Skocz do zawartości

Problemy przy uruchomianiu CoC


Lupo84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich graczy!

Po dłuższej przerwie postanowiłem sobie zagrać w mojego ulubionego moda - Call of Chernobyl. Na windows 10 działał mi bez problemu. Teraz, gdy posiadam Windows 11 Pro x64, pojawia się irytujący komunikat, który zamieściłem w załączniku. Próbowałem prawie wszystkich wskazówek, dostępnych w internecie, lecz bez skutku. Działam na laptopie MSI Katana GF66C. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Screen Shot 11-01-22 at 06.50 PM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lupo84 najprawdopodobniej brakuje ci jakichś bibliotek vc++ (możliwe, że oprócz wetsji 64bit będziesz musiał dorzucić też 32bitowe), ewentualnie może ci brakować jeszcze netframework. 

Możesz wrzucić screena jakie vc++ masz zainstalowane to zerkniemy, których może brakować.

Możesz porównać z listą z tego tematu, wersje z 2005, 2008, 2010 itd.

Ps. Są nawet gotowe paczki przygotowane na takie błędy jak np na tym filmiku

ale ja np wolę sobie brakujące biblioteki pobrać z oficjalnych stron microsoftu ewentualnie z jakiś bardziej legitnych stronek zajmujących się tematyką komputerową żeby jakiś niespodzianek z kompem później nie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam wersje 2013 i 2015, chociaż próbowałem też zarówno 2010, jak i 2008, tak więc miałem zainstalowane 4 wersje. Mógłbyś sprecyzować, o które biblioteki dokładnie chodzi?

Chciałbym dodać, że Wymagany "Zew Prypeci" mam w wersji na Steam i co ciekawe, kiedyś mod "Call of Chernobyl" działał mi nawet będąc w tym samym folderze, co gra, ale... wówczas "Zew Prypeci" był instalowany z płyty. Dopiero wersja na Steam zrobiła problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lupo84 a masz je zainstalowane w wersjach dla systemu 64bit i 32bit? Czy tylko dla 64bitowego?

Ogólnie ja bym zainstalował 2005, 2008, 2010, 2013, 2015 w wersjach dla obu systemów. Może też 2012. Nie musisz wszystkich na raz, możesz jednego i próbować odpalić grę, jak pójdzie to po sprawie, jak nie to dodawać kolejnego metodą prób i błędów do skutku.

Tu lista wszystkich jakie są: https://learn.microsoft.com/en-US/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170 nie wiem czy te najnowsze 2019-2022 też będą potrzebne, zazwyczaj ludzie mieli problemy przez braki, któryś ze starszych.

 

W samej instrukcji instalacji CoCka jest wspomniana tylko vc++ 2013 w wersji 32 bitowej: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784

Dodatkowo wymagany jest DirectX End-User Runtimes 2010 czyli to: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8109

Jak nie masz to zainstaluj też net framework: 

https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=30653

Tu też o tym wspominają przy takim błędzie jak u ciebie: https://steamcommunity.com/app/41700/discussions/0/1471967615867858728/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tak zrobię, o ile będę wiedział, jak. :D :D

Dziwne, ale nie mogę nigdzie go zlokalizować, tak jakby nie został utworzony. Nie wiem, czemu. Aplikacja jest uruchamiana z dedykowaną kartą graficzną (RTX 3050).

Gdzie mógłbym zlokalizować te logi?

* Po zgłębieniu tematu, zorientowałem się, że powinienem mieć w folderze z grą folder "appdata", w którym powinny znajdować się logi. Tyle, że folderu "appdata" nie ma. 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lupo84 To nie ta linia.

Powinna to być linia coś jak ta: $app_data_root$        = true|        false|    $fs_root$|            savedata\

Zamiast savedata może być inna nazwa, a jak nie zrobiono zapisów modzie, to zamiast    $fs_root$|  , będzie ścieżka wskazująca lokalizację zapisów. I wtedy sam sobie możesz zmienić na takie coś jak w przykładzie.

Dawno z CoC nie miałem do czynienia, to nie wiem czy czasem nie jest on na x64. Jeśli tak, to należy na kompie doinstalować rzeczy dla tego sinika niezbędne. Są na forum. Może @tom3kb podpowie Ci w jakim temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lupo84 To ta linia. W spojlerze przykładowy plik fsgame z CoC'a.

Spoiler

;abbreviation           = recurs|notif|  root|                add|        ext|            description
$app_data_root$         = true| false| appdata\
$arch_dir$              = false| false| $fs_root$|          database\
$arch_dir_config$       = false| false| $arch_dir$|           config\
$arch_dir_maps$         = false| false| $arch_dir$|           maps\
$arch_dir_resource$     = false| false| $arch_dir$|           resource\
$arch_dir_sound$        = false| false| $arch_dir$|           sound\
$arch_dir_patches$      = false| true|  $arch_dir$|           patch\
$game_data$             = true| true|     $fs_root$|           gamedata\
$game_ai$               = true|  false| $game_data$|          ai\
$game_spawn$            = true|  false| $game_data$|          spawns\
$game_levels$           = true|  false| $game_data$|          levels\
$game_meshes$           = true|  true|  $game_data$|          meshes\|       *.ogf;*.omf|   Game Object files
$game_anims$            = true|  true|  $game_data$|          anims\|        *.anm;*.anms|  Animation files
$game_dm$               = true|  true|  $game_data$|          meshes\|       *.dm|          Detail Model files
$game_shaders$          = true|  true|  $game_data$|          shaders\
$game_sounds$           = true|  true|  $game_data$|          sounds\
$game_textures$         = true|  true|  $game_data$|          textures\
$game_config$           = true|  false| $game_data$|          configs\
$game_weathers$         = true|  false| $game_config$|        environment\weathers
$game_weather_effects$  = true|  false| $game_config$|        environment\weather_effects
$textures$              = true|  true|  $game_data$|          textures\
$level$                 = false| false| $game_levels$
$game_scripts$          = true|  false| $game_data$|          scripts\|      *.script|      Game script files
$logs$                  = true|  false| $app_data_root$|      logs\
$screenshots$           = true|  false| $app_data_root$|      screenshots\
$game_saves$            = true|  false| $app_data_root$|      savedgames\| *.scop;*.scoc
$downloads$             = false| false| $app_data_root$
$warfare_presets$    = true|  false| $game_config$|          warfare_presets\| *.ltx
$textures_ui$ = true| true| $textures$| ui\

Tak ogólnie - to dość chaotycznie opisujesz te swoje perypetie. Tutaj to nie do końca wiadomo czy przesiadka na win11 jest problemem, czy te biblioteki, czy bazowanie na steam. Może rozważ opcję nuklearną - odinstaluj wszystko (ZP i CoC) i zainstaluj jeszcze raz, jak w opisie w p.1. 

Ps. zapisy, screenshot'y itd. to sobie wcześniej przenieś, jak Ci na nich zależy i instaluj tę samą wersję - powinno to działać potem normalnie, a podstawkę ZP to znajdziesz i spoza steam, bo tak to niepotrzebne komplikacje z tymi steam-update'ami itp. Wolna wola.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, qlkin napisał(a):

@Lupo84 To ta linia. W spojlerze przykładowy plik fsgame z CoC'a.

  Pokaż ukrytą zawartość

;abbreviation           = recurs|notif|  root|                add|        ext|            description
$app_data_root$         = true| false| appdata\
$arch_dir$              = false| false| $fs_root$|          database\
$arch_dir_config$       = false| false| $arch_dir$|           config\
$arch_dir_maps$         = false| false| $arch_dir$|           maps\
$arch_dir_resource$     = false| false| $arch_dir$|           resource\
$arch_dir_sound$        = false| false| $arch_dir$|           sound\
$arch_dir_patches$      = false| true|  $arch_dir$|           patch\
$game_data$             = true| true|     $fs_root$|           gamedata\
$game_ai$               = true|  false| $game_data$|          ai\
$game_spawn$            = true|  false| $game_data$|          spawns\
$game_levels$           = true|  false| $game_data$|          levels\
$game_meshes$           = true|  true|  $game_data$|          meshes\|       *.ogf;*.omf|   Game Object files
$game_anims$            = true|  true|  $game_data$|          anims\|        *.anm;*.anms|  Animation files
$game_dm$               = true|  true|  $game_data$|          meshes\|       *.dm|          Detail Model files
$game_shaders$          = true|  true|  $game_data$|          shaders\
$game_sounds$           = true|  true|  $game_data$|          sounds\
$game_textures$         = true|  true|  $game_data$|          textures\
$game_config$           = true|  false| $game_data$|          configs\
$game_weathers$         = true|  false| $game_config$|        environment\weathers
$game_weather_effects$  = true|  false| $game_config$|        environment\weather_effects
$textures$              = true|  true|  $game_data$|          textures\
$level$                 = false| false| $game_levels$
$game_scripts$          = true|  false| $game_data$|          scripts\|      *.script|      Game script files
$logs$                  = true|  false| $app_data_root$|      logs\
$screenshots$           = true|  false| $app_data_root$|      screenshots\
$game_saves$            = true|  false| $app_data_root$|      savedgames\| *.scop;*.scoc
$downloads$             = false| false| $app_data_root$
$warfare_presets$    = true|  false| $game_config$|          warfare_presets\| *.ltx
$textures_ui$ = true| true| $textures$| ui\

Tak ogólnie - to dość chaotycznie opisujesz te swoje perypetie. Tutaj to nie do końca wiadomo czy przesiadka na win11 jest problemem, czy te biblioteki, czy bazowanie na steam. Może rozważ opcję nuklearną - odinstaluj wszystko (ZP i CoC) i zainstaluj jeszcze raz, jak w opisie w p.1. 

Ps. zapisy, screenshot'y itd. to sobie wcześniej przenieś, jak Ci na nich zależy i instaluj tę samą wersję - powinno to działać potem normalnie, a podstawkę ZP to znajdziesz i spoza steam, bo tak to niepotrzebne komplikacje z tymi steam-update'ami itp. Wolna wola.

To już próbowałem, z wyjątkiem instalki z płyty. A zapisów i screenshotów nie mogę przenieść, bo nawet nie mogę odpalić moda po instalacji. :)

A tak wygląda u mnie cały fsgame.ltx

Screen Shot 11-07-22 at 04.50 PM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje fsgame wygląda ok. Zapisy i tę resztę w 'appdata' przenieś 'ręcznie' - znajdź ten katalog normalnie i przenieś gdzieś na czas 'zmian'. Podstawkę bierz lepiej nie ze Steam'a, jest tu takie repos np.,

albo z płyty i leć jak w opisie do swojej wersji.

Ewentualnie sprawdzaj te biblioteki wg. listy

Spoiler

1701381123_VisuaCList.thumb.png.fb06bc546b5af751994669625a3e1da7.png

 

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych zapisów i appdata, mimo, iż wyszukiwałem ręcznie. W zasadzie, to jest tak:

- Zainstalowałem ze Steam "Zew Prypeci"

- Ściągnąłem i rozpakowałem "Call of Chernobyl" (w osobnym folderze)

- Wgrałem patch 1.4.22

- Ustawiłem grę na współpracę z RTX 3050

- Stworzyłem skrót na pulpit

- Odpalam grę ze skrótu, i jedyne, co mam, to ten cholerny komunikat. A folderu "appdata" nie ma, Jedynie w "Zewie Prypeci".

 

Jak dostanę w swoje łapy płytkę, to sprawdzimy, czy chwyci.

Chciałbym tylko dodać, że z czystej ciekawości zainstalowałem sobie betę 1.5R6 i pojawia się ten sam komunikat. Za to mod Anomaly uruchamia się bez zarzutu i działa bardzo stabilnie.

No i może będzie przydatną informacją to, że gdy wtedy "Call of Chernobyl" mi działał bez problemu, "Zew Prypeci" miałem na płycie. A przy "Zewie Prypeci" ze Steam nie działa.

Na forum zajrzę dopiero w czwartek, więc nie zamykajcie tematu. Pozdro! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być problemu i różnicy jeśli chodzi o Zew czy jest ze steama czy wersja z płyty.

W sumie możesz najpierw przeczytać końcówkę posta ;) po @edit 

 

1. Zainstaluj Zew Prypeci i uruchom czy działa.

2. Zainstaluj CoCa w jakimś folderze na tej partycji co masz Zew Prypeci (choć nie jest to warunek konieczny bo ludzie mieli grę i moda instalowane na różnych partycjach), nie instaluj CoCa w folderze Zewu Prypeci. Jak masz grę zainstalowaną gdzieś na C : \ to dla pewności nie instaluj CoCa w C : \ ProgramFiles.......

3. Stwórz np na pulpicie skrót do CoC.exe i odpal moda.

Ps. Jako, że poinstalowałeś już te vc++ to nie zaszkodzi też dla pewności przeinstalować DirectX i sterowników do grafiki bo jeśli są jakieś pliki uszkodzone to to też może walić takim errorem.

@edit 

@Lupo84Bo teraz doczytałem w ostatnim poście o Anomaly.

Najdziwniejsze jest to, że Anomaly ci działa, a CoC nie :D i to jest w sumie na plus w tej całej sytuacji bo CoC to w dzisiejszych czasach bidny kuzyn Anomaly i nie ma sensu w niego grać w ogóle gdy można pograć w tego rozbudowanego moda i w tonę addonów/modów do niego.

Także nie wiem czy jest sens kombinować z tymi reinstalacjami sterowników/DirectXów czy bawić się w te vc++ bo jakby w tym tylko był problem to i Anomaly nie powinno odpalić.

Wszędzie w necie są te same porady, a i tak jest parę osób, którym za chiny nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, tylko w CoC jest coś, co mnie urzekło, a czego Anomaly nie ma. Mianowicie:

- respawn przeciwników w miejscach, w których w Anomaly pojawiają się tylko raz

- ciekawsze poboczne questy

- skromniejszy, ale za to bardziej realistyczny dodatek z broniami (np. tylko CoC posiada Beowulf i Whisperer)

- w Anomaly, niektóre zmiany sprawiają, że rozgrywka jest nudniejsza.

 

A odnosząc się do wskazówek odnośnie instalcji moda, to już podejmowałem wszystkie kroki z wyjątkiem jednego, a mianowicie nie wiem, jak przeinstalować DirectX 12

 

P.S. Będę zaglądał na forum, ale do laptopa zasiądę dopiero w czwartek. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArNie napisał(a):

Wątpię. Sam mam Win 11 i u mnie COC chodzi bez problemu, jedynie przy wejściu na Cmentarzysko Pojazdów mam wyloty out of memory, ale idzie je bez problemu obejść.

Gdy mod mi działał, miałem ten sam problem, co Ty. Mało irytujący. No, ale ten mój problem zaczyna mnie załamywać, bo wyczerpałem chyba wszystkie możliwe pomysły. Dla odmiany Anomaly Expeditions uruchamia się i działa bardzo płynnie. Any ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lupo84 mi już brakuje pomysłów. A jakby jeszcze na skrócie od CoCa kliknąć i we właściwościach wybrać tryb zgodności z innym windowsem np na próbę 7/8/10.

@edit

Jeszcze widzę, że niektórzy przy takim errorze na win 11 w różnych grach i insatalują netframework 3.5 dodatkowo pomimo, że mają w systemie 4.8.

Losowy temat z tym: https://techdator.net/fix-error-code-0xc00007b-windows-11/#5_Install_Net_Framework

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tom3kb napisał(a):

@Lupo84 mi już brakuje pomysłów. A jakby jeszcze na skrócie od CoCa kliknąć i we właściwościach wybrać tryb zgodności z innym windowsem np na próbę 7/8/10.

@edit

Jeszcze widzę, że niektórzy przy takim errorze na win 11 w różnych grach i insatalują netframework 3.5 dodatkowo pomimo, że mają w systemie 4.8.

Losowy temat z tym: https://techdator.net/fix-error-code-0xc00007b-windows-11/#5_Install_Net_Framework

 

Spróbuję jeszcze ten sposób, tylko muszę poszukać, jak usunąć/dezaktywować obecny NET.Framework 4.8, bo starszych nie chce mi instalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie temat może kogoś jeszcze zainteresować kiedyś. Tak idąc tą drogą - dlaczego Anomaly się odpala, a CoC nie? - tak patrząc tylko na vc++ i DirectX. Otóż Anomaly to jest 'bardziej' zaawansowane C++'owo i opiera się na 'vc++2015', a może warto sprawdzić jeszcze czy Ci nie brakuje tych 'starych' bibliotek 'vc++2013' na których 'jedzie' CoC. Najlepiej obecne, te konkretne, odinstalować i wstawić takie, i te x32, i te x64. 

link do Visual C++ Redist 2013 x86

Tu zestaw, który jest u mnie, nie pamiętam błędów (0xc000007b)

Spoiler

1853112957_VCList.thumb.png.f89a782a5c287e3d6419efc93e69ae1a.png

No i stary DX:

DirectX End-User Runtimes 2010

Ps. nie ma katalogu 'appdata' - bo jeszcze ani razu gra się nie uruchomiła (właściwie - to nie zamknęła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.