Skocz do zawartości

Sens i prawna strona publikacji nie nadających się (lub w założeniu nie służących) do gry


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem poruszyć na poważnie temat publikacji (niektórych modów), które jak zauważam najprawdopodobniej (albo na jakimś etapie tworzenia) nie zostały utworzone z myślą o graniu, gdyż nie pozwalają na grę na równych, trudnych ani jakichkolwiek zasadach. Dzieje się to przez wprowadzenie totalnej dysproporcji, co do siły zadawanych obrażeń i odporności na nie pomiędzy graczem a postaciami NPC - na korzyść tych drugich. Wyklucza to prowadzenie rozgrywki już na bardzo początkującym etapie gry. Stwierdziłem to kierując się doświadczeniem i porównaniem z innymi modami i też grami spoza uniwersum Stalkera. Przykładem jest tutaj choćby Lost Alpha Developer's Cut wersja 1.4007. [przykład: do pokonania psa potrzebne są cztery strzały z karabinu snajperskiego SKS z bardzo bliskiej odległości - kilka metrów; aby pokonać żołnierza trzeba dwóch celnych strzałów w głowę z odległości poniżej jednego metra ze strzelby myśliwskiej TOZ].  W związku z tym chciałbym zadać pytanie, jaki jest cel stosowania tego typu zabiegów, czy stoi może za tym jakaś umowa finansowa pomiędzy autorem a osobami zajmującymi się rozpowszechnianiem tego typu produkcji? Dlaczego tego typu publikacje zamieszczane są jakby na równi razem z tymi "nadającymi się" do grania? 

Edytowane przez aaa1112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem poważne pytanie, bo coś jest nie tak i nie sądzę, żeby ten problem nie był przez nikogo innego zauważony. A i dodam drugą rzecz: z tego co dodatkowo zauważyłem, to mody obarczone takim abstrakcyjnym wyśrubowaniem poziomu trudności posiadają spakowany folder Gamedata zawierający m.in. pliki określające poziomy odporności na obrażenia i modele działania broni, tak że nie da się od tak otworzyć plików (.ltx) i dokonać modyfikacji w celu przywrócenia prawidłowego balansu. Przypadek? Nie żebym się doszukiwał jakichś teorii spiskowych, ale daje mi to do myślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aaa1112

Pierwsze pytanie Ty masz 5 latek?

Ewentualnie wyłączyłeś tv, włączyłeś myślenie i oglądasz na yt filmiki z żółtymi napisami tylko?

Tak pytam bo jak widzę w temacie

Cytat

Sens i prawna strona publikacji nie nadających się do gry

Albo takie kwiatki

Cytat

czy stoi może za tym jakaś umowa finansowa pomiędzy autorem a osobami zajmującymi się rozpowszechnianiem tego typu produkcji

No to ręce opadają.

Tak bo ktoś zrobił trudnego moda to teraz płaci komuś żeby to umieścił na stronce 😁 i przez to nagle wszyscy chcą w to grać.

Ty w ogóle wiesz jak działa internet? Kolego w większości przypadków jak sobie coś robisz do jakiejś gierki to sam sobie robisz np temat do danego moda na stronce z modyfikacjami albo na kilku, zależy jak bardzo ci zależy żeby udostępnić światu swoje dzieło. Jest też szansa, że trafi ono dzięki innym ludziom na inne strony. Np mody do Stalkera w naszym kraju, mody wrzucone tu przez twórców policzysz na palcach jednej ręki. Reszta to np robota lubiących grać w to samo co ty.

 

No, a teraz żeby było na poważnie to powtarzanie po raz setny "każda potwora znajdzie swojego amatora" tutaj w odniesieniu do różnych szans w walce pomiędzy npcami, a graczem, czy ilością potrzebnej amunicji. Jeden modder zrobi balans taki, inny zrobi jakiś hardcorowy. Np Misery miało dużo fanów pomimo trudności rozgrywki. Czy też Opki. Są ludzie co lubią trudną rozgrywkę, zresztą jak się trochę pogra w takiego moda to się człowiek uczy mechanik i rozgrywki i gra się "normalnie".

 

Co do ilości kul potrzebnych do zabicia wroga zagraj sobie w Złoty Kufer cz1, tam znowu jedna kula to śmierć i nagle na co ci inne bronie, pancerze, modyfikacje sprzętu jak nie ma to znaczenia bo czy latasz z Makarowem czy Akaczem to czy z tego czy tamtego dostajesz strzała i giniesz, to samo było z przeciwnikami.

13 minut temu, aaa1112 napisał(a):

Zadałem poważne pytanie, bo coś jest nie tak i nie sądzę, żeby ten problem nie był przez nikogo innego zauważony.

Był zauważony, wraca co trochę. Ale to nie jest problem. To po prostu różny gust i upodobania graczy do rozgrywki.

Nawet to wspomniane przez ciebie LA ma kilka wersji, a te ostatnie mają coraz więcej utrudnień i uprzykrzaczy rozgrywki.

 

A jak człowiek szuka to i ułatwiacze znajdzie, bo są i rozpakowane gamedate-y do modów, czy różne mody ułatwiające rozgrywkę nawet w tych trudnych mofach.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunąłem to bo naprawdę szkoda nerwów i nie rozumiem jak sytuację, w której karabin snajperski strzela z siłą procy lub co najwyżej wiatrówki można nazywać kwestią gustu albo próbować uczyć się tego typu "mechaniki"... I jak zabicie psa może być tak trudne jak polowanie na słonia?? Mam strzelać do psa z granatnika albo moździerza przeciwpancernego  z 3 metrów żeby go zastrzelić??? Na tym ma polegać mechanika gry?? Coś tu jest nie tak i mówi to chyba samo za siebie. No chyba że za jakimś niezwykłym przypadkiem tylko u mnie i na moim komputerze to działa tak jak działa a u innych już nie... 😀  Naturalnie tu przychodzi do głowy że coś musi być gdzieś celowo napierdykane albo istnieje gdzieś jakiś przekręt...  Szkoda że gra która zapowiada się tak świetnie ma porobione tak absurdalne utrudnienia i tak odrealnioną fizykę że zamienia się w jakąś groteskę. Jeszcze raz powiem -  nie wierzę w to żeby takie napieprzenie w fizyce działania broni i taka absurdalna komplikacja była tylko czystą kwestią czyjegoś gustu albo preferencji. Jak tak to zróbmy może symulator polowania na słonie za pomocą procy i pistoletu na kulki. 

P.S. Lubię trudną rozgrywkę, ale trudność nie może polegać na osłabianiu działania broni, tak że zachwianiu ulega realizm i fizyka jej działania oraz na wprowadzaniu nierówności, niesprawiedliwości i dysproporcji pomiędzy obrażeniami zadawanymi przez gracza a tymi zadawanymi przez przeciwnika. Uważam że o ile nie jest to celowe działanie mające na celu coś czego trudno się domyślać, to jest to bardzo tani i tandetny chwyt.

P.S. 2. Skoro ten "poziom trudności" jest kwestią gustu, to dlaczego nie ma w tego typu publikacjach możliwości ustawienia poziomu trudności i realizmu i dostosowania go do różnych "gustów" tylko od razu na najłatwiejszym poziomie gra staje się niegrywalna? Czy tylko ja jestem takim lewusem że karabin snajperski strzela u mnie z siłą wiatrówki??, a psy mają odporność słonia? A żołnierza da się zabić strzelając mu dwa razy w głowę ze strzelby myśliwskiej z przystawienia?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za temat :D znaczy się dobrze. Nawet tak kontrowersyjne tematy trzeba podejmować.

Rozwiązanie problemu który tutaj posiadasz było by bardzo proste. Niestety mechanika Stalkera nie przewiduje takich cudów i dlatego jest jak jest.

Wystarczyło by aby wprowadzić poziom bohatera i razem z nim rosnący poziom przeciwnika. Wtedy np na twoim pierwszym poziomie występował by słaby pies do położenia z PM a bandyta latał by z BM 16 i czym bardziej twój poziom by rósł tym bardziej przeciwnicy stawali by się mocarni. Niestety jest to czysta abstrakcja silnik gry nie jest do tego dostosowany. Więc jedyne sensowne rozwiązanie nie jest dostępne. Oczywiście są mody jak OPek które próbują jakoś to obchodzić w stylu czym później w grze tym coraz silniejsi przeciwnicy ale tu problem jest ten sam. W pewnym momencie jak wiesz jak prowadzić postać to dochodzisz do momentu, że nikt i nic nie jest ci straszne :D A przecież nie o to chodzi.
Pamiętaj także, że podstawowy Stalker był grą krótką dało się go przejść w paręnaście godzin. Tam nie musiałeś mieć skalowania przeciwnika bo tak naprawdę nie miało by to sensu.

A co do twoim wątpliwości do moda. Trafiłeś na hardcore moda który ma na celu właśnie zgnoić Cię i nauczyć doceniania każdego pocisku karabinu i innych cudów. Zawsze możesz zainstalować coś łatwiejszego. I sobie popykać na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Publikujesz jako gość. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.