Skocz do zawartości

Człowieczy Los Krok w Nieznane: Deja Vu Remake (2025)


LisKot

Rekomendowane odpowiedzi

CLKwNDVR.thumb.jpg.07f9b2bd0921453d5427f058816019c3.jpg

Tytuł oryginalny: Путь Человека. Дежавю. Remake (2025)
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 (OGSR)
Data premiery: 10.04.2025
Autor: CiberZold
Autor spolszczenia:
Śr. długość rozgrywki:


OPIS:

  Ukryj zawartość

Remake na silniku OGSR to praktycznie całkowicie przerobiona wersja dość już leciwego moda z 2014 roku z serii Człowieczy Los – zatytułowanego "Krok w Nieznane: Deja Vu" Zawiera również około 90% zawartości nieoficjalnego dodatku Outfater Addon, co razem daje jeden z największych fabularnych modów do gry S.T.A.L.K.E.R.


Przerobiono niemal wszystko, poza ogólną ideą fabularną i głównymi liniami zadań. Dodano około 10 autorskich zadań stworzonych specjalnie na potrzeby tego remake'u. Outfater Addon został niemal w pełni zintegrowany z linią zadań, z wyjątkiem tzw. zadań „chomika” polegających na zbieraniu przedmiotów w zamian za unikalną broń – teraz unikalną broń można zdobyć wyłącznie za pieniądze, poprzez „ulepszenie” zwykłej.


Grafika, zmiany wizualne:

  • Mod został przeniesiony na jedną z najnowszych wersji silnika OGSR, dlatego obsługuje wyłącznie rendering DX11 ze wszystkimi jego funkcjami – odbicia w wodzie, krople deszczu na kałużach itp., co wiąże się również z wyższymi wymaganiami sprzętowymi niż w oryginalnym modzie na silniku Cienia Czarnobyla.

  • Na niektórych lokacjach zmieniono geometrię, roślinność i tekstury.

  • Znaczna część modeli NPC została zastąpiona wysokiej jakości modelami HD.

  • Częściowo zmieniono interfejs użytkownika – nowe ikony statusów, menu opcji, okna i inne kolorowe "ozdobniki".

  • Poprawiono liczne błędy gramatyczne w dialogach.

  • Zmieniane są ręce postaci wraz ze zmianą kombinezonów.

  • Usunięto wszystkie modele rąk i broni z Cienia Czarnobyla – teraz ręce i broń są w pełni oparte na modelach z Zewu Prypeci.

  • Animacje używania przedmiotów.

  • Animacje włączania/wyłączania latarki i noktowizora, wycieranie maski, nowe efekty noktowizora.

  • Dodano cząsteczki z Zewu Prypeci do efektów, anomalii, a także shaderowe smugi pocisków.

  • Całkowicie wymieniony pakiet broni – nowe modele, animacje, dźwięki, HD efekty łusek, wystrzałów; każda broń została dodana indywidualnie. Zawiera bronie z modów takich jak STCOP, Gunslinger, EFT WP, BaS (Boomstick), I.W.P.

  • Przerobione napisy końcowe.


Dźwięk:

  • Dodano dźwięki kroków w egzoszkielecie oraz dźwięki skoku postaci.

  • Większość ambientów na lokacjach została zastąpiona.

  • Zmieniono i dodano część dźwięków bohatera.

  • Dodano/zamieniono wiele gitarowych kompozycji przy ogniskach oraz muzyki z radia (m.in. z modów Człowieczy Los: Powrót, Upadła Gwiazda, i inne, dobrane pod gust autora). Dźwięki mają dostosowany zasięg i głośność.

  • Ogólnie rzecz biorąc, dźwięk i muzyka odgrywają w tym modzie ogromną rolę – stanowią co najmniej połowę atmosfery, więc nie zaleca się ich wyłączać.


Rozgrywka, balans, zadania:

  • Pozostawiono tylko jeden poziom trudności: Mistrz/Legenda – nie ma się czego bać, został tak dobrany dla wygody testów i balansowania.

  • W mniej oczywistych zadaniach (zwłaszcza z Outfater Addon) dodano więcej wskazówek w dialogach, notatkach, opisach itd. Usunięto też wiele niedoróbek i irytujących momentów zarówno z oryginalnego moda, jak i Outfater Addona.

  • Niektóre schowki zostały przemieszczone (te bardzo trudne – usunięte, zbyt oczywiste – ukryte lepiej).

  • Dodano "superwłaściwości" niektórym artefaktom – np. zwiększony skok, bullet-time, szybki bieg – aktywowane po założeniu artefaktu na pas lub przyciskiem.

  • Unikalne bronie ze specjalnymi efektami i anomaliami przy trafieniu – styl modów od Jek@na.

  • Możliwość zakupu pojazdów (UAZ, Niva) od Sidora – można jeździć po anomaliach 😀, naprawiać z użyciem zestawów naprawczych (naceluj na pojazd i naciśnij klawisz). Jeśli pojazd zostanie całkowicie zniszczony – można kupić nowy.

  • Zmieniono efekty krytycznych trafień oraz przy podnoszeniu artefaktów – artefakt teraz nie rani od razu po podniesieniu, tylko jeśli leżał w świecie gry wcześniej (np. po wczytaniu gry lub przejściu między lokacjami).

  • Dodano mechaniki w stylu Gunslingera (ale z innymi animacjami) – np. atak dzika/chimery może wytrącić broń, trzeba gasić siebie po wejściu w ogień, Burer wyrywa broń z rąk, Poltergeist może podpalić gracza.

  • Przerobione zakończenie moda. Dodano końcowe zadania u Bagiennego Doktora. Tylko ich wykonanie pozwala na uzyskanie prawdziwego zakończenia – aby je odblokować, trzeba przejść dwie główne linie fabularne. W sumie mod posiada trzy różne zakończenia.


Wygoda i komfort:

  • Brak szalonych odrzutów broni ze skryptów, nie ma też trzęsącej się kamery podczas biegu (zachowana tylko przy headshotach i krytykach, żeby było wiadomo, że gracz  mocno oberwał).

  • Brak długich animacji przy przeszukiwaniu mutantów czy podnoszeniu przedmiotów – dla płynności rozgrywki.

  • Brak skomplikowanego systemu ulepszeń z Zewu Prypeci. Wprowadzono prosty system „ulepszenia” – oddajesz technikowi broń, płacisz i dostajesz jej wypasioną wersję, często do wyboru spośród kilku opcji.

  • Ze względu na dużą ilość broni i unikatów, zrezygnowano z systemu poziomów znanego z Cienia Czarnobyla, gdzie z postępem zdobywało się coraz lepsze bronie. Zamiast tego jest system customizacji – można ulepszyć dowolną lub ulubioną broń, która często będzie lepsza niż niektóre domyślne modele. Oczywiście są też mocne bronie bez potrzeby ulepszeń – ale tylko te, które mają unikalne warianty (głównie wizualne), da się ulepszać.

 

Uwagi i porady:

  Ukryj zawartość
  • Plik user.ltx, który znajduje się w archiwum z modem, zawiera istotne ustawienia specyficzne dla tego moda – m.in. odpowiada za poprawne wyświetlanie pogody. Jeśli zostanie użyty plik user.ltx z innego moda, efekty wizualne mogą być nieprzewidywalne.
  • Mod był konfigurowany i testowany z włączonymi celownikami 3D oraz na monitorze szerokoformatowym, dlatego nie zaleca się grania z wyłączonymi celownikami 3D lub na monitorach o klasycznych proporcjach.

  • Domyślnie w modzie wyłączono przełączanie slotów broni rolką myszy, ponieważ w niektórych przypadkach mogło to zaburzać animacje przedmiotów. Zamiast tego dodano selektor broni w stylu Anomaly (domyślnie aktywowany poprzez naciśnięcie środkowego przycisku myszy – kliknięcie rolki). Szybkie kręcenie rolką zmienia teraz tryb ognia (pojedynczy, seria, ciągły), a także nadal pozwala na przybliżanie/oddalanie celownika.

  • W modzie używana jest zmodyfikowana, wręcz autorska pogoda z ĆCZ, oparta częściowo na Atmosfear 3, która lepiej pasuje do jesiennego klimatu niż popularny już CGIM 2 z Zewu Prypeci. Dla jaśniejszego obrazu zaleca się granie z wolumetrycznymi promieniami światła – inne opcje mogą dawać ciemniejszy obraz, choć dzięki dodanej mechanice skryptowego oświetlenia, w modzie są też przedmioty pozwalające oświetlać teren na dużą odległość.

  • Bardzo ważne podczas gry: po wykonaniu lub przyjęciu zadania, odczekaj chwilę przed wyjściem z gry, przejściem na inną lokację, zapisaniem i natychmiastowym wczytaniem stanu gry. Często po zadaniach uruchamia się timer, który po chwili wysyła nowe komunikaty – o rozpoczęciu kolejnego zadania, wskazówki itd. Jeśli zrobisz save/load lub zmienisz lokację zbyt wcześnie, takie wiadomości mogą się nie pojawić, co może prowadzić do braku dalszych instrukcji i zablokowania progresu.


Pozostałości z testowania – skróty klawiszowe zmieniające pogodę:

  • Numpad 7 – słoneczna pogoda

  • Numpad 8 – pochmurna/mglista pogoda

  • Numpad 9 – alternatywna wersja słonecznej pogody

  • Numpad 4 – pochmurna, deszczowa pogoda (czasem z burzą)


Zalecane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: 4-rdzeniowy

  • Karta graficzna: z co najmniej 2 GB pamięci VRAM

  • RAM: min. 8 GB

  • Dysk: SSD lub szybki HDD

GALERIA:

  Ukryj zawartość

 

1.thumb.jpg.87d1880635dfcb504f58a986254d75e5.jpg  2.thumb.jpg.ab477bf334acf08ff0a47d6387485a60.jpg

3.thumb.jpg.d80af1bd547e0e7050e517db4c0a88f6.jpg  4.thumb.jpg.2f53d9c52694a5c5115eac4ce922edab.jpg

5.thumb.jpg.7e302568a8b4fe13fe948464bf619c30.jpg 6.thumb.jpg.3f92e1b863a6717f37b2c0590d392b00.jpg

7.thumb.jpg.669486b34c26f35d52f5897525e1ef2e.jpg  8.thumb.jpg.18828586b2ff60ece7bbed9dee65f12f.jpg

9.thumb.jpg.a42fc681d5d487fec0be020805ae64e8.jpg  10.thumb.jpg.46d8024daadb9543a07acdb2136ed15b.jpg

11.thumb.jpg.a325bf6ee7443af35f83b5f5917e3fae.jpg  12.thumb.jpg.9a3f96a87180bd81ea172f6b14ca795e.jpg

13.thumb.jpg.16a0e45a9b1fefd4bf5258aa941f81ba.jpg  14.thumb.jpg.f5660d4649e7716f4d5974e052d3a688.jpg

15.thumb.jpg.dfafea2ba0f61f56b6424a1f5bd330c6.jpg  16.thumb.jpg.990f8c970a0fd3981f0ec7603f932099.jpg

17.thumb.jpg.72024f09a0ca91cad3a92b70816c02de.jpg  18.thumb.jpg.fe30850cc04829ef1bdf23dee0e0ba05.jpg

19.thumb.jpg.9ae4fa90406f8684d55fe9eee9912e5b.jpg  20.thumb.jpg.7942b1e9d3d2c9b0156a9f3a619ea45f.jpg

 

INSTALACJA:

  Ukryj zawartość

Zalecana kolejność instalacji:

1. Cień Czarnobyla 1.0006.


2. Usuń lub zmień nazwę pliku fsgame.ltx, który znajduje się w folderze głównym gry, jeśli są tam foldery: bin_x64, user, gamedata - one również muszą zostać usunięte z tego folderu (można także zmienić ich nazwy).


3. Zawartość pobranego archiwum moda (gamedata, bin_64, user, fsgame.ltx) umieszczamy w głównym katalogu gry.


4. Zawartość pobranego archiwum łatki (gamedata) umieszczamy w głównym katalogu gry ze zgodą na nadpisanie plików. 


5. Moda uruchamiamy z xrEngine.exe w folderze bin_64

LINKI DO POBRANIA:

  Ukryj zawartość

Mod:

  • Google Drive - [KLIK]

Patch kumulatywny z 14.04.2025::

  • Google Drive - [KLIK]

 


Źródło: APPRO.png.a6a93078dea04676218a0128f47b167a.png

Edytowane przez LisKot
  • Dodatnia 1
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 bo to prawda, w tym modzie (pierwotna wersja) strasznie trudno szukało się schowków, były powciskane w przeróżne dziwne miejsca. O ile pamiętam to nasz przysiad był bardzo niski i mogliśmy się wcisnąć w każdą dziurę. Niby były wpisy w zadaniach,  notatki i podpowiedzi w rozmowach o miejscach ukrycia ale mod na prawdę dla tych co dobrze znają lokacje z gry. Często też trzeba było sobie robić notatki o miejscu ukrycia schowka np w zeszycie bo ta była podawana w rozmowie i po pewnym czasie nie mieliśmy do niej dostępu więc jak zrobiło się dłuższą przerwę w grze to można było mieć przerąbane bo nie wiedziałeś gdzie szukać.

Z drugiej strony jak znalazłeś kilka pierwszych schowków to już wiedziałeś na jakie "głupie" ☺️ pomysły potrafią wpaść twórcy i zwracało się uwagę na dziwne miejsca, w które pasowałoby zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod fajny, se/sobie gram i polecam.

Wersja repack: https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_repack/put-celoveka-sag-v-neizvestnost-dezaviu-remake-rep/131-1-0-3706

Można zajrzeć tutaj: 

Mod, dodatki, torrent, różne fora i źródła.

Na przykład - dokument dla wora sidora na śmietnisku (fonetycznie swałka - sterta, zwałowisko etc.), Bies, hangar, posterunek powinności, fuzja dla podchorążego, świr na niedokończonej budowie, art dla niego w drugim parowie (ten bliżej skowyrów/psów przy drzewie + 3 rozbójniki i inne takie mutanty), hangar - 2 schowki i dopiero wor sidor.

p.s. całkowicie zmienione miejsce składowania fantów i wygląd np. pukawki dla chorążego.

Idzie długi das wochenende i będzie czas na grę, jeszcze tylko dokończę remont i można grać dalej i bardziej intensywnie.

p.s. 2 mija pełnia i już mi nie rosną kly oraz futro na garbie. ;) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.