Skocz do zawartości

Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Szukaj w katalogu gamedata\config\misc\ Jak znajdziesz plik z interesującym Cię handlarzem to poszukaj w nim sekcji ze słowem 'sell' . Dopisz w niej detektory z parametrami 1, 1 (pierwszy to ilość jaką handlarz ma na sprzedaż, a drugi to szansa że przedmiot pojawi się w sprzedaży. 1 to 100%).

Jeżeli jesteś na 100% pewien, że zrobiłeś zmiany w dobrym pliku handlarza, a detektor się nie pojawia to musisz znaleźć plik z kodem detektora i poszukać w nim wpisów: quest_item  i can_trade .

Pierwszy ustawiasz na wartość false, a drugi na true.

Bardziej szczegółowych instrukcji Ci nie podam bo nie mam Zewu na dysku. Jeśli trochę sam pokombinujesz to sobie poradzisz, zrób tylko kopię zapasową plików jakie będziesz zmieniał :)

Porady są bardzo ogólne ale też zasada zmian u handlarzy jest wspólna dla wszystkich modów. Cała sztuka to znaleźć odpowiednie pliki (a to czasami nie jest łatwe i trzeba się naszukać).

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem dziś pracę nad dostosowaniem spolszczenia z wersji 1.11 ( poprzedniej) do najnowszej 1.12(która kilka dni temu miała swoją premierę), jak ustalę z @Agrael co robimy w kwestii nowej wersji tj. czy będzie utworzony nowy temat poświęcony tej nowej wersji czy też linki do niej wraz z linkami do nowej wersji spolszczenia będą dodane do tego tematu to dodam linki więc ktokolwiek czeka na spolszczenie to proszę o jeszcze trochę cierpliwości ( spolszczenie musi zostać zatwierdzone przez administrację forum i wrzucone na forumowy serwer przed publikacją na forum) :) Oprócz spolszczenia wszelkiego tekstu został spolszczony również nowy spawner i nazwy przedmiotów, które można przy jego pomocy zespawnować.

EDIT. Linki do nowej wersji moda i spolszczenia zostały dodane do posta #1 na pierwszej stronie, nowe spolszczenie proszę traktować jako wersję BETA/Testową jako, że nie miałem zbytnio ludzi do przetestowania jej przed premierą więc jeśli napotkacie jakieś błędy lub brakującą nazwę lub opis jakiegoś przedmiotu to proszę o wstawianie zrzutów w temacie - jeśli się coś trafi to postaram się na bieżąco poprawiać ewentualne błędy lub braki choć jeśli wierzyć programowi, który pozwala na porównywanie tych samych plików w wersji rosyjskiej(oryginalnej) i polskiej (mojej), to nie powinno być żadnych braków.

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Witam wiesz jak zrobić , żeby było widać pozycję gracza na mini mapie oznaczeni ( kropka, lub coś innego).

Coś mam chyba nie tam  , bo mam wyloty z logiem .

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : xrServer::Process_update
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\xrServer_process_update.cpp
[error]Line          : 39
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Beer from the creator of 'S_ACTOR '; initiator: 0x00000001, r_tell() = 9708, pos = 9647, objectID = 0

 

Edytowane przez kanon1022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Nie nie wiem jak takie coś zrobić - ja jestem tylko tłumaczem - na stronie technicznej stalkera się nie znam.

A co do wylotu to zobaczymy, czy jeszcze ktoś zgłosi podobny wylot bo jak nie to widocznie coś masz pogrzebane, że się wywala - ten sam błąd miał kiedyś ktoś z SGM 1.6 i z wypowiedzi Junx'a sądzę, że miał poinstalowane jeszcze jakieś dodatki - instalowałeś jakieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Witam to co odinstalować wszystko . Wypakowałem sobie folder z bronią  i wrzuciłem do gry i wtedy były te wyloty , jak usunąłem trochę się poprawiło a dalej są wyloty. Wiesz jak pokazać oznaczenie gracza na mini mapie np:( kropka).

Edytowane przez kanon1022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 W skrócie - jeśli masz ten mod na akumulatory dodany przez JSGME to go usuń w JSGME, a jeśli dodałeś go ręcznie to opróżnij folder gamedata, żeby był pusty, potem wklej samo spolszczenie i zobacz czy nadal będziesz mieć wylot z tym samym logiem - tak jak pisałem wyżej - ja tego konkretnego dodatku nie używałem.

Za to używałem z wersji 1.11 dodatku na mapy z moda Anomaly ( są bardziej dopracowane wizualnie niż oryginalne z SGM wzięte bezpośrednio z czystych wersji Cienia Czarnobyla, Czystego Nieba i Zewu Prypeci - czyli więcej na nich drzew, roślinności, trawy, ogólnie wizualnie są przyjemniejsze dla oka dzięki czemu każda lokacja/mapa wydaje się naturalniejsza bo nie widzisz roślinności, która pojawia się na twoich oczach doczytując się tylko od początku tam jest i jest jej więcej + końce mapy wyglądają naturalniej przez to, że nie widać końca mapy tylko roślinność, drzewa itd...), do tego miałem jeszcze pogodę CGIM ( nowe i lepsze tekstury nieba + nowe cykle pogodowe) i do tego nowy HUD, który możesz zaobserwować w zrzutach od @Agrael, ale to są dodatki, które nie wpływają na kluczowe funkcje moda więc ten wylot, który masz nie był by i tak z nimi powiązany, bo gdyby był to miałbym to samo, a nie miałem więc obstawiam, że to wina jakiegoś dodatku, którego autor nie dostosował w pełni do najnowszej wersji, a udostępnił do pobrania. Weź też pod uwagę, że dodatki do wersji 1.12 mają swój oddzielny spoiler i jedynie te dodatki, które wymieniłem działają na wersji 1.12, co do pozostałych to nie zagwarantuję, że czegoś nie zepsują skoro sam autor moda ich nie udostępnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 To ładnie musisz mieć tam nagrzebane, że nie masz znacznika GG.

Fakt ja używam moda new hud z 1.11, ale zarówno w tym dodatku jak i na oryginalnym HUD mam znacznik gracza ( w tym wypadku kropkę), a w samym PDA jest standardowy znacznik:

Spoiler

ss_szczepan_11-14-20_09-45-12_(zaton).jpg

ss_szczepan_11-14-20_09-45-21_(zaton).jpg

Najwyżej ściągnij sobie ten dodatek New Hud z zakładki "Dodatki do wersji 1.11" i wrzuć do moda i zobacz czy Ci się pojawi, a jak nie to najlepiej usuń moda całkowicie, postaw od nowa i wrzuć spolszczenie i nie używaj żadnych dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, andrzej75 napisał:

Szczepan ja także nie mam znacznika gg(na mini mapie), jest to dość męczące, ale jakoś idzie postrzelać :) Moda postawiłem na nowo, w wersji 1.12, dorzucając tyllko nową pogodę CGIM i akumulatorki.

Dożuć Nowy Hud , u mnie pomogło nie mam nić więcej. Stawiałem moda kilka razy i dopiero za którymś razem zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andrzej75 Tak jak pisze @kanon1022 z dodatków do wersji 1.11 pobierz dodatek "New Hud" i wrzuć to będziesz miał znacznik jako biała kropkę jak na moich zrzutach powyżej, co ciekawe wywaliłem ten dodatek na chwilę i też na standardowym HUDzie nie mam znacznika GG (a wczoraj jak próbowałem jakoś kanona naprowadzić i odpaliłem mod jeszcze z oryginalnym HUDem to miałem), z New Hud znacznik jest jako kropka, ale czemu tak się stało, że wczoraj na oryginalnym miałem i dziś nie mam, ale z dodatkiem mam to nie wiem - ktoś kto się zna na technicznej stronie Stalkera musiałby się wypowiedzieć jak to dodać lub dlaczego może się tak dziać.

Ale już odchodząc na chwilę od tematu znacznika na minimapie - trafiły wam się jakieś braki lub błędy w spolszczeniu od czasu jak zaczęliście go używać :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gatzek Rzeczywiście - masz rację. Spojrzałem w podgląd tego pliku i w tym dodatku na HUD idealnie na środku grafiki odpowiedzialnej za minimapę jest kropka, w oryginalnej okrąg minimapy jest całkowicie pusty czyli to zabieg autora - usunął znacznik w teksturze choć po co to nie mam pojęcia :D Czyli w zasadzie środkiem zaradczym jest używanie dodatku New Hud, żeby mieć znacznik, a jeżeli komuś się nie podoba ten nowy HUD to trzeba by było edytować oryginalną teksturę i dodać do niej znacznik - ale to już trochę przekracza moje zdolności - mogę spróbować i dodać kropkę z dodatku New Hud lub znacznik z czystej wersji Zewu Prypeci, ale czy to będzie działać to nie wiem - musiał bym pogrzebać więc dajcie znać czy próbować czy lepiej po prostu poradzić ludziom w poście #1, żeby używali dodatku New Hud?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gatzek No ja raczej też, na potrzeby adaptacji spolszczenia OGSR musiałem przerabiać w photoshopie obrazek z tekstem jednej z notatek ( osoba o której mówiła notatka w oryginale miała na imię Kulgawy, ale ludzie z jego ekipy mieli w nazwie frakcji "Banda Miecha" więc przerobiłem Kulgawy na Miech, żeby wszystko miało sens i teoretycznie czcionkę dopasowałem w miarę identyczną tylko przez to, że imię jest krótsze o 1 literę to wydawało mi się, że wizualnie wygląda to trochę dziwnie, ale żeby miało sens to tak zostawiłem... No, ale w tym przypadku to jest teoretycznie robota typu kopiuj-wklej więc jeśli ludzie poproszą, żeby to ogarnąć to spróbuję, a jak mi się nie uda to może poproszę kogoś kto ogarnia photoshopa lepiej ode mnie o pomoc :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Tak jak @tom3kb napisał, jak wejdziesz na Skadowsk to obok stoiska Brodacza stoi Stalker ( poznasz go po tym, że jego kombinezon delikatnie różni się od zwykłego stalkerskiego kombinezonu Świt), można z nim też pohandlować i złożyć u niego zamówienie na pancerz, i on ma też dodatkowo opcję dialogową na zakup oprogramowania, które pozwala na pozyskiwanie tych elektronicznych rubli, fakt trzeba mieć na to bodajże 5000 rubli, ale w ostatecznym rozrachunku warto poświęcić te ruble o ile nie masz ważniejszych wydatków typu na amunicję, naprawy lub nowy pancerz lub broń, a jeśli masz to kup sobie to oprogramowanie przed opuszczeniem Zatonu i przejściem na Janów, ale według mnie warto kupić jak tylko będzie się miało wymaganą sumkę bo przy przeszukiwaniu martwych NPC szybko Ci się to zwróci - fakt wypada z nich od 100-800 rubli ( w moim przypadku jak testowałem spolszczenie do 1.11 ), ale obskoczysz takich dajmy na to dziesięciu i wypadnie z nich plus minus 600 rubli i masz 6000.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.