mam trochę więcej doświadczenia niż kiedyś... //Edycja Znalazłem... jest to oprócz samego HUD-a trochę więcej zmian dotyczących wyglądu interfejsu gry, ekrany startowego i ekranu inwentarza. Ciekawa sprawa. Spróbuję, jak to chodzi. W mojej spakowanej wersji Soljanki jest to bardzo łatwe - wystarczy spakować cały HUD i dodać jeden plik do gry... Sprawdzanie zmian jest równie łatwe... //Edycja Działa, tylko te kropki w Minimapie... Trzeba znaleźć który parametr za to odpowiada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 7, 2011 Author Report Share Posted January 7, 2011 Będę zobowiązany Trurl3 ..podczas gry lubię mało dodatkowych szczegółów na ekranie...jakoś rozpraszają uwagę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 No i brak wyświetlania artefaktów z pasa na ekranie //Edycja Udało się właczyć wyświetlanie artów, ale gdzie kropki na minimapie - to zagadka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Wygląda na pewno bardzo ciekawie, ja też chętnie wypróbuje ten HUD. A przy okazji- nie wie ktoś czy da się naprawić ten kursor, żeby w czasie przerzucania rzeczy z ekwipunku do schowka nie zjeżdżał na samą górę (podobnie jak w menu handlu)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czernobyl10 Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Jakiś link do pliku z hudem bo jak oglądam to widze cały ekran a interfejs gry z lewej dolnej strony ekranu nie utrudnia gry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Na razie hud nie jest w pełni funkcjonalny. Szukam rozwiązania problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czernobyl10 Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Dzięki za info,czekam na poprawienie funkcjonalnosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Zajrzyjcie tutaj na koniec postu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Super Trurl3 ... to najlepszy HUD jaki widziałem do tej gry. Szacun duży za poprawki i adaptację. Będzie doskonałym uzupełnieniem dla celownika-kropki... dla graczy lubiących ciężkie wyzwania. Przystąpiłem oczywiście do testów polowych....na fotce mini HUD po adaptacji Trurl3 w komplecie z nowym celownikiem od Yourek. http://img64.imageshack.us/img64/3200/sswojtek010911093951l05.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 No nieee, to rozjechanie jest fatalne... Ale niestety nie znam na to lekarstwa. Teoretycznie HUD powinien działać na panoramie, ale... Spróbuj poeksperymentować z rozdzielczościami w grze. Czytałem o czymś takim na forach, ale dotyczyło to NLC6 gdzie HUD tez jest okrągły i składa się z dwóch elementów. Te dwa nałozone na siebie elementy sa róznej całkowitej wielkości i dlatego sa róznie rozciągnięte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Rozjechanie to nie problem ..zegar by się przydał... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Jak mini to mini. Zegar nie był przewidziany, ale.. oops, sorry... powinien byc czas... BTW, dlaczewgo wklejasz link do obreazka a nie miniaturę? imageshack udostepnia klikalna miniture do wklejenia na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Duża fotka jest bardziej szczegółowa ..o to mi chodziło. Przyszła mi nastepująca myśl... Czy obniżenie linii artów nie spowodowało u mnie przesunięcia całości w dół.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Jesli chodzi o zegar w HUD-zie serafim12 to w standardowej rozdzielczości wszystko gra. NAtomiast nie wiem dlaczego nie ma przy ekranie panoeramicznym. ALe jest na to sposób... doświadczalkny dla tych. co maja prawa i lewa ręke a nie tylko dwie lewe Wysiwtlanie zegara sterowane jest z plikuui_custom_msgs..ml. Podaję cytat wypowiedzi samego serfim12 na temat korekty położenia i parametrów zegara -------------------------------------------------------------- Zmiana polożenia, koloru cyfr i tła zegara (Serafim12) ------------------------------------------------------------- Katalog: gamedata\config\ui Plik: ui_custom_msgs.xml linie po <hud_show_time tam zmienia się kolor i koordynaty Dalej Plik: i_hud.xml tam na dole szukaj <!--<texture id="ui_hud_frame_clock_vergas" x="494" y="65" width="78" height="43" /> --> <texture id="ui_hud_frame_clock_vergas" x="1060" y="920" width="86" height="23" /> zakomentuj dolna linię w <!-- --> , a z górnej zdejmij. I będziesz miał teksturę jako tło. We wszystkich mouich HUD-ach to jest jednakowo (jesli tam jest zegar) - serafim 12 ----------------------------------------------------------------------------- Oczywiście, jest to skrót. Dodam że w pliku ui_custom_msgs.xml w liniach po <hud_show_time można eksperymentalnie zmienić koordynaty położenia zegara na ekranie w stosunku do lewego górnego rogu ekranu który ma koordynaty x=0, y=0. Barwa cyfr określana jest przez wartości kolorów składowych RGB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Czas na próby...sądzę ,że problem stanowi format 19:9 monitora. Spróbuje przesunąć zegar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Linia artów w żaden sposób nie wpływa na resztę zawartości interfejsu. To po prostu osobna sprawa. Przy takich proporcjach ekranu całośc jest ściśnięta w osi Y. Wypróbuj rożne ustawienia rozdzielczości. Ależ egzotyczny format. C oż to za monitor? Jakiej rozdzielczości używasz na co dzień? Zrobiłem sobie w grze najbardziej zbliżona z możliwych rozdzielczość 1024x720 i zauważyłem, że zegar został wciśnięty za teksturę HUD-a. Wystarczy lekko zmienić parametr "y" położenia zegara w kierunku mniejszych wartości i powinien być widoczny. U mnie nawet troszkę wystawały szczyty cyfr na żółto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Głupotę napisałem poprzednio to Full 16:9... HD..1920x1080...przepraszam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Spoko. I tak się rozjeżdżą a na to nie mam wpływu. Natomiast zmiana parametru "y" na pewno wyciągnie zegar ponad teksturę mapy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 W moim przypadku parametr...załatwił sprawę zegara. <!-- Vergas zegar ------------------------ON-----------------------> <hud_show_time x="160" y="675" width="98" height="19" complex_mode="1" stretch="1"> <text x="20" y="1" font="letterica16" r="238" g="155" b="23" a="255"/> Tak naprawdę parametr... hud_show_time x="160"... jest do dowolnej kosmetycznej zabawy i przesuwa zegar w poziomie...min.=140 /max.=170 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Zrób screena jak jest teraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 Wyprzedziłeś moje działania...fotka w linku...myślę, że szczytem powodzenia byłoby jeszcze podniesienie do góry ikony amunicji i jej opisu...samo przesunięcie map nie jest powodem by nie używać tego świetnego HUD w czasie gry... http://img535.imageshack.us/img535/5796/sswojtek010911143400l05.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 malakasie jakie masz w końcu współrzędne zegara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted January 9, 2011 Author Report Share Posted January 9, 2011 te które napisałem trurl...x=160 / y= 675 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted January 9, 2011 Report Share Posted January 9, 2011 Dochodzę do wniosku żę w twoim przypadku to nie rózne rzeczy (jak czas i naboje) są przesunięte w dół, ale cała tekstura HUD jest przesunięta w górę i dlatego zasłoniła czas. W ten sposób ikonka PDA w teksturze jest przesunięta w stosunku do ikonki migającej i tekstura ramki minimapy - w formie okręgu lekko przyciętego z lewej i z dołu - tez jest przesunięta. Ale problem w tym, że nie mam pojęcia jak tę teksturę opuścić. Próbowałem rożnych rzeczy, aż mi się tło z mini mapą wysunęło do dołu. A ta tekstura główna stoi jak drut. A gdyby tylko tę jedną teksture opuścić o jakieś 10 pikseli w dół, to by wyleczyło i problem z rozdwajającym sie okręgiem, i z źle umieszczonymi nabojami i z zasłoniętym czasem. Może kiedyś jeszcze do tego podejdę, na razie mam dość. Mam kilka uwag na temat podstawowych poprawek w plikach zebranych w pliku tekstowym. Może umieszczę w poradnikach - zawze to praktyczne porady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.