Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam taki błąd:

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CModelPool::Instance_Load
[error]File          : F:\Repos\OGSR-Engine\ogsr_engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line          : 100
[error]Description   : Can't find model file 'weapons\pkm\pkm.ogf'

a wyskakuje mi ten błąd jak oddaje broń Jury Kopacza z Kordonu do poprawki Siniakowi w Barze. Pobrałem najnowszego patcha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.K

Powodem błędu jest to, że nie może odnaleźć modelu broni PKM. 

Dasz radę może podesłać mi folder "pkm" z meshes? (gamedata/meshes/dynamics/weapons/pkm), poszukaj w samym modzie a potem w tych patchach. Coś czuje że też może plik config tej broni będzie potrzebny (gamedata/configs/weapons/pkm.ltx. Nie jestem pewien czy tak się ten plik będzie nazywał no i czy też dobra ścieżka to jest)

A, bruh no tak...przecież skoro go nie może znaleźć gra no to go ty też pewnie nie znajdziesz xd
A nie usunąłeś może przypadkiem tego folderu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliły mi się savegame i byłem zmuszony do pobrania save od jednego z rusków nagrywających serię z tego moda. Podegrałem, wszystko gra i huczy jest idealnie poza jedną rzeczą. Imiona postaci są nie

teges, da radę coś z tym zrobić?

 image.thumb.png.0f5aa179d1a364535f7f5bf0ec157ae9.pngss_tomci_10-06-22_22-05-19_(l05_bar).thumb.png.ef20dc5d1ff3e15bd97e2e5d637bd539.png

Edytowane przez Desolate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Desolate Na tej wersji, którą pobrałeś od ruska zacząłeś grę całkowicie od nowa? Bo normalnie w modach do Cienia to ksywki GG czy ważnych postaci są zawarte w plikach character_desc_nazwa lokacji, które można znaleźć w config/gameplay, ale w tym modzie ksywki są brane z pliku stable_bio_name.xml z text/pol - spolszczenie nawet nie posiada folderu gameplay "w sobie", więc to, że nie masz ksywek to według mnie efekt tego, że na tej wersji, którą pobrałeś z linków od tego ruska zamiast zacząć grę od nowa to próbowałeś kontynuować na swoich starych zapisach i stąd krzaczki zamiast ksywek - innego wytłumaczenia nie widzę. 

Spróbuj testowo zacząć grę zupełnie od nowa i sprawdź wtedy czy będziesz mieć polskie ksywki. 

@.D.u.c.h. - M.K Najnowsza łatka to ta, która jest dostępna w poście #1 z 26.09, nowszej nie ma. Ciekawa sprawa bo w sierpniu jedna z osób na discordzie OGSR+GA też zgłaszała ten sam wylot, ale jedyne co autor jej odpisał to "Remove spawner" i nie wiem co dokładnie ma na myśli - nie pamiętam już czy ten mod ma wbudowany spawner, a jeśli ma to nie mam za bardzo pojęcia, które pliki za niego odpowiadają - w każdym razie gość, który zgłosił ten sam wylot usunął spawner i nie zgłaszał już więcej błędów, ale zapytałem z ciekawości samych autorów na ich dsc to mi tylko odpisali, żeby zainstalować od nowa cały mod używając linków z ich kanału z linkami do pobrania - czyli tych samych, które są u nas i żeby przed reinstalacją zrobić kopię folderu _appdata_ (zapewne, żeby nie stracić ustawień grafiki, klawiszy i zapisów gry). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Szczepan9205 napisał:

@Desolate Na tej wersji, którą pobrałeś od ruska zacząłeś grę całkowicie od nowa? Bo normalnie w modach do Cienia to ksywki GG czy ważnych postaci są zawarte w plikach character_desc_nazwa lokacji, które można znaleźć w config/gameplay, ale w tym modzie ksywki są brane z pliku stable_bio_name.xml z text/pol - spolszczenie nawet nie posiada folderu gameplay "w sobie", więc to, że nie masz ksywek to według mnie efekt tego, że na tej wersji, którą pobrałeś z linków od tego ruska zamiast zacząć grę od nowa to próbowałeś kontynuować na swoich starych zapisach i stąd krzaczki zamiast ksywek - innego wytłumaczenia nie widzę. 

Spróbuj testowo zacząć grę zupełnie od nowa i sprawdź wtedy czy będziesz mieć polskie ksywki. 

Wersję gry mam normalnie od nas, po prostu savegame sobie od ruska zaciągnąłem. Odpalę nową grę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Desolate Aa, moje niedopatrzenie - wybacz, rzeczywiście napisałeś, że pobrałeś save. No to znasz już odpowiedź na swój problem :P Będziesz mieć krzaczki w ksywkach bo on grał na zupełnie innym kodowaniu plików tekstowych, możliwe też, że w rzeczach, które wyświetlają tekst przez skrypty też będą ci wyskakiwać krzaczki - zawsze się tak dzieje jak się gra na zapisach z wersji gry, która była w innym języku ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Desolate No niestety. To jest jedyne wyjście. Zastanawia mnie tylko teraz czy jak zaczniesz od nowa i jak kolega wyżej będziesz chciał oddać broń Kopacza Jury w Barze to też napotkasz wylot :063: Zagadałem do autorów to mi odpisali " Remove spawner-spawner (to spawn items) to fix the crash.". I bądź tu mądry i wiersze pisz, mogli by chociaż powiedzieć, który to plik, ale coś nie bardzo rozmowni ci ruscy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Desolate No muszę stwierdzić, że mega to wygląda, ale to właśnie robi DZ 😎 Widzę też po kanale na YT, że autorowi DZ już przeszły fochy na stalkerskie community za brak dotacji na patreonie i zaczął wypuszczać nowe wersje - to akurat bardzo dobre wieści tylko pytanie czy znowu focha nie strzeli :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

@Desolate No muszę stwierdzić, że mega to wygląda, ale to właśnie robi DZ 😎 Widzę też po kanale na YT, że autorowi DZ już przeszły fochy na stalkerskie community za brak dotacji na patreonie i zaczął wypuszczać nowe wersje - to akurat bardzo dobre wieści tylko pytanie czy znowu focha nie strzeli :P 

Dokładnie, aczkolwiek tym razem nie widziałem błagania o wsparcie na patreonie więc jest nadzieja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Co jakiś czas mam taki błąd:

[error]Expression    : g_uiSpotXml->NavigateToNode(path_base, 0)
[error]Function      : CMapLocation::LoadSpot
[error]File          : F:\Repos\OGSR-Engine\ogsr_engine\xrGame\map_location.cpp
[error]Line          : 83
[error]Description   : XML node not found in file map_spots.xml
[error]Arguments     : rx_gl_hit_sector

 

tom3kb napisał, że może to być spowodowane moim grzebaniem w plikach, owszem trochę zmieniłem parametry w pliku actor i weapons, ale nic poważnego 😉

Czy można na taki błąd coś zaradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.K Ciężko powiedzieć - ja nie miałem takiego wylotu, ale możliwe, że to właśnie przez ingerencję w pliki :P Jeżeli mimo takiego wylotu jesteś w stanie uruchomić mod od nowa, wczytać ostatni zapis i grać to ja bym po prostu grał jeśli zależy Ci na zmianach w plikach :P Ewentualnie wrzuć w powrotem oryginalne, nie zmodyfikowane pliki, pograj tak trochę i wtedy zobaczysz czy wtedy też będziesz mieć ten wylot, jak nie no to będziesz znał odpowiedź na swoje pytanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.KNie ma spolszczonego spawnera bo w momencie jak robiłem spolszczenie to spawnera nie było (jeśli dobrze pamiętam), potem po premierze się pojawił (możliwe, że w ostatniej łatce bo jak aktualizowałem spolszczenie to nadal nie miałem spawnera dostępnego) i widocznie został dodany w kolejnej łatce i usunięty w ostatniej co by tłumaczyło to co mi pisali autorzy (jak rozwiązać wylot przy oddawaniu Siniakowi broni Kopacza) i, że usunięcie jego plików naprawia wylot i moim zdaniem chyba zrobili to dopiero w tej ostatniej wrześniowej łatce...

Ta wersja na której miałeś wylot przez PKM stawiałeś przed 26 września, że tak z ciekawości zapytam?  Bo jeśli tak to sprawa wyjaśniona - nawet po wrzuceniu najnowszej latki pliki spawnera pewnie zostały i przez to miałeś wylot + z tego co pamiętam to przy OGSR+GA przy instalacji każdej łatki trzeba usuwać folder bin_x64 i jeśli się tego nie zrobi to mogą być problemy:P W każdym razie nie zanosi się już z tego co się zorientowałem na kolejne łatki, a jeżeli będą to jakieś małe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczepan9205  co do wylotu w trakcie przekazywania broni do poprawki Siniakowi, to raczej będzie wina spawnera. Jeszcze tego nie sprawdziłem,ale niedługo to zrobię.

Folder bin_x64 usuwałem za każdym razem jak kopiowałem nowy patch. 😁

 

Edytowane przez .D.u.c.h. - M.K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.D.u.c.h. - M.K A to ok :D Od autorów jedynie tyle udało mi się wyciągnąć jeżeli chodzi o rozwiązanie tego problemu, najpierw odpisał mi jeden ze współautorów mówiąc, że trzeba usunąć spawner i że chodzi o spawner do spawnowania przedmiotów (myślałem, że mogą mieć na myśli jakąś linijkę w jakimś pliku odpowiadająca za spawn konkretnego modelu wizualnego broni) bo cały pic tej sytuacji polega na tym, że w momencie jak oddajemy Siniakowi broń to jej model fizycznie pojawia się u niego w rękach i wchodzi z nią w jakąś tam interakcję i przez to następuje wylot - ktoś gdzieś zapomniał zastąpić linijki wpn_pkm linijką wpn_l85 przez co mod woła o broń, której modelu już w modzie nie ma więc jak nie ma co wyświetlić to się wywala :P

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moda zainstalowałem jakieś 1,5 miesiąca temu, a zacząłem grać teraz. Ale postanowiłem zainstalować go od początku ze względu na nowe spolszczenie. I tu pojawił się problem. Nie mogę użyć śpiwora. Za każdym razem - wylot. Zaznaczam, że grając wcześniej na spolszczeniu beta errorów nie było.  

Spoiler

[27.10.22 19:44:22.619] [print_output([CScriptEngine::lua_pcall_failed])] SCRIPT RUNTIME ERROR:
... gunslinger addon\gamedata\scripts\ogse_sleep_mgr.script:108: attempt to index global 'dsh_cop_weather' (a nil value)
stack traceback:
    [C]: in function '__index'
    ... gunslinger addon\gamedata\scripts\ogse_sleep_mgr.script:108: in function 'begin_sleep'
    d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\ui_sleep.script:62: in function 'func'
    d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\_g.script:145: in function <d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\_g.script:145>
[27.10.22 19:44:22.619] *********************************************************************************
[27.10.22 19:44:22.619] 
FATAL ERROR

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CScriptEngine::lua_pcall_failed
[error]File          : e:\repos\ogsr-engine\ogsr_engine\common_ai\script_engine.cpp
[error]Line          : 52
[error]Description   : [CScriptEngine::lua_pcall_failed]: ... gunslinger addon\gamedata\scripts\ogse_sleep_mgr.script:108: attempt to index global 'dsh_cop_weather' (a nil value)

[27.10.22 19:44:22.619] ***************************[ScriptCrashHandler]**********************************
[27.10.22 19:44:22.619] stack traceback:
    [C]: in function '__index'
    ... gunslinger addon\gamedata\scripts\ogse_sleep_mgr.script:108: in function 'begin_sleep'
    d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\ui_sleep.script:62: in function 'func'
    d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\_g.script:145: in function <d:\ogsr gunslinger addon\gamedata\scripts\_g.script:145>

 Ewidentnie coś jest w pliku scripts.    

A i jeszcze pytanie. Może ktoś mam rozpakowane pliki .db w postaci gamedaty ? Interesuje mnie config.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo Hmm ciekawe. Dobrze, że dałeś znać - spojrzę jutro na ten plik chociaż to trochę dziwne, że jest wylot bo o ile pamięć mnie nie myli to jedyna zmiana w tym skrypcie to była zmiana jednostek czasu z rosyjskiego cz na bodajże h bo godz. nie mieściło się w okienku lub zmiana rosyjskiego słowa na nasze "pobudka" bo ogólnie były 2 skrypty odpowiadające za sen, więc przez zmianę słowa nie powinien się wysypywać ten skrypt. W każdym razie jak dojdę do tego co powoduje wylot to dam znać i jakiś fix postaram się wstawić.

No chyba, że od tego czasu jak stawiałeś moda to się pojawiły jeszcze jakieś łatki, które coś zmieniły - pobierałeś coś w międzyczasie czy tak jak półtora miesiąca temu go postawiłeś tak go odpaliłeś i zacząłeś grać?

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 na początku (jakiś tydzień temu) odpaliłem go po instalacji 1,5 miesiąca wcześniej. Wszystko grało. Polonizacja była wtedy w beta. Jak zorientowałem się, że jest nowa polonizacja z łatką, zainstalowałem ponownie i wtedy wyskoczył ten error. Szkoda, że wywaliłem starą polonizację. Moda instalowałem tylko z tego, co jest w tym temacie. Z innych stron niczego nie instalowałem.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMooNo rozumiem. Hmm to wyjścia są dwa - albo któryś z plików aktualnego spolszczenia coś knoci, albo może też być tak, że przez to, że wrzuciłeś spolszczenie na tą wersję moda, którą wcześniej pobrałeś to przez to się wywala bo 29 września jeśli dobrze pamiętam wyszły jakieś jeszcze poprawki i autorzy na swoim dsc napisali, że zaktualizowali instalator itd. więc może być tak, że gdybyś pobrał i postawił wszystko od zera to by działało, ale póki co wstrzymaj się - rzucę jutro okiem na ten skrypt i zobaczymy co wyjdzie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.