Jump to content

Jak przesunąć ten napis


qwert

Recommended Posts

PaintNetem musisz zrobić nowy plik dds z tłem ( nazwa pliku różna w różnych modach ) na którym umieściłeś ten napis. Napisów wklejonych PaintNetem, już po zapisaniu przesunąć się nie da.

Widać, że przy tej wielkości czcionki,  początek napisu musi zaczynać się na lufie. Możesz też dać mniejszą (inną, węższą ) czcionkę, lub zrobić napis piętrowo.  Każde piętro robi się oddzielnie.

Możesz też ten napis, zamalować kolorem pobranym z tła pędzlem, lub natryskiem, a na powstałym podkładzie zrobić nowy, o odpowiedniej wielkości. Gumki nie radzę używać, bo usuniesz też tło oryginalne.

Masz możliwość dowolnej inwencji twórczej. Zrób sobie kilka takich plików, z różną czcionka, posadowieniem napisów, kolorystyką i po kolei uruchamiaj w modzie. Dopiero wtedy widać prawidłowy efekt, gdy jeszcze jest wyświetlane menu.

Jeśli nie zrobiłeś kopii pliku przed zmianami, żaden problem. Masz go nie naruszony w paczce moda. Ale komu jak komu, to tobie ta podpowiedźjest chyba jest zbędna :wink:

Powodzenia :).

 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Ten napis zmieniłem w plikach .script 

Na pewno jest jakaś możliwość przesunięcia go (zmieniając jakieś współrzędny, w pliku ui/ui_mm_main.xml)

 

Jeżeli się nie da to robię jak mówisz, dołożę PaintNetem napis, a tamten usunę

Link to comment
Share on other sites

Takie informacje nie robi się jako generowane, ale wiąże z ekranem startowym. Jak otworzysz plik dds, w g/t/ui z zawartością w nazwie " _main_menu " to na pewno tam znajdziesz ten napis.

Sam robiłeś ten napis, czy robił Ci go ktoś? Bo w rus modzie, na pewno go nie było i plikach script być nie mógł. W tym pliku przesuwa się napisy zmieniając wartość współrzędnych.

Napis musiał ktoś dodać, dopisując linie, a na tym to już się nie znam. Porównaj ten plik z moda rus z plikiem który masz w swojej grze i zrobiłeś z niej screena. W linii różnic będzie napis.

 

A jak jest, to moja rada nie pomoże, bo oba napisy będą widoczne jednocześnie.

 

A możesz dla ciekawości napisać, jaki to mod? Nazwy plików w modach, nie są równoznaczne.

Jeśli jest to mod do ZP, to jestem sam ciekaw lokalizacji napisów na ekranie startowym, bo też znaleźć nie mogę.

Szukam pliku dds  z tłem.

Link to comment
Share on other sites

Spectrum Project: Droga we Mgle

Ten napis nie był dodany do pliku dds (nie był razem z grafiką/tłem), był on zmieniony ze S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci na Mod wersji i został przesunięty, no i jak dopisałem do niego informację o spolszczeniu to on nie zmienił swojego położenia. Zmieniłem to w scripts./ui_main_menu.script

ui_main_menu.rar

 

I chcę wiedzieć gdzie zmienić jego położenie, bo on nie jest widoczny w całości.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie, jesteś w lini 41 odsyłany do pliku "sp_configs.ltx". Napis Ci się nie mieści, że względu na różną ilość znaków w podawaniu wersji moda i Twojego napisu.

Prowadzę teraz rozmowę z Junxem, na podobny temat. On jest dobry w te klocki. Sadzę, że jak napiszesz do niego na PW, to doradzi Ci 100razy lepiej ode mnie.

Ja w swoim modzie, jak nie dotrę do tego ekranu startowego, nazwę moda i informację o polonizacji, dam na ekran ładowania. A jego plik na pewno jest i u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

--/--==game_and_mod_ver==--	local _gVer = xml:InitStatic("static_version",self)	local _mVer	= xml:InitStatic("mod_version",self)	local mm	= _G.main_menu.get_main_menu()	_gVer:TextControl():SetText("X-Ray ver:"..mm:GetGSVer())		local sVer = ReadString("mod_ver","version",ini_file("sp_configs.ltx"))	local sUpd = ReadString("mod_ver","update",ini_file("sp_configs.ltx"))	local sBy  = ReadString("mod_ver","by",ini_file("sp_configs.ltx"))	_mVer:TextControl():SetText("Spolszczenie by qwert, Wersja moda: "..sVer.."")

Ja bym zerkną na "sp_configs.ltx" jest wymieniony w tej sekcji kodu i tam mogą być koordynaty. Szukaj np. "mod_ver" ale to tylko moje przypuszczenia.

Link to comment
Share on other sites

Kpuc - to już drugi mod, w którym nie ma pliku ui_actor_main_menu.dds.

W modzie którym się zajmuję, (Dziennikarz ) zrobiłem swój, ale mod go nie widzi i dalej daje swój ekran startowy, który jest inny niż ten z naszej podstawki. I tu jest pytanie, gdzie on może być ukryty.

Nawet w pliku localization, wstawiłem na wzór innych modów wskazanie na niego, ale bez skutku.

Pooglądałem inne mody na ZP. Mają ten plik w textures/ui, bez żadnych innych dupereli.

U mnie, nawet w wer. rus, tytuł moda jest dopiero na ekranie logowania.

Można by było tam dać spolszczenie tytułu i inne informacje, ale chyba wiesz, że miejsca tam na to za wiele nie ma.

A zastąpienie wersji moda naszymi danymi, jak widać na przykładzie qwerta, to głęboka ingerencja w skrypty.

Masz może jakiś pomysł, na to gdzie ten nieszczęsny plik ekranu startowego mogli wsadzić? W tym modzie, pustemu plikowi actors, aby utrudnić cziterke, zrobiono dublera i przemianowano jak na mutanty i wsadzono do innych katalogów.

Mod Dziennikarz jest lekki, ściąga się błyskawicznie. Wiem, że masz w takich sprawach doświadczenie. Mógłbyś go poszukać?

Edited by kondotier
Link to comment
Share on other sites

U mnie na stronie menu w grze ZP, jest widok jakby przez dziurę z jakiegoś kutra na rzekę, inny rozbity kuter i w dali Prypec z tym charakterystycznym Diebelskim Kołem. A w modzie widać blok przez krzaki.

Ale to już nie istotne. Tytuł na ekranie ładowania też fajnie wygląda.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Meta locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.