Jump to content

Start gry z fatal error


kondotier
 Share

Recommended Posts

To moja pierwsza życiowa próba uruchomienia moda, zakończona fatal errorem


FATAL ERROR
[error]Exp[b][/b]ression : fatal error
[error]Function	 : CStringTable::Load
[error]File		 : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamestring_table.cpp
[error]Line		 : 53
[error]Description : <no exp[b][/b]ression>
[error]Arguments     : string table xml file not found ui_st_mm_mp.xml, for language rus

Zrobiłem kopię podstawki, rozpakowałem moda i pacza i przeniosłem do podstawki ( tak na wszystko ). Ale do gamedaty nie wsadziłem zawartosci "otkluczienia effektow" i spolszczenaia.

Zmieniłem fsgame.lte na dwa true.Na pulpit przeniosłem skrót XR_3DA.exe i z niego uruchomiłem grę. Z powyższym skutkiem.

Z błędu widzę, że to coś "językowego". No i "E" to u mnie oznaczenie napędu, a nie dysku.

Proszę o łopatologiczny instruktaż usunięcia błędu.

Edited by malakas
Link to comment
Share on other sites

1. STALKER SoC PL

2. patch 1.0004 PL

3. mod Powrót Szramy cz.1 (rozpakuj mod do oddzielnego folderu, następnie przenieś gamedata do głównego folderu gry)

4. Kumulowany patch 2 z Fixem

5. Jak grasz na "panoramie" to zainstaluj "Poprawka dla m. panoramicznych"

6. Podmień pliki bin gry na bin z archiwum moda.

7. Polonizacja (rozpakuj polonizację do oddzielnego folderu, następnie przenieś gamedata do głównego folderu gry z zamianą plików)

Odinstalować wszystko ..podstawkę również. Teraz na nowo....

1...instalujemy grę do niej patch 1.004 i uruchamiamy. Gra utworzy foldery zapisów itd. Po kilku chwilach można grę wyłączyć.

2...do gry przenosimy folder gamedata moda

3...przenosimy gamedata patch+fix

3a...jeżeli monitor szeroki to wrzucamy poprawkę na monitory

4...do gry przenosimy pliki z folderu bin, które pobrałeś razem z modem...potwierdzamy zamianę

5...przenosimy gamedata spolszczenia i potwierdzamy zmiany

6...przenosimy ostatni patch 06 do spolszczenia i potwierdzamy zmiany

7...w pliku fsgame.ltx zmieniamy false na true

8..uruchamiamy i cieszymy się doskonałym modem

Cała zasada to przenosić całe gamedata jedną na drugą i potwierdzać zmiany gdy zapyta o to system. By mod się uruchomił gamedata musi być kompletna ze spolszczeniem.

Pozostaje sprawa podstawki..jaka to podstawka chodzi o język i z jakim patchem jest fabrycznie ?

Link to comment
Share on other sites

malakas - podstawka to SoC z extra klasyki 1.0006, zniżony do 1.0004 ( działał bez zarzutu jako vanilia i z 1.0004 ). Język polski. Zasady instalowania moda przeczytałem ze zrozumieniem i wg mnie zrealizowałem. Z ropakowanego Szramy( cyrylicą ) do podstawki przeniosłem do katalogu gry zawartoś folderu ( tak na wszystko ) . Następnie to samo z Shram_CP2+Fix. Z tym że, tą zawartość już tylko go gamedaty. Czyli po kolei jak należy. Tylko zawartości tego katalogu "otkluczenia" nie wsadziłem do niczego( no właśnie, do bin, do gamedata, czy do katalogu gry go wsadzić ?) . I to samo ze spolszczeniem. W folderze który powstal po rozpakowaniu, mam tylko plik main game_pda_msg_16.xlm, który nie ma swojego odpowiednika do podmiany. A Błąd wyraźnie wskazuje na brak pliku o takim rozszerzeniu. Smox - polonizację mam właśnie z naszej strony. Ci którzy instaluują mody od lat, powinni zrozumieć, że taka 1. zamiana nie jest czymś łatwym. Samo weź -> wsadź, nie zawsze wystarcza. Skoro gra ruszyła, pokazując fatal error, to znaczy że jest zainstalowana, ale z jakimś błędem. Tylko z jakim.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza instalacja może sprawić kłopoty i nikt się temu nie dziwi. Trochę cierpliwości i na pewno moda uruchomimy.

To podstawowy błąd przy instalacji modów. Gra nie ruszyła i dla tego dostałeś error. Jeżeli dostajesz błąd przy pierwszym uruchomieniu to instalujemy wszystko po kolei od nowa.

Z ropakowanego Szramy( cyrylicą ) do podstawki przeniosłem do katalogu gry zawartoś folderu ( tak na wszystko ) ...z tego folderu należy przenieść gamedata do gry. Po tej operacji w folderze gry pojawia się gamedata, którą uzupełniasz o pozostałe elementy ciągle potwierdzając zamianę z wyjątkiem tej poprawki do panoramy. Wszystkie inne pliki z wyjątkiem pliku bin... tzn, patch, spolszczenie, poprawka spolszczenia są w formie gamedata.

Plik.. main game_pda_msg_16.xml,..to poprawka dla monitorów panoramicznych i nie ma odpowiednika...to nie spolszczenie. Spolszczenie to duży plik i na kilka MB.

//

podstawka to SoC z extra klasyki 1.0006, zniżony do 1.0004...tak przy okazji ...w jaki sposób obniżyłeś patch do wersji 1.004.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Obniżenie patcha metodą kobalta - z tego forum i Twojego tematu ( 8.03.11)

Mod i patch rozpakowywane w katalogu poza grą.

malakas - kiedy przenosiłem zawartość rozpakowanego katalogu, utworzył mi się katalog gamedata, z przysługującą mu zawartościa. Do katalogu bin, przeniósł się tylko jeden plik, który był w pliku bin rozpakowania. Do tej gamedaty wsadziłem tylko zawartość folderu gamedata z patcha. Potwierdzałem zgodę na wszystkie.

Spolszczenie ( z tego forum ). Też go wrzucić do gamedaty?

Miałem go, ale ten kto ściągał mi moda i resztę, pomylił się przy opisie. Panoramę zapisał jako polonizację.

Rozumię też, że plik do panoramy wrzucić luzem do gamedaty, a ten "otkluczjenie", ponieważ dotyczy skryptów, do katoalogu scripts w niej.

Kristofer - nie zrobiłem gamedaty w gamedacie. O tym wiem, że nie wolno. Sam szukałem tych plików dla rus i pol, ale w tym co uzyskałem z modowania, nic takiego nie mam.

Ale za radą malaksa, przeprowadzę modowanie jeszcze raz. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Alarm odwołany!

Wrzuciłem polonizację go gamadaty, panoramę też, a "otkluczjenije" do skryptów, reset komputera i poszło. Szukam łba Sidorowicza.

Ponowne modowanie niepotrzebne.

Za pomoc dziękuję!

Edited by kondotier
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A ja mam coś takiego na starcie:

[error]Exp[b][/b]ression	: fatal error
[error]Function	  : CRender::texture_load
[error]File		  : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrRenderTexture.cpp
[error]Line		  : 295
[error]Description   : <no exp[b][/b]ression>
[error]Arguments	 : Can't find texture 'casco01'

Czy to też błąd instalacji, czy wystarczyło by plik podmienić?

Link to comment
Share on other sites

Czy to też błąd instalacji, czy wystarczyło by plik podmienić?

Może tak, a może nie...jeżeli od początku masz braki to nie ma gwarancji że będzie tych braków więcej i warto pobrać ponownie pliki. Pobierając powtórnie masz szansę na zredukowanie przypadkowych braków w plikach które występują często np. przy zatrzymywaniu i wznawianiu pobierania.

//

Może ktoś ma moda i wstawi Ci cały plik ...textures..ja akurat tego nie mam.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Może ktoś ma moda i wstawi Ci cały plik ...textures..ja akurat tego nie mam.

Nie powiem, chętnie bym spróbował tak to naprawić, miałbym szanse dzisiaj zacząć grać.

Jeszcze coś: co oznacza ścieżka do pliku podana w logu? Ja nie mam dysku E: ...

Czy ktoś ma Szramę na dysku?

Edited by Liar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity