Jump to content

Udźwig postaci, Wypadanie rzeczy z plecaka


malakas

Recommended Posts

UDŹWIG POSTACI...

Na początku gry może się okazać, że udźwig, który ma GG szybko okaże się zbyt mały. Opis dotyczy moda N Soljanka, ale będzie pasował do wielu innych.

Wskazówka jak ekspresowo podnieść udźwig postaci. Nie jest to ostateczna zmiana, gdzie również w HUD wyświetla się nowy udźwig , ale małe ulepszenie, które można łatwo zlikwidować.

Można w łatwy sposób podnieść udźwig GG poprzez małą edycję dwóch plików w folderze ....gamedata

Szukamy według ścieżki.....gamedata config creatures actor.ltx

tam są dwa pliczki odpowiedzialne za udźwig...

max_item_mass.......max. pojemność plecaka

max_walk_weight ....waga plecaka przy której GG może jeszcze iść

Można to szybko wykorzystać na trudne chwile, a potem powrócić do ustawień normalnych.

Jeżeli chcemy zmienić na stałe udźwig postaci należy edytować również pliki w ... gamedata/config/inventory_sect.ltx ...wówczas w HUD pojawi się prawdziwy wpis o udźwigu GG..

max_weight = 100 ;50

Pierwsza cyfra to udźwig widziany w HUD gry.

Jeżeli niema pliku ..inwentory.ltx..można poszukać w... system.ltx sekcji [inewntory] ...i tam dokonać zmian.

[inventory]

take_dist = 2

max_weight = 100

max_ruck = 56

max_belt = 24

slots = 11

---------------------------------------------------------------------------------------------

WYPADANIE RZECZY Z PLECAKA

Opis zmian w plikach, który ma zapobiec wypadaniu przedmiotów z plecaka.

Zmiany podane poniżej są w 100% skuteczne i testowane.

Jeżeli mamy problem z wypadaniem ekwipunku należy dokonać następujących zmian..

W katalogu...gamedata script ...znajdujemy dwie pozycje...plik ded_moroz... oraz... plik drrr ...

Edytujemy obydwa pliki i wstawiamy nowe wartości:

Przykładowe wartości...

local weight_normal = 350

local weight_max = 500

local items_dropped_max = 0

...gdzie poszczególne parametry to...

local weight_normal = 350 -- normalny bazowy udźwig, poniżej którego nic nie wypada

local weight_max = 500 -- waga plecaka, powyżej której zaczynają wypadać przedmioty

local items_dropped_max = 0 -- maksymalna ilość przedmiotów wyrzucanych na raz

Wpisujemy w ostatniej linijce w plikach cyfrę ...zero... i nic nie gubimy działa w 100%, nawet po przekroczeniu max. obciążenia.

Najpewniej ustawić parametry... w obydwu plikach...w sposób podany niżej i zapomnieć o wypadaniu przedmiotów.:

local weight_normal = 500

local weight_max = 500

local items_dropped_max = 0

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Zmianę udźwigu mozna przeprowadzic pomyslnie, jednak... w najnowszej Soliance pojawiła sie pułapka na chiterów która powoduje, że powyżej pewnego poziomu naładowania plecak pęka i zawartośc rozsypuje się fontanną po okolicy. Wszyscy NPC-e w pobliżu natychmiast ruszaja do zbierania twojego dobra, i niestety nie udaje sie odzyskac wszystkiego. Pomimo wysiłków, nie udało mi sie znaleźć sposobu na opanowanie wypadania inwentarza przy wadze plecaka ponad 350 kg. Można z tym żyć, tylko trzeba pamiętać, żeę są punkty na mapie w których nastepuje wypadanie inwentarza jeśli jego waga przekracza 350 kg. Rada na to jest omijanie tych punktów szerokim łukiem. Do tej pory rozpoznałem trzy takie miejsca: 1. Kordon - wioska kotów na Kordonie, przy wyjściu z wioski w kierunku bunkra Sidora (do Sidora chodzić poza wioską) 2. Wysypisko - podejście do Hangaru drogą od strony Kordonu (omijać poprzez hałdę) 3. Jantar - wejście na lokację, w połowie długości wąwozu wejściowego (omijać przez zbocze) Być może są takie punkty także na innych lokacjach, ale ich nie znam. Prosze o dopisanie, jeśli się pojawią. Jesli masz 'ciężki' plecak, często zapisuj grę :) albo rób schowki przy przejściach z lokacji na lokację //Edycja - znalazłem powód, dla którego moje zmiany nie dawały efektu w zapobieganiu wypadaniu z plecaka. Po prostu pomyliłem miejsce umieszczenia wyedytowanych skryptów zabezpieczenia. Teraz witamina na udźwig powinna działać, to znaczy nic nie powinno wypadać...

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

local weight_normal = 350 -- normalny bazowy udźwig, poniżej którego nic nie wypada

Ten parametr tyczy się wypadania rzeczy z plecaka. Granica 350 kg powoduje opisane wyżej problemy. Działa on niezależnie od udźwigu postaci widzianej w HUD. Po edycji parametru w obydwu plikach do 500 kg problem znika również w DMX.

Dodam jeszcze jedno miejsce pułapkę....rzeczy wypadają przy wejściu do bazy Wolności na MW.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dotyczy moda MDRK.

Gdzie szukać linii max_walk_weight ....jeżeli w modzie nie ma pliku \ actor.ltx . W kat creatures są tylko dwa pliki : game_relatons.ltx i spawn_sections.ltx.

Sama zmiana w pliku system.ltx nic nie da, bo i tak więcej niż gdzieś tam ma ustawione nie udźwignie.

I jeszcze jedno.

Jeśli jest taki podwójny zapis max_weight = 60;100, to co oznacza ta druga cyfra ( 100 ).

Link to comment
Share on other sites

Sposób jest prosty: dodajesz zedytowany plik actor.ltx do katalogu creatures.

Edycja linijek (wartości wedle uznania):


max_item_mass = 200.0
max_walk_weight = 220

Dodatkowo oczywiście edycja system.ltx do takiej postaci:


max_weight = 200

Tu zrzuty z MDRK, poznajesz zapewne Swój inwentarz :biggrin: :

Dołączona grafika Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jest taki podwójny zapis max_weight = 60;100, to co oznacza ta druga cyfra ( 100 ).

W jakiej sekcji masz ten wpis. W modach jest różnie może być sekcja [inwentory] i tam również można zmienić parametr. Ta cyfra 100 jest martwa bo przed nią jest średnik, ale wpisz w miejsce 60 ..np.200.

Wstaw ten fragment gdzie są te wpisy, ale jeżeli prosty sposób @cichy zadziała to szkoda się zagłębiać.

Link to comment
Share on other sites

cichy - Tak przypuszczałem, ale co świeżak to świeżak. Znowu zrobiłeś przysługę początkującym :thumbsup: .

Wziąć ten plik z innego moda, czy zrobić nowy z tymi dwoma liniami?

Malakas - to nie z tego moda, ale często się z tym spotykałem w innych. I dziwiła mnie ta martwa wielkość.

Edited by kondotier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.