Skocz do zawartości

Modyfikacje, pytanie o potrzeby fizjologiczne


Skryty

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim zaglądającym, zarówno jak i użytkowników, jak i gości portalu.

Z miejsca nadmienię, że jeżeli temat będzie w nieodpowiednim miejscu, bądź nie nadaje się do publikacji, proszę administrację o poczynienie odpowiednich kroków. Z góry dziękuję. :)

Wczoraj naszła mi myśl dotycząca potrzeb fizjologicznych występujących w grze S.T.A.L.K.E.R. Otóż, z biegiem czasu gry, Nasza postać odczuwa pragnienie, głód w postaci symbolizujących ikonek na ekranie. By zaspokoić te pragnienia, w tym głodu, musimy "spożyć" chlebek, kiełbaskę, mięso z konserwy. Musimy "napić się" napoju, by zaspokoić pragnienie postaci, którą gramy. W przeciwnym razie, gdy tego nie zrobimy, czekają postaci nieprzyjemne konsekwencje. Moje pytanie jest takie, co byłoby gdyby wprowadzić w modyfikacjach potrzebę zaspokajania potrzeb fizjologicznych, gdy postać za dużo zjadła, napiła się? Jak wiadomo, wtedy ma się zapełniony żołądek, bądź pęcherz moczowy i trzeba ten nadmiar płynów, zawartości usunąć z ciała. W obecnych modyfikacjach do S.T.A.L.K.E.R-a, w tym Anomaly a ka CoC wprowadzono najmocniej tematykę, jakim jest realizm, przetrwanie w Strefie. Jeżeli postać poczuje potrzebę w trakcie wędrówki i musi pójść na bok, w krzaki, cokolwiek, gdzie można się schować przed widokiem ciekawskich, by się nie zgorszyć. Wtedy postać zrobi swoje, zrobi z sobą porządek i ruszy do przodu. Znów, jeżeli tego nie zrobi, co zasygnalizuje "odpowiednia" ikonka na ekranie, grozi to nieprzyjemnymi konsekwencjami biologicznymi. 

Kolejne pytanie jest takie z mojej strony. Nie poruszono tego ze wzgląd na etykę, bo jest to czymś obraźliwym, wywołującym obrzydzenie u graczy? Czy po prostu nie wprowadzono tego, bo nie da się tego uczynić w grach? Gdyby było jakiekolwiek źródło w sieci na ten temat, byłbym wdzięczny za źródło, jego odnośnik. :)

Wybaczcie za ten tekst i pytania z mej strony. Mnie to ciekawiło, bo jeżeli mamy odczucie głodu, pragnienia, to Nasz organizm działa w drugą stronę, gdy mamy tego za dużo, choćby w wyniku obżarstwa i przepicia. :D 

Edytowane przez seb-stryl
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seb-strylW tamtych latach dodanie potrzeby spania czy jedzenia to już było coś w kwestii "realizmu" w grach, w niemodowanym stalkerze nawet pić nie trzeba było :)

Moda na bardziej rozbudowane potrzeby fizjologiczne weszła jak się zaczeła moda na gry survivalowe. Teraz w niektórych masz już np potrzebę iścia w krzaki z jedynką czy z 💩 (np gra SCUM https://www.google.com/amp/s/www.gamesradar.com/amp/scum-game-how-to-pee-poop-vomit/ ) o różnych chorobach i sposobach leczenia nie wspominam już nawet, patrz mody i gry np DayZ i podobne, jest tego trochę.

W stalkerze też skryptowo nie byłoby wielkim problemem stworzyć system potrzeby zrobienia kupy :)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Racja. Na przestrzeni lat, tamtejsze wersje S.T.A.L.K.E.R-a, choćby w modach, miały to "coś", czyli w istocie głód, czy pragnienie to był problem, ale też coś nowego. Nie szło na łatwiznę nie tylko przeżyć podczas strzelaniny, czy omijając różnego rodzaju anomalie, pola stężenia promieniowania na Naszej drodze. Warto też przypomnieć sobie o skutkach wypicia wódki. Dochodziła do tego jeszcze potrzeba snu i jeszcze pamiętam, że w którymś z modów można było się obudzić w nieodpowiednim momencie. Zależy, gdzie szło się spać. Co do skryptowania którymś z przyszłych modów S.T.A.L.K.E.R-a byłby dylemat w takiej formie, że Nasza postać w trakcie walki potrzebuje się odlać, albo się wypróżnić. To jest kłopot. Ciekawe, czy przyjęłoby się w obecnych grach. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zacznę od czasów pierwszej wojny światowej. Wtedy "skonstruowano" wiele idiotycznych rzeczy, mających pomóc żołnierzom na froncie. Między innymi spodnie z klapą z tyłu, aby ich nie musieli spuszczać. Tu trzeba dodać, że bielizna męska była wtedy taka jednoczęściowa, jak to często widać na westernowych filmach. Kalesony i koszulka razem. No i kiedy nagle podczas ataku sporo żołnierzy kucało jednocześnie , postanowiono sprawdzić czy nie udają. Oględziny potwierdziły brak dowodów. Wezwano część z tych "symulantów". Szedł od nich fetorek. Kiedy zapytano dlaczego symulowali, to odpowiedzieli, że tylko idiota mógł wymyślić spodnie z klapą, ale takiej klapy nie zrobił w kalesonach.

I tak byłoby w Strefie. O ile nowicjusz w kociarni, czy bandyci w dresach jeszcze mogliby takie coś zrobić, to każdy inny stalker w kombinezonie miałby z tym problem. Przykładowo, jak miałby to zrobić stalker w SEWA? A i inne kombinezony są też jednoczęściowe. Czyli, idzie stalker przez teren z anomaliami, mod na nim wymusza kupkę i co on robi? Odkłada cały ekwipunek, rozbiera się do bielizny i ...    ślepe psy mają świeże mięsko do konsumpcji.

Był mod, gdzie rozmawiamy z NPCem siedzącym w wygódce. Ale nawet dla takiej sytuacji nie spuszczono mu portek.

To byłoby na tyle.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier A to ci ciekawostka historyczna. Dobrze, że zapodałeś takową informację :) . Dobrze też, że wspomniałeś o kombinezonach ze wsparciem zamkniętego obiegu układu oddechowego. Dla takiego użytkownika, stalkera to byłby problem skorzystać z potrzeb fizjologicznych i w dodatku środku batalii, w  Strefie. Nie dość, że potrzeba, to i ten stres, bo wokół niego wszędzie anomalie, mutanty i tak dalej. W dodatku co robić w takiej sytuacji, kiedy nosi się na sobie kombinezon typu SEVA. Dziękuję za przydatne info kondotierze, bo daje to sporo do myślenia. :)

Edytowane przez seb-stryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze takie żartobliwe przemyślenie. Jeśliby do kombinezonów dorobić takie "sraj-klapy", to te z zamkniętym obiegiem powietrza musiały by być podzielone. Na górną, gdzie obieg powietrza służy oddychaniu i na dolną, gdzie wymiana powietrza byłaby w innym celu, bo dla usuwania skutków "wentylowania" jelit.

Może podczas takiej wentylacji, jakieś drobne mutanty, szczury, tuszkany i mające czuły węch psy, nie odważyły by się zaatakować :056: . Byłoby to korzystne.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.