Skocz do zawartości

smox

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie o to chodzi że nic nie zepsuje - po prostu plik był w rozmiarze 4096x4096 a ikony i tak zmieściły się bezproblemowo na 2048x2048 bez żadnych strat w jakości. Nie wiem po co władowali plik o wadze 16MB jak wystarczył 4MB tylko trzeba było przerobić trochę konfigurację niektórych elementów żeby się prawidłowo wyświetlały. @Smox już testował i stwierdził że mod się szybciej wczytuje, sam zresztą też mam takie wrażenie.

Zresztą większość ikon broni i tak robiłem na nowo bo te co były w oryginale nie odpowiadały temu co mamy w rekach - teraz ikony zrobione są dokładnie na modelach używanych przez GG czy NPC i są lepszej jakości.

Edit: tu masz porównanie

stare:

Dołączona grafika

nowe:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ok nie ma problemu..tak przy okazji pytanie związane z HUD...Może Masz pomysła dlaczego w oknie inwentarza powstają martwe ostatnie linie poziome...oczywiście wówczas gdy pojawia się linia przewijania.. Próbowałem zmieniać liczbę kolumn i linii, pozycję okna, ale zawsze te ostatnie (jedna lub dwie) są martwe i mnie to drażni bo tam zawsze amunicja siedzi. Mowa o monitorze HD w rozdziałce 1920x1080 i nie wiem czy na 16/10 to występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - w poprawce którą robiłem do spolszczenia (możesz ściągnąć tego patcha na słabsze to zobaczysz o co chodzi - nic nie stracisz, gwarantuję) zmieniłem trochę parametry okna handlu i ekwipunku. ALe i tak dwie końcowe linie zostają zablokowane. Chociaż akurat na plikach z poprawki można sobie z tym poradzić bo wystarczy kliknąć na jakiś item trochę wyżej (taki który jest aktywny) i można zescrolować jeszcze parę linii w dół - wtedy mamy dostęp do wszystkich elementów. Tyle że jak to jest amunicja i chcesz ją akurat załadować na pas to tę operację scrolowania musisz powtarzać kilka razy, bo za każdym dwuklikiem który wrzuca nam ammo na pas ekwipunek wraca do górnej pozycji okna. Ale lepszy rydz niż nic. Edit: teraz mi tak przyszło do głowy - trzeba by przeliczyć ilość kratek w ekwipunku jaka nam się wyświetla w oknie, przemnożyć to przez wielkość kratki opisaną w plikach ui_inwentory...xml i taką liczbę jaka nam wyjdzie wpisać w rozmiarze height= wielkości okna. Bo pewnie wielkość okna jest za mała wpisana i dlatego są te kwiatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, mam wrażenie, że czynny obszar okna jest obcięty z dołu lub przykryty czymś innym...Dlaczego to powiem zaraz...Doszedłem w próbach w pewnej chwili do momentu gdzie działało dosłownie pół przedostatniego paska.. :smile: . Jeżeli klikałeś w górę okienka wszystko było OK, ale dolne pół było martwe. Niestety lepszego efektu nie miałem. Pomysł obcięcia okna z dołu może być dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mi wyszły te tekstury - może wykorzystasz https://dl.dropbox.c...156/textures.7z

Wypróbowałem te tekstury - przy takim ustawieniu:

    <dragdrop_bag x="18" y="42" width="295" height="405"
		    cell_width = "28" cell_height="28" rows_num="30" cols_num="10"
		    unlimited="1" group_similar="1"/>
w pliku inventory_new_16.xml ostatnie 2-3 milimetry są nieaktywne, ale scroll jest obok i nie mam problemu żeby podnieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Metek58 - powiem Ci szczerze że czy z rangą czy bez - słowo dzięki od usera który skorzysta na moich wypocinach czasem dużo więcej znaczy (nie żebym się nie poczuł doceniony rangą :wink:). Jak większość ludzi tutaj robię to bo lubię, a zwłaszcza lubię innym pomagać. I fajnie jak ktoś dzięki temu też może sobie zagrać.

Dobra, a wracając do tematu - gnębi mnie cały czas ten błąd "c stack overflow" (chyba dało się zauważyć że nie lubię jak coś w modzie nie bangla :wink:) - na stronie moda (rosyjskiej) piszą żeby w razie problemów z przepełnieniem stosu przejść na oświetlenie statyczne, ale to się mija z celem. Zwłaszcza że mod jest dość ciekawy graficznie, dodatkowo do spolszczenia dojdzie jeszcze kilka fajerwerków. Jedyne wyjście to poczekać na patcha którego autorzy kręcą na koniec listopada. Może naprawi. A tu na zachętę kilka screenów z ficzerami dostępnymi w spolszczeniu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A tak z innej beczki - pomimo pewnej niestabilności warto w tego moda zagrać choćby dla nowej oprawy dźwiękowej. Znam SHOC na wskroś - z modami męczę go już od dobrych trzech lat. Ale tutaj np. oprawa dźwiękowa laba x18 w dolinie mroku wreszcie wywołała u mnie uczucie zbliżone do strachu. Chyba trzeba będzie dać ostrzeżenia dla osób o słabszych nerwach.

Edit: Pisałem już w temacie o wylotach "c stack overflow" - i doszedłem teraz do ciekawej zależności. Normalnie handluję z NPC-ami, sprzedaję im kombinezony i broń (zmieniając kombinezon zmieniają też rangę) - i dopóki chodzę po lokacjach normalnie albo na kuckach, skradając się, to przechodzę całą lokację bez wylotów. Jak zaczynam biegać to mam wyloty. Tak jakby silnik nie wyrabiał z przetworzeniem informacji.Wychodzi na to że mod narzuca system "skradania".

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem tych ustawień w inwentarzu i chyba mam problem...

FATAL ERROR
[error]Exp[b][/b]ression : assertion failed
[error]Function	 : CInventory::DropItem
[error]File		 : E:stalkersourcestrunkxr_3daxrGameInventory.cpp
[error]Line		 : 211
[error]Description : InBelt(pIItem)
stack trace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ściągnąłeś to co podałem w shutboxie? - https://dl.dropbox.c... w inventory.7z

- Nie robiłeś coś z ilością okien w pasie amunicji/artefaktów?

Edit: Gdzieś w pliku ui_inventory.xml jest określona wielkość pola tekstury dla plecaka i menu handlu/przeszukiwanych ciał/skrzynek. Tam najprawdopodobniej jest przyczyna. Tyle że nie mogę zaczaić która to sekcja.

Edit2: Kolejne moje spostrzeżenie z gry - kiedy zaczynają się lagi i spada FPS dobrze jest zapisać grę i uruchomić ponownie kompa. Może mój nie jest jakiś super wypasiony ale z wszystkimi modami radzi sobie na full detalach. Tutaj jednak zauważyłem że w pewnym momencie następuje zbytnie przepełnienie pliku wymiany i restart pomaga go oczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w Martwym Mieście i co chwile wyrzuca mnie na pulpit bez loga W dwóch przypadkach miełem taki fatal error:FATAL ERROR

[error]Exp[b][/b]ression	: !object->used_ai_locations() || ai().level_graph().valid_vertex_id(object->m_tNodeID)
[error]Function	  : CALifeSwitchManager::add_online
[error]File		  : E:stalkersourcestrunkxr_3daxrGamealife_switch_manager.cpp
[error]Line		  : 64
[error]Description   : Invalid vertex for object
[error]Arguments	 : af_electra_sparkler14450
Czy jest możliwe przejście Martwe Miasto?

Edytowane przez cichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ściągnąłeś to co podałem w shutboxie?

Tak @scigacz pobrałem i wyrzuca u mnie błąd...nic nie szkodzi. Ponieważ mod jest dobry przerobiłem sobie okienka pod HD 16/9 i niema już martwych dolnych pozycji. Jeżeli możecie i macie panoramę to testujcie czy jest w porządku.

Wystarczy podmienić na chwilę jeden plik który dałem w załączniku. Jeżeli będzie problem można przywrócić poprzedni.

//

Napiszcie czy w innych rozdzielczościach zmiany są poprawne.

inventory_new_16.xml

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Martwym Mieście są dwa sejfy. Jeden na samej górze budynku gdzie jesteśmy uwięzieni, drugi w szkole. W szkole na parterze znajdziesz dobrą broń a na 1 piętrze zakratowane pomieszczenie. Strzelamy do krat i otwieramy, w pomieszczeniu jest sejf, do niego też strzelamy.W środku jest mapa. Dokument nr 2 znajdziesz przy jednym z trupów. Znajdujemy przy zwłokach poległych również klucze do magazynu bandytów i najemników. Pomimo ich posiadania bez strzału w kraty i sejfy, nie udało mi się ich otworzyć. Dopiero po działaniu "brutalną" siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.