Jump to content

Unpacker


malakas

Recommended Posts

Zapodam program, który wypłynął przy okazji tworzenia polonizacji do NLC6. Jest to narzędzie do pakowania i rozpakowywania plików. W linku obok samego programu są przykładowe materiały dodane przez Trurl3. Taka forma pakowania modów znacznie podnosi ich wydajność...

http://rapidshare.com/files/430659071/Unpacker.7z

Sam autor polonizacji pisze...

Zachęcony tym sukcesem muszę spróbować przyjrzeć się tematowi spakowania Soljanki. Różnica w prędkości uruchamiania wersji spakowanej i wersji z \gamedata jest znaczna.

Jeżeli miałby być to złoty lek na szybkość uruchamiania się tego potężnego moda to myślę, że warto spróbować samemu takiej przeróbki.

Link to comment
Share on other sites

Inna odmiana programu...

http://www.programosy.pl/program,dragon-unpacker.html

Dragon UnPACKer jest darmowym i prostym w użyciu programosem do ingerowania w wnętrze plików. Służy do wydobywania tekstur czy dźwięków z plików gier.

Obsługuje następujące formaty GJD, DRS, BAR, FFL, REZ, PK3, PFF, RFA, SAD, LUG, STUFF, ART, REZ, POD, SYN, FPK, PFF, BIG, PCK, VP, BIN, PAK, GOB, MTF, PFF, PFF, PFF, HOG, MN3, PAC, UAX, UMX, UTX, XRS, PK4, ART, GRP, PAK, WAD, SDT, VOL, RES, BAG, RFD, SSA, ARCH00, TEX, GZP, ADF, DAT, TLK, SQH, DTA, CNT, PRM, X13, ROD, GOB, ZFS, SLF, 007, JAM, BOX, ZA, MOB, SNI, MGZ, BUN, HAL, BKF, M4B, POD, CPR, AWF, GRO, GRP, HPI, UFO, CCX, NOB.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem spakowaną Soljankę. Może przyspieszenie nie jest oszałamiające, ale jest szybciej

W każdym razie po wczytaniu gry kolejne sejwy lądują się w czasie nieco ponad minutę. Poza tym coraz bardziej podoba mi się elegancja formy i odporność na zmiany w plikach.

Polonizację zrobiłem w ostatnim pliku i wgranie nowej wersji to tylko zamiana pliku gamedata.dbz na nowy http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons//wodka.png

Link to comment
Share on other sites

Panowie możecie jaśniej, mam moda nlc i teraz po rozpakowaniu partów uruchamiam unpackera i scalam otrzymane pliki bo nie chce nic pogmatwać a co z plikami patcha bo jeszcze go całego nie pobrałem taki host widać ma ograniczenie na sciąganie w ciągu doby dlatego moda musze patcha musze pobierać przez kilka dni.

Link to comment
Share on other sites

Do grania mod nie wymaga unpackera. Trzeba go po prostu zainstalować w katalogu podstawki (przy instalacji zwracaj uwagę na rosyjskie litery w nazwach plików/katalogów). Potem instalujesz patcha i grasz. Unpacker nie ma tu nic do roboty. Pobierz sobie również szczątkowa polonizację z działu Pobieralnia. Widzę, że padłeś ofiarą przefajnowania - tyle było mowy o unpackerze że teraz każdemu wydaje się on konieczny, a tak nie jest.

Link to comment
Share on other sites

tyle było mowy o unpackerze że teraz każdemu wydaje się on konieczny, a tak nie jest.

Racja ,oczywiście że nie jest potrzebny. Mod ma rozszerzenie ..exe

Temat poświęcony jest programowi i powiedziałbym raczej lepiej by nie był potrzebny...spakowane pliki to jedno..brak ingerencji to drugie.

Co się dzieje w przypadku błędów w takim modzie...gdzie je naprawić jak nie ma ../gamedata..?

W takiej formie mod musi działać bezbłędnie...

Link to comment
Share on other sites

Nadal przecież można używać folderu Gamedata - nadpisze je, byleby tam nie pchać jakiejś masy plików, parę krytycznych kilobajtów, to wszystko. Zwróciłem też uwagę, że GSC-owskie pliki db mają nie więcej niż 700 MB. Może warto więc używać podobnego rozmiaru przy pakowaniu modów... Być może kwestia polega jeszcze na odpowiednim rozłożeniu danych spakowanych w każdym pliku database - by silnik miał do nich szybszy dostęp. Warto może podejrzeć jak pakowane są t GSC-owskie pliki database - co zawierają (być może kolejność numerowania też ma tu wpływ - czyli co wczytuje się najpierw), jak są rozłożone. Prawdopodobnie starają się zachowywać cały układ - jedna rzecz w jednym pliku, bez szukania ich po całym systemie. Ja niestety w tym momencie nie posiadam dostępu do szybkiego komputera, więc tylko teoretyzuję. Edit: Można jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że wszelkiej maści mody nadpisują tylko dane (i bardzo selektywnie) w stosunku do podstawowych plików gamedata. To oznacza, że silnik ciągle "przeskauje" po całym systemie bazy danych by załadować coś a następnie zmodyfikować to z nadpisanej gamedaty moda (podobnie robią patche). Idealnym systemem instalowania dużych modów (o których wiemy, że nie mają bugów) byłoby więc rozpakowanie wszystkich podstawowych gamedata z podstawki gry, wrzucenie folderów gamedaty moda i ponowne scalenie w pliki db. W ten sposób system działałby maksymalnie według założonych wcześniej testów wydajności.

Link to comment
Share on other sites

Weź pod uwagę że pliki podstawki objęte są prawami autorskimi i rozpakowywanie ich a także pakowanie gdzie indziej jest już naruszeniem tych praw. Dlatego mod jest modem a podstawka podstawką (powinna być legalna). Lepiej niech już zostanie tak jak jest.

W każdym razie po przyjrzeniu się kwestii spakowanego moda dochodzę do wniosku, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. A poprawki i aktualizacje nie są wcale tak dużym problemem. PO przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, żę nie powinienem nazywać polonizacji do NLC nlc.xdbz bo nie zostawia to już możliwości dodania żądnego pliku PO polonizacji. A zawsze na końcu są wczytywane dane z ostatniego pliku .xdb. A przecież zawsze można zrobić sobie patcha z np. god mode, udźwigiem 500 kg itp. I taki plik musi być wczytywany PO polonizacji. http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons//wodka.png

Co do wielkości spakowanych plików, właśnie ściągnalem spakowana wersję Soljanki i to wyglada tak:

# Wygenerowano dnia 2010-11-15 18:44:58 przez Directory Lister v0.8.1

gamedata.dbe 2 061 077 227

gamedata.dbf 783 936 812

gamedata.dbg 2 029 481 879

gamedata.dbh 1 928 978 101

gamedata.dbi 99 723 249

A tak wygląda spakowny NLC6:

nlc.xdb0 1 537 783 761

nlc.xdb1 912 704 432

nlc.xdb2 2 006 125 532

nlc.xdb3 113 954

nlc.xdb4 41 413 163

nlc.xdb9 10 225 146

Widać pewne podobieństwo a to świadczy o tym, że są jakieś zasady pakowania.

Link to comment
Share on other sites

Ja sie nie martwię tylko zostawiam sobie furtkę... http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons//wodka.png. Dziś juz wynalazłem w necie poprawki dające udźwig 150 kG a na minimapie widać wrogów i trupy. Poza tym mozna zapisywaćv grę wszędzie. I to tez jest w formie spakowanej - wystarczy wrzucic do foldera \mods i to wszystko.

Link to comment
Share on other sites

Już myślałem ,że choć raz nie będzie "ulepszeń" , ale gdzie tam nawet spakowanie nie pomaga...http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons//wodka.png

Będzie materiał do tematu ...Dodatki

Tak dla odmiany ..jak można w takiej wersji cokolwiek usunąć z gry, lub dopisać do handlu

Link to comment
Share on other sites

Tylko po rozpakowaniu odpowiedniego pliku, wprowadzeniu zmian i spakowaniu z powrotem. Inny sposób, to rozpakowanie całości, znalezienie potrzebnych plików i zapakowanie ich w oddzielny pliczek z literą rozszerzenia dalszą w kolejności niż ostatni plik moda. Pliki są czytane w kolejności i poprawki z ostatniego nałożą się na poprzednie.

Link to comment
Share on other sites

Tak tez myślałem...w plikach gry będą mieszać tylko zaawansowani gracze...:P

Na jedno dobrze, ale też i źle, gdy z powodu małej głupoty trzeba rozpakować i pakować pliki.Na pewno ostudzi to apetyt graczy na balanse i takie tam...http://www.stalkerteam.pl/public/style_emoticons//wodka.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.