Skocz do zawartości

Hybrid 1.5 - do jakiej wagi lecimy?


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Napisałem osobny temat, aby znać Wasze zdanie na ów temat, chce żeby się wypowiedziało "więcej" osób niż normalnie.

Na stan dzisiejszy Hybrid 1.5 zajmuje ~4.5GB, dziś sprawdzałem modele dla NPC jak i mutantów. Modele NPC  (Tobka/toska mod) będzie sam zajmować dodatkowe 1.5GB. Reszta modeli możezająć tyle samo co daje nam około 8 bądź nawet 10GB, bez nowych tekstur otoczenia jak i dodatkowej zawartości. 

Hybrid 1.5 może nawet zajmować do 15GB lub więcej. Ja to dam rade wysłać  (brat cioteczny ma dobre łącze), serwerami będą jak wcześniej mega, yadi.sk oraz dysk Google (tu muszę miejsce sprawdzić). Do wysłania obstawiam będzie nawet 8-10GB , zależnie jak kompresja da rade. 

Czy duża waga będzie stanowić problemy dla Was? Bo Hybrid'a mogę "rozpuchnąć" nawet do 20GB. 

Wiem, że gry po więcej zajmują, ale także chce znać zdanie tych co mają wolne łącze. 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, anatol napisał:

A na serio czy można tak zrobić mod osobno a dodatki osobno

Właśnie nie bardzo, za dużo z tym zachodu jest "ręczne" dostosowanie długo zajmuje a potem trzeba to też wysłać gdzieś. Zobaczę jak skończę z resztą, modele i nowe bronie zostawię na koniec i zobaczymy ile to będzie ważyć przed. 

 

3 godziny temu, Revter napisał:

Moim zdaniem takie 30 GB to już przesada

Dla mnie też, ale aż tyle do pobierania nie będzie, ewentualnie na dwie części "rozdziele".

 

8 godzin temu, Agrael napisał:

Jeżeli będzie na torrencie to nie widzę problemu u siebie ;)

Właśnie nie będzie, tylko "stałe" pobieranie plików raz udostępniałem 7.5GB przez 3 dni non stop i dałem już dosyć. 

 

55 minut temu, DaarMoo napisał:

Najważniejsze, aby bez problemu pobrać.

To będą "dobre" źródła, yadi.sk, mega oraz dysk Google. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Junx a ja przestałem się udzielać... a szkoda. Moim stalkerskim okiem to sądzę, iż Hybrid powinien dużo zajmować ale powinien umieć powiedzieć zdanie wielokrotnie złożone a przy tym zaparzyć idealną kawę i napisać książkę. Bo uważam, że mod ma potencjał tak jak Ty @Junx lecz, często się zdarza, iż jest dużo ale gówna. Obyś zrobił coś wielkiego. To co teraz jest, działa! I to dobrze (ale szczerze to dziwne jak często trafiają się całkowicie zniszczone spluwy xD ani razu nie dropła się broń z czerwonym albo pomarańczowym paskiem) Oby tak dalej. :kotek::smile_gitara:

 

Edytowane przez AbiNeKhorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AbiNeKhorn napisał:

ja przestałem się udzielać... a szkoda

Ja krytykę znoszę "normalnie", dla mnie to cenna uwaga lub podpowiedź. 

 

4 godziny temu, AbiNeKhorn napisał:

szczerze to dziwne jak często trafiają się całkowicie zniszczone spluwy xD

death_manager.script

Zamień

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Junx napisał:

Czy duża waga będzie stanowić problemy dla Was? Bo Hybrid'a mogę "rozpuchnąć" nawet do 20GB. 

Waga nie będzie stanowić problemu dla nas, ale dla gry już tak. Jak wciśniesz tam za dużo skryptów, a wychodzi na to że tak zrobisz to może być tragedia. Czasy ładowania na takim średnim HDD będzie zajmować jakoś 5-10 minut - kombinacja szczegółowych modeli broni i NPC z masą skryptów. A, no i nawet jak ktoś ma 32 gb RAM'u i 6 gb VRAM'u (tyle mam ja, a OOM się zdarzają tak często [w danych sytuacjach] jakbym miał 8gb RAM'u i 2gb VRAM'u) będzie mógł najwyżej grać na średniej jakości tekstur. Na większych mapach będzie wywalać crash "Out of memory". Zresztą co ja będę ci mówił, sam się przekonasz jak dobijesz Hybrid'a do takiego rozmiaru :D

Chyba że to zapakujesz do bazy danych, to wtedy trochę lepiej z wczytywaniem.

Spoiler

Ja sam mam na systemowym dysku SSD takiego kolosa i nie narzekam:ks.png.44da8dd63caff13bf0d23a1c9477a94c.png

 

Edytowane przez EGZOdaw
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, EGZOdaw napisał:

Jak wciśniesz tam za dużo skryptów, a wychodzi na to że tak zrobisz to może być tragedia. Czasy ładowania na takim średnim HDD będzie zajmować jakoś 5-10 minut

"Główną" wagę właśnie będą stanowić modele i tekstury, chce ograniczyć do minimum skrypty właśnie dlatego co pisałeś.

 

3 minuty temu, EGZOdaw napisał:

Chyba że to zapakujesz do bazy danych, to wtedy trochę lepiej z wczytywaniem.

Będę pakować, ale zobaczę ile po wszystkim wyniesie waga Hybrid'a. 

Odkąd pamiętam i gram w Hybrid'a nie miałem OOM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Junx napisał:

"Główną" wagę właśnie będą stanowić modele i tekstury, chce ograniczyć do minimum skrypty właśnie dlatego co pisałeś.

No to dobrze, ale wtedy co z nowymi funkcjami? Fabuła wymaga wielu nowych funkcji i zaskryptowanych misji.

Teraz, Junx napisał:

Będę pakować, ale zobaczę ile po wszystkim wyniesie waga Hybrid'a. 

Pamiętaj że pakowanie do .db jeszcze powiększy domyślną wagę, ale za to przyśpieszy czas ładowania.

Teraz, Junx napisał:

Odkąd pamiętam i gram w Hybrid'a nie miałem OOM. 

Rozumiem że grasz (grałeś) na xrRender_R3 (DX10) z ustawioną maksymalną jakością ogólną w ustawieniach grafiki + zwiększona gęstość i zasięg trawy oraz zwiększony zasięg wyświetlania tekstur wysokiej jakości z mapami wypukłości.

Innaczej OOM graniczy z cudem. Ja nigdy nie miałem OOM z 9,29gb modem graficznym (+ wysokiej jakości modele broni i NPC), a wszystkie ustawienia są takie jak napisałem z tym że jakość tekstur jest prawie maksymalna w opcjach.

Czasami mam OOM jak wchodzę na lokacje które przekraczają rozmiar 180mb, ale tylko i wyłącznie z tymi ustawieniami co napisałem wyżej i maksymalną jakość wszystkiego w opcjach.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, EGZOdaw napisał:

co z nowymi funkcjami? Fabuła wymaga wielu nowych funkcji i zaskryptowanych misji.

Skryptowanych misji nie będzie, będą na zasadzie "przedmiotowej", przykładowo znajdujesz X przedmiot  (notatka lub dokument), która kieruje dalej itd. na końcu będzie "nagroda".

 

24 minuty temu, EGZOdaw napisał:

Rozumiem że grasz (grałeś) na xrRender_R3 (DX10) z ustawioną maksymalną jakością ogólną w ustawieniach grafiki + zwiększona gęstość i zasięg trawy oraz zwiększony zasięg wyświetlania tekstur wysokiej jakości z mapami wypukłości.

Grałem w DX11 na full ze wszystkimi suwakami.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się przy was jak Passat przy Pagani Zondzie R... Chcecie mi powiedzieć, że

Spoiler

nie wiem czy chcecie mi powiedzieć xD

Hybrida nie będzie się dało odpalić na najwyższych? Wcale nie narzekam bo długo grałem na niskich, wcale to nie jest kłujące, zważając, że stalk jest ładny, ale no trochę smutne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Junx napisał:

Grałem w DX11 na full ze wszystkimi suwakami.

I to wszystko wyjaśnia. DX11 to niepełny render, brakuje w nim wielu funkcji a te które są najczęściej są albo niepełne albo zbugowane. A tekstury są wyświetlane w niższej jakości niż te na DX9 Enhanced (R2.5) oraz DX10 (R3).

I do wiadomości tych, co myślą że sunshafts (promienie słońca) nie działają na DX11. Działają, tylko trzeba ustawić maksymalną jakość słońca.

21 minut temu, AbiNeKhorn napisał:

Hybrida nie będzie się dało odpalić na najwyższych? Wcale nie narzekam bo długo grałem na niskich, wcale to nie jest kłujące, zważając, że stalk jest ładny, ale no trochę smutne.

Nikt tego nie powiedział. Ale jeśli Junx dobije Hybrida do 20gb, to bardzo możliwe.

Edytowane przez EGZOdaw
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, EGZOdaw napisał:

I to wszystko wyjaśnia. DX11 to niepełny render, brakuje w nim wielu funkcji a te które są najczęściej są albo niepełne albo zbugowane.

A wiesz, że nie sprawdzałem nawet tak gry, pogram na DX10 i się wypowiem. 

 

27 minut temu, EGZOdaw napisał:

I do wiadomości tych, co myślą że sunshafts (promienie słońca) nie działają na DX11. Działają, tylko trzeba ustawić maksymalną jakość słońca.

Działają one, należy włączyć cienie słońca i gotowe. 

 

28 minut temu, EGZOdaw napisał:

Ale jeśli Junx dobije Hybrida do 20gb, to bardzo możliwe.

Jaka jest "bezpieczna" maksymalna granica?

51 minut temu, AbiNeKhorn napisał:

Hybrida nie będzie się dało odpalić na najwyższych? Wcale nie narzekam bo długo grałem na niskich, wcale to nie jest kłujące,

Sam gram głównie teraz na DX8 do testów, dopiero potem idę na wyższy DX'a 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Junx napisał:

A wiesz, że nie sprawdzałem nawet tak gry, pogram na DX10 i się wypowiem. 

Czas najwyższy :) W końcu zobaczysz najwyższe ustawienia, mogę przesłać nawet swój user.ltx gdzie są te ustawienia o których mówiłem.

2 minuty temu, Junx napisał:

Działają one, należy włączyć cienie słońca i gotowe. 

Napisałem przecież że trzeba ustawić jakość słońca na ekstremalną, inaczej nie pokazują się. "Cień słońca" czyli globalna illuminacja to ustawienie bez którego gra wygląda co najwyżej fatalnie. To ustawienie powinno się nazywać słońce, bo to w końcu włącznik słońca. Z tym czymś wyłączonym (r2_sun off) nie da się grać przecież. Wtedy samo słońce w grze nie daje światła, dosłownie.

5 minut temu, Junx napisał:

Jaka jest "bezpieczna" maksymalna granica?

Nie ma czegoś takiego, ale 20gb to przesada. Tyle ma Redux (jeszcze 452mb, paczka broni zapakowana w osobnym folderze)

r6x.png.578ed421bb798de295807b4d590a89c5.png

Mam nadzieję że więcej nie będzie ważył. Im więcej tym gorzej. Już teraz gra na ogromnych lokacjach na totalnie wymaksowanych ustawieniach na DX10 z ulepszonymi shaderami i reshadem jest niemożliwa. Nie z powodu liczby FPS których jest sporo powyżej 60, a z powodu OOM.

Myślę że właśnie dobiłem do górnej granicy. Jeszcze mam nadzieję zmniejszyć trochę rozmiar przed premierą, bo to jest za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Junx napisał:

Shadery jeszcze zrozumieć mogę, ale reshader dla mnie jest "be" za dużo klatek zabiera. 

Wszystko zależy jaki. Większość dodaje ten gó*niany niebieski filtr rodem z BF'a 3, na przykład to clickbaitowe śc***wo. Nie będę dawał nazwy, ale chyba każdy zrozumie o jaki chodzi. A jak nie, to gdy zobaczy tą nazwę to się domyśli. Też prawda. Sporo zabiera dużo klatek, więc nie dla ludzi ze słabszym sprzętem

Ja używam reshade wyciętego z Autumn Aurora. Wydaje mi się, że to bardzo dobry reshade:

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że się wtrącę.

1. Jak ktoś chce ładnie wyglądającą grę, musi się liczyć z dużymi plikami. Nie rozumiem ludzi co z jednej strony chcą ładną grafikę a z drugiej chcą grę zajmującą 500Mb... no bez przesady...

2. Nie ma związku między wielkością samej gry a ilością pamięci jaką gra będzie używać. Przecież gra nie ładuje wszystkiego za jednym razem. Oczywista oczywistość. Jak ktoś jest uparty i nie rozumie tego, proszę bardzo, włączcie sobie jakąkolwiek nową grę, np Skyrim SE z 20 modami co ważą 10GB, łącznie jakieś 30GB, a gra mało kiedy zużywa 3-4GB RAMU i karta średnio bierze 1.6GB VRAMU

3. Stalker nie ma problemu z dużymi teksturami, nawet przy użyciu dużych packów karta mało kiedy weźmie więcej niż 1.7GB VRAM. Więc póki karta ma 2GB VRAMu nie ma co się martwić. Gra nie ładuje wszystkich tekstur na raz i nie ładuje wszystkiego na kartę, RAM też jest używany jako pamięć podręczna dla nich, nie bez przyczyny nawet taka stara gra jak Stalker używa metod do zażądania pamięcią. Modele i skrypty są najczęstszą przyczyną wypadów na pulpit. Głównie z powodu tego że modele są zazwyczaj portami z innych gier, a Stalker niezbyt dobrze radzi sobie z modelami HD. A o skryptach książki można pisać. Stalker niestety nie radzi sobie z nimi, nawet mały błąd albo dłuższy czas ładowania i gra automatycznie zamyka proces. A o tym że większość skryptów nie jest kompatybilna ze sobą nie pomaga. Typowe patche dla modów są pisane na kolanie, byle działało. 

4. Defragmentacja, defragmentacja i jeszcze raz defragmentacja. To jest najlepszy przyjaciel Stalker. Stalker bardzo opiera się na dysku, ładuje z niego pliki, trzymając w pamięci ram tylko najważniejsze części. Jeśli masz dysk HDD, przy każdej większej instalacji zrób defragmentacje. Nie ważne czy mod jest w pliku db czy w folderze gamedata, dla dysku to jedno i to samo, linia sektorów na płycie które musi odczytać. Problem w tym że ludzie kupują duże dyski 1TB myśląc że są one dobre... Nie, to są dyski śmieciowe. Liczy się szybkość dysku. Dosłownie za grosze można kupić małe dyski SSD, 100-120zł za 60Gb, w sam raz na jakieś dwie gry. Nawet taki dysk jest 4x lepszy niż HDD. A żywotność tych dysków nie jest zła, nie słuchajcie idiotów co komentują o nich w sklepach online czy "recenzjach". Taki dysk nawet w obudowie, podpięty pod USB 3.0 jest 2x szybszy niż HDD. Sam mam taki, gram na nim, działa od lat.

5. DX11 jest dosłownie spierdzielony w Stalkerze, ładniej tego nie można powiedzieć. DX 10.1 już mniej, głównie dla tego że jest to DX9 z dodatkami. DX9 działa "najlepiej" w sensie najlepiej renderuje to co ma renderować i nie zatyka silnika śmieciami. Jednak rada dla Junxa, jeśli robisz moda, testuj go na maxa, nie na DX8. Czemu? Bo od razu będziesz widział błędy i problemy które później będziesz musiał poprawiać.

6. Rada dla każdego: nowe karty i sterowniki mają profile dla gier. Większość z nich ma opcje takie jak: optymalizacja shaderów czy optymalizacja powierzchni/tektur. Włączcie je. Czasami warto nawet wymusić filtrowanie czy AA na samej karcie a zminimalizowanie ich w grze by poprawić wydajność. W tym wypadku karta sama zoptymalizuje wykorzystanie pamięci, zostawi miejsce, zrobi cache shaderów czy wygładzi piksele już po tym jak gra "prześle" dane na kartę, to delikatnie zmniejsza pracę jaką musi wykonać silnik gry. Nowe karty są szybsze same w sobie, ale mają wiele funkcji które mogą wykonać zamiast samej gry, szybciej i lepiej bo są do tego przystosowane.

7. Wracając do wielkości moda. Nie widzę żadnych przyczyn by oddzielić tekstury HD(nawet te z modeli) i dać je jako oddzielny HD Pack. Tekstury najprawdopodobniej zajmują najwięcej miejsca w twoim modzie.

Jedną z przydatnych funkcji AXRTool dla CoC jest wbudowany ImageMagic.

a. Zapisz wszystkie tekstury jako oddzielny HD pack, teraz wybierz największe tekstury z moda(1024px i większe) wsadź je do tymczasowego folderu(bez ruszania struktury folderów)

b. włącz AXRTools-> ImageMagic w "Command-line Option" wpisz: -filter Kaiser -resize 50% i kliknij "Execute",

c. Po zakończeniu wróć do głównego menu AXRTool, wybierz "THM viewer", zakładka THM validator, wpisz ścieżkę do tego folderu, wybierz tylko jedną opcje z listy "Resync Size" i kliknij "Execute".

Gotowe.

Teraz masz wszystkie większe tekstury zmniejszone z poprawnymi plikami thm, zmniejszy to wielkość moda, może nie dużo ale zawsze coś, I masz oddzielny pack HD który gracze mogą ściągnąć oddzielnie. Jedyna rada: Nie tykaj tekstur z folderu "detail", one muszą być duże.

Ale jak chcesz nawet bardziej zmniejszyć rozmiar, zmniejsz wszystkie pliki bump# do 512px a nawet 256px dla mniej widocznych tekstur. Stalker używa ich tylko dla efektu parallax, ale większość tekstur tego i tak nie używa(Również można je wywalić z folderów broni i aktorów, bo gra nie używa go na tych modelach). Druga rada to jeśli masz czas i naprawdę chcesz zoptymalizować moda, zrób selekcję dużych tekstur. Wybierz te małe albo mniej widoczne i zmniejsz ich rozmiar, popraw pliki thm: wyłącz efekt parallax jeśli tekstura jest "płaska", popraw tagi "texture type" i "flags", teksty wysokiej rozdzielczości nie potrzebują dużych wartości detail_scale(4-6 starcza) i np flagi "BumpDetails" która czasami zakrywa oryginalne detale tekstury.

  • Super 2
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cartel no więc tak... (tu miał być "Królu złoty, ale daruje sobie :) )

Godzinę temu, Cartel napisał:

Jak ktoś chce ładnie wyglądającą grę, musi się liczyć z dużymi plikami

Kto grał w OP-2 z teksturami z Altumn Aurora 2.1 to zrozumie myśl :)

Godzinę temu, Cartel napisał:

włączcie sobie jakąkolwiek nową grę, np Skyrim SE z 20 modami co ważą 10GB, łącznie jakieś 30GB

Znam to , swego czasu Skyrim (nie SE) zajmował u mnie jakieś +50GB z modami i gra hulała.

Godzinę temu, Cartel napisał:

Stalker nie ma problemu z dużymi teksturami (...) Modele i skrypty są najczęstszą przyczyną wypadów na pulpit 

Potwierdzam oba zdania, skrypty i konfigi są najgorsze.

Odniesieniu do 4 punktu napisze, że mam teraz "nowy po serwisie" dysk i mam tylko Escape from tarkov i Hybrid'a robie i odkąd pamiętam nie robie defragmentacji bo nie mam czasu. 

Godzinę temu, Cartel napisał:

DX11 jest dosłownie spierdzielony w Stalkerze (...) Jednak rada dla Junxa, jeśli robisz moda, testuj go na maxa, nie na DX8. Czemu? Bo od razu będziesz widział błędy i problemy które później będziesz musiał poprawiać.

Na DX8 gram teraz dla testów, najszybciej ładuje pliki. Gram około 10 minut i dalej "dokładam" itd. po zakończeniu procesu dodawania wszystkiego odpalam na full w DX11 i suwaki do prawej. Przy typowymi testowaniu DX11 nie ma sensu , za dużo czasu zajmuje pierwsze uruchomienie gry.

6 punkt, tu nie wypowiem się, bo nie testuje ów profili. 

Godzinę temu, Cartel napisał:

Wracając do wielkości moda. Nie widzę żadnych przyczyn by oddzielić tekstury HD(nawet te z modeli) i dać je jako oddzielny HD Pack. Tekstury najprawdopodobniej zajmują najwięcej miejsca w twoim modzie.

Zobaczę na końcu ile będzie zajmować całość, później można go "odchudzić".

 

Godzinę temu, Cartel napisał:

Jedną z przydatnych funkcji AXRTool dla CoC jest wbudowany ImageMagic

Jeśli trzeba będzie to skorzystam.

Dzięki serdeczne za obszerny zbiór ciekawych informacji, które mogą być również wykorzystane w innych modach jak i w odchudzaniu plików. 

Dzięki jeszcze raz, jeśli chcesz coś dodać to pisz śmiało :)

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodam tylko że defragmentacje na noc dobrze zostawić jak się nie ma czasu, mój dysk 1TB na śmieci zajmuje może 5 godzin(prawie pełny). A tak, przy okazji instalowania modów jedynie folder Stalker, to te 10-20GB zdefragmentuje w mniej niż 10min. W tym czasie można sobie iść zapalić albo z psem wyjść :) 

Oczywiście dobrze jest mieć jakiś zewnętrzny program do tego, Defraggler albo Auslogics Disk Defrag Touch. Lepsze algorytmy mają i opcje defragmentacji pojedynczych folderów.

 

A co do profilów karty graficznej. Serio, Radeon Crimson ma bardzo prosty interfejs, Nvidia też. Łatwo w nich ustawić optymalizację szaderów, wymusić AA/filtrowanie. Poza tym Radeon i Nvidia mają wbudowane overclockery, cholernie przydatne jak ktoś chce bez stresu podnieść delikatnie wydajność.

Tylko trzeba pamiętać, że w takich grach jak CoC, trzeba zaznaczyć nie launcher ""Stalker-CoC.exe"" ale ""xrEngine.exe"" z folderu bin. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Junx zablokował(a) ten temat
  • Agrael odblokował(a) ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.