Skocz do zawartości

Боевая подготовка 2 (Bojowe przygotowanie 2)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

cichy - dziękuję.

Jeżeli ten mod ma zaskoczyć, to dobrze by było aby ktoś kto już go postawił, wstawił gdzieś już spreparowaną gamedata.

Oprócz mnie, inni chętni, też mogą mięć z takim sposobem przygotowania moda kłopoty.

I czy nadpisywanie kat rus plikami z polskiej podstawki jest konieczne? Bo przecież robimy go na pol.

Dodano.

A co zrobić z tym plikiem z drugiego pakietu, o rozszerzeniu .chm ? Gdzie go wsadzić?

Z postów wynika, że fix jest tylko dla rus podstawki. Czy w takim razie link do niego, powinien być w pobieraniu?

 

Kolejne dodanie.

Nie udało się extrachować. Ruszyło tylko jeden plik, wypakowało bez pytania gdzie, a przy następnych już nic się nie działo.  Dla takich jak ja, to zbyt skomplikowane, takie rozpakowanie.

Ale przeczytałem informację od autora i jest to wg mnie, raczej podstawa dla innych modów, niż mod samodzielny.

Jeśli ktoś łopatologicznie pomoże mi  go uruchomić, gra może zmienić moje zdanie.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki obydwóm.

Uruchomienie pierwszego pliku do extrakcji się udało i otrzymałem te katalogi które zazwyczaj są w gamedata. Ale wg opisu instalacji, extrakter powinien pytać gdzie to wsadzić. Nic takiego nie miałem i pomieszało mi rozpakowane ze ściągniętymi.

Nie sądzę, aby przeniesienie plików z jednej i drugiej paczki do wspólnego katalogu, i jednoczesna extrakcja coś namieszała.

Również ikonki plików nie ruszonych, zmieniły swój wygląd i klikanie w nie nie dawało opcji na ich extrakcję. Mogę ręcznie przenieść nowo powstałe katalogi i pliki do gamedata, ale czy to coś da? No co z tymi plikami nie będącymi składnikami gamedata?

Czy też Tak mieliście? Wygląda mi na to, że uruchomienie jednego, rozpakowuje pozostałe. Tylko od którego zacząć. Ale muszę przed wsadzeniem na podstawkę mieć pewność.

Jeśli mnie uda się go postawić bez kombinowania, to wtedy nikt więcej problemów mieć nie powinien.

 

apg2312 - można by ją było podzielić na mniejsze paczki spakowane zipem, ale jak nie masz płatnego, to szybko znikną. A dla mnie jednego szkoda zachodu.

Może admini coś w tej materii pomogą, choćby naszą pobieralnię zaproponują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję po kolei :

1 rozpakowujesz zaznaczone pliki programem 7zip do jakiegoś  folderu - ja nazwałem folder "trening bojowy". Lepiej nie używać WinRARa, mogą wtedy być błędy.

Dołączona grafika

2 po rozpakowaniu powinieneś mieć takie pliki - tu już jest dodany program do ekstrakcji plików db

http://img189.imageshack.us/img189/8738/stalker2c.png

3 uruchamiasz program do ektrakcji i wybierasz 1 plik db

http://img189.imageshack.us/img189/3056/stalker3n.png

4 pokazujesz, gdzie ma wypakować pliki - tworzysz "nowy folder" i nazywasz go np. gamedata

http://img837.imageshack.us/img837/9178/stalker4.png

I tak po kolei robisz z każdym plikiem db. Pliki db rozpakowujesz do TEGO SAMEGO folderu (u mnie "gamedata")

Kopiujesz folder RUS i zmieniasz mu nazwę na POL, tam dodajesz pobrane "pliki tekstowe z podstawki". Zmieniasz plik localization. ltx zgodnie z opisem instalacji podanym np. tu

http://www.stalkeruniverse.home.pl/index.php?topic=18.0

I grasz :)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, bardzo ładny opis zrobiłeś, wielu to pomoże, lecz z ostatniego linka nie będą mogli skorzystać (bez ponownej rejestracji).

A zmianę localization.ltx mamy opisaną w #1 pkt.2 i w #5.

 

Do pkt 3 miałem jak piszesz. Z tym, że ikona pliku dbf, jest u mnie ikoną z Offisa. Ale od 4 zaczęły się problemy. Po pierwszym db, extrakter nie pytał gdzie wsadzić. Od razu okienko pokazujące proces.

Ale jutro spróbuję od nowa. Nie będzie problemu, bo robiłem to wszystko na kopii. Wywalę ją, a moda rozpakuję jeszcze raz.


Dodano:

 

No, mam nadzieję, że tym razem extrakcja się udała. Wszystko poszło do nowego katalogu ( w tym przypadku od razu nazwa gamedata ).

Waży 5.66 GB, czyli tyle ile podał apg2312. Wczoraj, próbowałem je extrachować klikając w plik i dopiero wskazując program extrachujący. Z wiadomym skutkiem.

Tym razem, do każdego pliku podchodziłem przez extraktor i dostawałem wtedy możliwość wskazania katalogu docelowego.

 

Mam tylko obiekcje z tym plikiem Bojevaja Podgotowka.chm. Mowa jest tylko o extrakcji plików db, a co z nim? Nie chcę go ładować do gamedata, aby nie namieszać, choć jako zbędny nie powinien nic szkodzić. Wolę dmuchać na zimne.

Też go potraktować extraktorem, czy zostawić w spokoju?

Próbowałem go otworzyć, ale jest w robaczkach, a zmiana kodowania nic nie daje.

 

I jeszcze jedno, pliki podstawki do pol, kopiować z zamianą czy bez?

 

Pierwsze wrażenie. Pożeracz pamięci dysku. Aby w razie sypnięcia się postawionego moda, nie zaczynać procedury od początku, wypadałoby pozostawić to co już jest rozpakowane. A to grubo ponad 10GB + drugie tyle zajmie mod z savami. Jeszcze mi się to zmieści, ale na następny, będę musiał usunąć spakowania starszych, już ogranych.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boevaj Podgotovka.chm to "Skompilowany plik pomocy systemu Windows". Tego nie musisz już rozpakowywać, możesz za to odczytać za pomocą Windowsa.

Dołączona grafika

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie i Vista i 7 bez problemu pokazują cyrylicę.

Kopiujesz folder RUS, zmieniasz mu nazwę na POL, i dodatkowo pobrane pliki z podstawki kopiujesz do obydwóch tych folderów, z zamianą plików, jeśli wyskoczy taki komunikat.

Co do kopii zapasowej - jak już rozpakujesz sobie wszystko, przeniesiesz i pozamieniasz co trzeba, skopiuj folder gamedata do gry. A oryginał rozpakowanej gamedaty skompresuj WinRARem czy 7zipem. Z 5,66 GB zrobi się ok. 2-3 GB. Pliki pobrane z netu możesz wtedy spokojnie usunąć - już masz jakieś 1,5 GB miejsca :)

Edytowane przez apg2312
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za screena, ten fragment już mi wystarczy. Typowa rosyjska dusza.

A co do wielkości. Można tak jak proponujesz, ale jak po skończeniu zabawy wywalę grę z modem, to wolę trzymać te ściągnięte niż rozpakowane. Są lżejsze. Rozpakowane trzymam tylko na czas gry, bo w przypadku d... chlup, szybko mogę zareagować, wrzucając pliki nie uszkodzone.

A tak dla ciekawych. Katalog który mam dla tego moda, zawierający:

1. Obie części moda, pliki spakowane i rozpakowane.

2. Patcha  ( nie rozpakowany, bo do wywalenia ).

3. Pliki z podstawki.

4. Program do ich wyłuskania.

5. Extrakter.

6. Katalog z rozpakowanymi obu częściami + kopia extraktera.

7. Katalog gamedata z extrachowanym modem.

 

ważą ponad 20GB. Nawet jak pousuwam, co się tylko da, to bez postawionego moda nie zejdzie poniżej 10GB.

Czyli że, chcąc w niego grać i mieć zabezpieczenie przed koniecznością ponownego, wcale nie krótkiego ściągania,  trzeba mieć spory zapas miejsca na dysku.

 

Wklejając pliki do rus i jego kopii, jeszcze mi się nie przytrafiło, aby nie było domagania się zamiany. Dziwi mnie tylko wklejanie do rus, skoro mod będzie korzystał z pol. Znowu trochę spuchnie. Ale jak trza, to trza. Zrobi się.

 

Dodano:

No i w końcu, z wydajną pomocą agp2312, zmogłem instalację tego moda. Jest to mod wagi ciężkiej. U mnie waży ponad 11GB. A dojdą jeszcze savy, z każdym zapisem cięższe.

Pierwsze wrażenie bardzo kolorowe. Dowiedziałem się tylko, że nikt ze mną gadał nie będzie i ruszyłem szukać jakiegoś opisu fabuły. Ale na razie nie znalazłem.

Ważne jest na razie tylko to, że ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabuła...hmmm... 1 zasadniczo idziesz normalną ścieżką scenariusza, tylko nie wyrywaj się zanadto do przodu :) 2 Sidorowicz, fleszka od Żwawego, szturm na ATP....tam już zacznie się powolutku druga, równoległa ścieżka scenariusza :) O ile przeżyjesz, wybij wszystkich bandytów i wojskowych (tak, też się tam znajdą, a trzeba ich wybić w całej okolicy, bo mogą się porozłazić i zabić przyszłego pracodawcę) i wróć do Wioski Kotów. Tak przy okazji, to już na ATP idzie nieźle się uzbroić. W Wiosce Kotów w jednym z budynków zastaniesz Kuratora - będzie Twoim oficerem prowadzącym i będzie dawał Ci różne, ciekawe zadania. Ale tutaj trzeba znać już język rosyjski, mieć dobrą pamięć i dobrze znać Zonę :) Tyle dobrze, że pominąwszy podziemia to na każdej lokacji są co najmniej dwa przejścia. Porada 1 - uważaj, bo broń w tym modzie jest naprawdę skuteczna i śmiertelna Porada 2 - z amunicją kiepsko, trzeba oszczędzać. Ale też nie trzeba w nikogo walić seriami - 1 celny strzał zazwyczaj wystarcza. Szczególnie, gdy trafisz w głowę. Żarcia też mało. W sumie bazuje się głównie na tym, co się znajdzie u martwych NPC. Porada 3 - można grać na ośw. dynamicznym, nawet pełnym rozszerzonym, ale mi osobiście zdarzały się wyloty na dodanych przez mod lokacjach z logiem błędu

[error] Description : (bytes_need<=mSize) && vl_Count

W razie czego pomaga zmiana ośw. na statyczne. Porada 4 - artefaktów jest mało, ale na nowych lokacjach (od Bagien zaczynając) warto uważnie się rozglądać. Można znaleźć nowe, ciekawe artefakty :) Porada 5 - może uznasz to za cziterstwo, ale warto zwiększyć udźwig postaci. IMHO 200 kg to minimalne minimum ;) Edytowane przez apg2312
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apg2312 - pobawiłem się trochę tym modem i rady które mi dajesz, już przerobiłem i odczułem na własnej skórze. Kordon do torów oczyszczony z wojska i bandytów. Nawet ci z posterunku. Sami przyleźli do wioski, a koty z moja pomocą dały im łupnia. Tak że, mogłem oczyścić posterunek i przez przypadek mam z niego walizkę.  Chyba była przewidziana do wzięcia po powrocie z bagien. Zobaczymy czy nie popsuje to gry i będzie zlecenie na nią. Ci przy moście nie spawnują się przypadkiem?

Likwidując armię przy moście, kawałek wlazłem za nasyp, ale musiałem cofnąć się o zapis, bo gra pchała mnie na Wysypisko i Agroprom, a Bagna nie zaliczone.

 

Z Kuratorem spotkałem się wcześniej niż z Sidorem, zwiedzając chałupy. Możemy sobie pogadać po rosyjsku, bo jak na razie nie gwarzył republikańsko. A i ogólnie nie ma wydziwiań językowych.

 

Kilka ostatnich modów, nauczyło mnie, że udźwig trzeba zwiększać w ciemno i tak też to zrobiłem.

Ale jednej rzeczy w modzie brak. Możliwości spania. Autor w tym pliku Bojevaja Podgatowka, zarzekał się że jest realistyczny. Jako oficer - weteran z Afganistanu, Czeczeni i jak sam pisze innych tłumionych republik postsowieckich, chce pokazać realizm wojny. Stąd te wszystkie braki w zaopatrzeniu, a broń natowska będzie zawsze gorsza od radzieckiej i rosyjskiej. Z tego wniosek, aby wszystkiego co ze zgniłego zachodu, pozbywać się jak najszybciej. A jak tu działać drugą, a wychodzi mi że i kolejną  noc z rzędu bez snu?

Wsadził bym więc szybko jakiegoś moda, dodającego śpiwór. Bo przy nocach jakie są w modzie, działania są prawie niemożliwe. Jest jakiś, nie robiący problemów i nie wymagający nowej gry?

Latarka też nie jest najlepsza. Może ta ze Szramy się nada?

Mod sam ustawił mi oświetlenie statyczne i tak zostawiłem. Zmniejszyłem tylko ilość kwiatków i hałasów.

Chodzi płynnie, bez zacinek, zwiech i wylotów, na przecież nie najmocniejszym kompie.

Ale Bagna mogą to zweryfikować.

Proszę o podpowiedź moda na śpiwór, póki jeszcze mam Sidora pod ręką i na Bagna nie wszedłem.

 

Zrobiłem sobie przerwę przed pójściem na bagna i jutro je zwiedzę.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Możliwość spania jest. Śpiwór albo idzie kupić, albo znaleźć w jakimś schowku, a na pewno zdobyć. Ja zdobyłem cudem jakimś, i to szybko. Fakt, możliwość spania max 5 godzin, ale dobre i to. O ile się nie mylę, można spać kilka razy pod rząd. 2. Na walizkę z posterunku Sidor ma zlecenie, ale o ile pamiętam dopiero po Agropromie, albo i po powrocie z Ciemnej Doliny. Możesz ją taskać, a możesz zostawić w skrzynce u Sidorowicza - mi tam nic nie zginęło...jak dotąd :) 3. Latarkę mam wsadzoną ze Szramy - to w sumie chyba tylko dwa pliki, więc problemu nie ma. 4. Patrz po zabitych, może szybko znajdziesz zestaw naprawczy :) 5. Co do amunicji...cóż, kwestia gustu, ale ja wywaliłem całą broń na amunicję 9x18, 9x19 i 5.45x39. Oczywiście naboje też wywaliłem. Korzystam z radzieckiej 9x39, 7.62x39 i 7.62x54R, NATO we wszystkich kalibrach, amerykańską i niemiecką. Wbrew pozorom niby radziecka broń i amunicja 5.45x39 jest najłatwiejsza do zdobycia, ale też jest najsłabsza. 6. Wojsko pod mostem i na posterunku spawnuje się cały czas. Ci z mostu siedzą na miejscu raczej, ci z posterunku łażą po całym Kordonie. Zresztą, w ogóle spawn postaci i mutantów jest ustawiony chyba na max ?

Edytowane przez apg2312
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć, że prawie zaliczyłem drugą lokację, którą były Bagna.

Tu rozwiązał się problem śpiwora, bo znalazłem go przy trupie bandyty, koło wieży przy Wiosce Rybackiej. Czyli należy każdemu trupkowi zajrzeć w bałagan, bo co najmniej kasę się zbierze. Broń od zabitych, potrafi leżeć bardzo daleko.

Kwestową dyplomatkę szybko znalazłem i zgodnie z radio informacją, zaniosłem ( pomoc przewodnika była ) do bazy Czystego Nieba. I tu problem. Nikogo nią zainteresowanego nie znalazłem. Brak ważnych NPC i radio milczy. Jest pewne ale. W PDA znalezienie walizki, nie zostało odfiksowane, mimo przyjęcia przez grę tego faktu ( radio informacja o miejscu spotkania z odbiorcą ). Jest jakiś przewodnik, ale nie ten z którym przyszedłem, ale z pierwszym przewodnikiem i z tym teraz dialog trzeba prowadzić na wyczucie, bo nie ma tekstu, a tylko znaki skryptowe. Gdzieś z nim wyjdę i do Kordonu wrócę, ale kwestu nie zliczę i następnego chyba nie będzie.

 

I drugi problem. Nie mogę używać noża. Jest w slocie, ale kliknięcie "1", robi z GG boksera. Bije lewym prostym i prawym sierpowym. Na innych klawiszach jest tradycyjnie. Próbowałem zmieniać klawiszem rodzaju amunicji oraz rodzaju ognia. Też nie pomogło. Próba zmiany broni rolką myszy, zakończyła się wylotem, z zablokowaniem komputera. Fatall nie było.

stack trace:0023:0144C68F xrCore.dll, xrMemory::mem_alloc()0023:0041E44A XR_3DA.exe, CApplication::load_draw_internal()0023:0044017F XR_3DA.exe, CEnvironment::unload()stack trace:0023:0144C68F xrCore.dll, xrMemory::mem_alloc()0023:0144EF57 xrCore.dll, str_container::dock()

Jak nóż uruchomić?

 

Mod nawet na Bagnach działał poprawnie. Czasami przymulał, ale nie było to wnerwiające. Wnerwia natomiast dodana do przesady zieleń.

Broni różnorakiej, też do przesady. Tylko muszkietów i samopałów brakuje. Żeby kupić apteczkę, trzeba by sprzedać 40 AK. Fajne, co :teehee: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba problemy rozwiązane. Kurator pojawił się po ponownym uruchomieniu moda. Czy w takim przypadku wystarczy wgranie ostatniego sava.

A z nożem, to faktycznie trzeba znaleźć inny. Tylko że, od początku w slocie jest obrazek noża, sugerujący możliwość jego użycia. Ale teraz wiem, że jak będą zwolennicy kick boxingu, to mogą noża nie używać.

Skrzynki od ciosu pięścią pękają, to i NPC rąbnięty z sierpowego, padnie.

Ciężko tylko z jedzeniem. Jestem na Wysypisku i szybko muszę dostać się do Baru, może tam jakieś żarcie kupię. Przez trzy lokacje znalazłem tylko po 1 szt. chleba i kiełbasy. Kupić się nie dało. Mój GG na okrągło pokazuje sztućce.

Jutro dalszy ciąg.

Dodano.

 

To post, na pożegnanie z modem.

Jest to mod stabilny, graficznie dopracowany i było nie było w rozgrywce trudny, na pewno zadowoli lubiących wyzwania i fajterkę.

Ale zarazem, jest to niewiele zmieniona podstawka. Tym którzy SoC przeszli sporo razy, nie da pełnej satysfakcji.

No i jest to właśnie powód mojej z niego rezygnacji. Kosmici i roboty mnie nie bawią. A niektóre przerysowania moda, skutecznie mi go zniesmaczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.