Vorenus Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 Misja z fotką Monolitu - wchodzę do podziemi dokładnie tak jak w podstawce (hangar gdzie instalujemy przyrząd od Sacharowa). Jak tylko chcę wejść z okrągłego pomieszczenia gdzie "lądujemy" w korytarze witam się z pulpitem z takim logiem: FATAL ERROR [error]Expression : vertex || show_restrictions(m_object) [error]Function : CPatrolPathManager::select_point [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\patrol_path_manager.cpp [error]Line : 155 [error]Description : any vertex in patrol path [sarc_arhara_zombied_zombik4_walk] in inaccessible for object [sarc_niz_zomb_2] stack trace: Próbowałem już bezskutecznie: 1.Kilkakrotnych ponownych wejść 2.Wklejałem kod [error]Description w bind_stalker 3.Patch od malakasa 4.Przeinstalowałem gamedata i RC2 Skutek żaden, co chcę w korytarze wypad do pulpitu z logiem jak powyżej. Pamiętam, że przed zmianami były na forum porady stricte techniczne - takie "myki", co zrobić jak... Już od dawna nie mogę ich jakoś znaleźć, gdzie się ukryły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 "Zachodzi" któryś z zombiaków w sarkofagu. Musisz odnaleźć gdzieś w poradach receptę na usuwanie blokujących obiektów z lokacji i wtedy może się uda. Gdzieś pisałem taką poradę na temat wypadów przy przejściu do nowej lokacji. Dotyczy to zarówno przedmiotów jak i innych obiektów. Hmmm, pamiętam, że tłumaczyłem taki tekst, ale gdzie on jest... Przejrzałem na szybko dział porad i jestem w szoku - sporo brakuje... te przeprowadzki nie wyszły mu na dobre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 Vorenusie chciałeś zrobić zdjęcie "świętego monolitu" i zostałeś ukarany... Tak na serio to błąd powodują "chore zombi" z Sarkofagu...trzeba poszukać sposobu jak usunąć je z gry. Jest możliwość wejścia do korytarzy,(zmiana parametru w a-live), ale niestety nie pozwala on na zrobienie zdjęć, więc nie ratuje sytuacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorenus Posted September 30, 2010 Author Report Share Posted September 30, 2010 Chyba coś jest na tej stronce ale muszę się w nią wgryźć: http://solanka.ucoz.ru/forum/3-289-52 Edit: Wklejanie logów z tej stronki niczego nie zmieniło. Problem obszedłem w samej grze, wróciłem do Baru bo tam mam główną bazę, wyciągnąłem ze skrzynki teleport Monolitu i teleportowałem się na dach do Elektrowni. Z tamtąd doszedłem do sterowni Monolitu i korytarzami doszedłem w końcu do teleportu potrzebnego do wykonania zdjęcia. Jeżeli ktoś ma podobny problem, opisany sposób może być rozwiązaniem, jeżeli nie macie już teleportu Monolitu spróbujcie przypisać go do sprzedaży u któregoś z handlarzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven Posted October 1, 2010 Report Share Posted October 1, 2010 Vorenus, w pliku bind_stalker.script po tej linijce: function actor_binder: net_spawn (data) dodaj: local se_obj = alife (): object ("sarc_arhara_zombied_zombik4_walk") if se_obj then alife (): release (se_obj, true) end Ja miałam ten sam wypad i powyższa recepta pomogła. Nie wiem jak będzie u ciebie, ale ja po tym miałam jeszcze jeden wypad, niestety nie pamiętam jaki był log, ale jeszcze raz zastosowałam powyższą recepę zminiając tylko sarc_arhara_zombied_zombik4_walk na wypad w logu. W razie czego pisz, pomogę od tego tu jestem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorenus Posted October 2, 2010 Author Report Share Posted October 2, 2010 Próbowałem Raven, ten który podałaś i jeszcze inne wersje z wklejonej stronki ale u mnie nic to nie dawało. Nie pamiętam już który z tych kodów umożliwił mi przejście przez korytarz ale w słuchawkach miałem nieznośny pisk a jak doszedłem to teleportu to ten był nie aktywny. Dziękuję jednak serdecznie za dobre serce Stalkerko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Znalazłem wskazówkę - piszą, że trzeba przed problematycznym miejscem zmniejszyć zasięg alife-u, cokolwiek by to miało znaczyć. Wtedy jest znacznie mniejszy zasigę 'widzenia się' postaci i można przejść krytyczne miejsce 'nie widząc' przeszkadzającego NPC-a. Potem można przywrócić z powrotem. Natomiast nie było powiedziane jak to zrobić. Napisałem zapytanie - jak odpowiedzą, dam znać. EDYCJA// Należy zmienić (zmniejszyć) wartość parametru "switch_distance" w pliku gamedata\config\alife.ltx. Ale tam tez napisali, ze nie jest to wieli ratunek i może być problematyczne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Trurl3 pisałem o tym samym ...można wejść, ale każda późniejsza zmiana parametru alive to wylot, oby był sposób na przywrócenie zasięgu.W mojej Soli ten chory zombiak był uwięziony w ścianie w pobliżu wejścia. Mogłem go zabic oczywiście , ale fotek niestety nie dało się zrobić. Można dojść do miejsca gdzie robimy foto, ale nie pokaże się czerwony kwadrat, bez którego nie możemy zrobić fotki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trurl3 Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Tyle że trzeba zmienić parametr na czas ominięcia problematycznego miejsca, a potem przywrócić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Przeprowadziłem wiele prób nic z tego nie wyszło .Po dotarciu na miejsce zmieniałem po kilka jednostek by uzyskać kompromis, nic nie pomogło.Za każdym razem pulpit z tym samym błędem.Rosjanie piszą by usunąć chore zombi....jest inny sposób obejścia błędu. Inna możliwość obejścia tego błędu to : Można wykorzystać kod podany przez Raven ,ale z małą poprawką: ... w pliku bind_stalker.script po tej linijce: =========================================================================== function actor_binder:net_spawn(data) =========================================================================== zaraz na górze pod wpisem dodajemy..... local se_obj = alife (): object ("sarc_niz_zomb_1") if se_obj then alife (): release (se_obj, true) end =================================================================== w miejsce ("sarc_niz_zomb_1") należy wstawić element jaki mamy w logu błędu...zapisujemy zmiany. Po tej czynności wczytujemy zawsze zapis z poprzedniej lokacji , przed tą która powoduje błąd....(wchodząc do Sarkofagu ,będzie to poziom Czarnobyla gdzie znajduje się wejście ).... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorenus Posted October 2, 2010 Author Report Share Posted October 2, 2010 Ten problem lepiej obejść fabularnie, bo na każdym komputerze mod może inaczej się zachowywać po zmianie w plikach. Dzisiaj spróbuję, czy po wyrżnięciu Zombi w korytarzach (wszedłem od Sterowni Monolitu) problem z wejściem od hangaru nadal istnieje. Jest jeszcze możliwość obejścia tej "pułapki" przez wejście z X10 ale do tej pory go nie próbowałem. Edit: Spróbuję napisać po kolei jak obejść to dziadostwo: 1. Ponieważ droga przez wejście od Hangaru jest nie możliwa szukamy innej. 2. Mamy do wyboru 2 opcje dostania się do Elektrowni: - teleport Monolitu (trupia czaszka którą znajdujemy wcześniej pod Monolitem)- mój wybór - wejście przez x10 -nie próbowałem 3. Zakładam, że wybraliście teleport Monolitu, więc lądujemy na dachu Elektrowni tam gdzie znajdujemy pierwszy questowy helikopter. 4. Korzystamy z przejść i drabinek dachowych i idziemy w stronę wejścia do Sterowni Monolitu (jest po północnej stronie Elektrowni - tam gdzie jest zniszczona kolumna BTR-ów i samochodów) 5. Wchodzimy do sterowni i idziemy korytarzami do przejścia gdzie w podstawce otwieraliśmy tajne drzwi, tylko teraz jesteśmy po ich drugiej stronie. 6. Przechodzimy przez "drzwi' i idziemy w dolne partie korytarzy. Tam natkniecie się na "chore Zombi" - u mnie były to Połamańce, bodajże 5. Trzeba je wytłuc, ja preferuję nóż (krótki samurajski miecz - dostajemy za questa). 7. Po rozprawie z mutantami idziemy do najniższego poziomu korytarzy i znajdujemy teleport do Sarkofagu w miejsce do zrobienia zdjęcia. Teraz najważniejsze - sądzę, że te "chore Zombi" to właśnie Połamańce które gryzą się z pozostałymi plikami ale momentem krytycznym jest wyjście z okrągłego pomieszczenia gdzie lądujemy po przejściu z Hangaru. Ja dopadłem Połamańce w pomieszczeniu gdzie jest duża dziura w ścianie i tam nie były już zabójcze dla gry. Nie wiem czy w innym miejscu znowu spowodują wylot do pulpitu, zawsze możecie spróbować je zwabić tam gdzie ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.