Jump to content

S.T.A.L.K.E.R.: NET Online


Pancerniak77
 Share

Recommended Posts

23ee2f8c8c2e412.png

Nazwa: «S.T.A.L.K.E.R.: NET Online» | Aktualna wersja: 12.0
Twórca: STALKER NET Online Team
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02

 

OPIS:

Spoiler

«S.T.A.L.K.E.R.: NET Online» — bezpłatna multiplayer'owa modyfikacja dla «S.T.A.L.K.E.R.: Зов Припяти», bazująca na nowym, wydanym i zmodyfikowanym modzie «soProject». Możecie grać ze znajomymi w sieci i nie tylko, zbierać artefakty, polować na mutanty i sprzedawać części ciał, strzelać się z NPC i zarabiać pieniądze. Możecie także odgrywać RP lub wymyślać jakieś kwesty, za wypełnienie których, możecie dawać amunicję innym graczom.

 

Jest tutaj wiele oryginalnych lokacji (Zaton, Jupiter, Prypeć, Czerwony Las, Tunel, Limańsk, Agroprom, Bagna, Radar) które są zapełnione mutantami, NPC, anomaliami i schowkami.

Cechy modyfikacji:

• Anomalie, artefakty i mutanty;
• Oryginalne lokacje: Zaton, Jupiter, Prypeć, Czerwony Las, Tunel (Путепровод), Limańsk, Agroprom, Bagna, Radar;
• Bronie: GSC Weapon Remake 1.0
• Różne nowe medykamenty i jedzenie;
• Skrzynki i możliwość ich używania;
• Efekt wódki i głód;
• Nowy interfejs i hud;
• Skłony bez usuwania broni;

 

Sekrety i podpowiedzi od twórcy:

Spoiler

Podpowiedź 1:

Ta podpowiedź będzie pożyteczna dla użytkowników "Steam", jeśli u was nie ma go, to możecie po prostu go pobrać, aby skorzystać z tego pomysłu. Na pierwszy rzut oka wydaje się to bardzo trudne, ale w rzeczywistości musisz wykonać kilka kliknięć myszy i wszystko gotowe.
Tak więc, sprawa jest prosta, żeby po ponad 9999 raz nie wchodzić w folder, żeby włączyć nasz mod, można dodać "SoLauncher" (Launcher moda) sobie do "Steam".

1) Włączamy "Steam" i w lewym dolnym rogu widzimy "Добавить игру" ("Dodaj grę"), naciskamy i dalej otwieramy "Добавить стороннюю игру..." ("Dodaj inną grę");
2) Dalej naciskamy "Обзор" ("Przeglądaj") i przechodzimy w to miejsce, gdzie mamy zainstalowanego moda, a dokładniej w folder «SoProject» i wybieramy "SoLauncher";
3) Po tym jak wybraliśmy "SoLauncher" naciskamy "Добавить в избранные" ("Dodaj do ulubionych"). Zasadniczo, już zrobiliśmy, ale dla wygody można zmienić "SoLauncher" na inną nazwę, żeby inni gracze "Steam" widzieli. w co dokładnie gracie;
4) Znajdujemy naszą dodaną grę i klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Свойства" ("Właściwości");
5) No i piszemy własną nazwę, twórcy rekomendują zmienić na "StalkerNET";

• I to wszystko, wszystko bardzo łatwo i wygodnie. Teraz zamiast tego, żeby otwierać dużo folderów, wystarczy otworzyć "Steam" i włączyć grę.

Podpowiedź 2:

Twórcy śpieszą opowiedzieć wam o kilku komendach, które pomogą wam w grze:
• Istnieje taka komenda "cam_fov", która pozwoli ręcznie zmienić promień widzenia. Możecie wybrać wartość "cam_fov od 55 do 90". Na przykład, standardowo jest cam_fov 81.
• Także, można zmieniać nick w trakcie gry. W tym pomoże wam komenda "name". Otwieramy konsolę(Ё) i piszemy prefiks swojej frakcji i swój nick: name [Одиночка]Незнайка.

Sekret 1:

• Na mapie "Okolice Jupitera" jest miejsce, gdzie rozbił się bezzałogowy samolot.
W tym miejscu mieszka bardzo głodne i niebezpieczne stado wilków. Najwyraźniej tam znajduje się ich legowisko.
• Oni Nikogo nie pozwolą podejść do samolotu.

 

 

Historia zmian:

Spoiler

Wersja 12.0:

Spoiler

Co nowego?:

Lokacje:
►Bezszwowa lokacja. (Adaptacja The Zone Project: South) 

Autor skorzystał z projektu, którego źródła leżą w internecie więcej niż rok. Autorzy nie mają nic przeciwm, żeby korzystać z plików tego projektu w swoich modach.

Projekt: The Zone Project: South
Ma on w sobie ogromną lokację, składającą się z  9+ lokacji.

Autor dziękuje wszystkim ludziom z "ap-pro" które pomagały mu w rozwiązaniu nie prostych zadań związanych z pracą danej lokacji.

(Za pomoc w kompilacji niektórych elementów lokacji podziękowania dla @jojojo0)

►Wycięte wszystkie lokacje z Cienia Czarnobyla/Czystego Nieba.

Grafika:
►Dodano bardziej przyjemniejsze światło słoneczne
►Odnowiona trawa
►Zamieniono większą część tekstur na bardziej jakościowe

Dźwięki:
►Odnowiono ambient wszystkich lokacji
►Odnowiono dźwięki przy trafieniu w obiekty (metal, drzewo, itd.)
►Odnowiono dźwięki pogody
►Odnowiono dźwięki podczas korzystania z przedmiotów

►Dodana możliwość gry za zombi.

W czasie gry za daną "frakcję", was nie będą obowiązywały żadne zasady. Z wyjątkiem tutaj czitów i oszustw.

Broń:
►Dodano AK-12
►Odnowiono animacje AK-74u (stCOP WP 3.1)
►Odnowiono animacje AK-74 (StCOP WP 3.1)
►Odnowiono animacje AK-103 (StCOP WP 3.1)
►Odnowiono animacje PM (stCOP WP 3.1)
►Odnowiono animacje SWD (stCOP WP 3.1)
►Dodano SKS (Za zombi)
►Dodano TOZ-34 (Za zombi)
►Wycięto każdą broń "AK-AKM"
►Dodana możliwość zmieniać FOV.

Zbroja:
►Dodana maska przeciwgazowa
►Dodany hełm "Sfera-12"
►Dodany stalowy hełm
►Dodany Taktyczny hełm
►Dodany hełm "Zasłona"

Inne:
►Odnowiono ręce u SSP-99
►Odnowiono ręce u SSP-99m
►Odnowiono rękawice prawie u wszystkich egzoszkieletów
►Odnowiono ręce u zbroi CN
►Odnowiono ręce u zbroi Powinności

UI:
►Czat został umieszczony w prawy górny róg.
►Odnowiona czcionka
►Odnowiono menu
►Odnowiono hud
►Usprawniono niektóre ikonki.

►Inne drobiazgi/Fixy błędów

Instalacja:
- Mod S.T.A.L.K.E.R.net v12.0.rar rozpakować w jakiś folder.
- Wszystko!
Grać:
- znajdujemy folder SoProject - włączamy plik SoLauncherNEW.bat
- ustawiamy pseudonim (nickname)
- wprowadzić adres: st-net.tk
- grać za stalkerów, a nie za warzywa_zombi :D

Wersja 11.0 (Dodanie RP):

Spoiler

► Lokacje:
1. Dodano D6
2. Dodano Generatory
+ Są anomalie
+ Są schowki
3. Dodana testowa lokacja

► Broń:
1. Dodany WSSK "Wydmuch"
2. Dodany PP-19-01 "Витязь"
3. Dodany "TOZ-34 Łowca"
4. Dodany "RPK-74"
5. Przywrócono RPG-7
6. Dodany "М-1000 Dagger" z moda "Apokalipsis"
7. Dodany "Wieprz"
8. Dodany "М249"

► Zbroje:
1. Dodany egzoszkielet ЧА
2. Dodany kombinezon ЧА
3. Dodany kombinezon Grzechu
4. Dodany SSP-99 "Czerwony"
5. Dodany płaszcz bandytów
6. Dodany egzoszkielet Grzechu
7. Dodany egzoszkielet CN
8. Dodany SKAT dla wojskowych
9. Dodana zbroja Świadomości-Z

► UI:
1. Odnowiono menu
2. Odnowiony HUD

► FIX:
1. W teorii naprawiono wylot, związany z PDA w plecaku
2. Naprawiono niektóre ikonki
3. Naprawiono niektóre tekstowe błędy.

Wersja 9.0:

Spoiler

► Lokacje:
1. Magazyny Wojskowe
2. Naprawiono wylot na Bagnach
3. Naprawiono wylot na Kordonie

► Battle Royale:
1. Dodano kilka nowych spawnów
2. 10+ nowych schowków
3. Przeniesiono całą broń i zbroję w tryb Battle Royale

► Pogoda:
1. Nieduże aktualizacje w zachowaniach pogody
2. Dodano deszcz

► Zbroja:
1. Przywrócono zbroję z wersji 7.0
Nowe rodzaje:
1. Zbroja snajpera
2. Sprzęt stalkera
3. Prototyp egzoszkieletu
4. Kombinezon "Grzechu"
5. Płaszcz "Grzechu"

► Jedzenie/Medykamenty:
1. Dodano oliwki
2. Dodano sardynki
3. Dodano różne napoje
4. Dodana apteczka S.O iFUK
5. Dodano nowe medykamenty

► Przedmioty:
1. Karta kredytowa na 500 RU
2. Karta kredytowa na 1000 RU
3. Karta kredytowa na 5000 RU
(Dla wymiany między graczami)

► UI:
1. Nowe UI, menu, Hud i nie tylko.

► FIX:
1. Przepisano koordynaty dla niektórych ikonek
2. Na lokacji Jupiter przywrócono schowki na Janowie, i na Posterunku
3. Drobiazgi

Nieduży patch:

Spoiler

Zmiany dotyczą Battle Royale

1. Naprawiono, czasami wylatujący plik wsadowy przy restarcie.
2. Naprawiono śrut (kfg z oryginału)
3. Naprawiono wylot przy kupnie L85
4. Odnowiono nagrody:
- Strzał w głowę = 500 RUB (było 50)
- Zabójstwo nożem w plecy = 1000 RUB (było 100)
- Zabójstwo nożem = 1000 RUB
- Zabójstwo w oko = 1000 RUB
- Teraz za wzięcie plecaku dostajecie 2000 RUB
- Potrójne zabójstwo = 3000 RUB
- Pięciokrotne zabójstwo = 5000 RUB
- Ośmiokrotne zabójstwo = 8000 RUB
- Nowa ranga = 10000 RUB
5. Na starcie dostaje się PM
6. Dodano 5 nowych schowków
7. Odnowiono TAB menu
8. Broń więcej nie przepada
9. Dodano 2 nowe zbroje dla trybu Battle Royale

Wersja 8.0:

Spoiler

► Battle Royale (BETA)

Krótko o trybie: 
Rozpoczynacie grę bez niczego, pojawiając się w randomowym miejscu na mapie. Wasze zadanie to szukanie schowków, broni, naboi, medykamentów. Następnie zabijać innych graczy, zbierać z nich loot i dostawać pieniądze. Pieniądze możecie wydać przed spawnem, naciskając klawisz "B".
+ Screeny schowków są dostępne.

Parametry: jupiter_tsm/dm

► Lokacje:
1. Mroczny Gąszcz
2. Zmieniony Jupiter

► Bronie:
1. TOZ-66
2. MP-153
3. SAJGA-12K
4. UMP 45
5. АЕК-971
6. AKS-74
7. АК-74
8. АК-74М
9. АК
10. AKS
11. АКМ
12. M16
13. М4А1
14. AUG A3
15. Famas
16. HK-416
17. SCAR
18. АК-103
19. G3SC 1
20. SW-98
21. AWP
22. SR-25
23. WSK-94
+ Odnowiono wszystkie stare bronie

► Nowe UI

► FIX:
1. Naprawiono głód
2. Naprawiono krzywe wyświetlanie ikon w inwentarzu
3. Drobiazgi

 

 

 

SCREENY:

Spoiler

1dhr6CZpYTc.jpggruDtksrDZg.jpgKoNKej2Ru_o.jpgHlRWqGMyEUA.jpgOwgjJ1B1cDs.jpg7cIzD1pIruY.jpg7h30rRYV1tY.jpgMFmsP-f8x4c.jpg4ZBoegbZcpg.jpgugdMlI5U6y4.jpgZ1NYWxh1krI.jpgj1s4SkZBP1E.jpgin87nM8zXD0.jpg_OqVBboqhpU.jpg

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINK DO POBRANIA I INSTALACJA:

Spoiler

NET Online 17.0 + patch2 + particle fix dla słabych PC

 

Instalacja modyfikacji:

1) Pobieramy aktualną wersję modyfikacji «NET Online»;
2) Tworzymy folder na pulpicie i rozpakowujemy tutaj pobrane archiwum modyfikacji;
3) Wchodzimy w folder «SoProject», potem odpalamy "SoLauncher" i zaczynamy grać;

 

Jak zacząć grać?:

1) Wchodzimy w folder «SoProject», potem odpalamy "SoLauncher" i zaczynamy grać;
2) Naciskamy "Играть" ("Grać"), dalej wybieramy "В локальной сети" ("W sieci lokalnej");
3) Wpisujemy swój nick i klikamy zapisać;
4) Wybieramy "Ввести IP" i wpisujemy  IP serwera. Hasło nie potrzebne;

 

Wszystkie aktywne serwery możecie zobaczyć tutaj: Monitoring serwerów «NET Online»

 

SPRAWY TECHNICZNE:

Spoiler

Błędy i ich rozwiązania:

Jeśli jest napisane "РАЗЛИЧНЫЕ ВЕРСИИ" ("RÓŻNE WERSJE"), to znaczy, że niepoprawnie rozpakowaliście; nie przenieśliście folderu w dysk D lub nie dodaliście Fix;
Jeśli przy rozpakowywaniu jest napisane, że pliki są uszkodzone lub nie można ich zainstalować - powinniście zaktualizować swój archiwizator;
Jeśli jest napisane, że "Сервер отключен." ("Serwer wyłączony"), to oznacza, że serwer jest wyłączony lub restartuje się, lub wpisaliście nie prawidłowe IP;
Jeśli przy wczytaniu, wylatuje gra - zainstalujcie ponownie moda;
Jeśli jest napisane "РАЗЛИЧНЫЕ ВЕРСИИ" ("RÓŻNE WERSJE") - zainstalujcie moda ponownie lub  sprawdźcie czy: Gra została zainstalowana na dysku D lub czy poprawnie ją rozpakowaliście;
Jeśli nie możecie zespawnować się lub u was laguje - jest to problem z waszym internetem;

Porady:

Nigdy nie stawiajcie "Улучшенное полное освещение (DX10)" ("Ulepszone pełne oświetlenie (DX10)") i "Улучшенное полное освещение (DX11)" ("Ulepszone pełne oświetlenie (DX11)"), ponieważ u niektórych graczy z powodu tych renderów pojawiają się błędy. Szczególnie z DX11;
Po tym, jak zespawnowaliście się lub rozpoczęliście grę, autorzy radzą poczekać kilka sekund, żeby u was znormalizował się ping;
Jeśli chcecie zmienić kąt widzenia, napiszcie w konsoli (Ё otwiera się konsolę, u nas ~ pod takim znakiem) komendę cam_fov i cyfry, od 55 do 90, standardowo jest cam_fov 80;
W czasie gry można zmienić nick - wystarczy wejść w konsolę (Ё) i napisać name [Prefiks]Wasz nick;

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

stalkerportaal.ru

vk.com

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

OJ10fSFV6RM.jpg

Aktualne nowości:

W aktualizacji 18.0 twórcy przygotują dużą ilość nowej zawartości:

1) Nowa lokacja
Po krótkich dyskusjach, postanowiono porzucić małe lokacje i zrobić jeden, duży poziom w grze, na którym frakcje i stalkerzy-samotnicy będą czuć się swobodnie. Na dany moment jest to sklejona wersja lokacji Jupiter, Prypeć i Tunel Prypeć-1, a także laboratorium X-8. Lokacja zostanie uzupełniona nowymi elementami, których nie było w oryginalnej trylogii. Będzie można wejść do wielu budynków (czego nie było można zrobić w oryginale), a już istniejące będą dopełniane nowymi pomieszczeniami. Na razie lokacja znajduje się w fazie tworzenia i testy prawdopodobnie wkrótce się zaczną. Przed twórcami dużo pracy nad detalizacją danego poziomu. Maksymalnie będą pracować nad optymalizacją poziomu i upewnią się, że będzie można włączyć na starych komputerach.

2) Balans gry
Twórcy wiedzą, że w momencie strzelania - ochrona pancerzy, obrażenia broni, nie zawsze są prawidłowe i przed nimi stoi zadanie zmienić dany aspekt całkowicie. Pozycja ta będzie obejmować nie tylko zmianę charakterystyk broni i pancerzy, ale i także pełną zmianę medykamentów i innych wspomagających przedmiotów, które odgrywają ważną rolę w każdej strzelaninie lub przetrwaniu.
Tutaj dotyczy to też ekonomiki. Twórcy chcą trochę utrudnić ją, aby zapracować na swoją pierwszą broń było ciężej, a znalezione przez was rzeczy kosztowały taniej i dużo mniej były wyceniane.

3) Nowa paczka broni
Na obecną chwilę używa się paczki broni "STCoP WP 3.1", który (nie patrząc na ogromną ilość wyposażenia) jest raczej nudny. Autorzy zaczęli tworzenie nowej paczki broni, który będzie mogli zobaczyć w nowej wersji.

klCi-02Ma5E.jpgzOzmzvQ7bNo.jpg6BpYm4a3wns.jpg

4) Praca nad UI
CONCERN «SAMARA» kontynuuje pracować nad nowym interfejsem. Oprócz dopracowania i adaptacji obecnie istniejącego interfejsu pod wszystkie monitory, w fazie rozwoju są różne elementy takie jak: inwentarz i PDA. PDA jest już częściowo gotowy i w pełni funkcjonalny na monitorach FullHD.

5) Wydarzenia
Wkrótce - Halloween ? pierwszy duży event, do którego twórcy zaczynają przygotowania. W tym przypadku, frakcje będą mogły walczyć o ekskluzywną broń, a samotnicy - będą mogli wypróbować go w czasie wydarzenia.

Pomimo tego:
Wkrótce czeka was nieduży fix-patch, który poprawi wiele znalezionych i nagromadzonych problemów:
- niektóre wyloty
- dodanie trochę nowej zawartości
- poprawka błędów
- ulepszenie optymalizacji i stabilności gry

Spoiler

en1m8uv4e74.jpgZez6ZFuBATs.jpg9jg_8BEc7vM.jpgduWPClM_W3k.jpgH9MTAqqkX_E.jpgX3vrijvzEg8.jpg

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

GHL2R-a2UoI.jpg

Pełna wersja ze wszystkimi patchami (17.0):

Yandex: [KLIK]

 

Instalacja/Prawidłowe rozpakowanie gry: [WIDEO]

Spoiler

 

 

Co dzieje się w S.T.A.L.K.E.R. NET Online?: [WIDEO]:

Spoiler

 

 

Serwery:

Spoiler

Oficjalne:
95.181.152.51:5446 - 32 miejsca (??Moskwa)
95.181.157.81:5446 - 30 miejsc (??Moskwa) (Wkrótce będzie wyłączony)

Nieoficjalne:
134.17.87.3:5084 - 20 miejsc (??Białoruś)

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Z czystej ciekawości postanowiłem przetestować moda. Pierwszym mankamentem był brak gier do dołączenia. W związku z aferą, jaka dzieje się wokół modyfikacji i ich twórców, ostatnio doszło do zamknięcia oficjalnych serwerów. Dla niewtajemniczonych, w skrócie wytłumaczę, że STALKER NET bazuje na buildzie nadchodzącego xrMPE, za którego wyciek odpowiedzialni są zresztą sami twórcy STALKER NET. Sytuacja, z tego co czytałem, jest na razie niepewna. Pomimo faktu, udało mi się odnaleźć jakiś nieoficjalny serwer na oficjalnej stronie VKontakte modyfikacji.

Po ustawieniu konfiguracji gry i grafiki, połączyłem się pomyślnie z nieoficjalnym serwerem. Na początku powitał mnie ekran wyboru frakcji i kombinezonu (te nie odpowiadają jednak za jakiekolwiek parametry ochrony). Podążając drogą Samotnika, odrodziłem się na Jupiterze w tunelu kolejowym, gdzie spotykamy Kontrolera w jednej z misji pobocznych w Zewie Prypeci. Mapa nie jest kompletną kalką, gdyż różni się - przynajmniej w pewnych miejscach - rozmieszczeniem anomalii, sprzętem, pojazdami i ogółem pojętymi elementami otoczenia. Tak więc tunel był względnie bezpieczny dla pojawiających się tam stalkerów. Po szybkiej ocenie sytuacji, sprawdziłem magazyn obok torów. W nim znalazłem kilka trupów. Łup nie był z oczywistych względów ciekawy, choć udało mi się znaleźć granat. Po wyruszeniu w drogę moim pierwszym punktem była stacja kolejowa Janiw. W środku przywitała mnie niemała dawka promieniowania. Niemniej jednak, postanowiłem zaryzykować i szybko przeczesać pomieszczenia. W piwnicy był schowek, ale niestety nie miał nic ciekawego. Po wyjściu na zewnątrz, wyruszyłem w stronę bunkra naukowców. Tam o dziwo znalazłem oznaki życia. W środku byli naukowcy, którzy handlowali różnymi rzeczami, zaczynając od broni, przez prowiant, po artefakty. Pieniędzy oczywiście nie miałem, więc nie było na co liczyć. Można było również z nimi przeprowadzić krótki dialog. Później cofnąłem się na stację w pobliżu cementowni. Tam znalazłem trupy bandytów, a w nich niestety nic. Później po drodze szybkie sprawdzenie cementowni, a w jej głównym budynku, ku mojemu zdziwieniu, znajdowali się handlarze z Czystego Nieba. Asortyment ten sam co w bunkrze, a oczywiście człowiek bez grosza przy duszy. Dalej mógłbym opisywać w szczegółach wszystkie nudne wydarzenia, ale uznaję, że nie ma to najmniejszego sensu. Po drodze na wschodnim tunelu spotkałem dwóch bandytów i bodajże wolnościowca (żywi gracze, ma się rozumieć), ale z oczywistego powodu uniknąłem spotkania. Przy kompleksie Jupiter nawinął się jeszcze jakiś monoliciarz, ale uwagi na siebie zwracać nie miałem zamiaru. Po przeczesaniu bloków kompleksu, wszedłem do głównego budynku, aby sprawdzić jak wygląda sytuacja z przejściem do tunelu. Tam niestety natknąłem się na Nibyolbrzyma, więc prędko uciekłem. Później na trochę musiałem opuścić grę.

Drugie podejście było za to trochę ciekawsze. Znalazłem kompana, z którym na szczęście rozumiałem się bez słów. Mój rosyjski stanął póki co na rozumowaniu grażdanki i kilku prostych zdań. Zaczęliśmy przeczesywać różne lokacje, na Janowie we wcześniej spotkanym schowku znaleźliśmy leki popromienne. Później uniknęliśmy chimery przy Tesli, uciekaliśmy przed kontrolerem przy Oazie, znaleźliśmy kombinezon niedaleko kompleksu. Podarowałem go koledze, który jednak spieniężył sprzęt i przeznaczył go na dwa APSy i amunicję dla nas. Po krótkiej podróży, zmierzyliśmy w stronę Jupitera. Tam na placu znaleźliśmy trupy zombie stalkerów, w których znaleźliśmy całkiem ciekawy sprzęt, jeżeli weźmie się pod uwagę, że wcześniej żaden z nas nie miał grosza przy duszy. MP5, parę apteczek, energetyki i paczkę leków. Ponownie, w środku kompleksu był Nibyolbrzym. Przy sprzęcie i ilości amunicji, jaką mieliśmy; pewnym było, że nie damy rady. Próbowaliśmy go ominąć, aby dostać się do windy. Niestety, kolega spanikował. Próbował wymanewrować mutanta na zewnątrz, na placu. Nie udało mu się. Mnie próbował również dobić. Ledwo uchodząc z życiem, schowałem się na zaspie, na którą dostać się nie mógł. Na moje szczęście nie próbował atakować uderzeniem w ziemię. Zebrałem siły i nie tracąc okazji udało mi się dostać do windy. Tam z przykrością odkrywając, że nic ciekawego nie znajdę, schowałem się w budce kontrolnej. Widziałem, że jedyna szansa, którą miałem, to próbować przebiec przez przewróconą bramę. Nie zdążyłem jednak rozważyć manewru, gdyż moje planowanie przerwał znikąd atak stalkera, który pogromił nibyolbrzyma (ginąc przy tym raz i odradzając się w tym samym miejscu - prawdopodobnie administrator nadużywający swoich uprawnień). Tym stalkerem był niestety monoliciarz, który zaczął mnie atakować w momencie kiedy mnie ujrzał. Nie myśląc nad szansami w starciu, chwyciłem po pistolet i odpowiedziałem ogniem. Nie wiem, czy to moja ślepota czy gracz się przeteleportował, ale po ostudzeniu sytuacji, zszedłem zobaczyć do pierwszego trupa i mutanta. Ni stąd ni zowąd usłyszałem tylko klnący dźwięk wschodniojęzycznego gracza, które dobił mnie z karabinu.

Poza mniej ciekawymi historyjkami, wypadałoby też wspomnieć o stronie technicznej gry.

Ku mojemu zaskoczeniu, synchronizacja sieciowa graczy jak i samej sztucznej inteligencji była bardzo zbliżona do tego, co możemy praktycznie spotkać w grze jednoosobowej. Oprócz rzutów śrubą, które jednak widocznie mają lekkie problemy z synchronizacją, to działania mutantów - żywych czy komputerowych stalkerów - są tak płynne, że aż przyjemne dla oka. Uwagę trzeba zwrócić na fakt, że bazowy silnik gry nie jest przystosowany do takiej rozgrywki, więc postęp pod tym względem można uznać za ogromny.

Co do animacji jeszcze, a raczej systemu reanimacji i osłabienia gracza. Jest on w moim odczuciu dość przyzwoity i oryginalny. Przy około 20% zdrowia, nasz awatar upada. Jeżeli nie grozi nam nic z zewnątrz (promieniowanie, atak mutantów, ostrzał, itd.), stalker powoli odnawia siły aby ponownie wstać po jakiejś chwili. W innym przypadku, czyli przy dalszym otrzymywaniu obrażeń, giniemy. Wspomóc nas może żywy towarzysz, który za pomocą apteczki może szybko postawić nas na nogi.

Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę jako taką, to z obecnych aktywności mamy bazowe źródła dochodu każdego stalkera, czyli polowanie na mutanty, wymiana ognia z przeciwnikami czy też zbieraniem artefaktów. Strzelanin, czyli elementu Gracz vs Gracz nie trzeba tłumaczyć,. Zbieranie artefaktów jest takie jak w Zewie Prypeci - bez zmian. Polowanie na mutanty również, poza faktem, że części mutantów wypadają na ziemię, więc ich nie skórujemy (jak w niektórych modach) ani nie zaglądamy do ich inwentarza, którego i tak nie mają.

Oczywiście trzeba też przedstawić błędy i braki, których modyfikacja jeszcze nie ma rozwiązanych.

Zaczynając od największego, według mnie, problemu. Jest nim zapis stanu rozgrywki. W rzeczywistości go nie ma. Serwer czy skrypt nie zapisuje miejsca, w którym się wylogowaliśmy. Nie zapisuje się również stan inwentarza lub przynajmniej gotówki, w momencie opuszczenia gry. Mechanizm (lub jego brak) jest w skrócie taki sam jak w podstawowym trybie wieloosobowym.

Za niektóre rzeczy nie otrzymujemy pieniędzy, choć wyświetla się potencjalny zysk. Może być to problem serwera lub samej gry. Tego niestety nie jestem pewien.

Brak jakichkolwiek zadań

W mojej osobistej opinii, modyfikacja jest gratką lub ciekawostką dla ludzi, którzy poszukują lub czekają na pełnoprawny mod multiplayer dla STALKERa, takim jakim mogą być właśnie xrMPE lub Ray of Hope. Modyfikacja jest przyjemna do przetestowania. Można w nią pograć jak w każdego innego moda,  jednakże nie możemy oczekiwać obecnie cudów. Po dłuższym czasie z pewnością znudziłaby się większości graczy w stanie, w jakim teraz jest.

Na koniec, w celu osłodzenia przydługawego przeglądu, porcja screenshotów w spoilerze (dla rozróżnienia sytuacji - stalkerzy bardziej statyczni, czyli siedzący lub stojący w miejscu, to sztuczna inteligencja). Za niską rozdzielczość przepraszam. Grałem na starym monitorze.

Spoiler

WVnypec.jpg

x2OFfy2.jpg

4z4MLuG.jpg

58ayzU1.jpg

RI7ve5V.jpg

erNgQIu.jpg

dGZPl7h.jpg

M3A5X1s.jpg

mxkeoFd.jpg

ovST5Jo.jpg

Dla bardzo ciekawych, o co chodzi z tą całą aferą, wysyłam filmik w spoilerze (wymagana adekwatna znajomość rosyjskiego):

Spoiler

 

 

Edited by stalker1997
  • Like 2
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kondotier napisał:

@stalker1997 Jak odbywa się komunikacja pomiędzy graczami? Potrzebny mikrofon, czy tylko "say"? I jaki język jest tam najczęściej stosowany.

Obie opcje, @kondotier. Nikt nie wytycza, czego masz używać - przynajmniej na serwerach, na których byłem. Możesz stosować obie opcje. Jednakże pod uwagę trzeba wziąć fakt, że to co piszemy, będzie wyświetlane dla każdego na serwerze. Natomiast czat głosowy działa na zasadzie zasięgu od osoby mówiącej. W sprawie języka to bez niespodzianek, bo rosyjski. Jak na razie, nie ma żadnego anglojęzycznego serwera lub w ogóle jakiegokolwiek w innym języku niż ten jeden. Patrząc nawet na pochodne xrMPE, to tylko projekt STALKERDVA jako swój cel obrał odbiorców zachodnich.

Edited by stalker1997
  • Dodatnia 1
  • Dzięki ! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Pancerniak77 changed the title to S.T.A.L.K.E.R.: NET Online
  • 5 weeks later...

Najświeższe informacje z rozwoju S.T.A.L.K.E.R.: NET Online

9OTzSM2mzEU.jpg

Głównym celem moda jest zaimplementowanie pełnoprawnych trybów rozgrywki PVP i PVE w grze wieloosobowej Zewu Prypeci. Ponadto planowane jest rozwinięcie strzelanin z innymi graczami i kooperacyjnej eksploracji lokacji o system zadań pobocznych oraz unikalne możliwości rozgrywki.

m_7Bg1_BtPg.jpg 9jjRMW58AoE.jpg

  • Stworzono system kont z pełnym zapisywaniem wszystkich postępów gracza; 
  • Prowadzono prace nad mechaniką i ekonomią handlu;
  • Dodano pakiet broni, który zawiera wiele lubianych przez graczy funkcji; 

System grupowania jest na wczesnym etapie rozwoju. Dodatkowo w modzie oczekuje się szerokiej gamy ulepszeń graficznych, unikalnego interfejsu, a nawet prowadzenia samochodów. Rozwój został oparty na silniku open source. W tej chwili mod jest gotowy w 35%. Data premiery nie została jeszcze ustalona.

uZb-V0FhtjI.jpg SaTCZ5y0z0Y.jpg

Filmiki: 

Spoiler

 

 

 

 

 

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity