Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael No niestety...główną przyczyną było to, że mod w oryginale jest włoski i angielskie tłumaczenie zasadniczo była robiona na kolanie więc musieliśmy dużo szperać i zmieniać w opisach i dialogach, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Ale w sumie jak by nie patrzeć no to wszystko się zgadza w opisie :D W sensie Kujon wracając z Jantaru po wejściu na Agroprom znalazł się w północnym przejściu, i w sumie zawsze jak z Jantaru tamtędy przechodzimy na Agro to po załadowaniu lokacji patrzymy na południe Agro więc opis się prawie zgadza bo schowek jest po lewej... Kwestia teraz tylko tego czy na drzewie, czy przy drzewie czy przy zwłokach, to był bodajże schowek znaleziony przez @Agrael, mnie się nie udało go znaleźć więc może opis nie jest do końca precyzyjny :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa. Otóż na Agropromie przed wejściem do bazy stalkerów znalazłem w autobusie fleszkę rannego stalkera.

ss_jarek_07-28-20_17-48-15_(agroprom).thumb.jpg.60d87ce2cc11787f9356021cee1d042d.jpg

Wynika z niej, że zostawił idealną broń na mutanty w ciężarówce w bazie na wschód stąd. Jedyną broń jaką znalazłem na bazie był Winchester M1300-A1.

ss_jarek_07-28-20_18-39-01_(agroprom).thumb.jpg.5750aed4ba28a90880fb05870652f660.jpg

Znalazłem go w takim wózku na zachód od autobusu. Myślę, że to ta broń, bo innej broni nie znalazłem.

ss_jarek_07-28-20_17-45-58_(agroprom).thumb.jpg.0970df94400798f42f3c0dd211bbaf37.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To na 100% musi być ta broń. Akurat tej fleszki nie znalazłem ani tym bardziej Winchestera. 
Przy okazji wyłapałeś mały błąd - na fleszce mamy info o ciężarówce, a broń leżała w wózku. 

Widzę, że dołączyłeś do samotników. Polecam renegatów, bo to zawsze jakieś urozmaicenie. Co prawda ich przywódca frakcji zleca nam zadania typu przynieś, pozamiataj, ale zawsze coś. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Agrael napisał:

@smoxDokument znajduje się w centralnym budynku bazy samotników. W pomieszczeniu gdzie jest ich lider - Orest. Szukaj obok wersalki. 

Dzięki @Agrael. Znalazłem te dokumenty, ale trochę w innym miejscu.

Spoiler

ss_jarek_07-29-20_10-13-31_(agroprom).thumb.jpg.40dae555fe2078e7677bb4a23c63fbf1.jpgss_jarek_07-29-20_10-13-55_(agroprom).thumb.jpg.4be339e57e194a256ff93f145ae9d7a1.jpg

Druga sprawa, to zadanie - Walizka członka Powinności. Otóż nie jest to walizka, a skrzynka narzędziowa.

Spoiler

ss_jarek_07-29-20_10-57-56_(agroprom).thumb.jpg.44981dfe1c49d5592b589900247cd962.jpgss_jarek_07-29-20_10-58-10_(agroprom).thumb.jpg.4f37c6b9eaeef003439699ca74de6b15.jpg

 

10 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

@smox i @Agrael W sumie bardzo dobrze, że coś się ruszyło w temacie, bo potencjalne nieścisłości spolszczenia wyjdą więc dobrze, że wypisujecie tu wszystko to się ewentualnie poprawi i wypuści patch do spolszczenia :D 

To dobry pomysł z tym patchem. Grając nie widziałem jakichś większych błędów. Jednak od razu rzucił mi się w oczy nagminny brak odstępów po wielokropku.

Spoiler

ss_jarek_07-29-20_13-00-13_(yantar).thumb.jpg.3d80cc49256bf85429eed73fbfec075e.jpg

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Taaa :D te wielokropki :P Będę musiał chyba to pozmieniać bo powinien być odstęp, ale w sumie to było moje pierwsze tłumaczenie. Co nie zmienia faktu, że zasadniczo można pomyśleć coś na temat patcha lub w sumie jakbym miał poprawić te odstępy po wielokropkach to wypuścić po prostu wersję 1.1 spolszczenia :) 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Zasadniczo to główna oś fabularna jest taka sama jak w CzN, ten mod ma po prostu dodane trochę zadań pobocznych, żeby wydłużyć gameplay, dodane trochę unikalnych pukawek, i dużo PDA z informacjami na temat schowków, które nie są zaznaczone na mapie. Fakt wątek główny uzupełnia jeszcze wątek szukania 5 lub 6 unikalnych artefaktów (już dokładnie nie pamiętam ilu), ale niestety cała ta nowa nitka fabularna zaczyna się w momencie gdy przychodzi nam przejść z Limańska do Opuszczonego Szpitala, do tego momentu fabuła jest identyczna jak w CzN+poboczniaki.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  :018: . W takim razie moda odpuszczam. Mnie potrzebny jest jakiś mod, z konkretnymi zmianami. Bo przy tych z niewielkimi, zaczynam się plątać, co z którego. Wszystkie na jedno kopyto. Kolokwialnie mówiąc, trochę nowych liści na drzewach, nowicjusz w kosmicznym wdzianku mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam też ten mod nie porywał, fakt wygląda całkiem ładnie, ale tak to zwykłe CzN. Też ostatnimi czasy szukam ciągle takich modów co dużo zmieniają, głównie fabułę, ale jeśli chodzi o CzN to tam chyba ciężko o jakieś mody zmieniające cokolwiek :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

Mnie tam też ten mod nie porywał 

A mnie się podoba:) Lubię co jakiś czas zagrać w "lekkiego" moda, tak bez główkowania i kombinowania. Czysta przyjemność i cieszenie się grą. 

Mały błąd i sugestia do ewentualnego patcha.

Spoiler

ss_jarek_07-30-20_13-00-05_(military).thumb.jpg.28919e6d3be4a4688829974640b4a693.jpg


W PDA stalkera w opisie jest tak - "dach budynku". Budynek kojarzy mi się z czymś solidnym, jakimś domem, a tu chodzi o szopę lub wiatę.

Spoiler

 

Spoiler

ss_jarek_07-30-20_09-24-33_(military).thumb.jpg.b0ac77d9b2c5e22c59f4959a22476474.jpg

ss_jarek_07-30-20_09-24-15_(military).thumb.jpg.dd2fc7cb3702c1802bdc0224df84bab2.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smoxPrzede wszystkim trzeba zebrać wszystkie dokumenty z informacjami o nieznanych artefaktach. Nie pamiętam już, ile ich dokładnie jest. Mogę podpowiedzieć, o tych które zostały mi w pamięci. 
1. Dokumenty od Wydry, który przesiaduje w wagoniku w DM. 
2. Trzeba wykonać zadanie Sidora z odnalezieniem Zwinnego, który znajduje się w bazie bandytów na wysypisku. Niedaleko Jogi. Zwinny da nam chyba dokumenty.
3. Pchli Targ, a dokładnie to na wyższej kondygnacji budynku ( nie jestem pewien czy są wymagane ). 
4. Kordon. Obok wioski nowicjuszy jest obozowisko ( w podstawce Cienia były tam dwa dziki ) i przy nim PDA stalkera. Zawiera ono informacje o dokumentach z placówki wojskowych na Kordonie. 
5, Dokumenty od Ducha. 

Następny z tymi dokumentami trzeba udać się do Sacharowa. Pojawi się u niego dialog i zadania związane z eksperymentalnym detektorem. To właśnie dzięki temu detektorowi możemy odszukać 5 unikatowych artefaktów. Trzeba go wyrzucić na ziemię i odczekać pewną ilość czasu. Dopiero wtedy pojawi się art. 

 

To mod dla tych, którzy chcą po raz kolejny odświeżyć sobie fabułę Czystego Nieba albo ewentualnie odsapnąć po ciężkich modach. Mnie Yoctosfera się spodobała, dlatego postanowiłem napisać do @Szczepan9205 i namówić go do pracy nad spolszczeniem. Dzięki temu mamy do kolekcji kolejnego przetłumaczonego moda :) 
 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Agrael. Brakowało mi dokumentów z placówki wojskowych na Kordonie. Szukałem ich, ale nie znalazłem, bo opis w PDA wprowadza w błąd - "Widziałem gościa wchodzącego do budynku niedaleko wieży...może to tam trzymają dokumenty." A dokumenty są właśnie w wieży strażniczej. 

Nazwa moda Yoctosfera pochodzi moim zdaniem od nazwy najpotężniejszego artefaktu w grze, który nazywa się właśnie Yoctosfera.

Yoctosfera

Spoiler

 

ss_jarek_07-31-20_08-52-29_(limansk).thumb.jpg.84a466bf6acb66e98f0fcad350894f01.jpg

ss_jarek_07-31-20_08-52-18_(limansk).thumb.jpg.dd67cfc8e5346f40bbaffc70fcabe1cc.jpg

 

Kilka screenów z mojej rozgrywki.

 

Spoiler

ss_jarek_07-30-20_20-19-06_(yantar).thumb.jpg.b8bf0000a134eb4a1f626578b81407d6.jpgss_jarek_07-30-20_20-30-58_(yantar).thumb.jpg.ec338e0217f2305a1c190ff654f1bf73.jpgss_jarek_07-30-20_20-43-53_(yantar).thumb.jpg.0eddb575cc687de89f82d4cb48b6d7f2.jpgss_jarek_07-31-20_08-26-18_(limansk).thumb.jpg.4098a8a2242bcbc999ad90119390dd16.jpg

Na koniec chciałbym podziękować za spolszczenie @Szczepan9205 i Wszystkim, którzy brali w tym udział.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Taaa.... Z tą wieżą strażniczą to się skapnęliśmy z @Agrael dopiero po wydaniu spolszczenia kiedy ja się czystym przypadkiem natknąłem na te dokumenty w ów wieży :P Czyli rozumiem, że skończyłeś moda? Jeśli tak no to na podstawie tych screenów, które wstawiłeś postaram się sklecić jakiś patch do spolszczenia ;) Podziwiam za przeprawę przez Limańsk bez wywalenia nowych efektów wizualnych(mam na myśli bąble przestrzenne) bo u mnie klatki umarły w tym momencie :D Tak samo na CEA :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Szczepan9205 napisał:

 Podziwiam za przeprawę przez Limańsk bez wywalenia nowych efektów wizualnych(mam na myśli bąble przestrzenne) bo u mnie klatki umarły w tym momencie :D Tak samo na CEA :P 

Nie miałem z tym problemu, bo grałem na oświetleniu statycznym. Nie dlatego, że komp słaby, tylko oczy mnie bolą od tej pstrokacizny, promieni słońca i cieni na wyższych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Ja z kolei lubię tego typu rzeczy, fakt zanim wsiąkłem na dobre w klimat Stalkera to ograłem trochę nowszych gierek i brakowało mi tego poziomu grafiki w Stalkerze więc może stąd to moje ulubowanie do wszelkich dodatków do Stalkera typu AF3, AN i AS i rózne ENB lub ReShade, które poprawiają grafikę choć nie powiem, vanillowe CzN czy Zew Prypeci nadal mnie swoim klimatem i soundtrackiem urzekają, Cień Czarnobyla trochę mniej bo był pierwszy i grafika jest jaka jest, ale nie odstrasza mnie zazwyczaj w modach do niego gorszą grafiką bo jakby nie patrzeć w większości przypadków chodzi najczęściej o fabułę :P Choć do dnia dzisiejszego Autumn Aurora to mój nr1 jeśli chodzi o Cień jeśli ktoś celuje w oryginalną fabułę, ale z lepszą grafiką :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Mam dla Ciebie dobre wieści :P Miałem dziś trochę czasu po południu i poprawiłem wymienione przez Ciebie błędy i odstępy po wielokropkach :D No i przy okazji powyłapywałem jeszcze trochę literówek...jednak Notepad++ robi dużo lepszą robotę niż zwykły notatnik :P I tak muszę przepuścić wszystkie pliki przez Notepada++ bo jak je otwieram to nie ma w nich polskich znaków bo nie mają zmienionego kodowania z Windows 1251 na 1250, ale jeszcze jutro na spokojnie przejrzę wszystkie pliki, zmienię im kodowanie, sprawdzę pod kątem ewentualnych literówek i wypuszczę patcha, nie będzie duży bo tylko pliki tekstowe będą w paczce, ale raczej wszystkie 44 będą do zamiany przez to kodowanie choć tylko 18 edytowałem.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Heheh...czy ja wiem? Po Anomaly jakoś zapał mi spadł do tłumaczeń, no ale tam było na prawdę dużo roboty - choć nie powiem, to co ja zrobiłem ze swojej strony to mała część, Voldi i reszta zrobili nieporównywalnie większą robotę ode mnie, ale teraz gdy trochę odpocząłem to jakoś to idzie :P Jak taki wrodzony nawyk heheh... No tyle, że niestety ogarniam tylko english, wiadomo, w adaptacji tłumaczenia gunslinera do SGM musiałem użyć rosyjskich plików i przepuścić tekst przez translator, żeby wiedzieć o co chodzi, no ale takie tłumaczenie to nie tłumaczenie, jak mam angielski tekst to idzie maszynowo bez korzystania z translatorów no, ale... Póki mi starczy zapału to będę dłubać :D

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przestał(a) promować temat
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.