smox 4,523 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Tytuł Oryginalny: S.T.A.L.K.E.R. SGM (SoC edition) Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Autor: GeJorge Spolszczenie: @Yurek, @kobal OPIS: Spoiler Kultowy SGM na platformie Cień Czarnobyla. Zdecydowanie nie jest tak obszerny, jak jego wersja do Zew'u Prypeci, ale w znacznym stopniu urozmaica rozgrywkę. Lista zmian: - Nowe zadania oraz postacie - Teraz trudno wyżyć w strefie, żeby mieć pieniądze trzeba szukać artefaktów. Jest ich mało i są bardzo drogie. Trudność też polega na tym, że wszystkie ugrupowania w strefie prowadzą między sobą walkę o terytorium - Dodano nowe kombinezony, liczne medykamenty oraz bronie i dodatki do nich - Zmianie uległa pogoda - Możliwość wstąpienia do ugrupowań - W procesie przechodzenia gry, w PDA będzie uzupełniała się rubryka "sekrety", w której można dowiedzieć się o położeniu sekretnych schowków - - Dodano nowe schowki, jak również nowy rodzaj sekretów - mini schowki, które będą wydawane w nagrodę za realizację zadań - Dodano system dynamicznych wiadomości - Zmieniony HUD z dodatkiem nowych funkcji, takich: zegar, poziom zużycia broni i pancerza, parametry broni Oraz wiele więcej.. Jeżeli jeszcze nie graliście w pozostałe odsłony SGM do Czyste Niebo i Zew Prypeci to gorąco was do tego zachęcamy. SCREENY: Spoiler INSTALACJA: Spoiler 1. Cień Czarnobyla + patch 1.0004 2. Zainstalować mod: SGM ( Posiada własny instalator ) 3. "Wrzucamy" polonizację do głównego folderu z grą ( Zawiera wszystkie fixy ) 4. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 5. Do skrótu gry wg. zaleceń autorów moda można dodać parametry -noshadows -noprefetch -nointro LINKI DO POBRANIA: Spoiler MOD: ( Nasza Pobieralnia ) : Część 1: http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=61 Część 2: http://zone.stalkerteam.pl/index.php?action=view_file&id=62 Lub: https://www.playground.ru/files/s_t_a_l_k_e_r_sigerous_mod_soc-27433/ Polonizacja: https://zone.stalkerteam.pl/file/60 Autorzy polonizacji moda (czyli @kobal i @Yurek) NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na uploadowanie polonizacji na inne serwery i udostępnianie linku do pobierania na innym forum niż stalkerteam.pl. MOŻLIWE WYLOTY I SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z NIMI: Spoiler 1. Mod daje się spokojnie ukończyć, aczkolwiek zdarzają się wyloty typowe dla S.T.A.L.K.E.R-a (błąd szlaku patrolu NPC; memory error, "no line graph" error i tym podobne), które znikają po restarcie gry i załadowaniu sejwa. 2. CTD podczas rozmowy NPC o ksywce Czekan - zapisujemy grę przed ewentualną rozmową z tą postacią i nawiązujemy dialog. Jeżeli mamy CTD, odpalamy ponownie grę i wczytujemy sprzed rozmowy i NIE ROZMAWIAMY z tym NPC NIDGY WIĘCEJ ( i tak nie ma nam nic ciekawego do powiedzenia, a zadań nie oferuje ) 3. Wszystkie inne errory, które nam przytrafiły się podczas testów zostały albo usunięte, albo nie mają znaczenia, bo po restarcie gry wszystko działa jak należy. Na koniec jeszcze jedna uwaga - ŻADEN z errorów NIE MA związku z polonizacją moda. Są to po prostu zwykłe błędy moda lub samego S.T.A.L.K.E.R.A-a. W końcu to Zona, a nie przedszkole RADY I PORADY OD @Yurek: Spoiler 1. Podczas ostatniego zadania, już we freeplayu, (Likwidacja Fanatyków) NIE WCHODZIMY do Prypeci ( bo i nie ma po co ) - na końcu głównej ulicy ZAWSZE będziemy mieli freeza gry z koniecznością wyjścia przez ALT+CTRL+DEL lub resetu na twardo. 2. Podczas ostatniego zadania, już we freeplayu, (Likwidacja Fanatyków) w PDA gra nie oznacza nam zlikwidowania Fanatyków na lokacji Magazyny Wojskowe. Nie przejmujcie się tym - przeszukajcie cały teren lokacji i załatwcie ich wszystkich, a następnie udajcie się na lokację Radar żeby zlikwidować ostatnią grupę Fanatyków. Po ich zabiciu gra powinna kazać wam udać się na Kordon do Sidorowicza. Zróbcie dokładnie tak jak nakazane i ukończycie moda. DODATEK: Spoiler 03.03.2011 pojawił się mod o nazwie - Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod. Nie był sprawdzany pod kątem kompatybilności z polonizacją, więc ewentualne próby robicie na własne ryzyko ! Opis jest identyczny jak moda Sigerous. Ma jednak inną wielkość. Oceny nie ma wysokiej, jednak ponad 700 pobrań coś znaczy. http://www.playground.ru/files/45293/ Źródło: https://ap-pro.ru/forum/54-89889-1 9 Quote Link to post Share on other sites
malakas 610 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Dzięki za wstawkę...czytając opis i oceny moda to całkiem nieźle to wygląda. W linku do tematu jest jeszcze kilka fotek z nowymi artefaktami w modzie... Jeżeli przeszkadza Wam kołysanie kamery... Aby usunąć kołysanie kamery przy chodzeniu, należy... w pliku: user.ltx (ścieżka: C:\Documents and Settings\All Users\Documents\stalker-shoc\user.ltx) odszukać linię z poleceniem: cam_inert i ustawić wartość na 0. Domyślnie jest tam - 0.7 Quote Link to post Share on other sites
kobal 2,076 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Wygląda fajnie , jeśli grałeś w niego napisz czy dużo jest nowego tekstu , to znaczy czy da się grać w miarę bez problemu na polskiej wersji czy też same krzaczki i trzeba by jakąś łatkę polonizacyjną dodać do tego :( Jeśli nie to też napisz , w wolnej chwili się sprawdzi Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 Na polskiej wersji trudno jest grać. W samym Kordonie jest cała masa nowych zadań, od Sidorowicza, Wilka i nowych postaci. Tak jest na każdej lokacji. Nowych zadań jest dużo, ale też są dialogi związane z remontem broni, zakładaniem noktowizorów itp. W menu są opcje moda, gdzie można nie tylko dopasować moda "pod siebie", ale też przyśpieszyć upływ czasu (nie ma śpiwora),wykorzystać zebrane oczka (unikalne bronie, pancerze,nieśmiertelność itp.). Tych opcji jest sporo. Dużo łatwiej się w tym wszystkim połapać na ruskiej wersji Stalkera. Na polskiej same krzaczki. 03.03.2011 pojawił się mod o nazwie - Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod. Opis jest identyczny jak moda Sigerous ma jednak inną wielkość. Jest to prawdopodobnie przeróbka tego moda. Jak dostane nowy limit to ściągnę i dam znać. Link w pierwszym poście. Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 Witam. Ściągnąłem niedawno tego moda, zainstalowałem stalkera i spatchowałem do wersji 1.0004, dodałem parametry "-noshadows -noprefetch -nointro ", w pliku fsgame zmieniłem gamedate na true, odpalam, klikam na nową grę i wywala mnie do pulpitu bez bug trapu. Stalkera mam oryginalnego, wersję po polsku. Nie wiem ja naprawić ten problem a chciałbym zagrać na tym modzie. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
kobal 2,076 Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 A to też zrobiłeś ? Na rosyjskiej wersji Stalkera mod działa bez problemów, natomiast na polskiej wersji są problemy.Uruchomiłem ten mod usuwając plik localization ltx.i nie zmieniając nic więcej. Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. A tak ogólnie to by odpalić rosyjskie mody na polskim stalkerze robiło się takie coś - Zrób drugi folder w gamedata / config / text o nazwie pol a następnie skopiuj zawartość folderu rus do nowo powstałego folderu pol - W pliku gamedata / config /localization.ltx zmień linię: language = rus na language = pol a w następnej linii zmień ;_cent ;_west na _cent ;_west Quote Link to post Share on other sites
korn06 300 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Próbuję odpalić Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod i wywal mnie z takim błędem: FATAL ERROR [error]Expression : false [error]Function : ParseFile [error]File : E:stalkerpatch_1_0004xrXMLParserxrXMLParser.cpp [error]Line : 48 [error]Description : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textrusstable_generate_fnames.xml] stack trace: Quote Link to post Share on other sites
kobal 2,076 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 To znaczy że w folderze text w podfolderze rus brakuje pliku stable_generate_fnames.xml Quote Link to post Share on other sites
korn06 300 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 To znaczy że w folderze text w podfolderze rus brakuje pliku stable_generate_fnames.xml Właśnie to samo mam w "Sigerous Mod SOC". Czyli coś źle pobrałem? Quote Link to post Share on other sites
kobal 2,076 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Może , albo jest źle jakaś ścieżka napisana która odwołuje się do pliku którego nie ma , albo ten plik jest ale w rosyjskim oryginalnym stalkerze . Czekaj aż sie odezwie Smox , on odpalał te mody Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted April 18, 2011 Author Report Share Posted April 18, 2011 Testowałem właśnie moda S.T.A.L.K.E.R. "S.S.M.O bu hehe, ale skoro są problemy to przerwałem by sprawdzić co jest nie tak. Opiszę jeszcze raz po kolei sposób instalacji moda Sigerous. 1.Instalujemy Stalkera SOC PL 2.Instalujemy patch 10004 PL 3.W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 4.Mod jest w postaci instalatora. Instalujemy mod w dowolnym miejscu. Tworzy się folder S.T.A.L.K.R i dopiero zawartość tego folderu kopiujemy do gry. 5.Instalujemy fiksa. 6.Usuwamy plik localization ltx.i nie zmieniamy nic więcej. 7.Do skrótu gry wg. zaleceń autorów moda trzeba dodać parametry -noshadows -noprefetch -nointro Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. Dzięki waszym postom udało mi się uruchomić moda w inny sposób. Punkty od 1 do 5 i 7 pozostają bez zmian. W pliku gamedata / config /localization.ltx zmieniamy linię: language = rus na language = pol W folderze gamedata / config / text, kopiujemy i wklejamy folder rus. Zmieniamy nazwę folderu kopia rus na pol. Z moda TS2 kopiujemy i wklejamy do gamedata / config / text/pol dwa pliki - stable_generate_fnames.xml stable_generate_snames.xml Mod jest cały po rusku. Sposoby te są w 100% skuteczne. Przed chwilą sprawdzałem. 1 Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Witam. Zrobiłem jak mi Kobal pisał... A tak ogólnie to by odpalić rosyjskie mody na polskim stalkerze robiło się takie coś- Zrób drugi folder w gamedata / config / text o nazwie pol a następnie skopiuj zawartość folderu rus do nowo powstałego folderu pol - W pliku gamedata / config /localization.ltx zmień linię: language = rus na language = pol a w następnej linii zmień ;_cent ;_west na _cent ;_west i tym razem włączam stalkera, nawet nie wchodzi do menu i wywala bez bug trapu. Quote Link to post Share on other sites
kobal 2,076 Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Masz napisane post wyżej co trzeba zrobić Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted April 18, 2011 Author Report Share Posted April 18, 2011 No wybaczcie, ale już jaśniej nie potrafię opisać instalacji tego moda. Na dowód, że mod działa - http://img215.images...tor04131107.jpg http://img571.images...tor04131107.jpg Quote Link to post Share on other sites
korn06 300 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Testowałem właśnie moda S.T.A.L.K.E.R. "S.S.M.O bu hehe, ale skoro są problemy to przerwałem by sprawdzić co jest nie tak. Opiszę jeszcze raz po kolei sposób instalacji moda Sigerous. 1.Instalujemy Stalkera SOC PL 2.Instalujemy patch 10004 PL 3.W pliku fsgame.ltx zmieniamy linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 4.Mod jest w postaci instalatora. Instalujemy mod w dowolnym miejscu. Tworzy się folder S.T.A.L.K.R i dopiero zawartość tego folderu kopiujemy do gry. 5.Instalujemy fiksa. 6.Usuwamy plik localization ltx.i nie zmieniamy nic więcej. 7.Do skrótu gry wg. zaleceń autorów moda trzeba dodać parametry -noshadows -noprefetch -nointro Wszystkie "stare" zadania, opisy itp. są po polsku, "nowe" zadania, są w stylu - sgm_trader_dialog_11, sgm_gunslinger_task_title_2 itp. Dzięki waszym postom udało mi się uruchomić moda w inny sposób. Punkty od 1 do 5 i 7 pozostają bez zmian. W pliku gamedata / config /localization.ltx zmieniamy linię: language = rus na language = pol W folderze gamedata / config / text, kopiujemy i wklejamy folder rus. Zmieniamy nazwę folderu kopia rus na pol. Z moda TS2 kopiujemy i wklejamy do gamedata / config / text/pol dwa pliki - stable_generate_fnames.xml stable_generate_snames.xml Mod jest cały po rusku. Sposoby te są w 100% skuteczne. Przed chwilą sprawdzałem. Dzięki Smoku , dobrze wytłumaczyłeś i już wiem czemu mi wywalało. Po wypakowaniu instalatora mamy taki folder: "S.T.A.L.K.E.R.". Ja mając doświadczenie z innych modów kopiowałem tylko folder "gamedata" do folderu z podstawką Stalkera. Ale w przypadku tego moda musimy skopiować do podstawki Stalkera WSZYSTKIE pliki czyli: gamedata,icons,Ńďčńîę čçěĺíĺíčé,óâčäü ěĺí˙,unins000. Chociaż mi działa tylko sposób z usunięciem localization.ltx a z tym kopiowaniem już nie.Mod się normalnie uruchamia , wygląda bardzo ciekawie, więc Yurek i Trurl3 mogliby się mu przyjrzeć ;) // Edit... Odpaliłem oba mody: Anarchy_S.T.A.L.K.E.R.O.W._Aurora_Sigerous_Mod i Sigerous Mod dla SOC ; , ekran łądowania wyglądają tak samo, w obu modach jest taki sam napis w głownym menu : Sigerous Mod. Więc różnice są chyba głownie w grafice i dodatkach. Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Witam. Mógłby ktoś zuploadować te 2 pliki np. na przeklej.pl : stable_generate_fnames.xml i stable_generate_snames.xml ? Ponieważ mam w dzień limit ściągania i nie opłaca mi się ściągać całego moda dla 2 plików chyba, że ważą one mało. Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 Proszę oto te dwa pliki - http://www.przeklej.pl/folder/pliki-stable-32481981 Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Witam. Ściągnąłem te dwa pliki, wkleiłem je do folderu pol, wszystko zrobiłem jak w instrukcji smox'a i przy włączeniu gry wywala dalej do pulpitu bez bugtrapu. Jak na razie nie ma żadnych patych/fixów do tego moda to daruję sobie tym razem. Dzięki wszystkim za pomoc chyba, że ktoś zna rozwiązanie problemu to bardzo proszę napisać. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 A spróbuj jeszcze wkleić te pliki do folderu rus. Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 też wkleiłem i nic nie dało, albo włączy i będzie menu, wtedy klikam na nową grę i wywala, albo z pulpitu odpalam stalkera i wywala od razu, bez wchodzenia w menu. Quote Link to post Share on other sites
korn06 300 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Saddam , a założyłeś fix i skopiowałeś wszystkie pliki z folderu S.T.A.L.K.E.R do podstawki Stalkera? Quote Link to post Share on other sites
Saddam 6 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Zainstalowałem moda, wszystko co zainstalowało wpakowałem do stalkera, icons, uninstal, gamedate, wszystko. Dalej nadpisałem plikami z fix'u. Potem te 2 pliki wkleiłem do folderu pol i rus, zmieniłem w localization z rus na pol i w elemencie docelowym dopisałem "-nointro -noprefetch -noshadows" i dalej i albo wywala od razu przy włączeniu przez pulpit, albo jak daję nową grę. Pozdrawiam. ;) Quote Link to post Share on other sites
smox 4,523 Posted April 20, 2011 Author Report Share Posted April 20, 2011 A patcha masz na pewno 10004?. Z tego co piszesz wynika, że robisz wszystko dobrze. Quote Link to post Share on other sites
korn06 300 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Zainstalowałem moda, wszystko co zainstalowało wpakowałem do stalkera, icons, uninstal, gamedate, wszystko. Dalej nadpisałem plikami z fix'u. Potem te 2 pliki wkleiłem do folderu pol i rus, zmieniłem w localization z rus na pol i w elemencie docelowym dopisałem "-nointro -noprefetch -noshadows" i dalej i albo wywala od razu przy włączeniu przez pulpit, albo jak daję nową grę. Pozdrawiam. ;) Wg mnie lepiej wywalic localization.ltx bo wtedy mamy większą część moda po polsku. Quote Link to post Share on other sites
Lonely Mercenary 18 Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 To ja trochę odświeżę dyskusję. Ściągnąłem, odpaliłem i... bariera językowa jest jak zwykle nie do przeskoczenia. Żeby w tego moda dało się grać, spolszczenie jest niestety koniecznością ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.