Skocz do zawartości

Niezapowiedziany projekt


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Sieriożeńka na tropie sensacji:wykrzyknik::wykrzyknik::wykrzyknik: 

I to chyba jako pierwszy w polskim internecie, nieskromnie mówiąc :P

Jakiś czas temu nasz redaktor @MaklerR popełnił film, w którym zaprezentował swoje przemyślenia na temat ewentualnej kontynuacji Stalkera. Jeśli go nie widzieliście, to zobaczcie:

Oczywiście o wieeeleee za wcześnie, żeby się ekscytować, ale COŚ jest na rzeczy. Może to być kontynuacja Kozaków lub "amerykańskich Kozaków" (American Conquest), jakieś remastery... albo to, co nas najbardziej interesuje, wbrew słabej sprzedaży ostatnich produkcji. Nowa marka raczej to nie jest, bo studio nie jest całkowicie stabilne finansowo. Ale przejdźmy do rzeczy:

Wchodząc na profil Grigorowicza w serwisie Linkedin, możemy się dowiedzieć:

grigorowicz.thumb.png.564bd7e9d90f998318654148937b678a.png

Zostawiam linka dla ciekawskich: https://www.linkedin.com/in/evgeniygrygorovych/

Jeśli American Conquest, to dobra wiadomość - oznaczałoby to, że GSC nie składa broni. Jeśli remaster Stalkera, to tym lepiej, bo to miałoby szansę się udać (a jakbyśmy jeszcze dostali silnik w nowszej wersji i bardziej nowoczesne narzędzia do modowania...).

Co myślicie? Czy już czas na :fala:? :D

Zaczęliśmy filmem, zakończmy też multimedialnie: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chlebczarow Newsem bym tego nie nazwał, bo to tylko jakiś trop, który może okazać się, jak wiele przed nim, czymś zupełnie innym niż podpowiada wyobraźnia.

Kozacy 3 z jednej strony to nowa gra, z drugiej technicznie rzecz biorąc remake pierwszej części. GSC dłubało przy nim - z tego co wyczytałem w sieci - jakieś półtora roku przed oficjalnym ogłoszeniem. Jeśli więc weźmiemy pod uwagę, że tu jest podobnie, to patrząc na katalog pozycji GSC są raptem trzy możliwości:

- American Conquest - jw. "amerykańscy Kozacy"; seria zapomniana i moim prywatnym zdaniem wydawanie sequela/remake'u mija się trochę z celem, poza tym Kozacy 3 pokazali, że to niekoniecznie dobry kierunek.

Heroes of Annihilated Empires - bardzo dobra gra, doceniona praktycznie na całym świecie. Przy czym o "dwójce" mówi się praktycznie od momentu premiery pierwszej części i ta znajduje się na liście Grigorowicza. Pracują nad nią, nie pracują - nieważne, to nie jest raczej ten "niezapowiedziany projekt". Chyba, że komuś padło na oczy i źle napisał. Biorę to pod uwagę.

- Remaster Stalkera - kasa by się studiu przydała, bańka Stalkera 2 jest tak nadmuchana, że bez środków na PORZĄDNĄ produkcję i PORZĄDNĄ reklamę nie mają co liczyć na sukces. Wydać byle czego się nie opłaca, bo - znowu - Kozacy 3 pokazali, że niedoróbki to zła droga oraz kiepska kontynuacja zarżnęłaby ich najlepszą, najdłużej żyjącą markę. A remaster, jak to remaster: bezpieczna ścieżka, ogrom modów graficznych z całym katalogiem reakcji społeczności, więc wiadomo co ludziom pasuje, a co nie. Podbić rozdzielczość, może przenieść całą trylogię na nowszą wersję silnika i voila, mamy "Stalker: 10th Anniversary Edition" czy coś w tym stylu. Pierdylion osób by to kupiło, a nowa wersja silnika = nowe możliwości = drugie, trzecie i czwarte życie marki. Jeśli rozegraliby to dobrze, w ten sposób nie tylko zarobiliby więcej kasy, ale i dokładnie zbadali rynek oraz skonkretyzowali oczekiwania fanów, co byłoby dobrą podwaliną pod pełnoprawną dwójkę. Potem tylko dobra reklama, w razie problemów finansowych zbiórka wśród zadowolonych z remastera fanów i duuużo pracy nad tym, żeby to miało ręce i nogi.

Ach, te marzenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sierioża w kwestii Stalkera 2 są jak dla mnie dwa główne problemy:

1. Rozmiar i jakość projektu - powiedzmy sobie szczerze, gdyby w drodze była kolejna gra w serii, to żeby miała jakiś sens, to - moim zdaniem - rozmachem musiała by przebić wszystkie trzy poprzednie części razem wzięte, i to kilkukrotnie. I nie chodzi tu już nawet o rozmiar mapy czy grafikę - wszystko musiało by być DUŻO lepsze niż w którejkolwiek części oryginalnej trylogii: fabuła, grafika, klimat, gameplay. Jednocześnie GSC nie powinno zapożyczać wszelakich mechanik rozgrywki z innych produkcji, które nie pasowały by klimatem czy generalną koncepcją gameplayową do gry. Jeżeli mają robić Stalkera, to niech pozostanie on Stalkerem - z lepszą grafiką, dźwiękami, świetną mapą i fabułą - ale pod względem gameplayu ma to być Stalker taki, jakiego znamy i kochamy.

2. Ryzyko związane z projektem - ciekawsza i trudniejsza w moich oczach kwestia. Zrobienie remastera a pełnoprawnej gry to dwie różne rzeczy, czego raczej tłumaczyć nie muszę. I tutaj fakt, porządnie zrobiony remaster na nowym silniku dałby im nie tylko zastrzyk gotówki, ale też w pewnym sensie powiedział ludziom "halo, panie i panowie, my tutaj wciąż jesteśmy i wiemy, czego chcecie". Natomiast Stalker 2... cóż... Powiedzmy sobie szczerze: nawet jeśli Kozacy byli pierwszym hitem GSC - i być może to ta marka jest najbliższa ich sercu - to jednak tak jak słaba gra z tej serii mogła by się obić niezadowoleniem wśród fanów, tak słaby Stalker prawdopodobnie zaowocował by nalotem dywanowym Ukraińskich sił powietrznych na siedzibę firmy, wymuszonym przez tłumy wku*****ych fanów szturmujących siedzibę rządu Ukrainy. Bo to właśnie Stalker jest ich największym dziełem, ukochanym przez graczy na całym świecie. Ludzie wcale nie chcieli Kozaków, ale to właśnie tą grę dostali, gdyż było to najzwyczajniej w świecie bezpieczniejsze rozwiązanie - stworzenie odświeżonej wersji klasycznej gry strategicznej, aniżeli od razu zabieranie się za sequel jednej z - nie oszukujmy się - najbardziej legendarnych serii w dziejach. GSC dobrze o tym wiedziało i nie chciało podejmować zbędnego ryzyka, bo gdyby od razu zabrali się za S2 i gra okazała by się porażką, to po tym już nie dali by rady się podnieść.

Wszelkie powyższe wypociny to jedynie moje opinie i domysły, możecie się z nimi zgadzać lub nie - wasza decyzja.

EDIT: Nie wiem, czy to widzieliście - tweet z 5.10.2017

 

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A skoro już @Arni wspomniał o Twitterze, to dodam od siebie screen z listą tweetów GSC. Od najnowszego, aż do ostatniego w zeszłym roku. Wszystkie dotyczą tylko i wyłącznie Kozaków, jakby Wam się nie chciało sprawdzać ;) Kliknięcie oczywiście powiększy:

Spoiler

gsc_tweet.thumb.png.8621414bdca1affffefad22320561dfe.png

Także... tego... no. Nie muszę nic dodawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię serio - przecież to dla Was darmowa i bardzo fajna promocja :)

A podstawkę macie już zapewne na tyle dobrze rozpracowaną, że będziecie w stanie zrobić ciekawy materiał. Szkoda przegapić.

Jeśli faktycznie coś będzie na rzeczy, to nie pozostaje mi nic innego, jak przyjąć tego Pulitzera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 tys. to mało? Wystarczy jedna osoba, która przepchnie to dalej i już możesz mieć 2, 3, 10x tyle ewentualnych odbiorców. Pomyśl o tym ;)

:wykrzyknik::wykrzyknik:Czekamy na kolejne sensacyjne doniesienia:wykrzyknik::wykrzyknik:  Na przykład takie, jak znalazłem tutaj:

stalker2.PNG.1fef90ae4199524bfdb261979aeb1141.PNG

http://lordeagle.ru/news/intervyu-s-evgeniem-grigorovichem-razrabotchikom-kazakov-3/

:fala::fala:

Możemy już oficjalnie uznać, że miałem rację? :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.