Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006 Autor: Data Premiery: 29.09.2015r
OPIS:
Spoiler
Druga część modyfikacji, która wprowadza do Strefy jesienną aurę i w maksymalnym stopniu odświeża vanilliowy Cień Czarnobyla zarówno w kwestii grafiki, jak i dźwięku, a sama rozgrywka uległa znacznemu usprawnieniu. Poczyniono ogromne postępy w stosunku do pierwszej odsłony modyfikacji i tak naprawdę wszelkie porównania są bezcelowe. Jest to projekt o niepomiernie szerszym zakresie pracy. Niech świadczy o tym fakt, że modyfikacja zawiera oficjalną modyfikację pogodową Atmosfear do Cienia Czarnobyla ( specjalnie przerobioną na potrzeby modyfikacji ), która nie pojawiła się dotychczas w żadnej dotychczasowej modyfikacji, oraz oficjalny Absolute Nature na platformie Zewu Prypeci ( również nieobecny w dotychczasowych modyfikacjach ).
To doskonała okazja dla każdego, kto ponownie chce zanurzyć się w czarnobylskim uniwersum, tym razem w zupełnie nowej oprawie.
Pobierz archiwum z modem, wypakuj i uruchom program instalacyjny. Podczas instalacji wybierz język gry, zasięg wyświetlania trawy oraz kąt widzenia. Zainstaluj moda, uruchom grę po czym dopasuj ustawienia grafiki ( korzystając z pasków poszczególnych opcji ) i rozpocznij grę. To wszystko.
_ Uwaga dla użytkowników platformy Steam! _
Nie dotyczy użytkowników zwykłej wersji DVD gry.
Po instalacji modyfikacji należy usunąć plik d3d9.dll z folderu bin , który odpowiada za SweetFx. Usunięcie tego pliku pozwoli na uruchomienie gry na platformie Steam. Plik można śmiało usuwać, bowiem dołączony do moda SweetFX zawiera jedynie lekkie wyostrzenie obrazu. W żadnym stopniu nie zmieni to wyglądu gry!
Jeśli nie instalowałeś wcześniej żadnych modów, to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę:
Świetna robota, dzięki za wstawkę Wprawdzie ja osobiście nastawiam się na mody zmieniające fabułę, ale na pewno Autumm Aurora znajdzie wielu entuzjastów.Chciałbym jeszcze tylko wiedzieć jak się ma sprawa instalacji moda na kolejne wersje gry czyli 1.004,1.005,1.006 choć skoro to głównie grafika nie powinno być problemów.I jeszcze czy ktoś próbował łączyć ją z innymi modami.Na przykład czy można połączyć AA z Priboiem na przykład lub OL,Apocaliptis,Poszukiwacze itp.
Więc tak- jak chodzi o kompatybilność z wersjami…moda tworzyłem na plikach z 1.0004 i zauważyłem, że ludzie mają problemy podczas gry na wersji 5 lub 6, ale wystarczy zmienić wartość w: gamedata/config/system.ltx w linijce: current_server_entity_version wartość 6 zmienić na 7 i powinno działać. Tak czy owak, najlepiej grać na wersji 1.0004. Jak chodzi o kompatybilność z innymi modami - ja AA używam w całości z Zewem Monolitu Ukryte Ścieżki. Tekstury i dźwięki nie powinny sprawiać problemów, ale takie mody jak Tajne Ścieżki 2 mają własne shadery które powodują konflikt z AA, tak więc najlepiej sobie przenosić selektywnie poszczególne foldery i podfoldery
No i dobrze Czyli zalecana wersja 1.004. No i myślę że na takiego Priboia czy też mody od Zaurusa które kompletnie nie ingerują w grafę to AA będzie jak znalazł. Niedługo będę sie przymierzał do Priboi Story Overhaul to sobie to sprawdzę.No, powiedzmy że sprawdze jak moja karta graficzna się zgodzi
Dzięki za wstawkę…Jak już mowa o sprzęcie mam pytanie… Vandr jak widzisz optymalny sprzęt dla tego moda. Pytanie może dziwne, ale jako że jest to mod graficzny będzie chyba wymagał czegoś więcej niż zwykły przeciętny mod.? Na jakim sprzęcie mniej więcej był testowany.?
na moim sprzęcie: Intel Dual Core 2.5 Ghz E5200 4GB DDR2 Ram Hd Radeon 4870 1GB Mod osiąga od 35 do ponad 100 fps. Owszem, mod jest wprawdzie wymagający ale mam nadzieję, że każdemu pójdzie w stopniu zadowalającym.
Kolejne moje pytanie ponieważ zacząłem przygodę z Soljanką + DMX… Czy da się połączyć AA z tym zestawem, jeżeli nie to co według Ciebie można wykorzystać z AA w tej kompilacji.?
Ja właśnie dzisiaj lub jutro zabieram się za łączenie soljanki+dmx+aa. Na pewno możesz śmiało przenosić:
shaders
textures(prócz ui oraz intro)
sounds
Particle na pewno wywalą grę do pulpitu…meshes z tego co wiem nie są kompatybilne ze soljanką więc odpada. Tak więc myślę, że jak będziesz powolutku i metodycznie przenosił pliki z trzech powyższych katalogów to osiągniesz zamierzony efekt.
OK vandr pobiorę AA moda i będę próbował zmian…bardzo chętnie skorzystam ze sposobu przeróbki do nowej kompilacji..daj info jak skończysz. Z góry dzięki…
Źle mnie zrozumiałeś- miałem na myśli to, że połączę sobie dla siebie i Ci napiszę krok po kroku co zrobiłem aby połączyć to wszystko. Właśnie to zrobiłem. Więc tak… Najpierw wrzuciłem do Soljanki + DMX tekstury z Autumn Aurora(wszystkie oprócz UI oraz INTRO). Następnie wrzuciłem tekstury zawarte w add-onie Desolate Land Vol.1, a na koniec tekstury z Desolate Land Vol.2(starałem się unikać zrzucania również folderu “wpn”, ale nie powinno być problemów…) Podobnie postąpiłem z dźwiękami- tutaj bez problemu po kolei wrzucaj. Shadery tylko i wyłącznie z Desolate Land Vol.2, oraz user.ltx z tejże paczki. Acha, byłbym zapomniał…jeszcze sobie podmieniłem trawę z Desolate Land Vol.1 - pliki levels/lokacja/build_details.dds. No, to byłoby na tyle.
Dokładnie to miałem na myśli…przepis na “bezkolizyjne” dodanie elementów o których napisałeś.. :)..dzięki vandr. Moda już mam pobiorę dodatek i czas na próby..
Gdyby jednak były problemy(przed chwilą spakowałem do paczki rar, z 11gb wyszło niespełna 4gbSolyankę + DMX + AA) mogę wysłać pocztą cały zestaw na płytce DVD, bo wiem jakie to potrafi być męczące i uciążliwe.
vandr nie jesteś w stanie wycisnąć z tego moda jeszcze jakiegoś patcha poprawiającego FPS bez utraty większych efektów? na dynamicznym i wszystkie te ważniejsze czynniki na minimum a w barze mam 15 - 18 FPS a znów na statycznym chodzi gładko tyle że nie ma tego efektu co na dynamicznym… Ze strony stalker.pl ściągnąłem jedynego patcha z shaderami poprawiającymi wydajność lecz nie wiele mi to dało.
Ciężko powiedzieć, bo modyfikację tworzyłem z myślą o mocniejszych komputerach. Wyłącz np sun-shafty- żre to fpsy a wygląda tak sobie. Rozejrzę się i w razie czego to dam znać.
Ja chyba czegoś tu nie rozumiem. Chcecie grać na modzie poprawiającym grafikę (i to w takim stopniu jak AA) i oczekujecie, że wymagania sprzętowe nie wzrosną?
Wychodzi na to, że chcąc grać płynnie musiałbyś usunąć shadery, które w tym modzie grają jedne z pierwszych skrzypiec…pomimo szczerych chęci, naprawdę nie wiem jak mogę pomóc.