Jump to content

S.T.А.L.K.E.R.: New Spaces


vidkunsen
 Share

Recommended Posts

ns-logo2-800px.jpg

New Spaces to modyfikacja do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, tworzona przez pasjonatów.

Akcja rozgrywa się na północnych rubieżach Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Bohaterem opowiadanej historii jest poszukiwacz przygód - niedoświadczony stalker, który przybył do północnej części Zony, próbując uciec od problemów, jakie przysporzył sobie, przebywając na jej południowym terytorium. 

Kora, dawna przyjaciółka bohatera, zgodziła się zapewnić mu schronienie w zamian za pomoc w rozwiązaniu niezbyt skomplikowanej sprawy - wystarczy, że stalker przeprowadzi bezpiecznie dziewczynę z Obrzeży do bunkra naukowców w pobliżu fabryki Jupiter. Mimo wszystko od samego początku podróż nie przebiegała tak gładko, jak pierwotnie zakładano.

Produkcja ma na celu ukazać brutalne oblicze Zony. Chcemy, aby gracze poczuli atmosferę, która nie pozwala im się w pełni zrelaksować - każdy najdrobniejszy błąd może kosztować ich życie. To połączenie tego, co dawno temu otrzymaliśmy od GSC - tego, co przeczytaliśmy w książkach oraz doświadczyliśmy w rzeczywistości. To połączenie sprawi, że spojrzycie na Strefę Wykluczenia w taki sposób, jaki nigdy wcześniej nie było wam dane. 

Modyfikacja wpływa na różne aspekty rozgrywki: pracujemy nad grafiką, rozgrywką, lokacjami, scenariuszem i dźwiękiem. Część graficzna obejmuje zaktualizowany interfejs, odświeżone modele postaci/mutantów oraz tekstury, a także przeprojektowane lokacje z Zewu Prypeci. Pakiet lokacji zawiera dziesięć map, z których cztery pochodzą z oryginalnej trylogii, a pozostałe to mapy autorskie. 

Witamy na Nowych Terytoriach! 

Lokacje: 

  • Порог  - początkowa lokacja dzieląca murem obwód na dwie części - Wielką Ziemię i Czarnobylską Strefę Wykluczenia. Obie z nich są dostępne dla graczy. 
  • Dopływ - to miejsce łączy Zaton i Порог wzdłuż rzeki Prypeć. 
  • Zaton - oryginalna lecz przeprojektowana lokacja z Zewu Prypeci. 
  • Mrówcze Wzgórze - lokacja łącząca Zaton, okolice fabryki Jupiter oraz Miasto Marzeń. Pod mapą znajduje się sieć tuneli łączących różne punkty Mrówczego Wzgórza. Ze względu na ogromną anomalię, która znajduje się na powierzchni, stalkerzy zmuszeni są przemierzać większą część obszaru podziemnymi trasami.
  • Okolice fabryki Jupiter - oryginalna i przeprojektowana lokacja z Zewu Prypeci. 
  • Tunel Prypeć-1 - otwarta sieć podziemnych korytarzy. 
  • Prypeć - przeprojektowana i oryginalna lokacja z Zewy Prypeci. 
  • Miasto Marzeń - miasto, którego ulice grzęzną w bagnach. Lokacja jest strzeżona przez grupę na wpół zombifikowanych stalkerów, którzy uniemożliwiają Ci eksplorację tychże obszarów. Wiadomym jest również, że na terytorium lokacji odnotowano wysoki poziom promieniowania PSI, który ma szkodliwy wpływ na umysł. 
  • Strefa Wewnętrzna - miejsce, które stanowi model Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. 
  • Labirynt 

Przewidywana data premiery: 2022 r. 

Źródło:  new_is_logo_350px.jpg  Y6DvRrN.jpg

  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Autorzy projektu (Isoteric Studio):

Spoiler

3fallout3 - nowe modele mutantów, animacje
ILeeRoy - muzyka, montaż wideo
LanSeR - konfigi, adaptacje
Den-Wolf - twórca map, artysta 3D
BratNazavr - dźwięk, koncept arty, konfigi, fabuła, interfejs, muzyka, tekstury

Żora Cementow - cieniowanie
Виктор Добряк - artysta 3D
Doctor Sirich - konfigi broni
head.greid - modele NPC
Dark - programista

Aleksander Czystiakow - aktor głosowy
Wadim «Valdai» Ilinow - aktor głosowy
Grzegorz «rpNIIIa 6op3NN» Farskij - aktor głosowy
Aleksander Kosurukowa - aktor głosowy
Nikołaj «Skald» Zozulin - aktor głosowy
Denis «Iwanow-Kowalew» - aktor głosowy

"New Spaces" będą historią o zwykłym stalkerze, który przejechał z południa na północ Zony do swojego kolegi. Kumpel obiecał uwolnić go od problemów w zamian za pomoc w jednej sprawie... Obaj nie podejrzewali, że będzie to zalążek pięknej przygody.

Modyfikacja skupi się na ukazaniu okrutnej, lecz bardzo realistycznej Zony. Nieszkodliwe dotąd rzeczy, wcześniej wzbudzające uśmiech politowania, staną się teraz waszym koszmarem. Ma to uzmysłowić Graczom ogromne ryzyko, które każdego dnia podejmują stalkerzy.

Naszemu bohaterowi przyjdzie zwiedzać następujące lokacje:

  • Zaton (Absolute Nature 4 - kosmetyczne poprawki),
  • Jupiter (zmienione AN4),
  • Prypeć (zmienione AN4),
  • Tunel "Prypeć-1" (zmienione AN4),
  • Próg (autorska lokacja),
  • Miasto Marzeń (autorska lokacja, prawie gotowa),
  • Mrowisko (autorska lokacja w przygotowaniu),
  • Wewnętrzna Zona (autorska lokacja w przygotowaniu).

Zmiany:

  • zmieniono wizualną i dźwiękową stronę tak otoczenia, jak i mutantów/stalkerów,
  • zmieniono parametry niektórych mutantów, anomalii, broni i GG,
  • nowa fabuła,
  • przerobiono balans rozgrywki. W większości na niekorzyść Gracza. Wasze życie całkowicie zależy od podjętych przez was decyzji, a także od waszego sprytu i spostrzegawczości,
  • główny bohater jest przypadkowym człowiekiem. Krótko mówiąc jest nikim, ale w czasie gry może to zmienić,
  • dodano pewną ilość podgatunków mutantów,
  • dodano pewne unikalne mutanty (związane z fabułą),
  • Zona została podzielona na obszary,
  • dopracowano wpływ opancerzenia na GG,
  • nowe modele bohaterów niezależnych,
  • wprowadzono kilka funkcji odnoszących się w większości do książek z wszechświata S.T.A.L.K.E.R.A.,
  • i wiele innych.

ZRZUTY EKRANU:

Spoiler

NlA1XWMq7JU.jpg  kIj1F6MwuTw.jpg

GQnkvKiTrnc.jpg  2JeVNKxBkPQ.jpg

3eZD-usXBrQ.jpg  7U1Kla8EH08.jpg

i17rYtdTok0.jpg  LJQjDYgA92Y.jpg

ppbe1CBg25A.jpg  gugCvYFIJY0.jpg

 

  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

EkO39lP3K_w.jpg

Praca nad modem.

Obecnie trwają prace nad niektórymi lokacjami:

 

1. Pierwsza to Przypływ "Приток" i druga, którą twórcy pozostawią w tajemnicy, aby czarujący aromat intrygi zmusił was do czekania z niecierpliwością dlatego, że to bardzo ciekawe terytorium.

Koncepcja pierwszej była gruntownie zmieniona i teraz jest to zupełnie inne miejsce. Twórcy starają się wprowadzić nowe rozwiązania i ulepszać stare. Teren do lokacji jest już zrobiony i praktycznie zateksturowany. Teraz trwają prace z obiektami i ich danymi.

Strefa lokacji Przypływu "Приток" na której będzie można grać, stała się znacząco większa. Jeśli brać pod uwagę rozmiary lokacji, jest ona na obecną chwilę największą pod względem powierzchni w projekcie. Przed twórcami stoi ważne zadanie - zrobić ją nie tylko dużą, ale i "smaczną" dla graczy.

 

2. O drugim "przytulnym" miejscu, które odwiedzi protagonista, twórcy już opowiadali, co prawda już dawno - to skromny podarunek, który dostaniecie po premierze. Tym razem twórcy nie opiszą lokacji. Powiedzmy tylko jedno - ta lokacja odgrywa bardzo ważną rolę nie tylko w historii, ale też i w freeplay'u, dlatego ważne jest, abyście zwracali uwagę na jej szczegóły.

Jak możecie zobaczyć z nagrania podpiętego w poście na VK, została napisana jeszcze jedna kompozycja w stylu ambienta na jedną z nowych lokacji [Nie jest to wersja finalna].

 

3. Tak! Twórcy muszą przyznać i zaznaczyć, że po zniesieniu reżimu kwarantanny, sytuacja się spowolniła. Członkowie zespołu to też ludzie i zajęci są pracą, nauką i innymi obowiązkami, ale wielu osobom nie przeszkadza to pracować dla dobra projektu, co nie może nie wzbudzić dużego szacunku.

Twórcy mają trudności związane z powyższymi przyczynami, ale jednakże starają się nie zwalniać, a jedynie wybierać priorytety, dlatego wiadomości pojawiały się tak długo i razem z wideo, w którym chcieli oni opowiedzieć o lokacji, ale też woleli spędzić czas na tworzeniu moda.

 

4. Twórcy planowali przetestować nowego mutanta, którego przedstawili wcześniej w postaci artu. Nie, to nie zombi, jakbyście mogli pomyśleć, zobaczywszy go tutaj: [KLIK] . Ogólnie to nie ma on nic wspólnego z zombie. Część wizualna jest gotowa, ale część techniczna jeszcze nie jest doskonała - trwają prace w silniku gry dla wyeliminowania wszystkich błędów. 

Twórcy prowadzą obserwacje i eksperymenty nad fauną, aby znaleźć balans dla bardziej komfortowej i ciekawej gry.

 

5. Nowości w zespole projektu New Spaces.

Modderzy pracują nie tylko nad modem, ale i ulepszeniem i zwiększeniem ilości osób w zespole. I osiągnęli nawet niezłe wyniki.

Z poprzednich nowości, w ich zespole wiele się zmieniło! W toku pracy nad zwiększaniem liczebności zespołu jest już 28 osób!

Następnie zdecydowano o stworzeniu struktury kadrowej czterech działów z podziałem na specjalistów i liderów, którzy pomogą kontrolować pracę projektu.

W tej chwili są potrzebni:
Programiści-twórcy, aktorzy, scenarzyści dla side-questów, a także liderzy w tych obszarach.

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

GJ8Dr8qrBe8.jpg

Trochę nowości z moda:

• Po przejściu na silnik «OpenXRay» została przeprowadzona czystka od nieużywanej zawartości w postaci modeli, tekstur, dźwięków i nie użytego (lub użytego, ale niecałkowitego) kodu. Wszystko to zaowocowało znaczną poprawą stabilności i wydajności.
• Ponadto pozbyto się problemów z wczytywaniem danych, co pozwoliło przywrócić niektóre wcześniej wycięte ficzery.
• Twórcy porzucili Atmosfear 3 i STCoP Weapon Pack na korzyść bardziej odpowiednich wzorców.
• Z powodu problemów technicznych utracono znaczącą część obiektów dla redesignu lokacji głównej trylogii, dlatego Zaton, Okolice Jupitera i Prypeć będa zwiększone nieznacznie, w porównaniu z początkowym pomysłem. W związku z tym, gracz będzie miał dostęp do mniejszej liczby wnętrz.
• Została przeprowadzona restrukturyzacja obecnego buildu. Wniesiono poważne zmiany w lore i fabułę.
• Zakończono prace z testową wersją Dopływu, Próg został zwiększony dwa razy.
• Odnowiony wizualny styl gry.
• Na obecną chwilę trwają prace nad sound-designem, zadaniami, scenariuszem dla pobocznych zadań. Trwają prace nad głosem i wizualną oprawą.
• Oprócz tego zademonstrowano szorstki demo-ambient. W przyszłości będzie dopracowany.

 

Screeny:

Spoiler

qnXkwqGxgfo.jpg

g7dqroLbvC0.jpg

3zgqMyMTJN0.jpg

QNCVYDdoCss.jpg

WkO5e44BYWQ.jpg

 

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

1tB0mJSwOz8.jpg

Twórcy modyfikacji «New Spaces» na podstawie gry «S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci» podzielili się szkicowym screenem lokacji Mrowisko (Муравейник), zajmującej 4 miejsce wśród lokacji, które gracz odwiedzi w czasie przechodzenia gry. Screenowi towarzyszy opis lokacji.

Mrowisko — autorska lokacja, której główną cechą są obszerne, podziemne jaskinie. Przypominają one prace gigantycznych mrówek, które wykopały nieskończone tunele, jak gdyby łączące wszystkie zakątki Strefy. Nikt nie wie, gdzie się kończą. Na Mrowisko przychodzą ci, którzy znaleźli się w beznadziejnej sytuacji; ci, którzy nie mają możliwości udania się do celu nigdzie indziej, niż tutaj; ci, którzy nie mają atutów, pozwalających przeżyć, oprócz wiary.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Twórcy stracili kod źródłowy swojej platformy i musieli się przenieść na inny, wybrali Advanced X-Ray. Próbne screeny po przesiadce na nowy silnik poniżej.

K-_rGZjuk5o.jpg

Prace nad modem wciąż trwają, w tym roku przybyło mu 10gb objętości i całość ma już 20gb.

1topiwG7774.jpg

Zaczęto pracować nad własną paczką broni ale pomysł porzucono, w przyszłości ma być zaimplementowany Gunslinger z własnymi dodatkami i/lub z jakimiś unikatowymi sztukami broni.

OEnIzQUzD4I.jpg

Aktualnie zaczynają się prace nad własną wersją lokacji Mroczny Sektor.

yz0ccoNBsg4.jpg

W planach było pozostawienie w modzie tylko oświetlenia w trybie DX11 ale, że dużo ludzi ma wciąż starsze kompy więc ma być możliwość zejścia z ustawieniami do poziomu "oświetlenia statycznego".

vLehwii84pY.jpg

Ekipa moda wciąż jest otwarta i jeśli ktoś jest chętny może dołączyć do zespołu.

Źródło: KLIK

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to S.T.А.L.K.E.R.: New Spaces

Nowy raport z prac nad New Spaces 

Na początku maja napotkaliśmy problem z ukończeniem etapów produkcji gry. W trakcie naszej analizy stwierdziliśmy, że na wszystkich lokacjach jest dużo treści, ale nie ma logicznego zakończenia, dlatego postanowiono ponownie rozważyć priorytety i rozłożyć rozwój moda na różne etapy. 

17.06.2022 r. odbyło się spotkanie, na którym podsumowano wyniki najnowszych prac i wyznaczono nowe cele. Zastanowiliśmy się nad nowymi i ciekawymi rozwiązaniami gameplayowymi i koncepcyjnymi, które sprawią graczom wiele radości.

  • Tekst

Tekst jest obecnie naszym priorytetem i zbliżamy się do jego ukończenia. Część scenariuszowa jest podzielona na trzy duże podetapy:

  1. Główna fabuła - musimy zakończyć jej ogólną redakcję, a nie jest ona mała (ponad sto stron głównej narracji), ponadto posiada chronologię wydarzeń, lore i różne wyjaśnienia, które są narzędziem dla naszych scenarzystów.
  2. Zadania poboczne - dodatkowe zadania, począwszy od "przynieś", a skończywszy na pełnoprawnych i indywidualnych historiach, ujawniających różne postacie i podkreślających pewne wydarzenia w świecie gry.
  3. Uwagi - zamieszczamy dialogi o tematyce abstrakcyjnej, zwroty wypowiadane przez bohaterów w różnych sytuacjach.

Jesteśmy wdzięczni naszym scenarzystom, którzy napisali dziesiątki, jeśli nie setki arkuszy tekstu - następnie są omawiane oraz redagowane. Należy im się pochwała: 
Демьян Харон
Ivar Ragnarson
Паша Уланов

W ciągu ostatnich trzech tygodni napisano około trzydziestu zadań pobocznych i setek linijek.

  • Modelowanie

Mimo, że główny modelarz skupia się obecnie na ukończeniu tekstu, grupa modderów uszczęśliwia nas nowymi pracami. Jedną z nich zamieścimy w celach demonstracyjnych, a pozostałe pozostawimy na razie w tajemnicy. 

Pracy w tym kierunku jest dużo, dlatego przypominamy, że wciąż rekrutujemy modelarzy. Jeśli więc masz ochotę pomóc w części 3D, napisz do nas i porozmawiajmy.

Chcielibyśmy podkreślić pracę Wasilija Pietrowa, szefa grupy modderskiej i publicznie mu podziękować. Wasilij, bardzo dziękuję za waszą pracę.

_2DDXDrXbq4.jpg

  • Silnik i baza skryptów 

W naszym zespole pracuje profesjonalista Игнат Голубев, który jest również starszym programistą projektu. Osiągnęliśmy wiele sukcesów, zarówno pod względem grafiki, jak i mechaniki, rozwiązaliśmy wiele problemów z silnikiem i stworzyliśmy dobre podstawy dla przyszłych funkcji. O niektórych innowacjach można się dowiedzieć na głównej grupie Advanced X-Ray. Bardzo dziękuję za wspaniałą i ciężką pracę.

Przypominam, że szukamy artysty koncepcyjnego do stworzenia grafiki lokacji. Informacje o zadaniach i wymaganiach dotyczących umiejętności rysowania można znaleźć tutaj: [KLIK]

Potrzebujemy też sprawnych rąk i pomysłów innych specjalistów. Więcej informacji na naszej stronie internetowej: [KLIK]

Wiadomo, że nie każdy, kto chce pomóc, zna się na edytorze 3D, SDK i strukturze gry, ale możecie pomóc w inny sposób, prawda? Jesteśmy więc zawsze otwarci na Wasze pomysły i sugestie, nie wahajcie się zadawać pytań i komentować - Wasza opinia jest dla nas ważna.

Źródło: [KLIK]

Prace nad modem powoli posuwają się do przodu, choć przyznam, że o nim zapomniałem. Ogólnie, to ekipa New Spaces podchodzi w bardzo profesjonalny sposób do swojego projektu. Mają nawet swoją własną stronę, do której link jest w #1 poście. 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity