Jump to content
MaklerR

Yoctosfera

Recommended Posts

 

6d5ee6a5dd951.png

Platforma:  Czyste Niebo 1.5.10
Autor: Maester_Hamfi, Marcin Skrobański, Dave Edwards, Tejas Stalker, Mohamed Be
Data premiery: 02.04.2016r
Spolszczenie: @Szczepan9205

 

Zmiany:

Spoiler

- Podstawowa fabuła Czyste Niebo została uzupełniona o kilka zadań zlecanych od np. Sidorowicza oraz nowych postaci 
- Dodano wątek zostania renegatem 
- Do zebrania wiele nowych Dokumentów, PDA, Fleszek
- 5 unikatowych artefaktów o niezwykłych właściwościach 
- Nowe Bronie oraz Kombinezony ( do odnalezienia dzięki zebranym informacjom z PDA lub Fleszek porozrzucanych po całej zonie ) 
- Możliwość dołączenia do Monolitu 

Screeny:

Spoiler

13694081_654989384650622_756126994_o.jpgss_daniel_05-12-20_12-13-59_(marsh).jpgss_daniel_05-13-20_21-38-35_(escape).jpg20200519124143_1.jpg

Link:

Spoiler

Część 1: https://www.moddb.com/mods/yoctosfera/downloads/yoctosfera-part-1-repack
Część 2: https://www.moddb.com/mods/yoctosfera/downloads/yoctosfera-part-2-repack
Spolszczenie: https://zone.stalkerteam.pl/file/310 ( nasza pobieralnia )  lub                 https://mega.nz/file/XUY1gSAA#qT7TuDcdA2uCOUVyGY3LMeyTCGqIUqAw6PyOnDrCS1Y ( MEGA )     

(Opcjonalne) Tłumaczenie dynamicznych wiadomości: https://mega.nz/file/yRR2TaJQ#qbyG9Um7tW_9tHiX5bPv6ristwUr3yKzbQYWqyFOgmc

 

Polonizacja kompatybilna jest z poprzednimi wersjami Yoctosfery, czyli z "Yoctosfera + Mystery and AtmosFear 2.0 merge oraz z Yoctosfera 2.0 + English Translation 2.0 AiO

Instrukcja instalacji:

Spoiler

Pobieramy dwuczęściowe archiwum i wszystko wypakowujemy do folderu z Czyste Niebo. Nie zapominamy o zmienieniu Gamedata false na true.

Polonizacja:
Kopiujemy folder gamedata do głównego katalogu gry z zainstalowanym modem Yoctosfera, zgadzamy się na podmianę plików i to tyle.

UWAGA!
Jeżeli ktoś posiada inną wersję językową niż Polska niech przeczyta plik ReadMe przed instalacją polonizacji 

Tłumaczenie dynamicznych wiadomości;

Jeśli ktoś chce mieć dynamiczne wiadomości w języku polskim, a nie angielskim to pobiera opcjonalny dodatek i wypakowany plik "zone_news.script" kopiuje i wkleja do folderu gamedata->scripts ze zgodą na podmianę

Dodatkowe informacje:

Spoiler

Patch 1.01 wprowadza parę zmian. Wybieramy to, co nas interesuje:

- Nowy wygląd Menu 
- Nowe dźwięki otoczenia
- Zmiana wyglądu wody
Itp.

https://www.moddb.com/mods/yoctosfera/downloads/yoctosfera-patch-101

Większa MiniMapa do pobrania w linku poniżej. 

ss_daniel_05-11-20_21-10-25_(marsh).jpg
https://www.moddb.com/mods/yoctosfera/addons/minimap-gambits-for-yoctosfera-ultimate-edition

Podczas gry możemy natknąć się na kilka większych lub mniejszych błędów:

- Finał moda jest zepsuty. Mod zamiast odtworzyć tzw. Outro wywala się do pulpitu. Jeżeli ktoś lubi napisy końcowe to zamiast nich ujrzy wylot do pulpitu ( wersji Ultimate Edition ) 
 

Wytrzymałość ochrony psi Striełoka jest niedorzecznie wysoka. Należy biec za nim przez teleporty i w momencie gdy chowa się za przeszkodami można oddać wiele strzałów. 

- Etapy w Limańsku i Elektrowni stają się niegrywalne ( FPS spadają z powiedzmy 60 do 10-15) Rozwiązaniem problemu to usunięcie z folderu gamedata wszystkich plików z rozszerzeniem .xr przez co mod użyje oryginalnych i problem zniknie.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaklerR napisał:

Od siebie mogę dodać, że mimo małego poziomu rozwinięcia jest to jeden z lepszych modów do czystego nieba na chwilę obecną.

Nie wydaje mi się @MaklerR, by mod z opisem - "Fabuła niezmieniona względem oryginalnego czystego, dodano tylko kilka zadań typu przynieś, podaj, pozamiataj.", był jednym z lepszych modów. Niemniej zagram w niego, bo od dawna coś mnie ciągnie do CS:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoctosfera jest głównie chyba dla tych, co chcą sobie przejść jeszcze raz podstawową fabułę CSa z nieco innym wyglądem gry, coś jak Autumn Aurora dla Cienia. Również z tego co pamiętam, to tenże mod kręcił się po internecie już od jakiegoś czasu.

Co do języka moda, to kojarzę, że był po włosku i angielsku, żadnych innych języków do wyboru sobie nie przypominam. Jednocześnie nie będę zaprzeczał, że takowych nie ma, chociaż z drugiej strony, mod raczej do popularnych nie należy, więc może i tłumaczeń brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Sierioża napisał:

Wśród tych kilku gównianych modów do Czystego Nieba ogólnie, ten jest jednym z lepszych, @smox. Ale czy dobrym, to już inna para kaloszy...

Jeżeli mod nie zmienia fabuły, to jest tak samo dobry jak Czyste Niebo:) No chyba, że te kilka zadań jest rewelacyjnych, albo grafika jest nieprzeciętnej urody. 

Na upartego można wypakować pliki spolszczenia z podstawki i podmienić.

Z modów do CS, bardzo przypadł mi do gustu mod Mystery. Jest z 2012 roku i wtedy działał na moim sprzęcie z Radeonem 4850 na max. ustawieniach i pełnym oświetleniu dynamicznym. Nie miałem też żadnych przycięć, zatrzymań i wylotów. Do tego pięknie wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoctosfera to nic innego jak ulepszona wersja starego moda o nazwie Mystery, który miał oddawać podobny klimat jak Misery do Zewu.
Prócz cieszącej oko oprawie wizualnej nie ma w tym modzie nic specjalnego lub godnego uwagi. Grałem w niego kiedyś dla odświeżenia Czyste Niebo. 

Pamiętam także, że można było znaleźć notatki oraz PDA z klimatycznymi opisami. 
Z nowych postaci to przypominam sobie tylko Doktora w czerwonym lesie.

Temat na forum o starszej wersji tego moda:
Mystery

Tak czy siak - zagrać na pewno warto, bo jest to dobry mod pomimo braku nowych rozbudowanych zadań. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

@Agrael Masz rację i się mylisz :) Yoctosfera jest teraz chyba w wersji połączonej na stałe z Mystery, ale generalnie były to dwa różne mody. Autor tej sklejki, którą wstawił Maklerr, dorzucił tam chyba jeszcze Atmosfeara. No i jest wersja "ultimate", która tak w zasadzie to nie wiem czym się różni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoctosfera jest według mnie jednym z lepszych modów. Oczywiście ma swoje bolączki (np. lekko zepsuty balans, brak nowych broni po mimo dodania nowych kombinezonów itp.), nie mniej jest warty zagrania. Fabuły nie zmienia ale dodaje zadania na przynoszenie fleszek, dodaje nowe schowki oraz zadania na szukanie specjalnych artów.

Edit. Zmieniłem opis fabuły w głównym poście (zapomniałem na przykład o dodaniu wątku Renegatów :046:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod prezentuje się bardzo ładnie, a dopiero będę opuszczał Bagna.
ss_daniel_03-28-19_16-43-34_(marsh).jpgss_daniel_03-28-19_14-22-03_(marsh).jpgss_daniel_03-28-19_13-13-41_(marsh).jpg

Przetłumaczyłem dwa znalezione na tej lokacji pendrivy: ( Szału nie ma, bo mój Angielski jest na słabym/średnim poziomie ) 

Spoiler

ss_daniel_03-28-19_13-48-24_(marsh).jpg

Informacje Czystego Nieba na pendrivie. 

Pendrive zawiera informacje zebrane przez członka Czystego Nieba:

" Jestem zaintrygowany tym, jak mutanci wydają się mieć szósty zmysł odnośnie anomalii.. potrafią ich unikać, ale nie zawsze. 
Ale myślę, że bezużyteczne jest pozostanie tutaj na Bagnach, jesteśmy zbyt daleko od centrum Zony, nasze badania nie są zbyt produktywne. 
Jednak teraz jestem tutaj jako strażnik wieży. Gdy byłem w pobliżu Kordonu, Lebediew kazał mi szybko wracać... I tuż przy moście w pobliżu wioski rybackiej potknąłem się i zgubiłem mój szczęśliwy pistolet z odrobiną amunicji. Jak tylko skończę obserwować tutaj, zamierzam go odzyskać
... " 

Spoiler

ss_daniel_03-28-19_14-06-24_(marsh).jpg

W notatkach pozostawionych przez Renegata:
" To miejsce jest do bani.. Jest nas zbyt mało, a Czyste Niebo stawia nas pod coraz większą presją. Jedna grupa naszych chłopaków opuściła bagna i kieruje się do czerwonego lasu więc jest teraz jeszcze ciężej. To nie ma sensu, że zespół podzielił się na dwie części. W ten sposób musimy teraz przejść ze strefy do strefy, Bagna, Kordon, Wysypisko i tak dalej..Ale przynajmniej tutaj zrobiłem kilka eksperymentów na anomaliach dla zabicia czasu. Zrobiłem kilka notatek i ukryłem się w obozie na północnym wschodzie stąd. Eh, zostawiłem je między płotem a podstacją elektryczną. Jestem głupcem. "

Mod dodaje także nowe bronie, kombinezony itp. 
Pamiętam, że w Mystery w Czerwonym Lesie można było spotkać Doktora. Być może  w Yoctosferze będzie miał jakieś ciekawe zadanie. Ciekaw jestem także tego wątku z Renegatami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agrael

Angielski "normalny" jeśli chodzi o dialogi czy to jakaś maszynowa wariacja ;) bo jak normalny to bym sobie moda pobrał bo do Czystego Nieba to praktycznie nic sensownego nie ma. A na bezrybiu to i rak-ryba.

 

@edit  

A widzę tłumaczony z "włoskiego na angielski" no czegoś takiego to bym się w życiu nie spodziewał :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tom3kb Właśnie dlatego, że do Czystego Nieba nie ma praktycznie nic sensownego to warto zagrać w tego moda ;) 

Też się zdziwiłem jak to przeczytałem. Wygląda na to,  że makaroniarze pogrywają w stalkera ;) Właśnie mam wrażenie, że ten tłumaczony Angielski jest taki.. dość pokręcony. Nie mniej jednak gra się przyjemnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vidkunsen Ten patch nie zmienia tak naprawdę nic istotnego. Dzięki niemu możesz sobie wybrać nowy wygląd menu i są też opcje podmiany wyglądu wody oraz nowe tekstury otoczenia.

Mnie mod przypadł do gustu - jest naprawdę dobry. Sporo jest nowości, ale trzeba wziąć pod uwagę także to, że mod nie oferuje nowych, rozbudowanych wątków pobocznych. Oczywiście są zadania ( i to nawet nie tak mało ), ale głównie typu znajdź dokumenty, PDA, fleszki. Są one porozrzucane po całej Zonie i trzeba uważnie grać, żeby się na nie natknąć. 

Dwa przykłady. 
W Dolinie Mroku na jednej z wież możemy znaleźć fleszkę weterana Wolności. Dowiadujemy się, że ów weteran zostawił w bazie nowo zakupione SWD z amunicją. Wystarczy chwilę poszukać:

Spoiler

ss_daniel_03-30-19_18-42-42_(garbage).jpgss_daniel_03-30-19_22-12-47_(darkvalley).jpgss_daniel_03-30-19_22-13-29_(darkvalley).jpg

Jeden z Najemników biorący udział w ataku na Wolność zostawił swoje PDA w fabryce. Porzucił on swój zmodyfikowany karabin LR-300 w tunelu. 

Spoiler

ss_daniel_03-30-19_22-30-31_(darkvalley).jpgss_daniel_03-30-19_16-57-05_(darkvalley).jpg


Oczywiście takich PDA lub fleszek z informacjami jest znacznie więcej, ale wielu z nich nie znalazłem. Z pewnością gdzieś tam czekają na nowego właściciela..

Jeżeli chodzi o wątek Renegatów to jak najbardziej znalazł się on w tym modzie.  Po raz pierwszy dołączyłem do tej frakcji. 
W północnym gospodarstwie spotykamy ich lidera, o ksywce " Vladek Skorpion ". Możemy sobie z kolegą sympatycznym pogadać i jeżeli chcemy to dołączyć do jego frakcji. Ma nawet dla nas parę zadań. W zamian za nich wykonanie dostajemy drobne nagrody + rośnie nam reputacja w tej frakcji. Co ciekawe będąc już Renegatem wszystkie inne ugrupowania ( prócz Monolitu ) są neutralnie do nas nastawione. 

Spoiler

ss_daniel_03-30-19_17-12-41_(marsh).jpg

W modzie pojawiają się także nowe znane postacie ...

Spoiler

ss_daniel_03-30-19_22-10-55_(darkvalley).jpgss_daniel_03-29-19_12-58-56_(agroprom).jpg

Po wykonaniu dla nich zadania dostajemy informacje odnośnie do nowych, mało znanych artefaktów o świetnych właściwościach. 
Dowiedziałem się także, że jest możliwość dołączenia do Monolitu - ale w jaki sposób to na chwilę obecną nie wiem. Czas pokaże. 

Teraz wyruszam nad Jantar, a tam pewnie kolejne nowości. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc ja dodam też parę słów od siebie odnośnie moda, tłumaczenie postaram się udostępnić dziś lub najpóźniej jutro, chciałbym tylko doprowadzić skrypt odpowiadający za wyświetlenie podczas gry kilku ważnych wiadomości dotyczących fabuły do wyświetlania tekstu z polskimi znakami diaktrycznymi bo póki co mam kwiatki. 

No więc mod jako mod nie jest zły bo rozbudowuje Czyste Niebo o nie tak wcale małą ilość zadań, dodaje 2 wątki fabularne pod koniec moda które mają wpływ na zakończenie, a zakończeń jest bodajże 4, jedno oryginalne jeśli olejemy te 2 nowe wątki fabularne no i pozostałych trzech spoilerować nie będę, zmienia także tekstury przez co klimat Zony staje się porównywalny do tego, który kojarzymy z Misery do CoP, AtmosFear 2.0 robi robotę bo tekstury nieba też wyglądają ładnie ;) Więc to na plus...No ale mod ma już swoje lata a dokładnie wersja Ultimate czyli ostatnia która została wypuszczona ma już prawie 4 lata więc są też minusy bo ten kto przy niej grzebał po prostu przekombinował i nie miał chyba wystarczającej wiedzy o tworzeniu modów bo zaszkodził/zaszkodzili modowi bardziej niż pomogli w niektórych aspektach. Więc do tych niestety musimy zaliczyć:

-sam finał moda jest zepsuty, w skrócie mod zamiast odtworzyć tzw. Outro wywala się do pulpitu więc jak ktoś lubi napisy końcowe to zamiast nich ujrzy wylot do pulpitu( w wersji Ultimate Edition)

-etapy w Limańsku i Elektrowni stają się niegrywalne(FPS spadają z powiedzmy 60 do 10-15) przez nowy wygląd bąbli przestrzennych w Limańsku i teleportów na terenie Elektrowni( fix na to to usunięcie z folderu gamedata wszystkich plików z rozszerzeniem .xr przez co mod użyje oryginalnych i problem zniknie) 

-odporność mutantów na obrażenia jest przesadzona

-jeśli spotkamy pijawkę no to niestety dopóki jest niewidzialna to nic jej nie zrobimy, dopiero jak się "pokaże" to można zadać jej obrażenia co się zazwyczaj kończy tym, że sami otrzymamy obrażenia od niej

-wytrzymałość ochrony psi Striełoka też jest niedorzecznie wysoka, ja musiałem gonić go przez teleporty na tzw. "pałę" olewając strzelających do mnie monolitowców, żeby móc w ogóle zbić mu ją do zera, ale żeby to zrobić musiałem go dogonić i wykorzystać to, że ma zakodowaną animację chowania się za różnymi przeszkodami i dzięki temu przez chwilę pozostaje w miejscu przez co dałem radę go dogonić i wpakować w niego koło 30-40 strzałów z Gaussa praktycznie wsadzając mu lufę w głowę - w większości modów opartych na Czystym Niebie było można zdjąć mu ochronę wykorzystując Gaussa nie ruszając się z miejsca w, którym się pojawiamy na początku etapu, tu najwidoczniej coś jest popsute.

Także co mogę więcej powiedzieć, wersja Ultimate Edition jeśli wywalimy te nowe efekty anomalii to jest grywalna do samego końca tyle że zamiast napisów końcowych następuje wylot, więc jeśli ktoś jest zainteresowany tym modem i nie przeszkadza mu brak napisów końcowych to jak najbardziej polecam zagrać :) W międzyczasie planuję jeszcze pobrać wariant Yoctosfera 2.0 + english translation bo z opisu wynika, że jest to wersja stworzona przez oryginalnego autora moda czyli Scarificato i wydaje mi się że jest ona pozbawiona zbugowanego finału itd, ale chciałbym to sprawdzić i przy okazji przekonać się czy spolszczenie będzie z nią kompatybilne ale wydaje mi się, że powinno być ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Szczepan9205 napisał:

stają się niegrywalne(FPS spadają z powiedzmy 60 do 10-15)

Ehhh niektórzy to całe gry przechodzili kiedyś z takim fps<20 i jeszcze się cieszyli, że można grać ;)

@Szczepan9205 na yt są filmiki z yoctosfera 2.0 niby z dojściem do finału to możesz obejrzeć czy dużo to inaczej wygląda.

A i jak będziecie już dorzucać spolszczenie do 1ego posta to możecie z @Agrael zrobić taki spoiler z ważnymi poradami jak np: wywalenie tych plików od nowego wyglądu anomalii, a może jeszcze jakieś tipsy znaleźliście czy ewentualne rady na problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tom3kb Ogółem tylko to w sumie jest ważne dla osób, które wybiorą wersję Ultimate bo ja komputer mam nie taki słaby a miałem ledwo te 10-15 przy nowym wyglądzie tych anomalii), poza tym mod był bezwylotowy przez cały czas gry(zdarzały się wyloty z pustym logiem, ale z tego co pamiętam to się dzieje nawet w vanillowym CS), a tipsów nie trzeba naszym zdaniem bo o ile angielskie tłumaczenie było maszynowe wzięte z translatora i delikatnie skorygowane, żeby miało choć trochę sensu to polonizacja jest zrobiona w taki sposób by grający nie musiał latać po całej mapie i głowić się gdzie coś znajdzie tylko tekst delikatnie naprowadza na okolice miejsca w którym masz szukać, ale musisz poszperać, żeby to znaleźć :)

Co do finału to nie, wygląda to identycznie tylko po prostu po skończeniu dialogów tam odpala się outro, a w Ultimate wywala grę do pulpitu :P Poza tym wszystko jest tak samo i możliwe że będę musiał wypluć tą przesadzoną odporność Striełoka na strzały z Gaussa bo przeszedłem przed chwilą etap jeszcze raz ale z usuniętymi efektami anomalii i jakoś szybciej mu to HP spadło do 0. Mimo tego, na wszelki wypadek pogoniłem za nim przez teleporty i strzelałem z bliska.

Jedyną radą ode mnie jeszcze może być to, że jeśli ktoś zamiast snajpić w Striełoka z miejsca w którym gra nas spawnuje stwierdzi jak ja że pobiegnie za nim przez teleporty to jak się go dogoni to wyświetla się możliwość rozmowy z nim, ale kwestie dialogowe są z nim takie same jak ze zwykłym NPC, a czasami kliknięcie rozmowy z nim powoduje wylot....ale najwyżej dopiszemy to w problemach ;) To znaczy prosił bym kogoś z możliwością edycji pierwszego postu o zrobienie spoilera ze znanymi problemami i rozwiązaniami bo ja nie mam możliwości edycji tego :P 

Edited by Szczepan9205

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spolszczenie zostało udostępnione :) Zostały także dodane najistotniejsze informacje odnośnie do błędów i ich rozwiązań. Jeżeli pojawią się nowe problemy lub porady, to zostaną dopisane. 
 

Od siebie mogę dodać, że nie jest to mod idealny, ale z pewnością wart zagrania. Tłumaczenie z włoskiego na angielski nie było zbyt dobrze zrobione. Z tego powodu @Szczepan9205 miał więcej pracy, bo musiał poprawić wiele dialogów, by miały one sens.  Ja jedynie testowałem moda i wyłapywałem potencjalne błędy. Dziękujemy także @Anton Gorodecki za wyłapanie błędów gramatycznych i ortograficznych. 

Ja chyba od nowa zagram w tego moda, bo nie znalazłem wszystkich PDA, fleszek ( jest ich dużo ) i specjalnych artefaktów ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, tom3kb napisał:

Ehhh niektórzy to całe gry przechodzili kiedyś z takim fps<20 i jeszcze się cieszyli, że można grać ;)

 

Zależy jakie, ja wiedźmina 2 przechodziłem na 20, ale tam rozgrywka nie wymaga precyzji, wystarczyło ustawić się przodem do wrogów i nawalać, oraz robić jakieś kombinacje z unikami, a w takim stalkerze wyobrażasz sobie strzelać do oddalonego ruchomego celu przy 15-20 fpsach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monolithalian Ja próbowałem strzelać w biegnącego Striełoka przy 15-20FPS, kiepsko wyszło i za każdym razem uciekał i nie byłem mu w stanie zabrać nawet połowy HP :P dobrze że przejrzałem sekcję komentarzy tego moda na moddb i wyczytałem, że usunięcie konkretnych plików załatwia sprawę, usunąłem i z powrotem miałem 60FPS :) Ale tak jak mówisz, w Wiedźminie rozgrywka nie wymagała precyzji tak jak tu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że mod nie zmienia fabuły albo nie dodaje nowych broni. 

Troche też balans jest słaby, pod względem zadawania obrażeń. 

Mod ogółem przyjemny, miło wrócić do CS, zwłaszcza że dawno nie grałem. Vaniliowy jest zbyt drewniany, a ta modyfikacja bardziej go ubarwnia. 

 

Frakcja monolit jest dostępna, a czy w związku z tym są jakieś misje od ich przywódcy na przejęcie terenów ? 

Edited by Monolithalian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity