LisKot Opublikowano 15 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia (edytowane) Tytuł oryginalny: Путь Человека. Дежавю. Remake (2025) Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 (OGSR) Data premiery: 10.04.2025 Autor: CiberZold Autor spolszczenia: Śr. długość rozgrywki: OPIS: Ukryj zawartość Remake na silniku OGSR to praktycznie całkowicie przerobiona wersja dość już leciwego moda z 2014 roku z serii Człowieczy Los – zatytułowanego "Krok w Nieznane: Deja Vu" Zawiera również około 90% zawartości nieoficjalnego dodatku Outfater Addon, co razem daje jeden z największych fabularnych modów do gry S.T.A.L.K.E.R. Przerobiono niemal wszystko, poza ogólną ideą fabularną i głównymi liniami zadań. Dodano około 10 autorskich zadań stworzonych specjalnie na potrzeby tego remake'u. Outfater Addon został niemal w pełni zintegrowany z linią zadań, z wyjątkiem tzw. zadań „chomika” polegających na zbieraniu przedmiotów w zamian za unikalną broń – teraz unikalną broń można zdobyć wyłącznie za pieniądze, poprzez „ulepszenie” zwykłej. Grafika, zmiany wizualne: Mod został przeniesiony na jedną z najnowszych wersji silnika OGSR, dlatego obsługuje wyłącznie rendering DX11 ze wszystkimi jego funkcjami – odbicia w wodzie, krople deszczu na kałużach itp., co wiąże się również z wyższymi wymaganiami sprzętowymi niż w oryginalnym modzie na silniku Cienia Czarnobyla. Na niektórych lokacjach zmieniono geometrię, roślinność i tekstury. Znaczna część modeli NPC została zastąpiona wysokiej jakości modelami HD. Częściowo zmieniono interfejs użytkownika – nowe ikony statusów, menu opcji, okna i inne kolorowe "ozdobniki". Poprawiono liczne błędy gramatyczne w dialogach. Zmieniane są ręce postaci wraz ze zmianą kombinezonów. Usunięto wszystkie modele rąk i broni z Cienia Czarnobyla – teraz ręce i broń są w pełni oparte na modelach z Zewu Prypeci. Animacje używania przedmiotów. Animacje włączania/wyłączania latarki i noktowizora, wycieranie maski, nowe efekty noktowizora. Dodano cząsteczki z Zewu Prypeci do efektów, anomalii, a także shaderowe smugi pocisków. Całkowicie wymieniony pakiet broni – nowe modele, animacje, dźwięki, HD efekty łusek, wystrzałów; każda broń została dodana indywidualnie. Zawiera bronie z modów takich jak STCOP, Gunslinger, EFT WP, BaS (Boomstick), I.W.P. Przerobione napisy końcowe. Dźwięk: Dodano dźwięki kroków w egzoszkielecie oraz dźwięki skoku postaci. Większość ambientów na lokacjach została zastąpiona. Zmieniono i dodano część dźwięków bohatera. Dodano/zamieniono wiele gitarowych kompozycji przy ogniskach oraz muzyki z radia (m.in. z modów Człowieczy Los: Powrót, Upadła Gwiazda, i inne, dobrane pod gust autora). Dźwięki mają dostosowany zasięg i głośność. Ogólnie rzecz biorąc, dźwięk i muzyka odgrywają w tym modzie ogromną rolę – stanowią co najmniej połowę atmosfery, więc nie zaleca się ich wyłączać. Rozgrywka, balans, zadania: Pozostawiono tylko jeden poziom trudności: Mistrz/Legenda – nie ma się czego bać, został tak dobrany dla wygody testów i balansowania. W mniej oczywistych zadaniach (zwłaszcza z Outfater Addon) dodano więcej wskazówek w dialogach, notatkach, opisach itd. Usunięto też wiele niedoróbek i irytujących momentów zarówno z oryginalnego moda, jak i Outfater Addona. Niektóre schowki zostały przemieszczone (te bardzo trudne – usunięte, zbyt oczywiste – ukryte lepiej). Dodano "superwłaściwości" niektórym artefaktom – np. zwiększony skok, bullet-time, szybki bieg – aktywowane po założeniu artefaktu na pas lub przyciskiem. Unikalne bronie ze specjalnymi efektami i anomaliami przy trafieniu – styl modów od Jek@na. Możliwość zakupu pojazdów (UAZ, Niva) od Sidora – można jeździć po anomaliach 😀, naprawiać z użyciem zestawów naprawczych (naceluj na pojazd i naciśnij klawisz). Jeśli pojazd zostanie całkowicie zniszczony – można kupić nowy. Zmieniono efekty krytycznych trafień oraz przy podnoszeniu artefaktów – artefakt teraz nie rani od razu po podniesieniu, tylko jeśli leżał w świecie gry wcześniej (np. po wczytaniu gry lub przejściu między lokacjami). Dodano mechaniki w stylu Gunslingera (ale z innymi animacjami) – np. atak dzika/chimery może wytrącić broń, trzeba gasić siebie po wejściu w ogień, Burer wyrywa broń z rąk, Poltergeist może podpalić gracza. Przerobione zakończenie moda. Dodano końcowe zadania u Bagiennego Doktora. Tylko ich wykonanie pozwala na uzyskanie prawdziwego zakończenia – aby je odblokować, trzeba przejść dwie główne linie fabularne. W sumie mod posiada trzy różne zakończenia. Wygoda i komfort: Brak szalonych odrzutów broni ze skryptów, nie ma też trzęsącej się kamery podczas biegu (zachowana tylko przy headshotach i krytykach, żeby było wiadomo, że gracz mocno oberwał). Brak długich animacji przy przeszukiwaniu mutantów czy podnoszeniu przedmiotów – dla płynności rozgrywki. Brak skomplikowanego systemu ulepszeń z Zewu Prypeci. Wprowadzono prosty system „ulepszenia” – oddajesz technikowi broń, płacisz i dostajesz jej wypasioną wersję, często do wyboru spośród kilku opcji. Ze względu na dużą ilość broni i unikatów, zrezygnowano z systemu poziomów znanego z Cienia Czarnobyla, gdzie z postępem zdobywało się coraz lepsze bronie. Zamiast tego jest system customizacji – można ulepszyć dowolną lub ulubioną broń, która często będzie lepsza niż niektóre domyślne modele. Oczywiście są też mocne bronie bez potrzeby ulepszeń – ale tylko te, które mają unikalne warianty (głównie wizualne), da się ulepszać. Uwagi i porady: Ukryj zawartość Plik user.ltx, który znajduje się w archiwum z modem, zawiera istotne ustawienia specyficzne dla tego moda – m.in. odpowiada za poprawne wyświetlanie pogody. Jeśli zostanie użyty plik user.ltx z innego moda, efekty wizualne mogą być nieprzewidywalne. Mod był konfigurowany i testowany z włączonymi celownikami 3D oraz na monitorze szerokoformatowym, dlatego nie zaleca się grania z wyłączonymi celownikami 3D lub na monitorach o klasycznych proporcjach. Domyślnie w modzie wyłączono przełączanie slotów broni rolką myszy, ponieważ w niektórych przypadkach mogło to zaburzać animacje przedmiotów. Zamiast tego dodano selektor broni w stylu Anomaly (domyślnie aktywowany poprzez naciśnięcie środkowego przycisku myszy – kliknięcie rolki). Szybkie kręcenie rolką zmienia teraz tryb ognia (pojedynczy, seria, ciągły), a także nadal pozwala na przybliżanie/oddalanie celownika. W modzie używana jest zmodyfikowana, wręcz autorska pogoda z ĆCZ, oparta częściowo na Atmosfear 3, która lepiej pasuje do jesiennego klimatu niż popularny już CGIM 2 z Zewu Prypeci. Dla jaśniejszego obrazu zaleca się granie z wolumetrycznymi promieniami światła – inne opcje mogą dawać ciemniejszy obraz, choć dzięki dodanej mechanice skryptowego oświetlenia, w modzie są też przedmioty pozwalające oświetlać teren na dużą odległość. Bardzo ważne podczas gry: po wykonaniu lub przyjęciu zadania, odczekaj chwilę przed wyjściem z gry, przejściem na inną lokację, zapisaniem i natychmiastowym wczytaniem stanu gry. Często po zadaniach uruchamia się timer, który po chwili wysyła nowe komunikaty – o rozpoczęciu kolejnego zadania, wskazówki itd. Jeśli zrobisz save/load lub zmienisz lokację zbyt wcześnie, takie wiadomości mogą się nie pojawić, co może prowadzić do braku dalszych instrukcji i zablokowania progresu. Pozostałości z testowania – skróty klawiszowe zmieniające pogodę: Numpad 7 – słoneczna pogoda Numpad 8 – pochmurna/mglista pogoda Numpad 9 – alternatywna wersja słonecznej pogody Numpad 4 – pochmurna, deszczowa pogoda (czasem z burzą) Zalecane wymagania sprzętowe: Procesor: 4-rdzeniowy Karta graficzna: z co najmniej 2 GB pamięci VRAM RAM: min. 8 GB Dysk: SSD lub szybki HDD GALERIA: Ukryj zawartość INSTALACJA: Ukryj zawartość Zalecana kolejność instalacji: 1. Cień Czarnobyla 1.0006. 2. Usuń lub zmień nazwę pliku fsgame.ltx, który znajduje się w folderze głównym gry, jeśli są tam foldery: bin_x64, user, gamedata - one również muszą zostać usunięte z tego folderu (można także zmienić ich nazwy). 3. Zawartość pobranego archiwum moda (gamedata, bin_64, user, fsgame.ltx) umieszczamy w głównym katalogu gry. 4. Zawartość pobranego archiwum łatki (gamedata) umieszczamy w głównym katalogu gry ze zgodą na nadpisanie plików. 5. Moda uruchamiamy z xrEngine.exe w folderze bin_64 LINKI DO POBRANIA: Ukryj zawartość Mod: Google Drive - [KLIK] Patch kumulatywny z 14.04.2025:: Google Drive - [KLIK] Źródło: Edytowane 15 Kwietnia przez LisKot 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 16 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Ciekawy dopisek - Этот мод уройдём не каждый... (Nie każdy będzie w stanie grać w tego moda...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 16 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia @metek58 bo to prawda, w tym modzie (pierwotna wersja) strasznie trudno szukało się schowków, były powciskane w przeróżne dziwne miejsca. O ile pamiętam to nasz przysiad był bardzo niski i mogliśmy się wcisnąć w każdą dziurę. Niby były wpisy w zadaniach, notatki i podpowiedzi w rozmowach o miejscach ukrycia ale mod na prawdę dla tych co dobrze znają lokacje z gry. Często też trzeba było sobie robić notatki o miejscu ukrycia schowka np w zeszycie bo ta była podawana w rozmowie i po pewnym czasie nie mieliśmy do niej dostępu więc jak zrobiło się dłuższą przerwę w grze to można było mieć przerąbane bo nie wiedziałeś gdzie szukać. Z drugiej strony jak znalazłeś kilka pierwszych schowków to już wiedziałeś na jakie "głupie" ☺️ pomysły potrafią wpaść twórcy i zwracało się uwagę na dziwne miejsca, w które pasowałoby zajrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LisKot Opublikowano 16 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Czy któryś z tłumaczy starszych wersji spróbuje dostosować spolszczenie do tej? Z tego, co widziałem, to trochę zmian w tekście jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 16 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Mod fajny, se/sobie gram i polecam. Wersja repack: https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_repack/put-celoveka-sag-v-neizvestnost-dezaviu-remake-rep/131-1-0-3706 Można zajrzeć tutaj: Mod, dodatki, torrent, różne fora i źródła. Na przykład - dokument dla wora sidora na śmietnisku (fonetycznie swałka - sterta, zwałowisko etc.), Bies, hangar, posterunek powinności, fuzja dla podchorążego, świr na niedokończonej budowie, art dla niego w drugim parowie (ten bliżej skowyrów/psów przy drzewie + 3 rozbójniki i inne takie mutanty), hangar - 2 schowki i dopiero wor sidor. p.s. całkowicie zmienione miejsce składowania fantów i wygląd np. pukawki dla chorążego. Idzie długi das wochenende i będzie czas na grę, jeszcze tylko dokończę remont i można grać dalej i bardziej intensywnie. p.s. 2 mija pełnia i już mi nie rosną kly oraz futro na garbie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 22 godziny temu Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Noż jego w mordę i nożem. Misja od Iwańcowa na mapę i bambetle zwiadowcy na składach (kwest razwiedczik) Wieża w wiosce, 3 pijawki ( 1000 + ), schab zwiadowcy, notatka: ... na drzewiw za bagnem bazy Wolności... . Jest, w krzakach!!! Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.