Skocz do zawartości

Reborn: Źródło - propozycja przetłumaczenia


Anatolij

Rekomendowane odpowiedzi

@kondotier Metek chyba miał na myśli w jakim pliku znaleźć treść tej informacji od autora bo zauważ, że wiadomości po lewej są po polsku tylko bez znaków diaktrycznych, ale to zrozumiałe więc zapewne chodzi o to gdzie może znaleźć plik zawierający treść tego co się wyświetla w tym oknie:P Ja obstawiam, że gdzieś w configs/ui to będzie, ewentualnie w jakimś skrypcie, ale specem od Rebornów nie jestem - wy lepiej znacie strukturę tych modów więc lepiej niech się wypowiedzą się osoby, które pracowały przy poprzednich spolszczeniach do Rebornów.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Ja chyba w spolszczeniu OS je komunikaty przetłumaczyłem, więc w nim powinny się znajdować.

Ale zobacz też, co to za pliki textures.dbnr są w gamedacie. Bo w textures/ui ich na pewno nie ma.

A jak już je znajdziesz i będziesz tłumaczył, to i tak opuść tę frazę o forum reborna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę napisać post po postem, bo nikt nie zareagował, a sprawa pilna, gdyż nie można dać moda do testów. Nie potrafimy znaleźć tekstu, który wyżej pokazałem na screenie. Taki tekst w ramce, który ukazuje się na samym początku gry. Pomóżcie, chłopy!

Druga sprawa, to chodzi o plik gamedata/scripts/gps_habar. Przetłumaczyłem niektóre linie, a pytanie brzmi, czy są jeszcze inne linie, które należałoby przetłumaczyć? Widziałem w pliku tekst rosyjski, ale był w dziwnym mieszanym układzie wyrazów, np. linia 541: mylog("REMOVE_LABEL: удалили метку с тайника [" .. boxId .. "]. Осталось:" .. tableinfo(labels)), lub linia 604: mylog("RECHARGE_GPS: перезарядили маячок в тайнике [" .. tostring(boxId) .. "]")

Jeśli trzeba jakieś linie robić, to proszę o podanie linii, to je zrobię, bo np., w linii 465  jest to: mylog("REMOVE_ITEM: удалили из items_in_box[" .. boxId .. "] предмет: " .. objinfo(item)) i jeśli trzeba w jakiejś linii coś tłumaczyć, to wskazać, czy całą linię ująć, czy część, bo предмет jakoś rozumiem, ale początek z REMOVE_ITEM już nie.

Wrzucam plik do podglądu.

gps_habar.script

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, metek58 napisał:

Muszę napisać post po postem, bo nikt nie zareagował, a sprawa pilna, gdyż nie można dać moda do testów. Nie potrafimy znaleźć tekstu, który wyżej pokazałem na screenie. Taki tekst w ramce, który ukazuje się na samym początku gry. Pomóżcie, chłopy!

Wypakowałem moda z .db i teraz szukam może uda mi się znaleźć

image.thumb.png.c7f66ca80c1401b1314b26fc93021994.png

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  Ta ramka pojawia się gdy wchodzimy na lokację i tylko przy pierwszym wejściu. I jest to klasyczny twór teksturowy, więc musi być w teksturach. Zawiera osobiste podpowiedzi do zachowań na lokacji od ERa, a czasem do zachowań też na innych lokacjach, jeśli są powtarzalne. Nie pamiętam, czy w Odmiennych Światach były tłumaczone i dołączone do spolszczenia. Bo wiem, że coś takiego robiłem programem graficznym. Ale gdzie było wstawione, bij zabij, nie pamiętam.

Zobacz w tych katalogach title i title34 .

Dla lepszego zrozumienia wstawki takich tekstur, jeszcze jedna, inna od tej @metek58

ss_fred_04-16-21_16-11-55_(military).jpg

Jak widać z klawiszami F1 - F5, są to porady bardzo istotne. Pozostałe również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier W folderze title i title34 są tylko tekstury płytek. Nie zdziwiłbym się jakby ten tekst był w całkowicie innym folderze z nazwą która nie ma nic wspólnego z tą ramką, przeglądam sobie to wszystko i po prostu na odwal zrobione to jest więc nie dziwie się że to zostało zapakowane w .db. Co chwilę w różnych folderach są zdjęcia hitlera i ZSRR 2.0. Chce też dodać że po wypakowaniu tylko tych plików textures.db pojawił mi się folder ,,configs'' 
Mogę podrzucić więcej zdjęć:
 

image.thumb.png.b1ebd80a3ef26bcdd8cc4531e8d0c50a.png

image.thumb.png.55860704a4a43cace3670f5947bcb3e1.png

image.thumb.png.c9a763b03715ae7bd9e615f24e5b1c04.png

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  te zdjęcia Hitlera i hitlerowców, są w modzie wykorzystywane w fabule związanej z historią alternatywną. Występowała w OŚ, ale i tu też taką mamy na lokacji Oczyszczalnia ( mod Wolfenstein ). ER to rosyjski nacjonalista, tak więc się nie dziw takim znaleziskom. Samo intro do moda mówi wszystko.

Więcej zrzutów zawartości katalogów nie ma co wrzucać, wystarczy jak sam je przejrzysz i co daj boże, znajdziesz.

Szkoda, że @LIQIDATOR się nie pojawia, może on mógłby pomóc.

DODANO

@Suseł  pliki .db są jeszcze w kat levels.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje chłopaki, że trzeba tego szukać w configs/ui ewentualnie w gamedata/scripts bo tekst, który jest w tym okienku nie jest narysowany na teksturze tylko zapisany w jakimś pliku więc szukanie w textures.db nic nie da. To okienko działa na podobnej zasadzie jak okienko lalki ze Złotej Kuli np. czy Kiwaczka z OGSR. Rozejrzę się za tym jak wrócę ze szczepienia jak mnie z nóg nie zwali tylko będę musiał cały mod od nowa pobrać 😛 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Na pewno nie ma w tych miejscach jakie sugerujesz. Dostępne pliki zostały już przepatrzone. A treść na obrazku też nie wygląda na wrzucaną.

Te znaczki >><< to tylko "ozdobniki" , inna sprawa, że wprowadzające w błąd, bo sugerują nową wiadomość, mimo że to ciągłość.

I tu sugestia dla @metek58 . Jak będziesz robił tlumaczenie, to te znaczki dawaj tylko tam gdzie stwierdzisz nową podpowiedź.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Na razie czuję się ok i pobieram, przejrzę pliki i zobaczymy czy uda mi się to znaleźć ;) No nie bo treść na obrazku jest wyświetlana czcionką z gry co mówi (przynajmniej mnie), że to nie jest tekstura okienka otwarta w Photoshopie czy innym Gimpie, na którą twórca wkleił tekst - ten tekst gra bierze z jakiegoś pliku, pytanie tylko z którego. No i treść nie musi być w 1 pliku, a może być rozbita na kilka plików.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 i @kondotier Bada bing bada boom :D Mówiłem, że znajdę i, że to będzie tam gdzie mówiłem? Pliki, których szukacie tak jak mówiłem - są w folderze congis/ui tyle, że samo archiwum configs.db z nimi autor nie wiedzieć czemu wrzucił do gamedata/spawns (ogółem straszny burdel jeśli o pliki chodzi panuje w tym modzie) . Ale wypakowałem sobie to i po chwili szukania znalazłem to:

Spoiler

Zrzut od @metek58:

ss_metek_06-22-21_21-09-33_(l05_bar).jpg.4158ef92c7132e71e037247f160d136e.jpg

I to co ja znalazłem:

11.jpg

Plus na pasku zakładek Notepada macie jeszcze nazwy plików z podobnym układem linijek, aczkolwiek to nie muszą być wszystkie bo kilka mogłem już zamknąć zanim zrobiłem zrzut, więc na wszelki wypadek jak wypakujecie sobie configs.db to sprawdźcie każdy plik ;) 

@kondotier No na razie minęły 3 godziny i objawów brak więc może obędzie się bez :P 

  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Źródło, to rozbudowane Odmienne Światy. A one również miały kilka wersji. Miały dodawane tak lokacje jak i zadania. I dlatego pliki są tak porozwalane. Inaczej oni sami w zespole Reborna by się pogubili, a zrobienie takiej uporządkowanej wersji zajęło by jeszcze parę lat. Tym bardziej, że ER został sam na placu boju. Reszta nie wytrzymała jego nacjonalistycznych poglądów i gloryfikacji ZSRR.

Na jednym z takich tekstów jest zastrzeżenie przed dodawaniem jakichkolwiek dodatków, zmian uzbrojenia itp. w związku z takim rozrzuceniem plików podczas rozbudowy moda.

Ale to świetnie, że znalazłeś te teksty. Będzie mógł @metek58 dopieścić tłumaczenie. Dla Ciebie :018: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205, mam wypakowane wszystkie .db, tylko nie wiem jak trafić do tej nieszczęsnej ramki. Tyle tam plików, że oczopląsu można dostać, zaglądając do każdego z nich. Co zagarnąłeś do wypakowania, bo wziąłem pliki .db od 1 do 6 i nie mam tego, o czym wyżej piszesz. Napisz konkretnie, co zagarnąć do wypakowania (nie chciałbym wypakowywać tego w folderze gry) i wskaż linię folderów do pliku, czyli gamedata/ itd.

13 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

na wszelki wypadek jak wypakujecie sobie configs.db to sprawdźcie każdy plik ;) 

A niby gdzie jest ten configs.db? Ja takowego u siebie nie widzę... Chyba nie poradzę sobie ze znalezieniem tego, co @Szczepan9205pokazuje. Czy to ta wersja co mamy na dropie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Więc tak - ja Źródło pobrałem z ap-pro z linka do Yandexa no i w wypakowanym folderze z modem jest folder gamedata, wchodzisz w niego i masz foldery: ai, anims, books, configs, levels, meshes, scripts, shaders, sounds, spawns i textures" no i u mnie archiwum configs.db jest w folderze spawns, oprócz tego jest tam jeszcze plik er.spawn i to ten plik wypakowujesz tym unpackerem, który wstawił @Suseł (ja też tego samego unpackera używam), a z tego co zrozumiałem pisząc, że wypakowałeś archiwa .db od 1 do 6 to Ty wypakowywałeś archiwa textures.db1 do db6, które są niżej (a w tych archiwach są tylko tekstury). 

Wypakowujesz znaleziony plik poprzez skopiowanie configs.db do folderu z wypakowanym unpackerem po czym uruchamiasz pliczek CS_full_unpack.bat, pojawi Ci się okienko wiersza poleceń, czekasz aż Ci się pojawi informacja, że wypakowano i żeby nacisnąć dowolny klawisz, aby zamknąć okno. W folderze z unpackerem pojawi Ci się folder o nazwie unpacked i to jest folder gdzie wypakowała Ci się zawartość configs.db. Otwierasz go, wchodzisz w configs/ui i tam masz pliki z tekstem tych okienek.

Konkretny plik z tekstem dla okienka, o które pytałeś to plik ui_start_text, ale na zrzucie, który wrzuciłem w spoilerze w poście, w którym napisałem o tym, że znalazłem masz na górze nazwy plików o podobnym układzie więc to pewnie tekst okienek do innych lokacji. Na wszelki wypadek trzymaj świeży zrzut z dziś - na pasku na górze są nazwy wszystkich plików o podobnym układzie, które znalazłem (ale zaznaczę, że to są tylko pliki o podobnym układzie linijek), znajdzie się tam jeszcze kilka plików (np. od spawnera), które będziecie musieli przetłumaczyć dlatego napisałem, żebyście przejrzeli wszystkie po kolei:

12.jpg

A tu, 2 zrzuty, żeby nie było, że sobie wyssałem z palca, że configs.db jest w folderze spawns (zrzuty jak widać z WinRara więc skoro u mnie w tym folderze jest ten plik to u Ciebie też musi być chyba, że Ty pobierałeś z jakiegoś innego źródła tego moda):

112.jpg

114.jpg

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  @Szczepan9205  Obojętne skąd pobierany, musi to być mod w wersji 20.05, bo tylko ta wersja zapewnia możliwość prawidłowego skończenia moda rozmową na Bagnach ze Skitalcem vel Kartografem. Lub tą niekorzystną wersją jaką miałem, czyli jego śmiercią do rozmowy.

ss_fred_06-26-21_11-01-44_(mainmenu).jpg

Mam wersę 20.05, sprawdziłem i pliki config.db i er.spawn są tam, gdzie opisuje je @Szczepan9205 . Nie rozpakowywałem ich, więc co w środku, nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Bo zmiany jakie zaszły od wersji którą pobrałeś, do 20.05 nie dotyczyły w żadnym stopniu grafiki, a tylko porządkowały rozgrywkę, aby finalnie Kartograf na Bagnach miał dialogi scenariuszowe. Jednak widocznie nie do końca się to im udało. Mnie zadania poprowadziły tak, że spotkałem go na bagnach o wiele wcześniej, wykonując inne zadanie najemnika. A wtedy dostałem kolejne, na część mutanta, która skutkowała wykonaniem zadania oczyszczenia bazy CzN ( tam prowadził znacznik mutanta ). Problem jednak polegał na tym, że wchodząc na Bagna z Agropromu uruchomiłem nieświadomie skrypt Kartografa, ale jeszcze bez dialogu końcowego. No i poszedł w głąb Bagien i chyba mu się zginęło, bo przy finale już go nie znalazłem.

Może przy okazji dam takie przemyślenie dla kolejnych graczy. NIE WCHODZIĆ NA BAGNA OD STRONY AGROPROMU, dopóki scenarisz moda nie da nam zadania na spotkanie się na nich Kartografem. Można wchodzić od Kordonu. A będąc na Bagnach i robiąc tam inne zadania, szerokim łukiem omijać rejon teleportu na Agro, łącznie z tym laskiem poniżej torów. Tak samo, kiedy miejsce znalezienia części mutanta jest w bazie CzN, to podchodźmy do znacznika tak, aby nie wdać się w walkę z enpecami w bazie. Bio, mimo wskaźnika, prawdopodobnie nie będzie, abyśmy musieli przetrząsnąć resztę bagien. Normalna złośliwość ERa. To nas zabezpieczy przed mało atrakcyjnym zakończeniem moda.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.