Skocz do zawartości

NLC 7: HBM 1.6


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj byłem bliski wywalenia tego moda. Załamał mnie Sidorowicz i jego gadka - "Nie widzisz, że towar z magazynu przynoszę, asortyment uzupełniam? Przyjdź później, teraz jestem zajęty! Przyjdź za pół godziny.". Za pół godziny! I co ma robić mój dzielny zdobywca Zony? W sweterku, bez pieniędzy, bez broni i w dodatku głodny? Oblatałem wioskę - nic do jedzenia nie ma, nikt nie chce rozmawiać. Wróciłem do Sidorowicza i na szczęście przemówił. Zrobiłem zadanie z artefaktem i ta sama sytuacja - "Przyjdź za pół godziny.". Dosyć pomyślałem, ale napisałem do @apg2312 i wytłumaczył mi, że przyczyną moich problemów są zapisy robione przed wejściem do Sidorowicza. 

Dzisiaj zacząłem nową grę. Już uważam z zapisami i jest ok, ale trzeba bardzo uważać. Śruby i dobry słuch, to podstawa. Nie wszystkie anomalie są widoczne. Mod wciąga, ale gdyby nie @apg2312, który podesłał mi swoją przerobioną gamedatę, było by dużo ciężej.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, smox napisał:

Już uważam z zapisami i jest ok

Mógłbyś coś więcej na ten temat?

Godzinę temu, smox napisał:

przerobioną gamedatę,

Co znaczy przerobioną gamedatę? Nie chodzi mi o ułatwienie rozgrywki, tylko czy zmiany dotyczą również prawidłowego działania gry, np. wspomnianych zapisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron, z tymi zapisami to jest tak - jak zrobiłem zapis przed bunkrem Sidorowicza, to kazał mi przyjść za pół godziny, albo całkiem znikał. Podobno potrafi go nie być nawet kilka dni. Jak zrobiłem zapis tuż po wzięciu zadania i do jego wykonania nie zrobiłem zapisu, to Sidorowicz gada bez problemu. Jest to uciążliwe, bo zginąć w tym modzie jest łatwo, zwłaszcza na początku rozgrywki.

Jeżeli chodzi o przerobioną gamedatę, to zapytaj @apg2312. Ja widzę tylko zmiany ułatwiające rozgrywkę np. zapisy w dowolnym miejscu nie tylko przy ognisku, spawner, więcej amunicji, dłużej działające baterie itp.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, gawron napisał:

Co znaczy przerobioną gamedatę?

Sporo zmian zastosowanych za poradnikiem ze strony :

http://ap-pro.ru/forum/135-89923-1

Dodatkowo moje zmiany, które wprowadzam dla siebie, żebym nie wywalił w ataku szału komputera przez okno ;)

Oczywiście, na czystej grze też idzie grać, i nawet ją przejść - czego dowodzą filmy na YT, przykładowo seria 49 filmów

Konkretne zmiany mogę wypisać, jak komuś na tym zależy.

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb

Pisząc, że mod jest większy od OP-2, miałem na myśli, że jest większy patrząc od strony tłumaczenia. Czy jest większy od strony rozgrywki, to nie wiem, ale z pewnością mod jest olbrzymi. Wystarczy popatrzyć na filmy na YT, przykładowo seria 49 filmów, które wstawił @apg2312. I są to filmy okrojone ze zbędnego w poradnikach biegania pomiędzy zadaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox. Z zapisami dziwna sprawa. Po rozmowie z doktorem nie zrobiłem żadnego zapisu, a Sid i tak nie miał czasu na rozmowę. Trzeba było dwa trzy razy odejść, (nawet nie wychodząc z bunkra, tyle tylko, żeby drzwi się zamknęły) i wrócić, i handlarz zaczynał normalnie gadać. Zrobiłem zapis po rozmowie z Doktorem, dialog szedł normalnie. Po wzięciu zadania na przyniesienie artefaktu z premedytacją zrobiłem kilka zapisów, Sidorowicz normalnie rozmawiał. Innym razem od początku gry, aż do przyniesienia artefaktu zero zapisów, a mimo to Naznaczony słyszał, żeby przyszedł później, a artefakt smaży.... Powtórka operacji z wychodzeniem z bunkra i dialog ruszył. Wielokrotnie to sprawdzałem. Sidorowicz zawsze był kapryśny, ale tu jest porypany. Mam nadzieję, że mniej kapryśny będzie szef bandytów na ATP, któremu za uwolnienie (w określonym czasie) Żwawego trzeba przynieść z Parowu PDA, a jest to droga daleka i niebezpieczna.

@apg2312 Dzięki za link, przydatna strona. Na razie do moda dodałem mini mapę i zapisy w dowolnym miejscu, w tym modzie to bardzo dużo. Wiem, jak NLC może podnieść ciśnienie, zresztą parę przygód opisałem w tym temacie.

Moim zdaniem NLC7 to prawdziwe wyzwanie rzucone przez Zonę. Nie polecam osobom z nadciśnieniem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja gamedata

https://stalkerteam.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=14866
Zmiany (te, które pamiętam) :

Spoiler

 

Możliwość zapisu w każdym momencie, nie tylko przy ognisku

Dołożona minimapa

Dołożony spawner (nie ma wszystkich przedmiotów, na oko tak 60-70 %, a z kwestowych tylko kilka sztuk)

Udźwig GG 2000 kg, podwyższony skok, zasięg, szybkość biegu

Nieśmiertelność (nie działa w każdym przypadku, dalej idzie zginąć ale już nie tak łatwo)

Broń się nie psuje (nie wszystkie modele)

Całkowicie usunięte kołysanie broni

Dołożony punkt celownika

Amunicja - skuteczność oraz paczki zwiększone dziesięciokrotnie

Kamizelka taktyczna oraz pojemnik na pasie na amunicję  - zwiększona pojemność

Pancerze - egzo Powinności i Wolności zwiększona odporność na 100%, ale dalej się zużywają, dodatkowo odnawiają energię GG, podwyższony udźwig

Zestawy remontowe - poprawione naprawianie

Mechanicy - remont broni i pancerzy w 1 minutę

Baterie do latarki są wieczne

Akumulatory i artefakty powieszone na pasie zużywają się dużo wolniej

Artefakty - art "Korale prababki burera" daje 100% odporności i ochrony

Zapałki - prawdopodobieństwo zapalenia ognia/lampy zwiększone na 90%

Zmienione ustawienia reputacji

Kilka mniejszych zmian ułatwiających grę

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem dzisiaj trochę w HBM i stwierdzam, że Naznaczony wolałby spotkać Babę Jagę na swojej drodze niż dwa tuszkany. Idąc po ukwieconym pagórku, rozgląda się i nasłuchuje, żeby przypadkiem nie wdepnąć w jakąś anomalię, nagle słyszy coraz szybsze bicie serca, na medykamenty jest już za późno, zabiła go radiacja. Spacer po Kordonie chwilami to jak naprawa reaktora w OP-1 na K-19. Nie ma co jeść, nie za bardzo jest czym się leczyć, mutanty najlepiej omijać szerokim łukiem, na dodatek Sidorowicz nie zawsze chce gadać... Bez poważnych ingerencji w pliki, gra w tę wersję NLC to szaleństwo, nie tylko klawiatura, ale i gracz jest w niebezpieczeństwie.

Taki widok to norma, i weź tu człowieku nie rób często zapisów...

xGNAr2P.jpg

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gawron napisał:

mutanty najlepiej omijać szerokim łukiem

Proszę bardzo - lekarstwo na pieski :) Ten art powoduje, że psy rezygnują z ataku.  Ale inne mutanty gryzą nadal :P

ss_player_10-08-17_01-02-22_(limansk).png

 

2 godziny temu, gawron napisał:

Bez poważnych ingerencji w pliki, gra w tę wersję NLC to szaleństwo

Przesadzasz, gracze ze wschodu przeszli przecież tą grę :) Chociaż przyznaję, że mod przewyższa trudnością wszystko, co dotąd widziałem.

Ale zawsze można zastosować wrzuconą przeze mnie gamedatę z przeróbkami.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, apg2312 napisał:

Ten art powoduje, że psy rezygnują z ataku.

Ten artefakt to dobra rzecz, ale czy nie trzeba zasuwać po niego do Sanatorium i wyrwać go z trzewi burera? A tam droga daleka i niebezpieczna. A i artefakt się zużywa, więc chyba powinno się go stosować z umiarem.

Gracze ze wschodu mówisz... Obaj wiemy, że nie przesadzam. Na razie, robię rozpoznanie i jeszcze nie wiem, jak będę grał, chciałoby się jak ludzie wschodu, wtedy byłaby największa satysfakcja. Jednak nie mieszkam aż tak daleko na wschodzie i jestem przygotowany na inną ewentualność - już ma twoją gamedatę:).

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejście do Sanatorium masz z Kordonu w tunelu na nasypie kolejowym, więc nie tak daleko :)

Co do samego artefaktu, to jakoś ostatnio dopiero rzuciło mi się w oczy na jakimś poradniku, że ma takie możliwości. A w trzewiach burera go nie znalazłem, bo u mnie w Sanatorium nie było żadnych burerów, w ogóle żadnych mutantów. Spawner jest jednak czasami przydatny :)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do linii fabularnej. Po oddaniu głów Dezerterów dostałem dyplomatkę. Na wejściu na Wysypisko pojawił się Kontroler. Niestety - po oddaniu dyplomatki i tak wszyscy neutrałowie w Zonie stają się wrodzy - przychodzi wiadomość: "Stalker Naznaczony to swołocz i zabija swoich...." - po tym zaczyna się nawalanka.

Spoiler

ss_player_10-07-17_16-42-51_(l03_agroprom).jpg ss_player_10-07-17_16-50-20_(l03_agroprom).jpg ss_player_10-07-17_16-50-38_(l03_agroprom).jpg

Wróciłem w zapisach i przeprowadziłem Dezertera z Zapomnianej Wsi na Bagno - taskając za nim ciało jego kolegi - tu podpowiedź - noszenie w tym modzie to porażka - użyłem śrutówki by ciało "poganiać" po ziemi. Po dotarciu do Cerkwi i pochówku poszedłem do Bazy Czystego Nieba. Ja nie spotkałem przewodnika ale da się tam wejść teleportem - screeny niżej. Zimny ładuje akumulatory do egzoszkieletu za części mutantów:

Spoiler

ss_player_10-07-17_20-24-07_(marsh).jpg ss_player_10-07-17_20-24-14_(marsh).jpg ss_player_10-07-17_20-25-03_(marsh).jpg

Po dojściu do Stacji Pomp jest wojsko. Jak podchodzimy dostajemy sms byśmy poczekali i nie "fikali". Dostajemy zadanie by na Spalonym Chutorze pozbyli się ciał 3 naukowców. Mamy je wrzucić w anomalie.

Spoiler

ss_player_10-08-17_10-23-10_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_10-28-42_(marsh).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, apg2312 napisał:

Wejście do Sanatorium masz z Kordonu w tunelu na nasypie kolejowym, więc nie tak daleko :)

Widzisz, mnie cały czas w głowie siedzi gra bez żadnych ułatwień, więc chyba stąd to moje przewrażliwienie:). Oczywiście masz rację, droga nie jest daleka, jednak pokonanie tej trasy przy niesprzyjających okolicznościach może zająć trochę czasu.

Napisałem, to co jeszcze pamiętałem z NLC 7, na pewno były tam tuszkany i burer z artefaktem w brzuchu, nie pamiętam tylko czy wtedy, gdy byłem tam turystycznie, czy wykonując zadanie. Jeśli w tej wersji moda nie będzie tam mutantów to tylko się cieszyć:).

A to mój artefakt, który niełatwo było zdobyć, za to radocha była duża... ale wystarczy wspominania.

gvWZzWr.jpg

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążąc temat fabuły; ciała naukowców wystarczy zatargać w pobliże trampoliny i już wojacy z nami handlują i do nas nie strzelają (warto obszukać ciała...). W Przyczółku zachodnim siedzi Stepanycz - ten za artefakty daje nam przejścia na Agroprom i na Kordon.

Spoiler

ss_player_10-08-17_11-20-29_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_11-20-38_(marsh).jpg

ss_player_10-08-17_11-20-49_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_11-32-05_(marsh).jpg

Koło Wieży Ciśnień spotkałem Oksanę. Mamy ją odprowadzić na Kordon lub do bazy CN na Bagnach. U mnie nie chciała wejść na Kordon bo nie miałem wcześniej dialogu z Wargasem w Wiosce Kotów o niej - przegapiłem. Za to weszła do bazy naukowców. Sama znika za siatką. Nieopodal spotkałem również Przewodnika który może nas zabrać na Bazę jeżeli ktoś nie znalazł teleportu.

Spoiler

ss_player_10-08-17_11-38-35_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_12-19-21_(marsh).jpg

ss_player_10-08-17_13-01-35_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-01-42_(marsh).jpg

Koło wieży z podstawki CN spotkałem kolejnych żołnierzy - pohandlowałem jedzeniem na amunicję i spotkałem samotnego naukowca. Kolejną grupę naukowców z rannym przewodnikiem spotkałem w Północnym Przyczółku. Gruzłów opowiada nam o swoich kłopotach i prosi o oskortę do gniazda giganta. Dochodzimy tam - naukowiec prowadzi obserwację i żegnamy się. Spotkamy się z nim i ich przewodnikiem Frołem na bazie CN. NIE STRZELAMY DO GIGANTA - TO NIE JEST CEL NASZEGO ZADANIA !!!

Spoiler

ss_player_10-08-17_13-06-40_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-15-49_(marsh).jpg

ss_player_10-08-17_13-16-04_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-16-24_(marsh).jpg

Kiedy docieramy do mostu Tuzla (jaskinia pod wagonem obok zawalonego wiaduktu kolejowego), czytamy tablicę przymocowana do łopaty: zamknięty anomalia trampolina prosi nas o pomoc - zlikwidować anomalię może tylko Rubinowa Sprężyna. Poszukałem pomocy u przyjaciół - Lis podpowiedział mi, że by uzyskać Rubinową wystarczy zwykłą sprężynę wrzucić do anomalii Śnieżynka.

Spoiler

ss_player_10-08-17_13-53-57_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-54-38_(marsh).jpg

ss_player_10-08-17_16-08-13_(l03_agroprom).jpg ss_player_10-08-17_16-09-43_(l03_agroprom).jpg

Wróciłem pod most i wrzuciłem uzyskany artefakt w anomalię - błysnęło i zniknęła. Po wejściu do jaskini, odnajdnalazłem kilkanaście notatek na ziemi (w tym art modyfikację ) i unikalną Meduzę - będzie nam potrzebna w przyszłości. 

Spoiler

ss_player_10-08-17_13-56-44_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-57-05_(marsh).jpg ss_player_10-08-17_13-57-27_(marsh).jpg

MYCIE MASKI:

Musimy mieć butelki wojskowe - znajdujemy je przy trupach lub kupujemy. Zakładamy takowe na pas. W Barze zapłaciłem odźwiernemu w przedsionku do samego podziemnego pomieszczenia i tam za rogiem podszedłem do zlewu - pojawia się napis i dźwięk nalewania wody. Po tym klikamy na ikonę flaszki na pasie - pełne mamy zaznaczone niebieskim kółkiem - jak na screenie. Następnie wybieramy ikonę mycia maski - słychać chlupot, dźwięk przecierania szyby i przez chwilę jest ciemno - maskę mamy czystą. Jest to istotne, jako, że im bliżej centrum zony - jest skażenie i maskę będziemy musieli nosić cały czas - a szkło się brudzi...

Spoiler

ss_player_10-08-17_15-01-52_(l05_bar).jpg ss_player_10-08-17_15-02-04_(l05_bar).jpg

ss_player_10-08-17_15-02-14_(l05_bar).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brnę dalej. Po odniesieniu walizki dla Barmana, mamy iść do Doliny Mroku - mamy czegoś się na ten temat dowiedzieć. Pogaworzyłem sobie z informatorem Zębem - ten w zamian za przysługę obiecał mi porozumieć się z Wieprzem. Na Agropromie w podziemiu odnalazłem kuriera Zęba Miullera. Ten dał mi koordynaty z utraconą przesyłką. Na zlecenie informatora po odszyfrowaniu danych ruszyłem na Agroprom za bazę - niestety dostępu do towaru pilnuje BTR. Zdałem relację zleceniodawcy i nagrodzony ruszyłem do Doliny.

Spoiler

ss_player_10-08-17_16-54-50_(l05_bar).jpg ss_player_10-08-17_17-03-02_(l03u_agr_underground).jpg ss_player_10-08-17_17-03-39_(l03u_agr_underground).jpg ss_player_10-08-17_17-05-01_(l03u_agr_underground).jpg

ss_player_10-08-17_17-11-46_(l05_bar).jpg ss_player_10-08-17_17-12-59_(l05_bar).jpg ss_player_10-08-17_17-24-24_(l05_bar).jpg

Najpierw odnalazłem na zboczu za bagienkiem art dla strażnika Woronina. To unikalny Skrętak. Będzie nam jeszcze potrzebny - w przyszłości trzeba go będzie wykupić. Wieprz za informację zażyczył sobie bym skasował 2 chimery koło rozbitego śmigłowca i odszukał co się tam kryje. Znalazłem skrzynkę i dokumenty przy ciele - przyszedł SMS od barmana bym tych papierów nie oddawał nikomu tylko Sacharowowi na Jantarze. Oddałem skrzynke Wieprzowi - ten w zamian opowiedział mi o wejściu do X-18 - jest ono obecnie zawalone. Idąc to sprawdzić natknąłem się na grupę bandytów w Fabryczce - by nie drażnić Wodza dałem się zrabować - giną nam artefakty których nie mamy na pasie - taka podpowiedź.... 

Spoiler

ss_player_10-08-17_17-44-23_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_17-44-30_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_17-51-52_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_17-54-55_(l04_darkvalley).jpg

ss_player_10-08-17_17-54-58_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_18-03-32_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_18-20-39_(l04_darkvalley).jpg

Wejście faktycznie zawalone jest gruzem. Wróciłem do Wieprza - ten za pomoc zażądał: 40 tuszonek, 40 chlebów, 20 butelek wódki i 20 energetyków - obliczył to na podstawie zapotrzebowania na 10 ludzi przez kolejne 10 godzin. Po dostarczeniu towaru tyle czasu mam czekać na wiadomość o zakończeniu prac. Nie chciało mi się biegać więc przyznaje się bez bicia - posłużyłem się spawnerem... :blush:.

Spoiler

ss_player_10-08-17_18-21-31_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_18-44-44_(l04_darkvalley).jpg ss_player_10-08-17_18-45-27_(l04_darkvalley).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigamy po x-18. Zbieramy dokumenty, docieramy do dolnego poziomu. Tutaj znajdujemy ciała i dwoje zamkniętych drzwi. Do jednych znajdujemy kod przy ciele na kartce - dla wszystkich jest taki sam: 13698. Sterownię otworzymy, magazynek nie. Pod sufitem jest teleport na Niezbadane Tereny - na chwilę obecna nie widziałem powodu by tam iść (wszedłem dla testu i wyszedłem). Po wejściu do sterowni podnosimy dokument, oglądamy cut - scenkę i drzwi się blokują. Musimy rozwiązać kilka zagadek by ułożyć prawidłowy kod wyjścia - cyfry w rebusach są generowane przypadkowo; oto rozwiązanie:

Spoiler

1. To są cztery anagramy - mamy ułożyć z nich słowa i te niepasujące będzie odpowiedzią (cyfra przy nim; u mnie wygladało to ak (po tłumaczeniu i ułożeniu anagramów:

1- ryba, 9 - śledź, 8 - gad, 5 - rekin

nie pasuje gad czyli nr 8

2. Uzupełnić brakujący człon w pomiędzy wyrazami tak by środek był końcem pierwszego słowa i początkiem drugiego; u mnie wyglądało to tak:

po (kos) mos 

człon z nr 5 (kos) pasował

3. Z 4 członów wybrać ten którego dwie litery należą do 1 słowa i dwie do 2. U mnie wyglądało to tak:

atlet (tema) norma

psuje słowo z nr 6

4. Ostatnia cyfra to tak jak w pt. 2. U mnie wyglądało to tak:

bege (mot) or

pasował człon z nr 4

FINALNIE KOD U MNIE TO: 8564.

ss_player_10-08-17_20-36-00_(l04u_labx18).jpg ss_player_10-10-17_09-51-32_(l04u_labx18).jpg

ss_player_10-10-17_09-51-38_(l04u_labx18).jpg

W razie problemów z rozwiązaniem proszę o informację na PW - pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem dziś chwilę.... W laboratorium x-18 przy samym wejściu można zapalić światło:

Spoiler

ss_player_10-12-17_16-52-59_(l04u_labx18).jpg ss_player_10-12-17_16-53-03_(l04u_labx18).jpg

Po X-18 poszedłem do Mrocznego Parowu zgodnie z podpowiedzią Sidorowicza. Tu spotkałem Orzecha (w pierwszym domu po lewej za mostem i skałami), któremu wcześniej oddałem Toz-34 (zadanie z początku gry). Ten potrzebuje wyprawionych skór mięsaczy. Dalej w gospodarstwie natrafiłem na Ignata - ten wyprawi mi skóry lub odsprzeda gotowe o ile dostarczę mu sół i kwas - te można zdobyć u Barmana i wojskowych handlarzy. Opowiada też nam o Strzelcu i północy Zony.  Na lokacji są też naukowcy. W ciałach Burerów można znaleźć dobre artefakty.

Spoiler

ss_player_10-12-17_17-41-39_(k01_darkscape).jpg ss_player_10-12-17_17-43-15_(k01_darkscape).jpg 

ss_player_10-12-17_18-21-35_(k01_darkscape).jpg ss_player_10-12-17_18-25-50_(k01_darkscape).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Baru, na wejściu mamy sierżanta Kicenko. Ten za nr Playboia (tego znalezionego w jaskini na Bagnach nieopodal Tuzli), daje nam namiar na Unikalny Wintorez. Ten znajduje się na Agropromie, w sejfie dowódcy bazy. Dla Pietrenko zrobiłem zadanie na  artefakt świecidełko - nagrodą jest artmodyfikacja. Oddałem dokumenty Barmanowi - Sidorowicz już na moim etapie gry (kilkanaście dni) odszedł z Zony. Mam iść na Jantar. Przejście już kupiłem wcześniej od informatora Zęba. Na dziczy, w hangarze z dużą radiacją jest ciało z uszkodzonym miotaczem ognia. Jeżeli nie odkupiliśmy wcześniej tej broni od Propora - teraz mamy za darmo.

Spoiler

ss_player_10-12-17_20-41-18_(l05_bar).jpg ss_player_10-12-17_20-42-21_(l05_bar).jpg

ss_player_10-12-17_20-43-32_(l05_bar).jpg ss_player_10-12-17_20-52-51_(l05_bar).jpg

ss_player_10-12-17_21-08-20_(l06_rostok).jpg ss_player_10-12-17_21-08-26_(l06_rostok).jpg

   Na Dziczy atakują nas najemnicy, potem bandyci. W standardowym miejscu jest Krugłow. Tym razem mamy wybór - możemy sprawę załatwić na kilka sposobów - ja wybrałem pokojowy (jeszcze tego tak nie robiłem :D). Po rozmowie z naukowcem idziemy do najemników koło barakowozu. Na wejściu Tarakan chce 10 zestawów do naprawy broni za przepuszczenie nas dalej - dałem. U Wołkowoda negocjujemy cenę - i tu przyda nam się schemat rozstawienia straży na Agropromie, który w rewanżu dał nam Dezerter - za niego dostajemy PDA Krugłowa i wolne przejście. Rozmawiamy z Naukowcem - sam dotrze nad Jantar. W nagrodę dostajemy kolejną receptę na artmod i dwa schowki -na Magazynach Wojskowych i na Jantarze - oba są zaznaczone na mapie (patrz screeny niżej).

Spoiler

ss_player_10-12-17_21-16-08_(l06_rostok).jpg ss_player_10-12-17_21-18-38_(l06_rostok).jpg

ss_player_10-12-17_21-19-43_(l06_rostok).jpg ss_player_10-12-17_21-20-50_(l06_rostok).jpg

ss_player_10-12-17_21-20-54_(l06_rostok).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PISZĘ POST POD POSTEM - PO PRZETŁUMACZENIU MODA WYDZIELI SIĘ JAKO PORADY DLA GRACZY.

 

Po dotarciu nad Jantar zabieramy ze schowka kolejny artefakt unikatowy i kilka drobiazgów. Po rozmowie z Sacharowem dowiedziałem się, że najpierw muszę zrobić pomiary psi - pola. Rozmówiłem się z  Siemionowem - on daje czujnik. Zaznacza nam na mapie 3 punkty pomiarów na Jantarze.

Spoiler

ss_player_10-13-17_14-10-26_(l08_yantar).jpg ss_player_10-13-17_14-16-13_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-13-17_14-26-42_(l08_yantar).jpg ss_player_10-13-17_14-27-08_(l08_yantar).jpg

 

   By dokonać pomiarów podchodzimy do zaznaczonego pola i wyrzucamy czujnik z plecaka - przychodzi komunikat by go nie ruszać do momentu zapalenia lampki i kolejnej wiadomości. Czasem miernik nie daje sygnału początkowego - znaczy to, że źle położyliśmy sprzęt. Na lokacji znalazłem kapsułę artefaku i oddałem po pomiarach miernik i dokument z Doliny Mroku.

Spoiler

ss_player_10-13-17_14-27-20_(l08_yantar).jpg ss_player_10-13-17_17-46-01_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-13-17_17-49-25_(l08_yantar).jpg ss_player_10-13-17_18-12-55_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-13-17_18-25-33_(l08_yantar).jpg

   Po oddaniu pomiarów idziemy szukać Wasiliewa, który wydostał się z X-16 ale zaginął na bagienku za bunkrem. U mnie ciało było aż pod murem z wyjściem z labu. Z niego zabieramy PDA I dokument. Oddajemy dane Sacharowowi. Mamy pomówić z naukowcami na Bagnach i w Mrocznym Parowie. Z dialogów wynikło, że musimy zebrać 3 artefakty unikaty, które po włożeniu na pas zjednoczą się i przeniosą nas przez zawalisko na teren X-16. Jeden art wzięliśmy z Bagien koło Tuzli. Drugi odkupujemy od strażnika powinności. Trzeci znaleźliśmy w schowku Krugłowa. Ja znalazłem po 2 dwóch pierwszych w schowkach. Potrzebne są: Unikalny Krwawy Kamień, Unikalna Meduza i Unikalny Skrętak. Po założeniu na pas tworzą one jeden i przenoszą nas do Laboratorium. Niestety nie mogłem zrobić screena 3 naraz na pasie bo od razu teleportuje...

Spoiler

ss_player_10-13-17_20-23-47_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_09-11-31_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_09-11-34_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_09-11-35_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_09-11-50_(l08_yantar).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W x-16 wyłączamy instalację. Na samej górze w sterowni jest przejście do x-18. Teleportuje nas za drzwi kodowe które wcześniej były zamknięte - przy trupie naukowca jest kod do drzwi: 23486. W x-16 obszukujemy ciało Bezimiennego. Schodząc do tunelu znalazłem na posadzce dokumenty dotyczące laboratorium.

Spoiler

ss_player_10-14-17_11-36-48_(l04u_labx18).jpg ss_player_10-14-17_11-37-36_(l08u_brainlab).jpg

ss_player_10-14-17_11-38-24_(l08u_brainlab).jpg ss_player_10-14-17_11-50-00_(l08u_brainlab).jpg

ss_player_10-14-17_11-50-17_(l08u_brainlab).jpg

W tunelu spotkałem Matwiejewa. Oczyściłem całą drogę ale nie chciał iść z nami. U Sacharowa rozliczyłem zadanie. Poprosił mnie bym oznaczył naukowca w podziemiu znacznikiem GPS. Mają go sami wydostać. Wróciłem do Baru i pomówiłem z Barmanem. Musi przeanalizować z Docentem dokumenty i sytuację.

Spoiler

ss_player_10-14-17_12-00-59_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_12-06-49_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_12-14-05_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_12-25-18_(l05_bar).jpg

Przez ten czas poszedłem na Jantar. Zrobiłem pomiary dla Sacharowa do hełmu dla Kła i pomówiłem z Dezerterem. Tak jak mówił Sacharow - teczkę wojak wyrzucił do bagienka - odnalazłem ja. Poszedłem również do Przewodnika na Kordonie - tak wynikało z notatki znalezionej przy ciele w x-16. Od niego dostałem za artefakt drogę do Starej Wsi z Kordonu.

Spoiler

ss_player_10-14-17_15-04-25_(l03_agroprom).jpg ss_player_10-14-17_15-12-24_(l03_agroprom).jpg

ss_player_10-14-17_15-17-38_(l03_agroprom).jpg ss_player_10-14-17_15-25-40_(l03_agroprom).jpg

ss_player_10-14-17_15-33-30_(l01_escape).jpg ss_player_10-14-17_15-35-13_(l01_escape).jpg

   Oddałem walizkę dla Sacharowa i dostałem drogę na Agroprom z Jantaru W rozmowie padła propozycja danych na temat drogi do Czerwonego lasu - wziąłem za artefakt i tę. Dostałem zadanie - iść na razie zrobić pomiary na Radarze. Dostałem też kod do labu tam położonego: 26359. Na rozstawienie czujników będę miał 30 minut w skafandrze  ssp-90-u. Dostałem również za pomiary na Agro hełm dla Kła. Zaniosłem go - po Kła ma przylecieć śmigłowiec.

Spoiler

ss_player_10-14-17_15-54-30_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_15-57-55_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_16-06-09_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_16-06-19_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_16-09-28_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_16-27-03_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-14-17_16-28-46_(l08_yantar).jpg ss_player_10-14-17_16-52-59_(l03u_agr_underground).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Na Magazynach Wojskowych na wejściu są Wolnościowcy - możemy dać wódki - ale nie musimy. Poszedłem do Wioski Pijawek - tu odnalazłem ciało i walizkę dla Woronina. W piwniczce gdzie był Buldog jest teraz granatnik GM-94 - fajna zabawka :D. Załatwiłem sprawę z Czaszką - niestety nie dało się w moim wypadku pokojowo i z kolegami Łukasza skasowaliśmy całą grupę - nie ma to wpływu na stosunek Powinności w Barze do nas. Szynkar dał mi zlecenie na rzeczy zaginionego na fermie na Kordonie stalkera. Jego ostatni sygnał był za Świńską Fermą. Poszedłem na Radar ustawić mierniki. NIE STRZELAMY DO MONOLITU!!! - nie miałem jeszcze zadania na Wariata ale Kolega @apg2312 mi podpowiedział. Załadowałem baterie do urządzeń i mam 30 minut gry poczekać na wyniki. Nie zapominamy mieć na sobie kombinezonu od Sacharowa. W barakowozie na Radarze pogadałem z Borią - w naszym PDA pojawia się trochę nowych informacji. Na środku lokacji jest bariera - przerzuca nas pod anteny. Można ją obejść przy siatce.

Spoiler

ss_player_10-14-17_19-29-22_(l07_military).jpg ss_player_10-14-17_21-29-45_(l07_military).jpg

ss_player_10-14-17_21-31-19_(l07_military).jpg ss_player_10-14-17_21-59-50_(l07_military).jpg

ss_player_10-15-17_10-08-09_(l10_radar).jpg ss_player_10-15-17_10-11-43_(l10_radar).jpg

ss_player_10-15-17_10-15-36_(l10_radar).jpg ss_player_10-15-17_10-17-35_(l10_radar).jpg

   W między czasie poszedłem na MW. Tu pogadałem z Kucharzem i zaniosłem zapasy dla Wariata na bagnie. Ten opowiada nam o Monolicie. Po tym poszedłem na Radar - pozbierałem karty z zapisami badań, pomówiłem z Monolitem. Po tym wszystkim poszedłem na Jantar. Woronin nas "orżnął" na walizce - Sacharow nic dla nas nie ma. Wziął dane i mamy wrócić za dwie godziny. Wariat okazał się naukowcem - mamy podumać co dalej z nim zrobić - może przyprowadzić?

Spoiler

ss_player_10-15-17_10-45-22_(l07_military).jpg ss_player_10-15-17_10-47-03_(l07_military).jpg

ss_player_10-15-17_11-21-15_(l10_radar).jpg ss_player_10-15-17_11-21-48_(l10_radar).jpg

ss_player_10-15-17_11-22-52_(l10_radar).jpg ss_player_10-15-17_11-36-47_(l08_yantar).jpg

Po przeanalizowaniu danych Sacharowowi padł komputer - naprawa potrwa dwa dni - możemy iść na Bagna i tam przetworzyć dane lub zaczekać. Na Bagnie Siergiejewicz odsyła do Wrońskiego do głównego komputera - ten za usługę chce dwa słoiki zaczerpnięte z anomalii chłodnik. Jak nie mamy słoików to można je kupić u handlarza. Ja poszedłem do Sacharowa po 2 dniach i dostałem odpowiedź: najbezpieczniej jest wejść do labu na Radarze około 20.00 - plus minus godzina. 

Spoiler

ss_player_10-15-17_13-10-52_(l08_yantar).jpg ss_player_10-15-17_13-11-04_(l08_yantar).jpg

ss_player_10-15-17_13-21-03_(marsh).jpg ss_player_10-15-17_13-22-16_(marsh).jpg

ss_player_10-15-17_14-21-56_(l08_yantar).jpg

Sacharow prosi nas również byśmy przy okazji zbadali sprawę zaginionych na Radarze naukowców. Ich ciała znalazłem w wiadomym miejscu z podstwaki. Są tam dwa dokumenty - jeden koło ciała drugi w inwentarzu. Wszedłem do laboratorium o godzinie 20.30 używając kodu: 23486

Spoiler

ss_player_10-15-17_14-22-16_(l08_yantar).jpg ss_player_10-15-17_14-37-48_(l10_radar).jpg

ss_player_10-15-17_14-43-26_(l10_radar).jpg ss_player_10-15-17_15-13-00_(labx8).jpg

   W laboratorium X-8 znalazłem 20 dokumentów. Do tego przy ciele naukowca jeszcze kartkę z notesu  z kodem do drzwi awaryjnych: 658956. Przełączyłem 3 gałki w sali gdzie woda stoi na posadzce. Następnie używając kodu przedostałem się do X-6. Nic tu nie znalazłem. Przy wyjściu zmorzył mnie sen - ponoć Naznaczony spał dwa tygodnie. Przy wyjściu z labu na terenie lokacji Tesla (Generatory) jest notatka na ścianie z kodem wejścia i wyjścia; i tak kolejno: 23481 i 23569. Na terenie tesli pomówiłem o Duchu i Strzelcu z Mozgunem - siedzi na terenie kompleksu, i z Filinem - siedzi w wiosce.

Spoiler

ss_player_10-15-17_16-19-54_(labx8).jpg ss_player_10-15-17_16-34-19_(labx8).jpg

ss_player_10-15-17_16-45-19_(generators).jpg ss_player_10-15-17_16-46-13_(generators).jpg

ss_player_10-15-17_16-49-04_(generators).jpg ss_player_10-15-17_16-52-39_(generators).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEJŚCIA Z LOKACJI TESLA:

DO LIMAŃSKA

Spoiler

ss_player_10-15-17_17-47-53_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-47-57_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-49-19_(limansk).jpg

NA MAGAZYNY WOJSKOWE

Spoiler

ss_player_10-15-17_17-50-25_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-51-15_(l07_military).jpg

NA RADAR

Spoiler

ss_player_10-15-17_17-53-11_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-53-14_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-54-01_(l10_radar).jpg

IWANOWSKIE CENTRUM REJONOWE (MARTWE MIASTO)

Spoiler

ss_player_10-15-17_17-54-55_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-55-00_(generators).jpg ss_player_10-15-17_17-55-52_(deadcity).jpg

Z IWANOWSKA DO PRYPECI

Spoiler

ss_player_10-15-17_18-07-33_(l11_pripyat).jpg

Z PRYPECI NA RADAR - STARE MIEJSCE

Spoiler

ss_player_10-15-17_18-24-49_(l10_radar).jpg

W Prypeci spotkałem w bazie Monolitu generała Lebiediewa - mówił o sojuszu, energii i północy. Na biurku obok znalazłem dziennik Charona. Dekoder i książka jest w pokoju 26 - jak zawsze. Teraz jak na razie wróciłem do Baru. Tu okazało się, że spałem faktycznie dwa tygodnie a Mózgozwęglacz wyłączyła grupa Iwara - nikt nie wie gdzie to się odbyło. Dostałem kolejne zadanie na odnalezienie pozostałych dokumentów w X-18. Mam dostępne przejścia na Zapomniany Las z Wysypiska i do Czerwonego Lasu z Jantaru - na tych lokacjach jeszcze nie byłem.

Spoiler

ss_player_10-15-17_18-12-46_(l11_pripyat).jpg ss_player_10-15-17_18-14-06_(l11_pripyat).jpg

ss_player_10-15-17_18-22-14_(l11_pripyat).jpg ss_player_10-15-17_18-42-12_(l05_bar).jpg

ss_player_10-15-17_18-46-17_(l05_bar).jpg

Dotarłem na Jantar. Sacharow nie potrzebuje moich dokumentów z X-8 - są o biologi a jego to nie interesuje - oddaje je nam. Może komuś innemu uda się je oddać. Ma dla nas zadanie zbieżne z tym od Barmana - pogrzebać w X-18 - za dokumentami. 

   Tak na marginesie - Bar opustoszał - wszyscy ruszyli do centrum zony po odłączeniu Mózgozwęglacza - Barman nam o tym mówi.

Spoiler

ss_player_10-15-17_19-53-29_(l08_yantar).jpg ss_player_10-15-17_19-55-52_(l08_yantar).jpg

Wyłączenie Mózgozwęglacza zamyka główną linę fabularną - dzięki temu na chwilę obecną są już odblokowane wszystkie pozostałe.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.