Jump to content

Podstawowe pytanie.


Flick

Recommended Posts

Cześć!

Jako iż już nie długo wyląduje w technikum informatycznych, chciałbym zacząć na własną rękę coś robić i moim zdaniem idealnym testem byłby stalker.

Myślę że wzięcie moda CoC i modowanie na nim będzie najlepszym rozwiązaniem na początek.

Więc moje pytanie jest jak zacząć? Gdzie szukać pomocy i jak to generalnie wygląda. 

Z góry dzięki za każdą odpowiedź :)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Zievmowit napisał:

idealnym testem byłby stalker.

No nie wiem... 3/4 takich "wannabe" stwierdziłoby, że Unity jest fajne, bo łatwe, a UE świetnie wygląda. Plus za ambicję :) Zobaczymy, czy to nie słomiany zapał.

Mamy na forum fajne kompendium wiedzy w dziale Warsztat Modera https://stalkerteam.pl/forum/116-warsztat-modera/ - część tematów dość stara, ale ciągle jara. Zacznij tam.

 

Link to comment
Share on other sites

Tylko własnie nie wiem jak za to się zabrać, od czego zacząć ,szkoda że nie ma takie spisu treści jakby to powiedzieć.

Generalnie jest tak wszystko na opak opisane i trudno jest mi się domyślić czy to działa na CoC i generalnie jak to wszystko działa.

Link to comment
Share on other sites

Jak jak to zacząć, jak nie masz pojęcia o jakimkolwiek modowaniu to idziesz w działy dotyczące tworzenia modów (jeszcze kwestia co cie interesuje, czy zabawa konfigami, tworzenie jakichś modeli: broni, npców, czy też tworzenie nowych zadań, fabuł, skrypty).

Szukasz na forach dotyczących stalkera bo na różnych możesz znaleźć różne rzeczy.

Jak cie interesuje np CoC, to np @blablabla ostatniu wrzucał tutki jak robić zadania i tworzenie npców ;)

http://forum.epicstalker.com/viewtopic.php?f=36&t=611

http://forum.epicstalker.com/viewtopic.php?f=36&t=292

Ogólnie szukajki forumowe w ruch, poradniki na yt. I najpierw nudne czytanie i nauka ;)

Pamiętam jak samemu chciałem nauczyć się robić kampanie w starym Operation Flashpoint to sobie naściągałem poradników, nadrukowałem i miałem lekturę do poduszki albo na kibelek. Ale później przydało mi się do army itd. Zanim coś zrobisz rozpisz sobie jak to ma wyglądać itp.

Także na początku nudy i nie licz, że szybko zrobisz nową Soliankę :) ale powodzenia.

I jak coś masz robić to słuchaj @MonoLityczny-ego, nic na chybcika, rozpisanie wszystkiego i dopiero robota.

 

PS. Tu masz sporo tutków różnych do CoC-a.

http://forum.epicstalker.com/viewforum.php?f=36&sid=74ba410614093c34d7721d75fcef9c40

Link to comment
Share on other sites

A i jeszcze rada taka większa. Rób na jakość, nie na ilość. Po każdej dodanej rzeczy wszystko testuj żeby nie było po złożeniu tego niespodzianek.
Ja napiszę jak ja składam rebirtha... 
 

  1. Zapisuję na kartce każdy pomysł.
  2. Buduję z tego plan moda, co dodać, co i jak ogółem
  3. Tworzę podstawę moda czyli najważniejsze skrypty, zadania i lokacje.
  4. Testuję wszystko a w międzyczasie w osobnym folderze zbieram modele npc, broni 
  5. Sprawdzam część modelową i potem ją dodaję do podstawy moda. 
  6. Zabieram się za część graficzną moda, znowu osobno testuję wszystko i wprowadzam poprawki.
  7. Łączę grafikę z gotowym zarysem moda, i testuję.
  8. Potem dołączam do tego swój silnik (w Twoim przypadku zgaduję że możesz to pominąć, jako początkujący)
  9. Ogólny test.
  10. Dorzucam shadery, i wszelkie poprawki wprowadzam oraz testuję.


    W międzyczasie zbieram wszystkie pomysły nowych ficzerów na kartce, i robię z nich osobnego minimoda którego testuję, i łączę z półproduktem mojego moda.


     
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Zależy mi aby każda lokacja była otwarta, i totalny freeplay.

W sumie narazie chciałbym zacząć od dodania kilku smart terrains czy jak to się nazywa no i zmienić pozycje jak stalker zachowuje się w danej lokacji w sensie czy coś patrzy czy odpoczywa przy ognisku itp.

Generalnie bym się tym pobawił i od tego tak na prawdę zaczął.

Edited by Zievmowit
Link to comment
Share on other sites

Git, to już wiesz jak zacząć. Pamiętaj, że Stalker jest kapryśny i pewne rzeczy na siebie oddziałują nawet, jeśli jako gracz tego nie widzisz. Popatrz co do czego służy, z czym się wiąże i co trzeba zrobić, żeby się nie wysypywało. A potem do dzieła.

Jak znasz język, to na rosyjskich forach jest cała masa porad i tutoriali.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Zievmowit napisał:

ta technika wsteczna to trochę taka ostateczność,

Inżynieria wsteczna to raczej podstawa, a nie ostateczność na początku jak chcesz szybko czegoś się nauczyć albo zobaczyć jak coś działa ;)

Link to comment
Share on other sites

Okej, pamiętajcie że mówicie to do osoby kompletnie zielonej także nwm jak można wgl  wykorzystać tą technikę i jakbyć samoukiem i stworzyć moda kompletnie samemu   :O Bo ja nie miałbym pojęcia jak cokolwiek samemu napisać jakiś skrypt nawet stworzyć prostego npc.

Link to comment
Share on other sites

LUA się ucz do skryptów... choć jako modder nie znam LUA i piszę proste skrypty właśnie śledząc jak inne są zbudowane = inżynieria wsteczna.

 

Smartterrainy i skrypty to jest trudny temat. Nie porywaj się od razu na nie bo się zniechęcisz.

Link to comment
Share on other sites

To może pomyśl o innej szkole? Fajnie jest się uczyć tego, co Cię pociąga i co chcesz wiedzieć, a nie tego, co wydaje Ci się fajne, ale nijak się w tym nie odnajdujesz.

Trochę samozaparcia! 

Link to comment
Share on other sites

To myślę że jeszcze ogarnę :D i w sumie od tego zacznę. 

Własnie programowanie i tworzenie czegoś bardzo mnie pasjonowało i to jeszcze za czasów cs 1.6 i amxx :D także myślę że warto być upartym.

 

Jak rozumiem te poradniki na spawnowanie npc zadziałają na modzie coc tak?

Edited by Zievmowit
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Meta locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.