LisKot Opublikowano Wtorek o 22:42 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Wtorek o 22:42 (edytowane) Tytuł oryginalny: Путь Человека. Дежавю. Remake (2025) Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 (OGSR) Data premiery: 10.04.2025 Autor: CiberZold Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: OPIS: Ukryj zawartość Remake na silniku OGSR to praktycznie całkowicie przerobiona wersja dość już leciwego moda z 2014 roku z serii Człowieczy Los – zatytułowanego "Krok w Nieznane: Deja Vu" Zawiera również około 90% zawartości nieoficjalnego dodatku Outfater Addon, co razem daje jeden z największych fabularnych modów do gry S.T.A.L.K.E.R. Przerobiono niemal wszystko, poza ogólną ideą fabularną i głównymi liniami zadań. Dodano około 10 autorskich zadań stworzonych specjalnie na potrzeby tego remake'u. Outfater Addon został niemal w pełni zintegrowany z linią zadań, z wyjątkiem tzw. zadań „chomika” polegających na zbieraniu przedmiotów w zamian za unikalną broń – teraz unikalną broń można zdobyć wyłącznie za pieniądze, poprzez „ulepszenie” zwykłej. Grafika, zmiany wizualne: Mod został przeniesiony na jedną z najnowszych wersji silnika OGSR, dlatego obsługuje wyłącznie rendering DX11 ze wszystkimi jego funkcjami – odbicia w wodzie, krople deszczu na kałużach itp., co wiąże się również z wyższymi wymaganiami sprzętowymi niż w oryginalnym modzie na silniku Cienia Czarnobyla. Na niektórych lokacjach zmieniono geometrię, roślinność i tekstury. Znaczna część modeli NPC została zastąpiona wysokiej jakości modelami HD. Częściowo zmieniono interfejs użytkownika – nowe ikony statusów, menu opcji, okna i inne kolorowe "ozdobniki". Poprawiono liczne błędy gramatyczne w dialogach. Zmieniane są ręce postaci wraz ze zmianą kombinezonów. Usunięto wszystkie modele rąk i broni z Cienia Czarnobyla – teraz ręce i broń są w pełni oparte na modelach z Zewu Prypeci. Animacje używania przedmiotów. Animacje włączania/wyłączania latarki i noktowizora, wycieranie maski, nowe efekty noktowizora. Dodano cząsteczki z Zewu Prypeci do efektów, anomalii, a także shaderowe smugi pocisków. Całkowicie wymieniony pakiet broni – nowe modele, animacje, dźwięki, HD efekty łusek, wystrzałów; każda broń została dodana indywidualnie. Zawiera bronie z modów takich jak STCOP, Gunslinger, EFT WP, BaS (Boomstick), I.W.P. Przerobione napisy końcowe. Dźwięk: Dodano dźwięki kroków w egzoszkielecie oraz dźwięki skoku postaci. Większość ambientów na lokacjach została zastąpiona. Zmieniono i dodano część dźwięków bohatera. Dodano/zamieniono wiele gitarowych kompozycji przy ogniskach oraz muzyki z radia (m.in. z modów Człowieczy Los: Powrót, Upadła Gwiazda, i inne, dobrane pod gust autora). Dźwięki mają dostosowany zasięg i głośność. Ogólnie rzecz biorąc, dźwięk i muzyka odgrywają w tym modzie ogromną rolę – stanowią co najmniej połowę atmosfery, więc nie zaleca się ich wyłączać. Rozgrywka, balans, zadania: Pozostawiono tylko jeden poziom trudności: Mistrz/Legenda – nie ma się czego bać, został tak dobrany dla wygody testów i balansowania. W mniej oczywistych zadaniach (zwłaszcza z Outfater Addon) dodano więcej wskazówek w dialogach, notatkach, opisach itd. Usunięto też wiele niedoróbek i irytujących momentów zarówno z oryginalnego moda, jak i Outfater Addona. Niektóre schowki zostały przemieszczone (te bardzo trudne – usunięte, zbyt oczywiste – ukryte lepiej). Dodano "superwłaściwości" niektórym artefaktom – np. zwiększony skok, bullet-time, szybki bieg – aktywowane po założeniu artefaktu na pas lub przyciskiem. Unikalne bronie ze specjalnymi efektami i anomaliami przy trafieniu – styl modów od Jek@na. Możliwość zakupu pojazdów (UAZ, Niva) od Sidora – można jeździć po anomaliach 😀, naprawiać z użyciem zestawów naprawczych (naceluj na pojazd i naciśnij klawisz). Jeśli pojazd zostanie całkowicie zniszczony – można kupić nowy. Zmieniono efekty krytycznych trafień oraz przy podnoszeniu artefaktów – artefakt teraz nie rani od razu po podniesieniu, tylko jeśli leżał w świecie gry wcześniej (np. po wczytaniu gry lub przejściu między lokacjami). Dodano mechaniki w stylu Gunslingera (ale z innymi animacjami) – np. atak dzika/chimery może wytrącić broń, trzeba gasić siebie po wejściu w ogień, Burer wyrywa broń z rąk, Poltergeist może podpalić gracza. Przerobione zakończenie moda. Dodano końcowe zadania u Bagiennego Doktora. Tylko ich wykonanie pozwala na uzyskanie prawdziwego zakończenia – aby je odblokować, trzeba przejść dwie główne linie fabularne. W sumie mod posiada trzy różne zakończenia. Wygoda i komfort: Brak szalonych odrzutów broni ze skryptów, nie ma też trzęsącej się kamery podczas biegu (zachowana tylko przy headshotach i krytykach, żeby było wiadomo, że gracz mocno oberwał). Brak długich animacji przy przeszukiwaniu mutantów czy podnoszeniu przedmiotów – dla płynności rozgrywki. Brak skomplikowanego systemu ulepszeń z Zewu Prypeci. Wprowadzono prosty system „ulepszenia” – oddajesz technikowi broń, płacisz i dostajesz jej wypasioną wersję, często do wyboru spośród kilku opcji. Ze względu na dużą ilość broni i unikatów, zrezygnowano z systemu poziomów znanego z Cienia Czarnobyla, gdzie z postępem zdobywało się coraz lepsze bronie. Zamiast tego jest system customizacji – można ulepszyć dowolną lub ulubioną broń, która często będzie lepsza niż niektóre domyślne modele. Oczywiście są też mocne bronie bez potrzeby ulepszeń – ale tylko te, które mają unikalne warianty (głównie wizualne), da się ulepszać. Uwagi i porady: Ukryj zawartość Plik user.ltx, który znajduje się w archiwum z modem, zawiera istotne ustawienia specyficzne dla tego moda – m.in. odpowiada za poprawne wyświetlanie pogody. Jeśli zostanie użyty plik user.ltx z innego moda, efekty wizualne mogą być nieprzewidywalne. Mod był konfigurowany i testowany z włączonymi celownikami 3D oraz na monitorze szerokoformatowym, dlatego nie zaleca się grania z wyłączonymi celownikami 3D lub na monitorach o klasycznych proporcjach. Domyślnie w modzie wyłączono przełączanie slotów broni rolką myszy, ponieważ w niektórych przypadkach mogło to zaburzać animacje przedmiotów. Zamiast tego dodano selektor broni w stylu Anomaly (domyślnie aktywowany poprzez naciśnięcie środkowego przycisku myszy – kliknięcie rolki). Szybkie kręcenie rolką zmienia teraz tryb ognia (pojedynczy, seria, ciągły), a także nadal pozwala na przybliżanie/oddalanie celownika. W modzie używana jest zmodyfikowana, wręcz autorska pogoda z ĆCZ, oparta częściowo na Atmosfear 3, która lepiej pasuje do jesiennego klimatu niż popularny już CGIM 2 z Zewu Prypeci. Dla jaśniejszego obrazu zaleca się granie z wolumetrycznymi promieniami światła – inne opcje mogą dawać ciemniejszy obraz, choć dzięki dodanej mechanice skryptowego oświetlenia, w modzie są też przedmioty pozwalające oświetlać teren na dużą odległość. Bardzo ważne podczas gry: po wykonaniu lub przyjęciu zadania, odczekaj chwilę przed wyjściem z gry, przejściem na inną lokację, zapisaniem i natychmiastowym wczytaniem stanu gry. Często po zadaniach uruchamia się timer, który po chwili wysyła nowe komunikaty – o rozpoczęciu kolejnego zadania, wskazówki itd. Jeśli zrobisz save/load lub zmienisz lokację zbyt wcześnie, takie wiadomości mogą się nie pojawić, co może prowadzić do braku dalszych instrukcji i zablokowania progresu. Pozostałości z testowania – skróty klawiszowe zmieniające pogodę: Numpad 7 – słoneczna pogoda Numpad 8 – pochmurna/mglista pogoda Numpad 9 – alternatywna wersja słonecznej pogody Numpad 4 – pochmurna, deszczowa pogoda (czasem z burzą) Zalecane wymagania sprzętowe: Procesor: 4-rdzeniowy Karta graficzna: z co najmniej 2 GB pamięci VRAM RAM: min. 8 GB Dysk: SSD lub szybki HDD GALERIA: Ukryj zawartość INSTALACJA: Ukryj zawartość Zalecana kolejność instalacji: 1. Cień Czarnobyla 1.0006. 2. Usuń lub zmień nazwę pliku fsgame.ltx, który znajduje się w folderze głównym gry, jeśli są tam foldery: bin_x64, user, gamedata - one również muszą zostać usunięte z tego folderu (można także zmienić ich nazwy). 3. Zawartość pobranego archiwum moda (gamedata, bin_64, user, fsgame.ltx) umieszczamy w głównym katalogu gry. 4. Zawartość pobranego archiwum łatki (gamedata) umieszczamy w głównym katalogu gry ze zgodą na nadpisanie plików. 5. Moda uruchamiamy z xrEngine.exe w folderze bin_64 LINKI DO POBRANIA: Ukryj zawartość Mod: Google Drive - [KLIK] Patch kumulatywny z 14.04.2025:: Google Drive - [KLIK] Źródło: Edytowane Wtorek o 23:33 przez LisKot 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano Środa o 03:02 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 03:02 Ciekawy dopisek - Этот мод уройдём не каждый... (Nie każdy będzie w stanie grać w tego moda...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano Środa o 04:22 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 04:22 @metek58 bo to prawda, w tym modzie (pierwotna wersja) strasznie trudno szukało się schowków, były powciskane w przeróżne dziwne miejsca. O ile pamiętam to nasz przysiad był bardzo niski i mogliśmy się wcisnąć w każdą dziurę. Niby były wpisy w zadaniach, notatki i podpowiedzi w rozmowach o miejscach ukrycia ale mod na prawdę dla tych co dobrze znają lokacje z gry. Często też trzeba było sobie robić notatki o miejscu ukrycia schowka np w zeszycie bo ta była podawana w rozmowie i po pewnym czasie nie mieliśmy do niej dostępu więc jak zrobiło się dłuższą przerwę w grze to można było mieć przerąbane bo nie wiedziałeś gdzie szukać. Z drugiej strony jak znalazłeś kilka pierwszych schowków to już wiedziałeś na jakie "głupie" ☺️ pomysły potrafią wpaść twórcy i zwracało się uwagę na dziwne miejsca, w które pasowałoby zajrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LisKot Opublikowano Środa o 05:28 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 05:28 Czy któryś z tłumaczy starszych wersji spróbuje dostosować spolszczenie do tej? Z tego, co widziałem, to trochę zmian w tekście jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano Środa o 09:30 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 09:30 Mod fajny, se/sobie gram i polecam. Wersja repack: https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_repack/put-celoveka-sag-v-neizvestnost-dezaviu-remake-rep/131-1-0-3706 Można zajrzeć tutaj: Mod, dodatki, torrent, różne fora i źródła. Na przykład - dokument dla wora sidora na śmietnisku (fonetycznie swałka - sterta, zwałowisko etc.), Bies, hangar, posterunek powinności, fuzja dla podchorążego, świr na niedokończonej budowie, art dla niego w drugim parowie (ten bliżej skowyrów/psów przy drzewie + 3 rozbójniki i inne takie mutanty), hangar - 2 schowki i dopiero wor sidor. p.s. całkowicie zmienione miejsce składowania fantów i wygląd np. pukawki dla chorążego. Idzie długi das wochenende i będzie czas na grę, jeszcze tylko dokończę remont i można grać dalej i bardziej intensywnie. p.s. 2 mija pełnia i już mi nie rosną kly oraz futro na garbie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.