Skocz do zawartości

Przewodnik po modzie "Upadła Gwiazda"


Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej macie przetłumaczony z języka rosyjskiego mini przewodnik, który znalazłem na jednej ze stronek o modach do STALKERa i dodałem też jeszcze troszkę od siebie  ;)

Jeżeli będziecie mieli jakieś dodatkowe pomysły na jego rozszerzenie, dopisujcie w postach poniżej zachowując strukturę posta zastosowaną przeze mnie.

 

- Gdzie znajduje się obiekt poszukiwań stalkerów w sadzawce?

Spoiler

Zajrzyjcie pod łyżkę koparki


- Jak znaleźć snajpera na Sortowni?

Spoiler

Po pierwsze trzeba podnieść notatkę (leży obok metalowej bańki na wodę, przy brzegu w wodzie). Zaraz potem w budunku fabryki pojawi się snajper.


- Na Kordonie tak mroczno i pusto - dokąd iść?

Spoiler

Zalecam odwiedzić dawny bunkier Sidorowicza i budynki po lewej stronie drogi tuż przed zwalonym mostem (patrząc od strony Sortowni), a potem trzeba iść na Wysypisko.


- Gdzie wyjście z X-18?

Spoiler

Najpierw trzeba zabrać Arnoldowi wszystkie dokumenty i pistolet. Wyjście jest w sali ze śmigłowcem - zejście do kanalizacji w pobliżu rur.


- Jak dotrzeć na Wysypisko-Bufor?

Spoiler

Po aktywacji inwertera w X-16 idziemy w tunele Jantara i przenosi nas na Jantar-Bufor. Dlasza marszruta: Dzicz-Bar-Wysypisko Bufor.


- Jak poradzić sobie z wyrodkami na lokacji Jantar-Bufor?

Spoiler

Najlepiej znaleźć karabin PKM przy jednym z poległych powinnościowców. Wyrodki sa bardzo żywotne - w głowę trzeba takiemu zapakować 100-120 pocisków z PKM. Nalezy także starać się odciągnąć wyrodki od powinnościowców, żeby przypadkiem nie doszło do niezaliczenia kwestu.


- Gdzie szukać Ripley?

Spoiler

Radar - Biolaboratorium. Obóz w północno-wschodniej części lokacji. Dochodzi się tam drogą za wagonikiem prowadzącą do Biolaboratorium.


- Gdzie zdobyć kombinezon, który pozwoli przeżyć w Biolabie?

Spoiler

X-10, drzwi z zamkiem kodowym (tam w oryginale leżały naboje i apteczki). Kod poda wam Rennes.


- Gdzie szukać Kutwy, Griszy Budułaja itp?

Spoiler

Po prostu podążajcie szlakiem fabuły, wszystko się wyjaśni.


- Gdzie jest schowek Poszukiwaczy?

Spoiler

W bazie Poszukiwaczy, a gdzieżby indziej. Szukajcie po ścianach. Podpowiedż macie w rozdziale schowki w PDA.


- Jak przejechać ciężarówką po CEA-2? Tam mnóstwo min.

Spoiler

Wytyczcie waszą trasę przejazdu i przejdźcie sie po niej najpierw pieszo, rzucając śrubami w miejsca gdzie są miny, w ten sposób je detonując. potem bez przeszkód dojedziecie gdzie trzeba ciężarówką.


- Jak przejść kwest "Szósty zmysł Bormana"?

Spoiler

Po prostu przejdźcie się po wszystkich zaznaczonych na mapie punktach, rozmawiając z każdym z szefów frakcji. Wolnościowców znajdziecie na najwyższym pietrze KBO i na minimapie PDA ich nie widać.


- Jak zabić psa na ATP?

Spoiler

Jest kuloodporny. Tylko nożem się go da załatwić - czysty hadcore.


- Gdzie szukać baterii dla Gienii Hakera?

Spoiler

Uważnie przeszukać budynek bazy Powinności we wschodniej Prypeci. Ktoś lub coś z pewnością zwróci waszą uwagę.


- Gdzie szukać dowodu niewinności Poszukiwaczy dla Jarosławkina?

Spoiler

Zajrzyjcie do szkoły po wykonaniu kwestu dla Bormana - "Szósty zmysł Bormana".


- Co robić w Martwym Mieście?

Spoiler

Szukamy na jednym z mostów, na brzegu lokacji, Zmieniającego Oblicza, rozmawiamy z nim, a następnie obszukujemy małę przysiółki leżące na obrzeżach lokacji. Likwidujemy najemników z GRC i uważnie obszukujemy zwłoki.


- Gdzie szukać dokumentów w Limańsku?

Spoiler

W piwnicy jednego z budynków. Sejf w rogu pomieszczenia (jego górna powierzchnia). Ci co grali w Soliankę znajda tą piwnicę bez problemów - było tam przejście do Martwego Miasta.


- Jak uruchomić portal w Szpitalu?

Spoiler

Nie wiem jak było u innych graczy, ale ja spędziłem w niskim przyklęku kawałek czasu tuptając po poszczególnych punktach wskazanych na minimapie żeby go aktywować. Wydaje mi się, że kolejność użycia kluczy (od pierwszego do trzeciego) ma znaczenie.


- Gdzie szukać PDA Karasia?

Spoiler

Uważnie obszukujemy zwłoki najemników ochraniających ciężarówki we wschodniej Prypeci.


- Jak założyć ładunki pod ciężarówki najemników?

Spoiler

Po prostu wyrzucamy ładunki jak najbliżej ciężarówek, oddalamy się na bezpieczną odległość i naciskamy "Radioskaner".


- Ciągle ktoś mnie zabija ze snajperki we wschodniej Prypeci, co robić?

Spoiler

Nie zbliżać się do leżących zwłok neutralnych stalkerów.


- Gdzie jest przejście na Generatory?

Spoiler

W piwnicy Gastronomu, ale zanim w nie wejdziecie upewnijcie się, że macie listy polecjące od Bormana i o.Witalija.


- Jak zrobić kwest w wiosce zombi?

Spoiler

Kwest bardzo nudny i trudny. Poruszajcie się powoli po wiosce, szukajcie leżących zombi i strzelajcie im najlepiej w głowę z karabinu Gaussa. Zabite zombi obszukujcie i zabierajcie ze zwłok artefakty. Zaznaczajcie na mapie znacznikiem lokalizację każdego zabitego zombi, bo trzeba ich zabić aż 27 sztuk (i tyle artów jest wymagane do zaliczenia kwestu) i bez zaznaczania szybko będziecie się kręcić w kółko i marnować amunicję. Poza tym zaznaczanie pomoże wam znaleźć te zombi, które przeoczyliście podczas szukania. W piecu w radioaktywnych ruinach w wiosce znajdziecie amunicję do PKM, który też dobrze nadaje sie do likwidacji zombi.


- Gdzie są mnisi na Generatorach?

Spoiler

Poczekajcie dopóki Sławik da wam kwest na uprowadzenie ciężarówki, poczekajcie do nocy i poszukajcie przy ognisku w bazie gdzie stoi ciężarówka.


- Czy zabić Hugo?

Spoiler

Jak najbardziej. Ale pamietajcie, że ma on zdrowia tyle ile wyrodek. Najlepiej spróbowac zagonić go do Elektry, która jest w pobliżu.


- Jak dogonić Zmieniajacego Oblicza?

Spoiler

Najlepiej wskoczyć do szybu windy, a potem po drabince do góry w sąsiednim szybie windy.


- Jak zniszczyć pulpit sterowania barierą?

Spoiler

Strzelić w niego z RPG.


- Co zrobić po odnalezieniu trupa Grzesznika?

Spoiler

Zabrać notatkę ze stołu i obszukać skrzynkę na poddaszu chatki (drabinka z boku).


- Gdzie szukać rzeczy Grzesznika?

Spoiler

Lewy górny róg mapy Zapomnianego Lasu. Zejście do dziury pomiędzy głazami, po drabince.


- Gdzie szukać PDA Molocha i Sztyletu?

Spoiler

PDA ma jeden z bandytów w Czerwonym Lesie, Sztylet ma bandyta Chabarycz.

UWAGA!! Sztylet może wpaść podczas walki do rzeki. Wtedy lepiej przejść całą akcję walki od poczatku!

  • Dodatnia 6
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne porady.

 

- Stalker potrzebny do pokojowej rozmowy z Arnoldem.

Aby spokojnie wejść do X18, na Kordonie, pomiędzy ATP a tunelem kolejowy przy ognisku znajdujemy stalkera zamieniającego się w pijawkę.  Pijawkę zabijamy, zbieramy fanty. Jeśli tego nie zrobimy, to w laboratorium klawiszami Esc i cofania musimy wyjść z okna dialogowego, zapisać grę i wejść za windę pod kratę. Tam ponownie pojawi się okno dialogowe. No i tym razem walczymy

 

- Pokonanie pieczary.

Pieczarę pokonujemy biegiem, unikając walki z mutantami, sama zaprowadzi do teleportu. 

 

- Gdzie szukać radioskanera w X18.

  Znajduje się w pomieszczeniu, do którego wchodzimy po pochylni. Piętro wyżej niż sala ze śmigłowcem 

 

- Przedmioty z Bagien potrzebne za barierą.

Po wykonaniu zadania "Zimna Stal", wracamy do bazy i rozmawiamy z tam obecnymi

 

- Przesyłka dla Sidora w podziemiach Agropromu.

Za drugim teleportem ( w nowych podziemiach ). Nie zgadzamy się na teleportację i wchodzimy po schodach. Teleport otworzy się przy powrocie na schody

 

- Plecak z egzo w podziemiach Agropromu.

Są co najmniej dwa plecaki. Znajdujący się pod mostkiem zostawiamy w spokoju. To atrapa. W drugim osadniku po prawej od wejścia, jest właściwy plecak. Może nad nim ( ale nie musi - też może być w wodzie ) wisieć jakiś artefakt. Jeśli nie znajdziemy za pierwszym razem, należy ponownie wejść do lokacji sprzed teleportu

Edytowane przez Yurek
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę też jedną poradę - na Generatorach na bazie przy wejściu do Warlabu "kradniemy" ciężarówkę. Mamy nią do pokonania dwa kursy, i to obydwa na czas. Na środek lokacji idzie zajechać w miarę normalnie, oczywiście uważając na wszelkie przeszkody czy drzewa. Tam załatwiamy sprawę z Hugo. Potem musimy wsiąść do ciężarówki, i z powrotem wrócić do bazy, żeby złapać Zmieniającego Oblicze - moja porada jest taka, żeby wcześniej przejść sobie trasę pieszo i zaznaczyć wskaźnikami na PDA trasę od miejsca postoju ciężarówki prosto do bramy wjazdowej bazy :)

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z uciekinierami z Prypeci na CEA.


Po udzieleniu pomocy grupie Renesa w Prypeci, dokonujemy pościgu za dwoma uciekinierami na CEA. Tam akcja rozgrywa się od mostu, do bramy na CEA. Są trzy możliwe rozwiązania.

Najlepiej dojść lewą stroną, od śmigłowca tylko do samochodu straży pożarnej. Robimy zapis gry.
Przed nami zacznie strzelać do nas dwu NPC. Najlepiej z Gaussa, strzelamy raz do jednego, raz do drugiego, nie celując w głowę. Kiedy otrzymamy informację o zranieniu dowódcy, robimy zapis i zajmujemy się tym drugim, aż go uśmiercimy. Robimy zapis - koniecznie !!!
Teraz kolej na dowódcę, już z lżejszej broni. Celujemy poniżej piersi. Padnie ranny. Jeśli go zabijemy, możemy na tym zakończyć, albo wgrywamy sava po zabiciu drugiego. Najprawdopodobniej (tak miałem ) gra się wznowi z leżącym rannym kpr Sinobruchowem. Zapisujemy grę i dalej jak na skrinach.

Rozmowa z rannym kpr Sinobruchowem

http://www.sendspace.pl/file/pic/a3653571e707bfeb94943a4/1

Efekt po " Już nie potrzeba"

http://www.sendspace.pl/file/pic/79b0060db92366499a1d52c/1

Efekt po " weź swoją "

a) wstaje na czerwono, strzela do szczurów i do nas.

Trzeba zabić. Wgrywamy sava sprzed rozmowy.

b) jak na skrinach, zakończone właściwa rozmową i zaliczeniem zadania.
Najpierw zwalcza szczury i robi się na żółto,

http://www.sendspace.pl/file/pic/900fd7be71afbb5983be0ac/1

i jest gotów do rozmowy:

http://www.sendspace.pl/file/pic/fcd3b2625dd44a518b14150/1

Treść rozmowy:

http://www.sendspace.pl/file/pic/ba2f49b53640ec002a93495/1

Zapis, powrót do Niemca w bazie.




Dodano:
Likwidacja wyrodka w bazie Powinności w Prypeci.


Po uwolnieniu z aresztu i obejrzeniu filmiku pojawiamy się jako Johny "golec bez wyposażenia" tylko z nożami. Idziemy do powinnościowców na stadionie ( za naszymi plecami z prawej, są dziury w płocie ), rozmawiamy z porucznikiem Jakowlewem i zgodnie z dialogiem obchodzimy stadion bieżnią " na około ". Przemykamy bez walki do budynku teatru, zbieramy granaty i jakąś złomową broń z trupów wyrodków i idziemy do podziemia ( najwygodniej iść z lewej strony - wyrodek nas nie zobaczy). Na wszelki wypadek co krok to zapis. Kiedy zobaczymy kolano wyrodka rzucamy granat i chodu na schody jak tylko się ruszy. Potem drugimi schodami znowu do pomieszczenia z mapą. Jeśli wraca na swoje miejsce ( jasne, że nie za pierwszym razem go wykończymy - choć ktoś może to zrobić )też wracamy, znowu granat i chodu. Wyrodek w końcu, pójdzie tak daleko, że możemy spokojnie dorwać się do skrzyni i zabrać swoje wyposażenie. A dalej , pancerz i km, prawie cała skrzynka amunicji, ale pod koniec pada.
http://www.sendspace...6cb4e1f8e02d2/1
http://www.sendspace...457d4b7100809/1

Nie zapominamy o zapisaniu tego momentu! Idziemy na górę i pomagamy ( lub nie, ale z pomocą będzie szybciej ) Powinnościowcom dobić wyrzutków, strzelając im w plecy. Jeśli któregoś zabijemy, to Powinność z zazdrości aż zzielenieje.
http://www.sendspace...5477d79ae59b8/1



Administratorów proszę o utrwalenie screenów w spoilerze, bo moje znikną.
 

Dodano

 

Atak mutantów w Rostoku.

Jest to zadanie czasowe ( w prawym górnym rogu ekranu mamy zegar z czasem 30 sek na włączenie blokady )

Są trzy opcje odpierania mutantów, jakie mod mi udostępnił.

1. Gdy wpiszemy kod tylko na górnym zamku, mamy film z likwidacji mutantów i wracamy do gry gdy ich już nie ma. Ale miny zostały i zbierając ich części, możemy na nie wejść.

2. Wpisując kod na obydwu zamkach, mamy filmik, a do gry wracamy gdy jeszcze trzeba dokończyć dobijanie mutantów.

3. Po użyciu tylko dolnego zamka, nie ma filmiku, a za to bierzemy udział w całej akcji odpierania mutantów.

 

Kostki C4 na Magazynach Wojskowych ( otwarcie drzwi w piwnicy w Limańsku. )

 

Kostki materiału wybuchowego jaki znajdujemy na MW  przy przechodzeniu na ATP, są  potrzebne daleko później w Limańsku ( ucieczka z Prypeci ), gdy po znalezieniu skrzyń i dokumentów w sejfie, na górze zaczyna się walka i musimy pomóc Grekowi, a mamy zatrzaśnięte drzwi od wyjścia z piwnicy. Zapisujemy grę. Rzucamy C4 pod drzwi, idziemy w drugi koniec piwnicy, strzelamy do nich i po wybuchu drzwi mamy otwarte. Wychodzimy z piwnicy i przyłączamy się do Greka.

 

 

Przejście z Limańska do Szpitala.

 

Aby otworzyć dostęp do przejścia, musimy zniszczyć wszystkich przeciwników, znajdując się blisko Greka. Najlepiej robić to stojąc w rzeczce ( nie będziemy zbyt szybko zabici ) i korzystając na  początku z granatów, a następnie Sztyleut lub Gaussa.

Są twardzi.

Po zakończeniu bitwy nad rzeczką, przeszukujemy trupy ( musimy dobić rannych, bo Grek nie pójdzie do przejścia) i po znalezieniu się z Grekiem przy wylocie kanału, wchodzimy pierwsi. Grek zostaje aby zniszczyć wejście. Spotkamy się z nim w Szpitalu.

 

 

Powrót do Prypeci

 

Po znalezieniu kluczy kodowych w małym sejfie za pomostem, powiadamiamy Greka i idziemy na miejsce ( widać 3 znaczniki ).

Musimy trafić dokładnie na centrum pierwszego znacznika ( u mnie kolejność była: - za skrzynią po lewej - przy skrzyni - ściana na wprost ) i przejść do następnego. Otrzymamy potwierdzenie. Brak potwierdzenia, powtarzamy. Inni odem nie, mieli różne kolejności. Na podłodze pojawiają się odpowiedniki wzorów kluczy.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Stalkerze dobrze przeszukałeś miejsce przestępstwa:huh:?

Spoiler

w3cCOZj.jpg

Mogły też zsunąć się do bajora. Rozumiem że ksenomorf na SVD wymieniłeś, tak? Jeśli nie będziesz mógł znaleźć załaduj zapis sprzed pierwszej rozmowy z Aloszą Bormanem i próbuj odnaleźć dokumenty.

PRZYPOMINAM że problemy fabularne kierujemy tutaj => 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael promował(a) i odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.