Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@DaarMoo  Zostaw plik actor.ltx w świętym spokoju. To co zazwyczaj się czituje, w tym modzie osiągasz artefaktami i kombinezonami. Od Barmana na samym początku gry, gdy z nim rozmawiałeś, powinieneś dostać od razu Welesa i przy jego pomocy szukać artów. A jest ich w modzie zatrzęsienie, bo każdy trup, to art. Tylko po każdej strzelaninie nie wolno zapomnieć o jego wyjęciu. W wolnych przelotach po lokacjach, też warto go mieć w ręce.

Pierwszy kombinezon ze zwiększonym udźwigiem dostajesz już od Woronina. Szybko też znajdziesz się na Martwej Pętli, a tam kombinezonów z mocno zwiększonym udźwigiem jest tyle, że ich nie będziesz w stanie zabrać. Trzeba je tam zanieść do sejfu ( ta fabryka gdzie się pojawiamy, taki piętrowy budynek przy samym płocie ), bo na tej lokacji w czasie gry będziemy jeszcze sporo razy. Wtedy można się przebrać, lub wziąć tyle ile się da.

Arty to nie wytwory anomalii, ale obicie ludzkiego życia i dlatego gdy ich używasz, pomału ( ale w grze za szybko 🥵 ) tracą swoje możliwości.

A tymi artami można uzyskać udźwig kilkaset kilogramów, więcej niż się mieści w pojemności plecaka i będziesz miał "wyloty inwentarza" z plecaka.

Skamieniałych z plecaka nie da się wyrzucić, można je tylko przenieść do schowków, albo trupów tak ludzkich jak i zwierząt.

Chyba że chcesz w pewnym newralgicznym momencie zobaczyć napis "Dla cziterów miejsca w Strefie nie ma" i mieć koniec gry.

Przy całej swojej perfidii, Er dał graczowi możliwość dźwigania sporo rzeczy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma w planach tak na poważnie przechodzić moda na zmodyfikowanych plikach to czemu by nie spróbować trochę pocheatować? Może jednak anticzit nie wykryję tego i będzie się dało grać normalnie ale nie jestem co do tego pewny bo mod jest tak zaawansowany że może jednak to wykryć. Widziałem filmik właśnie z Źródła gdzie gość używał władcy zony po polsku (próbowałem też nawet go zainstalować ale nie udawało się). 

Ale tak jak @kondotier piszę, jest dużo artefaktów które nas nieźle ulepszają, szczególnie jeżeli chodzi o udźwig. No i też dużo kasy z tego jest


 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  Na 100% pewności, spawner jest niepotrzebny. Mod nawet najlepsze pancerze i broń, daje nam po kilka egzemplarzy. Ja schowki miałem nimi zapchane. Nie pękałem przed ogałacającymi teleportami. A o amunicji nawet nie wspomnę. Nie brałem, albo wyrzucałem. Nie ma komu sprzedać, można tylko wymieniać ( enpece mają taką opcję i radzą z niej korzystać ), np. coś czego handlarze nie kupują, na drobne przedmioty, albo potrzebne nam, albo sprzedawalne. Jest od ERa ostrzeżenie, aby nie nakładać na moda żadnych paczek broni i pancerzy, bo nie będą zgodne. To samo może być ze spawnerem.

A jeśli się przyzwyczaisz do tych przemieńców i po wyglądzie będziesz wiedział w co się przemieniają, to gra się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się @wariat. To ten plik. Ale to jest mega plik. Zbitka kilkunastu jak nie więcej plików biorąc pod uwagę standardowy mod. Także mógłbym, ale nie chcę. Można się nieźle zaplątać.

Druga, też poruszana kwestia, to poradnik. Wiele w tym temacie pisał @kondotier. Chwała mu. Bo takie kwestie jak np. twardy zapis, który preferuje, normalną drogą bym nie rozebrał. Myślę, że od takich, technicznych rzeczy można zacząć. Fabułę można wypatrzeć w YT. Nie masz wyjścia @kondotier - musisz pisać.        

Ściągnąłem, rozpakowałem, odpaliłem i na razie musi poleżeć. Aby rozpocząć grę w Reborna trzeba mieć czas i zaangażować się na 100%. Bez tego - błądzenie. Niestety z czasem cieniutko, więc czekam z niecierpliwością.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo  Poradnika na pewno nie będę robił. Bo się nie da. Zmiana kierunku poruszania się przez gracza, skutkuje innymi sytuacjami w dalszej grze. A wariantów poruszania się będzie tyle co graczy. Każdego szczegółu też nie podpowiem, bo gracz może pójść tam, gdzie ja nie byłem. Ale co zapamiętałem, to w razie pytań, podpowiem.

Ale jak ktoś skorzysta z wideoporadnika Starego Stalka, to nie powinien mieć kłopotów. LIQIDATOR szedł, można powiedzieć - na skróty. Naśladując go, nie byłem w stanie moda skończyć. A kiedy zagrałem sam, bez ukierunkowania, mod poszedł. Owszem, korzystałem z takich podpowiedzi jak teleporty na Martwej Pętli, czy rozmieszczenie na niej schowków. Lub o schowkach w miejscach, gdzie by mi do głowy nie przyszło szukać. Np. celownik do gnata od Woronina w Martwym Barze. Reszta to wnikliwe czytanie dialogów i informacji na ekranie. Lepiej przerwać grę i doczytać w PDA, niż gnać na ślepo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ten spawner to bardziej by miał służyć do tego żeby poprzeglądać jakie ciekawe przedmioty się w modzie znajdują ale na pewno przez ten spawn menu by był problem z antyczitem.

A mam pytańko, czy ma ktoś może save'a w którym już został przeprowadzony dialog z Azotem, pilotem i barmanem? Ten mod chyba serio mnie nie lub, kolejna nowa gra i znowu to samo. Cały czas ginie mi Pilot i nie mam jak w ogóle iść do przodu z fabułą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł  Fajne rzeczy sobie zobacz na zrzucie z moim plecakiem i jednym ze schowków.

ss_fred_05-28-21_15-20-48_(garbage).jpg

Na zapisie który bym mógł Ci dać nie pograsz, bo z rus gry. Spolszczenie go nie obejmie.

A spróbuj zagrać tak:

Jak mod Cię uwolni, zeskocz ze śmigłowca na też stronę płotu co stoisz. Strzelba do ręki. Zapis. Biegniesz do narożnika gdzie stoi taka czerwona skrzynka. Po niej przeskakujesz za płot i do drogi. Dlatego, aby uzyskać cenne, w tym zdarzeniu nawet sekundy. Tu już trwa walka. Nie pchaj się za blisko i nie zajmuj zbieraniem złomu ( wyjątek, Abakan z lunetą jeśli się trafi ). Pomagasz zlikwidować mutki. Gnasz do baru i słuchasz gdzie strzelają. Co chwilę szybki zapis, bo ogień bratobójczy w modzie. Pilota, Azota, Arniego i Barmana poznasz po sylwetkach. Bedzie trup, powrót do czerwonej skrzynki. Musisz tak sprawdzić Rostok, aż do tele na Dzicz. Każdy szczur do rozwałki, bo enpece walą na ślepo. Podchodzisz do tele na Dzicz i się cofasz do barykady. Powinny wyskoczyć snorki lub psy. Walisz. Tele_recordem sprawdź, czy za tele coś jeszcze z mutkow nie zostało. Teraz wracasz i sprawdzasz tych 4. ważnych. Życzę powodzenia. Po nich Woronin. Jeśli z ważnymi pogadałeś prawidłowo, to od Barmana masz już detektor, a od Woronina broń i wdzianko. Idziesz do Striełoka z detektorem w ręce. Pierwsze arty masz w plecaku. Uwaga, arty mogą uderzać energią. Pełna rozmowa ze Striełokiem i już spokojne przejście Rostoka, likwidacja jego Duplikatu i na martwe pole, rozmowa i mod się zaczyna.

Jeśli Azot jet w baraku, to ten jego ochroniarz jest mocno ociężały. Mija sporo czasu, zanim ruszy dupsko.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier no udało mi się dzieki @Anatolij który mi podesłał save'a :) dzięki. 

Samemu też sobie udowodniłem że w tym modzie naprawdę dużo sprzętu można znaleźć, 10 schowków obok siebie na jednej lokacji udało mi się znaleźć i każdy wypełniony był kombinezonami.

Powiem tak... pozwiedzałem sobie lokację (m.in Wysypiska, Dzicz i Dolinę wróżek), trochę zadań porobiłem i szczerze mówiąc ten mod jest zbyt dziwny.....że czasami to mi się wydaje czy on w ogóle jest grywalny? Mimo to jednak będę dalej próbował moda ukończyć ale wiem że spędzę przy nim bardzo dużo czasu co za tym idzie będę męczył ludzi tutaj na dyskusji ogólnej. Jest jeszcze dziwniejszy niż artefakty śmierci, ale jednak też z drugiej strony jest ten mod niesamowity, robi wrażenie na mnie duża ilość lokacji i to jak bardzo jest zaawansowany.

Ale teraz koniec mojego gadania.

Jestem już na wysypisku dostałem tam zadanie zabicia szabrowników, mam także zadanie na zwierzoboja w Dolinie Wróżek które dostałem od Azota w barze, czy po załatwieniu szabrowników mogę się tam udać i wykonać to zadanie bez robienia sobie kłopotów z fabułą? Nie wiem jak to wygląda w przypadku Źródła bo w Doppelgangerze była zasada że nie można pchać się na inne lokację. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Z szabrownikami nie musisz się uporać od razu. Trochę trzeba się za nimi nabiegać, bo uciekają na sam koniec do tych wąwozików od strony tunelu, lasku za bagienkiem i dolinki koło drogi na Kordon. Idą tam losowo. Ja swojego ostatniego dopadłem daleko w grze, kiedy z jakiejś głębokiej lokacji teleportowało mnie na Kordon, akurat koło niego. Puknąłem i zadanie się zaliczyło.

Wizyta u Zwierzoboja nie na darmo jest jako zadanie na samym początku. Tak jak Pilot opisywał teleporty, tak Zwierzobój opowie Ci jak i czym likwidować mutanty. A przy okazji koło niego jest zatrzęsienie artefaktów, w tym jeden kwestowy z nożem w nazwie. Ale on może pojawić się przy kolejnych przejściach.

A ta lokacja na której znalazłeś tyle kombinezonów to Martwa Pętla. Sądzę, że tak też ją przetłumaczono. Kiedy się znów na niej pojawisz, radzę poświęcić jej sporo czasu. Spawn kombinezonów jest losowy i albo mamy kombinezon mało przydatny, nadający się tylko na sprzedaż, albo trafi się bardzo wartościowy egzoszkielet. Dlatego przed rozbiciem skrzynek warto jest zrobić zapis, aby w razie jakiegoś szajsu móc go wczytać i dostać coś lepszego.

W północno zachodniej części tej lokacji jest wioska, a w niej piwniczka z łupem nie do pogardzenia. Dałem w temacie zrzut z jej lokalizacją.

Jeśli wśród tych kombinezonów pojawi się SEVA, to ją bierzemy, udoskonalamy na maksa. Będzie nieoceniona gdy pójdziemy do podziemi w których nie działają egzoszkielety. Razem z nią szanujemy te arty, które dają udźwig ponad 100kg. Nawet 160kg. Zamiast nieporęcznych i mało przydatnych granatów oświetlających, w zaciemnionych podziemiach możemy stosować dodaną przez samego ERa ( widocznie zrozumiał niedorzeczność ) opcję oświetlania podziemi poprzez Esc i jeden z klawiszy cyfrowych klawiatury numerycznej. Trzeba ustalić, który u gracza daje najdłuższy czas jasności. Można powtarzać bez końca.

I dwie porady.

Normalnie do DM musimy chodzić przez las ze Zwierzobojem. Ale jest ukryty teleport na wysypisku, na hałdzie na przeciw hangaru. Też wstawiłem zrzut. To taki wystający z hałdy fragment kabiny dźwigu. Podchodzimy do niej z jej lewej strony, bo z prawej anomalia i silna radiacja. Wchodzimy do niej w niskim przysiadzie i kierujemy wzrok na takie prostokątne okno z lewej. Bez niskiego przysiadu zdarza się brak pojawienia teleportu.

I druga ciekawostka z Galenitowym Skoczkiem. Mimo że nie ma tego w swoim opisie, to ma możliwość teleportacji z Wysypiska na zwykły Kordon, w okolice chlewni.

Mnie się w chlewniach nie pojawiła Olga i nie mogłem jej wykorzystać jako awatar zony. Jak się komuś też to przytrafi, nie ma problemu. Scenariusz pozwolił mi ją zastąpić Dżil na Topielach. Ale po zrobieniu zadania z Doktorem, trzeba iść ją przeprowadzić do ukrytego teleportu na Obrzeżach ( czy jak tu ich przetłumaczono ).

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Polecam iść do Doliny wróżek, co chwile jakieś schowki ja znalazłem tam bardzo dużo amunicji, SEVA i kombinezony monolitu, wolności i kurtke bandytów. Już nie mówiąc artefaktach bo tam jest ich bardzo dużo, tylko że w cholerę dużo ważą

Kondotier, te schowki to one były właśnie w Dolinie Mroku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. No to szczerze mówiąc nic nie powiem za bardzo bo sam ledwo na Wysypisko dotarłem. Ale na początku sobie jeszcze Dzicz odwiedziłem i rozwaliłem najemników, zdobyłem Barretta więc mogę teraz się bawić :)

 

Dobra oczyściłem Wysypisko i ukończyłem to zadanie w Dolinie wróżek. Teraz tylko mam brać zadania najemnika tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suseł napisał:

Teraz tylko mam brać zadania najemnika tak?

Tak, wykonuj zadania najemnika, bo ich wykonanie jest konieczne do uruchomienia głównej fabuły. Wchodząc na różne lokacje będą się uruchamiały różne zadania które też są ważne.

Taka porada, jak będziesz na Bagnach po jedną z próbek, jeśli nie jesteś dobrze uzbrojony, to nie podchodź do cerkwi bo uruchomi się zadanie, to prawdziwa rzeźnia. tam jest potrzebne dobre uzbrojenie i masa amunicji.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Szukaj to znajdziesz. Nagrody za zadania najemnika są dobre, szczególnie AK i strzelba Bars, dostajemy je w początkowych zadaniach. A tak generalnie to jak zawędrujesz do Martwej pętli, dozbroisz się jak diabli, we wszystkie możliwe kombinezony i broń.

Jak chodzisz po lokacjach to spotykasz na minimapie takie zielone kropki, to są zazwyczaj drzewa albo trupy. To też są schowki, w nich też trafiają się kombinezony, amunicja i apteczki.

W różnych budynkach na lokacjach znajdują się też biało - niebieskie skrzynki, tam też bywają niezłe łupy, np na Agro w wagoniku po rozbiciu takiej skrzynki pojawiły się 3 paczki nabojów do gravigana.

@Starika.. Anioł jest w hangarze na Promzonie. Dialog z nią czasem trzeba zaczynać parę razy bo za pierwszym podejściem może nie być rozmowna.

Mi w tej grze też się nie pojawiło to zadanie przy pierwszym wejściu, ale wiedziałem gdzie iść i teleport puścił mnie do Martwej pętli. Gdy drugi raz wszedłem na Źródło, zadanie pojawiło się i od razu zaliczyło, bo przejście znalazłem wcześniej. Nie ma czym się przejmować, no chyba, że nie wiesz gdzie iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suseł Chodzi o te duże brązowe, mocno powyginane drzewa? Przy niektórych jest widoczna opcja przeszukania, ale po wcisnięciu klawisza użycia nic się nie dzieje, wtedy trzeba się pokręcić w środku tego drzewa, podskoczyć i w locie wcisnąć użycie, wtedy się przeszuka. Taki sposób będzie też potrzebny jakbyś kiedyś chciał wielkiego pseudogiganta przeszukać.

No i też są takie, których nie przeszuka się w ogóle, ale one raczej rzadko się trafiają.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Skoro jesteś na lokacji Źródło, to znaczy że wszedłeś na Kordon i po odrzuceniu przez restryktor na PKP rozmawiałeś z enpecem, za piwo dostałeś namiar na  schowek w kanałach i tymi kanałami doszedłeś na Martwy Kordon, porobiłeś zadania z Zulusem, na STS pogadałeś z Przewodnikiem i z zabitego bandyty wziąłeś grawigana. Następnie Zulusa doprowadziłeś do tunelu i sobie poszedł do Woronina. Następnie walnąłeś duplikata Striełoka, znalazłeś jego PDA i wg znaku na mapie znalazłeś to wejście do kanału. Trzeba tam wejść i zaczyna się ciąg zadań. Trudno opisać co i gdzie. Mod podpowiada co następne.

Nie staraj się na siłę szukać sprzętu, On sam ciebie znajdzie. Zobacz ten zrzut wyżej z plecakiem i schowkiem. A takich schowków miałem cztery.

A jak te zadania porobisz, to mod cię poprowadzi tak, że wylądujesz na Martwej Pętli. A co tam trzeba zrobić, pisałem wyżej.

@Suseł  Są takie drzewa-schowki których otworzyć się nie da. Ale to chyba jest spowodowane, że nie potrafimy znaleźć punktu otwarcia. Raz czy dwa, udało mi się otworzyć podobny schowek w kępie trawy. Kucałem, wstawałem, wychylałem się i w końcu załapało.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.