smox Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Data premiery: 13.12.2010 r. Autor: Болотов Николай (GeJorge lub Nick_Mondyfic) Autorzy spolszczenia: @Yurek, @kobal Śr. długość rozgrywki: ok. 12 godzin OPIS: Spoiler SGM na platformie Cienia Czarnobyla, którego fabuła została lekko rozbudowana. Projekt zdecydowanie nie jest tak obszerny, jak jej wersja do Zewu Prypeci, ale w znacznym stopniu urozmaica rozgrywkę - pojawiły się cutscenki, zwiększono poziom trudności, dodano nową broń, kombinezony, przerobiono ekonomię i wiele więcej. Cechy moda: zmiany w fabule; nowe postacie oraz zadania; zmniejszono szansę na przetrwanie, a dobry zarobek gwarantuje sprzedaż artefaktów; ugrupowania walczą między sobą o kontrolę nad terytoriami; Dodano nowe kombinezony, liczne medykamenty oraz bronie i dodatki do nich; zmieniona pogoda; możliwość dołączenia do frakcji; wraz z postępem w PDA będzie uzupełniania rubryka "sekrety", w której można poznać położenie tajnych schowków; dodano nowe schowki oraz nowy rodzaj "sekretów" - mini schowki, których koordynaty poznamy dopiero po ukończeniu niektórych zadań; zaimplementowano system dynamicznych wiadomości; nowy HUD z nowymi funkcjami - zegarem, poziomem zużycia/parametrami broni oraz kombinezonu; odświeżona symulacja życia w Zonie. PORADY: Spoiler Pomoc techniczna od @Yurek: Modyfikację jak najbardziej da się ukończyć, aczkolwiek zdarzają się wyloty typowe dla S.T.A.L.K.E.R-a - błąd szlaku patrolu NPC, memory error, "no line graph" error itp. Problemy znikają po restarcie gry i wczytaniu ostatniego zapisu. Podczas rozmowy z NPC o ksywce Czekan: nie zapisujemy gry przed ewentualną rozmową z tą postacią i nawiązujemy dialog. Jeżeli występuje błąd, należy zrestartować grę i wczytać zapis sprzed rozmowy. Dodatkowo nie należy rozmawiać z wyżej wspomnianym NPC, który notabene nie nam nic ciekawego do powiedzenia, a zadań nie oferuje. Wszystkie inne problemy natury technicznej, które przydarzyły się nam podczas testów spolszczenia, zostały albo usunięte, albo nie mają znaczenia, bo po zresetowaniu gry wszystko działa, jak należy. Na koniec ostatnia uwaga: żaden problem techniczny nie ma związku z polonizacją. Wskazówki dot. rozgrywki od @Yurek: Podczas wykonywania ostatniego zadania - "Likwidacja fanatyków" - już we freeplayu nie wchodzimy do Prypeci. W przeciwnym razie gra permanentnie się zawiesi. Dodatkowo oddział, który należy zlikwidować na Magazynach wojskowych, nie jest wyświetlany na mapie w PDA. Bez obaw - przeszukajcie całą lokację w ich poszukiwaniu, a po udanej eksterminacji udajcie się na Radar w celu zlokalizowania kolejnego oddziału. Po ich zabiciu powinniśmy skierować się na Kordon do Sidorowicza. To zaowocuje ukończeniem gry. Nowy HUD z opisem jego funkcji: GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Cień Czarnobyla 1.0004. 2. Pobrany mod ma wbudowany instalator - wystarczy postępować zgodnie z jego wskazówkami. 3. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum ze spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry. Spolszczenie zawiera wszystkie niezbędne poprawki oraz ma instalator. 4. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 5. Do skrótu gry na pulpicie - wg autora moda - można dodać następujące parametry: -noshadows -noprefetch -nointro. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Nasz serwer - [KLIK] Część I Nasz serwer - [KLIK] Część II Spolszczenie: Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl Nasz serwer - [KLIK] Dodatek "Anarchy": Dodatek nie był sprawdzany pod kątem kompatybilności z polonizacją, a więc ewentualne próby instalacji każdy wykonuje na własne ryzyko. Opis jest identyczny jak w przypadku moda Sigerous. Waga jest jednak inna. Playground - [KLIK] Źródło: 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Dzięki za wstawkę...czytając opis i oceny moda to całkiem nieźle to wygląda. W linku do tematu jest jeszcze kilka fotek z nowymi artefaktami w modzie... Jeżeli przeszkadza Wam kołysanie kamery... Aby usunąć kołysanie kamery przy chodzeniu, należy... w pliku: user.ltx (ścieżka: C:\Documents and Settings\All Users\Documents\stalker-shoc\user.ltx) odszukać linię z poleceniem: cam_inert i ustawić wartość na 0. Domyślnie jest tam - 0.7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Wygląda fajnie , jeśli grałeś w niego napisz czy dużo jest nowego tekstu , to znaczy czy da się grać w miarę bez problemu na polskiej wersji czy też same krzaczki i trzeba by jakąś łatkę polonizacyjną dodać do tego :( Jeśli nie to też napisz , w wolnej chwili się sprawdzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 Na polskiej wersji trudno jest grać. W samym Kordonie jest cała masa nowych zadań, od Sidorowicza, Wilka i nowych postaci. Tak jest na każdej lokacji. Nowych zadań jest dużo, ale też są dialogi związane z remontem broni, zakładaniem noktowizorów itp. W menu są opcje moda, gdzie można nie tylko dopasować moda "pod siebie", ale też przyśpieszyć upływ czasu (nie ma śpiwora),wykorzystać zebrane oczka (unikalne bronie, pancerze,nieśmiertelność itp.). Tych opcji jest sporo. Dużo łatwiej się w tym wszystkim połapać na ruskiej wersji Stalkera. Na polskiej same krzaczki. 03.03.2011 pojawił się mod o nazwie - Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod. Opis jest identyczny jak moda Sigerous ma jednak inną wielkość. Jest to prawdopodobnie przeróbka tego moda. Jak dostane nowy limit to ściągnę i dam znać. Link w pierwszym poście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 Witam. Ściągnąłem niedawno tego moda, zainstalowałem stalkera i spatchowałem do wersji 1.0004, dodałem parametry "-noshadows -noprefetch -nointro ", w pliku fsgame zmieniłem gamedate na true, odpalam, klikam na nową grę i wywala mnie do pulpitu bez bug trapu. Stalkera mam oryginalnego, wersję po polsku. Nie wiem ja naprawić ten problem a chciałbym zagrać na tym modzie. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 A to też zrobiłeś ? Na rosyjskiej wersji Stalkera mod działa bez problemów, natomiast na polskiej wersji są problemy.Uruchomiłem ten mod usuwając plik localization ltx.i nie zmieniając nic więcej. Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. A tak ogólnie to by odpalić rosyjskie mody na polskim stalkerze robiło się takie coś - Zrób drugi folder w gamedata / config / text o nazwie pol a następnie skopiuj zawartość folderu rus do nowo powstałego folderu pol - W pliku gamedata / config /localization.ltx zmień linię: language = rus na language = pol a w następnej linii zmień ;_cent ;_west na _cent ;_west Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Próbuję odpalić Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod i wywal mnie z takim błędem: FATAL ERROR [error]Expression : false [error]Function : ParseFile [error]File : E:stalkerpatch_1_0004xrXMLParserxrXMLParser.cpp [error]Line : 48 [error]Description : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textrusstable_generate_fnames.xml] stack trace: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 To znaczy że w folderze text w podfolderze rus brakuje pliku stable_generate_fnames.xml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 To znaczy że w folderze text w podfolderze rus brakuje pliku stable_generate_fnames.xml Właśnie to samo mam w "Sigerous Mod SOC". Czyli coś źle pobrałem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Może , albo jest źle jakaś ścieżka napisana która odwołuje się do pliku którego nie ma , albo ten plik jest ale w rosyjskim oryginalnym stalkerze . Czekaj aż sie odezwie Smox , on odpalał te mody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted April 18, 2011 Author Report Share Posted April 18, 2011 Testowałem właśnie moda S.T.A.L.K.E.R. "S.S.M.O bu hehe, ale skoro są problemy to przerwałem by sprawdzić co jest nie tak. Opiszę jeszcze raz po kolei sposób instalacji moda Sigerous. 1.Instalujemy Stalkera SOC PL 2.Instalujemy patch 10004 PL 3.W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 4.Mod jest w postaci instalatora. Instalujemy mod w dowolnym miejscu. Tworzy się folder S.T.A.L.K.R i dopiero zawartość tego folderu kopiujemy do gry. 5.Instalujemy fiksa. 6.Usuwamy plik localization ltx.i nie zmieniamy nic więcej. 7.Do skrótu gry wg. zaleceń autorów moda trzeba dodać parametry -noshadows -noprefetch -nointro Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. Dzięki waszym postom udało mi się uruchomić moda w inny sposób. Punkty od 1 do 5 i 7 pozostają bez zmian. W pliku gamedata / config /localization.ltx zmieniamy linię: language = rus na language = pol W folderze gamedata / config / text, kopiujemy i wklejamy folder rus. Zmieniamy nazwę folderu kopia rus na pol. Z moda TS2 kopiujemy i wklejamy do gamedata / config / text/pol dwa pliki - stable_generate_fnames.xml stable_generate_snames.xml Mod jest cały po rusku. Sposoby te są w 100% skuteczne. Przed chwilą sprawdzałem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Witam. Zrobiłem jak mi Kobal pisał... A tak ogólnie to by odpalić rosyjskie mody na polskim stalkerze robiło się takie coś- Zrób drugi folder w gamedata / config / text o nazwie pol a następnie skopiuj zawartość folderu rus do nowo powstałego folderu pol - W pliku gamedata / config /localization.ltx zmień linię: language = rus na language = pol a w następnej linii zmień ;_cent ;_west na _cent ;_west i tym razem włączam stalkera, nawet nie wchodzi do menu i wywala bez bug trapu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobal Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Masz napisane post wyżej co trzeba zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted April 18, 2011 Author Report Share Posted April 18, 2011 No wybaczcie, ale już jaśniej nie potrafię opisać instalacji tego moda. Na dowód, że mod działa - http://img215.images...tor04131107.jpg http://img571.images...tor04131107.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Testowałem właśnie moda S.T.A.L.K.E.R. "S.S.M.O bu hehe, ale skoro są problemy to przerwałem by sprawdzić co jest nie tak. Opiszę jeszcze raz po kolei sposób instalacji moda Sigerous. 1.Instalujemy Stalkera SOC PL 2.Instalujemy patch 10004 PL 3.W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 4.Mod jest w postaci instalatora. Instalujemy mod w dowolnym miejscu. Tworzy się folder S.T.A.L.K.R i dopiero zawartość tego folderu kopiujemy do gry. 5.Instalujemy fiksa. 6.Usuwamy plik localization ltx.i nie zmieniamy nic więcej. 7.Do skrótu gry wg. zaleceń autorów moda trzeba dodać parametry -noshadows -noprefetch -nointro Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. Dzięki waszym postom udało mi się uruchomić moda w inny sposób. Punkty od 1 do 5 i 7 pozostają bez zmian. W pliku gamedata / config /localization.ltx zmieniamy linię: language = rus na language = pol W folderze gamedata / config / text, kopiujemy i wklejamy folder rus. Zmieniamy nazwę folderu kopia rus na pol. Z moda TS2 kopiujemy i wklejamy do gamedata / config / text/pol dwa pliki - stable_generate_fnames.xml stable_generate_snames.xml Mod jest cały po rusku. Sposoby te są w 100% skuteczne. Przed chwilą sprawdzałem. Dzięki Smoku , dobrze wytłumaczyłeś i już wiem czemu mi wywalało. Po wypakowaniu instalatora mamy taki folder: "S.T.A.L.K.E.R.". Ja mając doświadczenie z innych modów kopiowałem tylko folder "gamedata" do folderu z podstawką Stalkera. Ale w przypadku tego moda musimy skopiować do podstawki Stalkera WSZYSTKIE pliki czyli: gamedata,icons,Ńďčńîę čçěĺíĺíčé,óâčäü ěĺí˙,unins000. Chociaż mi działa tylko sposób z usunięciem localization.ltx a z tym kopiowaniem już nie.Mod się normalnie uruchamia , wygląda bardzo ciekawie, więc Yurek i Trurl3 mogliby się mu przyjrzeć ;) // Edit... Odpaliłem oba mody: Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod i Sigerous Mod dla SOC ; , ekran łądowania wyglądają tak samo, w obu modach jest taki sam napis w głownym menu : Sigerous Mod. Więc różnice są chyba głownie w grafice i dodatkach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Witam. Mógłby ktoś zuploadować te 2 pliki np. na przeklej.pl : stable_generate_fnames.xml i stable_generate_snames.xml ? Ponieważ mam w dzień limit ściągania i nie opłaca mi się ściągać całego moda dla 2 plików chyba, że ważą one mało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 Proszę oto te dwa pliki - http://www.przeklej.pl/folder/pliki-stable-32481981 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Witam. Ściągnąłem te dwa pliki, wkleiłem je do folderu pol, wszystko zrobiłem jak w instrukcji smox'a i przy włączeniu gry wywala dalej do pulpitu bez bugtrapu. Jak na razie nie ma żadnych patych/fixów do tego moda to daruję sobie tym razem. Dzięki wszystkim za pomoc chyba, że ktoś zna rozwiązanie problemu to bardzo proszę napisać. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 A spróbuj jeszcze wkleić te pliki do folderu rus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 też wkleiłem i nic nie dało, albo włączy i będzie menu, wtedy klikam na nową grę i wywala, albo z pulpitu odpalam stalkera i wywala od razu, bez wchodzenia w menu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Saddam , a założyłeś fix i skopiowałeś wszystkie pliki z folderu S.T.A.L.K.E.R do podstawki Stalkera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saddam Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Zainstalowałem moda, wszystko co zainstalowało wpakowałem do stalkera, icons, uninstal, gamedate, wszystko. Dalej nadpisałem plikami z fix'u. Potem te 2 pliki wkleiłem do folderu pol i rus, zmieniłem w localization z rus na pol i w elemencie docelowym dopisałem "-nointro -noprefetch -noshadows" i dalej i albo wywala od razu przy włączeniu przez pulpit, albo jak daję nową grę. Pozdrawiam. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted April 20, 2011 Author Report Share Posted April 20, 2011 A patcha masz na pewno 10004?. Z tego co piszesz wynika, że robisz wszystko dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Zainstalowałem moda, wszystko co zainstalowało wpakowałem do stalkera, icons, uninstal, gamedate, wszystko. Dalej nadpisałem plikami z fix'u. Potem te 2 pliki wkleiłem do folderu pol i rus, zmieniłem w localization z rus na pol i w elemencie docelowym dopisałem "-nointro -noprefetch -noshadows" i dalej i albo wywala od razu przy włączeniu przez pulpit, albo jak daję nową grę. Pozdrawiam. ;) Wg mnie lepiej wywalic localization.ltx bo wtedy mamy większą część moda po polsku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonely Mercenary Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 To ja trochę odświeżę dyskusję. Ściągnąłem, odpaliłem i... bariera językowa jest jak zwykle nie do przeskoczenia. Żeby w tego moda dało się grać, spolszczenie jest niestety koniecznością ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.