Jump to content

Dead Air Survival


Agrael
 Share

Recommended Posts

uRrs29fLtQw.jpg

Platforma: Zew Prypeci | Dead Air 0.98b
Data premiery: 28.08.2022 r.
Autor: Aleksandr Owerin


OPIS:

Spoiler

Dead Air Survival to modyfikacja do Dead Air 0.98b, która została oparta na trybie Ostatni Ocalały. 


Wcielisz się w stalkera, który w poszukiwaniu przygód postanowił wyruszyć do Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Podczas swojej wędrówki napotkasz wiele wyzwań, wykonasz różne zadania i poznasz kilka historii. Zona stała się wyludniona, a mutantów oraz zombifikowanych znacznie przybyło. Odkryj każdy zakamarek, znajdź drogę do nowych obszarów, ruszaj na północ i przekonaj się, co takiego wydarzyło się w Zonie...

Dokładnie przygotuj się do każdej wyprawy, bo wszędzie może czaić się niebezpieczeństwo. Oprócz Ciebie w Zonie są również żołnierze, najemnicy i bandyci, a zetknięcie się z nimi może być gwałtowne i zakończone śmiercią zaś w północnych częściach Strefy tajemnicze ugrupowanie strzeże swoich terytoriów. W tym niegościnnym miejscu ciężko będzie przetrwać samemu...

Jeżeli przeżyjesz, nauczysz się specjalnych umiejętności, które z całą pewnością Ci się przydadzą. Aby przetrwać, będziesz musiał polować na mutanty, przygotowywać jedzenie nad ogniskiem, naprawiać i samodzielnie tworzyć niezbędny ekwipunek. W Zonie można znaleźć mnóstwo skrytek z cennym wyposażeniem, a wszelkie wskazówki na temat ich położenia zawarte są w notatkach, mapach i PDA. Stopniowo będziesz spotykał innych ocalałych - mogą zaoferować wymianę lub naprawić oraz ulepszyć sprzęt. Będziesz mógł również zbudować niewielki obóz w dowolnym miejscu z dużą ilością dostępnych przedmiotów gospodarstwa domowego i mebli.

Strefa Wykluczenia jest pełna przeróżnych zagadek i tajemnic. Znajdziesz wiele notatek, które skrywają różne historie. W laboratoriach dowiesz się jakie eksperymenty i doświadczenia były tam przeprowadzane. Możesz próbować naprawić i uruchomić urządzenia z brakiem możliwości przewidzenia tego konsekwencji. Będziesz mógł również wykorzystywać urządzenia w niektórych laboratoriach do własnych celów...

Skorzystaj z nowej mechaniki: znajduj schowki w ziemi za pomocą łopaty, napełniaj kanistry benzyną na stacjach, wydobywaj radioaktywną wodę ze studni, napełniaj butle z gazem, uruchom porzucony sprzęt w laboratoriach, wejdź w interakcję z obiektami, udoskonalaj swój, jak i inny sprzęt. 

Stwórz nowe przedmioty: walkie-talkie, gitarę, harmonijkę, PDA zawierający nagrania, płyty i taśmy, pendrive, zestaw do budowy, ASPM (automatyczne przyjmowanie medykamentów), teleporter, zestawy do craftingu, radio, czujniki, materiały wybuchowe, wykrywacz anomalii, aparat fotograficzny i wiele więcej...

Fabuła poprowadzi Cię przez wszystkie lokacje w Strefie. Zadania będą zróżnicowane i nie pozwolą Ci się zrelaksować. Również na każdej lokacji będą występować questy poboczne, a wykonując je, można znaleźć nowy sprzęt, broń lub kombinezon. U ocalałych dodano zadania cykliczne w celu poszukiwania różnych przedmiotów - pozwoli to pozbyć się nagromadzonych odpadów przy jednoczesnym zarobieniu pieniędzy. Cykliczne zadania rozwiną Twoje umiejętności przetrwania w Strefie Wykluczenia.


Innowacje i główne zmiany:

Spoiler

Innowacje:

  • Dodano zadania fabularne. 
  • Dodano zadania poboczne. 
  • Dodano zadania cykliczne. 
  • Dodano zadania statystyczne (uzależnione od statystyk gracza). 
  • Dodano możliwość gry na gitarze i harmonijce. 
  • Dodano możliwość czytania notatek, książek i nie tylko.
  • Dodano 2 czasopisma pornograficzne. Każdy o objętości 100 stron.
  • Dodano dużą ilość notatek. 
  • Dodano mapy zawierające notatki. 
  • Dodano różnorodność wymian w zakresie sprzętu, broni i leków z postaciami niezależnymi.
  • Dodano grę karcianą "21 punktów".
  • Dodano grawigun. 
  • Dodano około 100 nowych gatunków mutantów, które można spotkać podczas wykonywania zadań fabularnych i pobocznych.
  • Dodano możliwość złamania nogi podczas upadku z wysokości (innowację można wyłączyć w opcjach). - Wycięto w aktualizacji z 28.08.2022 r. 
  • Dodano 6 glowstick'ów o różnych kolorach. 
  • Dodano możliwość oddzielania i łączenia różnych elementów.
  • Dodano pendrive'y, dzięki którym można uzyskać informacje o schowkach. 
  • Dodano możliwość podglądu stanu zdrowia, wytrzymałości, stanu technicznego broni oraz kombinezonu (innowację można wyłączyć w opcjach). - Wycięto w aktualizacji z 28.08.2022 r. 
  • Dodano możliwość interakcji z obiektami na lokacjach w celu zidentyfikowania przyczyn awarii, dokonania napraw lub użytkowania.
  • Dodano urządzenie - detektor anomalii. 
  • Dodano urządzenie - teleporter.
  • Dodano urządzenie - ASPM (automatyczne przyjmowanie medykamentów). - Wycięto w aktualizacji z 28.08.2022 r. 
  • Dodano urządzenie, dzięki któremu możesz zbudować obóz w dowolnym miejscu z dużą ilością przedmiotów.
  • Dodano urządzenie - walkie-talkie z możliwością wysyłania i odbierania sygnału.
  • Dodano PDA i kasety z możliwością odsłuchania nagrań. 
  • Dodano dodatek do menadżera CinematicVFX + HollywoodFX.
  • Dodano dodatek do menadżera z modelami rąk (T.H.A.P. Rework).
  • Dodano dodatek do menadżera (nowe menu w stylu S.T.A.L.K.E.R. 2 Serce Czarnobyla).
  • Dodano nowe ulepszenia kombinezonów ze slotem w plecaku. 
  • Dodano dodatek do menadżera (nowa pozycja broni).
  • Dodano dodatek do menadżera (animacje korzystania z przedmiotów). 
  • Dodano plecaki o większym udźwigu. 
  • Dodano ulepszenia sprzętu, dzięki którym można zwiększyć właściwości ochronne u GG. 
  • Dodano skóry mutantów, dzięki którym można zwiększyć właściwości ochronne u GG.
  • Dodano możliwość produkowania unikalnych medykamentów w laboratoriach. 
  • Dodano możliwość napełnienia kanistra benzyną na stacjach. 
  • Dodano możliwość zakupu pojazdów. 
  • Dodano aparat fotograficzny. 
  • Dodano możliwość sprzedaży notatek i PDA.
  • Dodano możliwość sprzedaży skór i części ciał mutantów. 
  • Dodano możliwość sprzedaży artefaktów. 
  • Dodano nowy sprzęt (radia, skanery, materiały wybuchowe itp.).
  • Dodano efekt uboczny spowodowany pragnieniem. 
  • Dodano zestawy do craftingu. 
  • Dodano ok. 75 dodatków do menadżera modyfikacji. 
  • Dodano szczegółową encyklopedię w PDA. 
  • Dodano możliwość zrekrutowania kompanów. 
  • Dodano możliwość zakupu mebli lub innych przedmiotów u NPC w celu rozbudowy własnego obozowiska. 

Główne zmiany: 

  • Zmiana dropu przedmiotów przy zwłokach.
  • Zmiana dropu przedmiotów w skrzyniach i schowkach. 
  • Zmiana dropu przedmiotów w pudełkach. 
  • Zmiana broni stalkerów. 
  • Zmiana dropu z ciał mutantów. 
  • Zmiana muzyki w menu głównym.
  • Dodano nowe ikony.
  • Zmiany w zestawach do craftingu. 
  • Zmiany w ekwipunku startowym. 
  • Zmieniono spawn GG rozpoczynający grę.
  • Usunięto wybór profitów po rozpoczęciu gry. 
  • Różne edycje tekstu, wyróżnienie istotnych elementów kolorem. 
  • Zmiany we właściwościach broni. 
  • Schowki nie są okradane. 
  • Zmieniono współczynnik dropu w schowkach. 
  • Zmieniono dialog w celu udzielenia pomocy medycznej.
  • Możliwość zaspokojenia pragnienia napromieniowaną wodą. 
  • Dynamiczne wiadomości zostały wyłączone. 
  • Możliwość pozyskania gotówki przy zwłokach (zmianę można wyłączyć w opcjach). 
  • Naprawiono siatki celowników.
  • Poprawiono wymianę handlową u NPC, którzy nie zatrzymują już przedmiotów na stałe. 
  • Ranni NPC, którzy przynależą do frakcji Monolit już się nie wysadzają w powietrze. 
  • Usunięto błędy związane z obiektami na lokacjach (jeżeli gracz je przypadkowo dotnie, to powodują lagi, które uniemożliwiają dalszą grę). 
  • Liczne poprawki Dead Air 0.98b (poprawa cen usług za naprawę uszkodzonej broni, poprawiono opóźnioną aktywację anomalii termicznych, poprawa anomalii termicznych na Bagnach, naprawa błędu związanego z detektorami na Zatonie itp.).

Informacje o zadaniach:

Spoiler

Dead Air Survival posiada dużą ilość zadań, które dzielą się na kilka rodzajów:

  • Zadania fabularne:

Gra posiada fabułę, która stopniowo poprowadzi Cię przez wszystkie lokacje w Zonie. Fabuła kładzie nacisk na eksplorację i stopniowe przemieszczanie się w głąb Strefy. Każda lokacja oferuje inną fabułę: wojnę, mistycyzm, pomoc, poszukiwanie, naprawę i więcej. Zadania będą występować w obrębie jednej lub dwóch lokacji. Różnorodność questów nie sprawi, że będziesz się nudził - nie zabraknie też niespodziewanych zwrotów akcji. Dla ułatwienia w PDA będą one oznaczone kolorem żółtym.

  • Zadania poboczne: 

Questy poboczne to osobne zadania nie związane z fabułą. Występują na każdej lokacji, a można je rozpocząć poprzez znalezienie i przeczytanie notatki, zebranie wszystkich części mapy, przyjście do określonego miejsca itp. Dlatego ważna jest dokładna eksploracja, aby nie przegapić tych questów. W nagrodę za zadania poboczne otrzymasz bardzo dobry sprzęt, broń i kombinezon. Zadania poboczne będą zaznaczone na pomarańczowo na twoim PDA.

  • Zadania cykliczne:

Cykliczne questy można wziąć u prawie każdego istotnego NPC. Skupiają się wokół dostarczenia danego przedmiotu w pewnej ilości, a ich ukończenie otrzymasz nieco gotówki. Po ukończeniu zadania możesz ponownie podjąć się jego wykonania. Nie musisz ich ukończyć - zostały stworzone z myślą o zarobieniu pieniędzy i pozbycia się niepotrzebnych przedmiotów. Dla ułatwienia w PDA zostaną one oznaczone kolorem zielonym.

  • Zadania statystyczne:

Questy statystyczne to misje, które są uzależnione od Twoich statystyk przetrwania w Strefie Wykluczenia. Znajduj schowki, rozbijaj skrzynie, zabijaj mutanty i zombie oraz przetrwaj nadciągające emisje. Po wykonaniu tych zadań zdobędziesz określone umiejętności. Te questy rozpoczynają się automatycznie w miarę długości przeżycia w Zonie. Dla ułatwienia w PDA zostaną one oznaczone na czerwono.

  • Dodatkowe zadania:

Po zakończeniu głównego wątku otrzymasz dostęp do wszystkich lokacji w Strefie, a co za tym idzie, rozpocznie się freeplay. Żeby nie było tak nudno, to powstały dodatkowe mini-historie. Są to małe, ale dość długie questy. Po ich ukończeniu przejdziesz całkowicie grę, a następnie rozpocznie się pełnoprawny freeplay. Dla ułatwienia w PDA zostaną one oznaczone kolorem żółtym.

Szczegółowa lista zadań z informacją o ich liczbie na lokacji oraz podziałem na typy i ich całkowitą ilość: 

  1. Kordon: 5 fabularnych, 6 pobocznych. 
  2. Bagna: 6 fabularnych, 9 pobocznych, 10 cyklicznych. 
  3. Mroczny Parów: 1 fabularne, 6 pobocznych.
  4. Wysypisko: 4 fabularne, 10 pobocznych.
  5. Agroprom: 7 fabularnych, 17 pobocznych, 10 cyklicznych. 
  6. Podziemia Agropromu: 2 fabularne, 2 poboczne. 
  7. Bar: 8 fabularnych, 12 pobocznych, 10 cyklicznych. 
  8. Dzicz: 1 fabularne, 13 pobocznych. 
  9. Cmentarzysko Pojazdów: 8 fabularnych, 28 pobocznych. 
  10. Dolina Mroku: 6 fabularnych, 10 cyklicznych, 28 pobocznych.
  11. Laboratorium X-18: 6 fabularnych, 4 poboczne. 
  12. Jantar: 8 fabularnych, 10 cyklicznych, 21 pobocznych. 
  13. Laboratorium X-16: 5 fabularnych, 3 poboczne. 
  14. Magazyny Wojskowe: 3 fabularne, 23 poboczne. 
  15. Radar: 9 fabularnych, 26 pobocznych. 
  16. Laboratorium X-10: 4 fabularne, 2 poboczne. 
  17. Czerwony Las: 7 fabularnych, 17 pobocznych, 10 cyklicznych. 
  18. Centralna Prypeć: 9 fabularnych, 29 pobocznych. 
  19. Wschodnia Prypeć: 14 fabularnych, 28 pobocznych. 
  20. Laboratorium X-8: 6 fabularnych, 2 poboczne. 
  21. Tunel "Prypeć-1": 5 fabularnych, 17 pobocznych. 
  22. Okolice fabryki Jupiter: 23 fabularne, 30 pobocznych, 20 cyklicznych. 
  23. Martwe Miast: 8 fabularnych, 16 pobocznych, 10 cyklicznych. 
  24. Limańsk: 10 fabularnych, 14 pobocznych.
  25. Szpital: 3 fabularne, 6 pobocznych. 
  26. Zaton: 19 fabularnych, 10 cyklicznych, 39 pobocznych. 
  27. Czarnobyl-1: 4 fabularne, 13 pobocznych. 
  28. Sarkofag: 3 fabularne, 2 poboczne. 
  29. Bunkier sterowania Monolitem: 5 fabularnych, 1 poboczny. 
  30. Czarnobyl-2: 4 fabularne, 21 pobocznych. 
  31. Generatory: 12 fabularnych, 9 pobocznych. 
  32. Laboratorium wojskowe: 5 fabularnych, 2 poboczne. 

Dodatkowe zadania: 

  1. 1 fabuła - 2 zadań
  2. 2 fabuła - 9 zadań
  3. 3 fabuła - 6 zadań
  4. 4 fabuła - 2 zadania
  5. 5 fabuła - 3 zadania
  6. 6 fabuła- 5 zadań
  7. 7 fabuła - 2 zadania
  8. 8 fabuła - 4 zadania
  9. 9 fabuła - 2 zadania
  10. 10 fabuła - 3 zadania
  • Łączna liczba zadań fabularnych: 261 
  • Łączna liczba zadań pobocznych: 451
  • Łączna liczba zadań cyklicznych: 100
  • Łączna liczba zadań statystycznych: 6
  • Razem: 821 zadań

Mechanika, sprzęt, NPC: 

Spoiler

Mechanika:

Spoiler

W tej sekcji szczegółowo przedstawimy nową mechanikę Dead Air Survival.

  • Odkopywanie schowków za pomocą łopaty:

Prosta mechanika pozwalająca na odkopywanie schowków za pomocą łopaty, które znajdują się pod ziemią. Aby wykopać schowek trzeba wejść w posiadanie jego namiarów i udać się do miejsca, w którym najprawdopodobniej się znajduje. Następnie w ekwipunku najedź kursorem na łopatę i kliknij "Użyj". Pojawi się animacja i dźwięk, a jeśli znajdujesz się w zasięgu schowka, to cała jego zawartość wyląduje w twoim ekwipunku z jednoczesnym komunikatem, że schowek został odnaleziony. Jeżeli nie znajdziesz się w określonym zasięgu, odtworzona zostanie animacja z dźwiękiem i wyświetlona zostanie wiadomość, że nic nie znalazłeś. 

  • Napełnianie kanistrów benzyną na stacjach: 

Dzięki tej mechanice można napełnić pusty kanister benzyną na stacjach. Stacje benzynowe znajdują się w Mrocznym Parowie, Dolinie Mroku i Zatonie. Aby napełnić kanister benzyną, należy zabrać ze sobą pusty kanister. Następnie udaj się na stację benzynową - przy jednym z dystrybutorów na dole ekranu powinieneś zobaczyć napis "Możesz napełnić kanister", oznacza to, że wszedłeś w zasięg i możesz zacząć napełniać kanister. Po wykonaniu tej czynności skorzystaj z przycisku "Użyj" na pustym kanistrze w ekwipunku - pojawi się odpowiednia animacja i dźwięk, a w inwentarzu pełny kanister. Jeśli spróbujesz napełnić kanister poza zasięgiem, pojawi się komunikat "Nie można napełnić kanistra w tym miejscu". Kolejny lub ten sam, ale pusty kanister można napełnić benzyną dopiero po upływie 5 minut. 

  • Napełnienie butli gazowych: 

Mechanika ta jest całkowicie identyczna, jak w przypadku napełniania kanistrów benzyną. Napełnienie butli jest możliwe jedynie na Bagnach przy stacji pomp. Musisz mieć przy sobie pustą butlę i aby ją napełnić gazem trzeba udać się do określonego miejsca w przepompowni.  Gdy tylko pojawi się napis "Możesz napełnić butlę gazem" przejdź do ekwipunku i po najechaniu kursorem na pustą butlę naciśnij "Użyj" -  pojawi się odpowiednia animacja i dźwięk, a w inwentarzu napełniona gazem butla. W razie potrzeby można opróżnić butlę, naciskając "Opróżnij" po najechaniu na nią kursorem. Kolejną lub tę samą butlę, ale pustą można napełnić gazem dopiero po upływie 5 minut. Jeśli spróbujesz napełnić butlę poza zasięgiem, pojawi się komunikat "Nie można napełnić butli w tym miejscu".

  • Pobieranie radioaktywnej wody ze studni: 

 

 

Menedżer modów, FAQ, zalecenia: 

Spoiler

Menedżer modów:

Spoiler

W BUDOWIE

FAQ:

Spoiler

W BUDOWIE

Zalecenia:

Spoiler

W tym segmencie znajdą się informacje o różnych zaleceniach i poradach dotyczących modyfikacji Dead Air Survival.

  • WAŻNE: Po otrzymaniu lub znalezieniu notatki, PDA, dokumentu, mapy i podobnych przedmiotów, należy je natychmiast odczytać nie opuszczając aktualnej lokacji. Na przykład jeśli znalazłeś notatkę na Kordonie, ale postanowiłeś przeczytać ją na Bagnach, to zadanie, które jest związane z tą notatką nie zadziała. Dlatego ważne jest, aby czytać notatki natychmiast po ich podniesieniu.
     
  • Czasami zgodnie z fabułą trzeba będzie poczekać chwilę na nadejście wiadomości, tak to technicznie przemyślano. Odczekaj więc kilka minut i nie opuszczaj lokacji.
     
  • Wszystkie notatki, dokumenty, PDA, mapy i przedmioty, które można odczytać, można sprzedać NPC w specjalnym dialogu, ale ważne jest, aby wówczas taki przedmiot już nie był potrzebny.
     
  • Przy zadaniu na zabicie grupy NPC należy sprawdzić, czy któryś z nich jeszcze żyje i potrzebuje pomocy, zadanie nie zostanie zaktualizowane, dopóki cała grupa NPC nie zostanie zabita.
     
  • Przedmioty, które zdobędziesz po otwarciu skrzyń lub wykopaniu schowków pojawią się w twoim ekwipunku, ale nie będą widoczne w wiadomości o otrzymanych przedmiotach. Będziesz więc musiał sam sprawdzić, które przedmioty otrzymałeś, sprawdzając swój inwentarz.
     
  • Podczas działania z instalacjami, po włączeniu timera na kolejne użycie należy czekać na tej samej lokacji. Możesz opuścić lokację, ale timer nie będzie działać i po powrocie zacznie odliczać ponownie od momentu przejścia.
     
  • Niektóre mutanty są trudne do zabicia, ale nie musisz ich zabijać sam, możesz je wpędzić w anomalię i nic już z nich nie zostanie. W ciałach mutantów nie ma żadnych questowych przedmiotów, więc można bezpiecznie użyć tej metody.
     
  • Często zapisuj grę, co prawda to trochę obciąża silnik gry, ale lepsze to niż odtwarzanie długiego okresu gry po nagłym crashu.
     
  • Zanim przejdziesz na inną lokację wedle wskazań fabuły, dokładnie zbadaj obecną pod kątem zadań pobocznych, bo za ich wypełnienie możesz zdobyć świetny sprzęt. Zadania poboczne znajdują się w kluczowych punktach lokacji w postaci trupów, notatek, schowków, zasadzek z zaskoczenia itp.
     
  • Nie używaj dodatku na szybką podróż, gdyż podczas korzystania z niego możesz coś przegapić, a ponadto w trakcie przechodzenia moda otrzymujesz urządzenie Teleporter, za pomocą którego możesz teleportować się po lokacjach.
     
  • Wskazane jest, aby od początku gry zacząć zbierać następujące przedmioty: kondensatory, tranzystory, miedziane druty, puszki kalafonii, bazy tekstolitowe. Będą potrzebne w dużych ilościach.
     
  • Wskazane jest, aby od początku gry zacząć zbierać i przechowywać po jednym rodzaju ze wszystkich broni, artefaktów i części mutantów. Będą potrzebne pod koniec gry.
     
  • Do interakcji z obiektami na lokacjach domyślnie używa się klawisza "F".
     
  • Aby używać różnych nowych sprzętów w ekwipunku, musisz użyć "PPM - Prawy Przycisk Myszy".
     
  • Zalecam skorzystać z konsolowej komendy hud_fov 0.35, ten parametr określa optymalną odległość dla obiektów trzymanych w rękach.

Wyloty, podziękowania, od autora:

Spoiler

Wyloty:

Spoiler

W tym segmencie znajdą się informacje i instrukcje dotyczące postępowania w przypadku wylotów w modyfikacji Dead Air Survival.

Wsparcie dla modyfikacji w sprawie błędów, wylotów i różnych problemów będzie udzielane przez twórcę na grupie VKontakte: S.T.A.L.K.E.R. - Dead Air Survival.

Jeśli zdarzył się u ciebie crash, to nie musisz wpadać w panikę i pisać na grupie: "U mnie wylatuje!" Na takie wiadomości nie dostaniesz jasnej odpowiedzi. Poprawnie byłoby opisać swój problem w całości, dołączając do wiadomości log i zrzut ekranu z menedżera modyfikacji. Na naszej grupie VKontakte będzie osobny wątek z dyskusjami i rozwiązaniami różnych błędów/wylotów.

Jak tylko dojdzie do wylotu, powinieneś znaleźć log błędu, znajduje się on w folderze "Dead Air Survival/appdata" jako dokument tekstowy o nazwie log. Możesz go dołączyć do postu lub otworzyć go i skopiować to, co jest napisane niżej po słowach FATAL ERROR. Następnie opisz, jak doszło do crasha, co robiłeś przed tym itd. Ponadto w wiadomości należy zamieścić zrzut ekranu z menadżera modyfikacji, który pokazuje jakie dodatkowe mody masz zainstalowane. Opis, log i zrzut ekranu z menadżera da pełny obraz tego, co jest nie tak, a co za tym idzie, rozwiązanie problemu nie potrwa długo.

Jak pokazuje praktyka, duża liczba błędów i crashy spowodowana jest instalacją zewnętrznych dodatków oraz nakładających się na siebie dodatków. Dlatego NIE zalecam korzystania z postronnych dodatków. Menedżer modyfikacji będzie zawierał dodatki, które zostały sprawdzone przez twórcę. NIE polecam również samodzielnej edycji zasobów gry (zmiana udźwigu, prędkości biegu i tym podobnych rzeczy), gra ma wbudowany antycheat, który to monitoruje i wyśle cię martwego do lokacji z czterema ścianami. Ogólnie rzecz biorąc, wyloty spowodowane brakiem pamięci i ich rozwiązania będą inne dla każdego. Crashe związane z pamięcią można zidentyfikować, jeśli w logu po słowach FATAL ERROR występuje słowo "memory" (ang. pamięć), a także jeśli nastąpi wylot bezlogowy, czyli nie ma nic w logu lub jest tam wyrażenie "stack trace".

Możliwe rozwiązania wylotów spowodowanych brakiem pamięci:

  • Po wylocie usuń "shaders_cache", który znajduje się w "Dead Air Survival/appdata". Ten folder zawiera cache od tekstur itp.
  • Obniżenie renderu gry w ustawieniach. Za najbardziej stabilny uważa się R2.5, jeśli na nim zdarzają się crashe, to wybierz jeszcze niższy i tak dalej.
  • Zmniejsz jakość grafiki w ustawieniach. Przede wszystkim obniż gęstość trawy, cienie, jakość tekstur itp.
  • Obniż współczynniki spawnu mutantów i stalkerów w ustawieniach gry.
  • Sprawdź aktualizacje wszystkich bibliotek systemowych i sterowników. Polecam najpierw sprawdzić sterowniki karty graficznej.
  • Jeśli masz dobrą kartę graficzną, radzę do skrótu od uruchamiania gry dodać komendę -no_staging. Im lepsza karta graficzna, tym lepsze będą wyniki.
  • Przed rozpoczęciem gry wyłącz wszystkie działające programy i uwolnij pamięć komputera od procesów działających w tle.
  • Spróbuj zainstalować grę na partycji systemowej lub odwrotnie - na dysku niesystemowym.
  • Uruchom grę jako administrator.

Jest jedno uniwersalne lekarstwo na wszystkie awarie i błędy. Jeśli nagle nastąpi wylot, natychmiast weź młotek lub młot kowalski i wymierz solidny cios w komputer. Po tym czasie nie będzie już więcej żadnych wylotów.

Podziękowania:

Spoiler

W tej części chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy mi pomagali i wspierali mnie na różnych etapach rozwoju modyfikacji Dead Air Survival.

Jeśli twoje imię/pseudonim nie znajduje się na liście podziękowań, skontaktuj się ze mną na VKontakte, a problem zostanie rozwiązany.

Za pomoc w rozwiązywaniu różnych problemów technicznych:

  • Lanforse Rainfor
  • Witalij Ihorowycz (Віталій Ігорович)

Za wsparcie materialne twórcy:

  • Kramer
  • deadcOre
  • Jewgienij Własow (Евгений Власов)

Za pomoc i wkład w niektóre punkty fabuły:

  • Kramer
  • Andriej Pachomow (Андрей Пахомов)

Za pomoc przy elementach graficznych:

  • Kramer

Za pomoc i wkład w nagrania głosowe dla różnych momentów rozgrywki:

  • Kramer
  • Andriej Pachomow (Андрей Пахомов)
  • SaNYcz (СаНЫч)

Za pomoc i udział w pisaniu różnych opowiadań, dialogów i innych tekstów:

  • Dmitrij "Dok" Krawczenko (Дмитрий "Док" Кравченко)
  • Aleksiej Aleksiejew (Алексей Алексеев)
  • Aleksiej Prokofjew (Алексей Прокофьев)
  • Aleksandr Bessmertnyj (Александр Бессмертный)
  • Siergiej Triszczuk (Сергей Трищук)
  • Andriej Pachomow (Андрей Пахомов)
  • Szamil Biełyj  (Шамиль Белый)
  • Natalia Polakowa (Наталья Полякова)
  • Kilin Rodion (Килин Родион)
  • Vlad Dubaserov
  • Ded Ignat (Дед Игнат)
  • Misza samotnik (Миша одиночка)
  • dead gan
  • Leon Luk (Леон Лук)

Za zamieszczanie ogłoszeń i innych informacji dotyczących rozwoju modyfikacji w różnych grupach i miejscach:

  • AP-PRO: S.T.A.L.K.E.R. News
  • Новости S.T.A.L.K.E.R. – AP-PRO.RU
  • Обзор модов S.T.A.L.K.E.R
  • Планета Выживших (Planeta Ocalałych)
  • STALKER: Новости, моды, прохождения
  • STALKER MODS
  • TheWolfstalker – YouTube
  • Requital – YouTube
  • MAGE – YouTube
  • Stalker-Mods – YouTube
  • Дедушка Эйр – YouTube

Za pomoc na grupie VKontakte w różnych sprawach, wsparcie techniczne dla graczy, moderację rozmowy i inne rzeczy:

  • Borys Timofiejew (Борис Тимофеев)
  • Artur Korolewskij (Артур Королевский)
  • Iwan Jermułlin (Иван Ермуллин)
  • Aurelio Gonzales
  • Aleksiej Prokofjew (Алексей Прокофьев)
  • Kirill Bublikov
  • Maksim Klejnow (Максим Клейнов)
  • Artur Abdulin (Артур Абдулин)

Chciałbym również podziękować wielu kanałom na YouTube, które zrobiły streamingi, recenzje, filmy lub chociaż wspomniały o moim pierwszym projekcie - Dead Air Revolution:

Spoiler
  • Kramer
  • Kramer Live
  • TheWolfstalker
  • Fladar
  • Фраун
  • GoldMenGame
  • MegaTiEstO96
  • Sanchez69full
  • Сталкер Тая и Компания
  • SevenRUS
  • NighT GuarD
  • NORKAN
  • Welder
  • СаНЫч
  • Эскапизм TM
  • Petruha play
  • Дедушка Эйр
  • Farlid
  • Requital
  • Евгений Егерь
  • Ветров отвечает!
  • Radiation
  • Vano WarState
  • Butar
  • Saiben
  • NOOMIIX
  • BANANA GAME
  • RedCap
  • Светлые начинают и выигрывают
  • Шаман Ведьмаг
  • 1 Gb
  • 4K HDR RTX Gaming Channel
  • AklakanXPLaY
  • AR_Temon
  • Bardison
  • Beetle _Juice62
  • BestMil Music
  • By Siberian
  • CRMP VIRTYOZ
  • Dak
  • Darkness Play
  • Dead Zone
  • Deadpan_Dexter
  • dgeit dgeitik
  • Doctor Kuzmich
  • EchChron
  • Eraston
  • EvgeniusPlay
  • Fair Rubis
  • FORAST PLAY
  • Frays
  • Golden Orc
  • GooD
  • Hanuman
  • Harvey Husky
  • Hoffman Off
  • holej
  • HumanOMoore
  • itsssv
  • jaunger stalk
  • KiLLeR
  • Korvin Time
  • Kostelet
  • LAST STALKER 19 85
  • Lesnik_07
  • LONER
  • M1XB0X Gaming
  • MAX KRD
  • MURRZZIK U.A
  • Maxon Sheluponev
  • Milis
  • MIRSENARIES TV HANTER
  • NE KURYU I NE KIRILL
  • NEYRUS GAMES
  • Ninja Gaiden III
  • NoComment Gameplay
  • NOQUALITY
  • Old_Lexx
  • Old_Time
  • One Dagon
  • OnThePositiveWave
  • PALE
  • PbI6AKOTEK
  • Ruby
  • Salty
  • Shaman_Nwm
  • Sirrius
  • Stalker Mongoose
  • STALKER-SHOC
  • StalNeo
  • Super Maks
  • TALKER-SHOC
  • TheDonutSquad
  • Tima Raiden
  • Top Secret
  • UROKADU GAMES
  • v1smote
  • velth
  • W o G
  • ZVER
  • Бэрон
  • Василий Зайцев
  • Владимир
  • Грешник
  • ден тихий
  • Дядя Шнобель
  • ЕНОТ
  • Искатель Истины
  • Кар Тоха
  • Канал Влада. Уголок Упоротого Кота.
  • Лютый Прапор
  • Парень С Камерой
  • ПОмеченный
  • САША
  • сергей воинов
  • Сергей Порошин
  • Тима
  • Хомяк

Od autora:

Spoiler

Nazywam się Aleksandr Owierin, jestem autorem i deweloperem modyfikacji Dead Air Survival. Możesz skontaktować się ze mną przez mój profil vkontakte, który znajdziesz na oficjalnej grupie modyfikacji: S.T.A.L.K.E.R. - Dead Air Survival (rubryka "Kontakty").

Modyfikacja Dead Air Survival została stworzona na bazie Dead Air 0.98b, przy użyciu materiałów z Dead Air Revolution.

Przed rozpoczęciem tworzenia tego moda miałem pomysł na stworzenie projektu, w którym gracz musiałby kłaść duży nacisk na przetrwanie w Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. Chciałem stworzyć opustoszałą Zonę, w której żyją tylko mutanty. Gracz musiałby przygotowywać własne jedzenie i ekwipunek, eksplorować teren poruszając się na północ, a po drodze wykonywać zadania i rozwiązywać tajemnice, które pozostały w Zonie przed jej opustoszeniem. Taka koncepcja była w mojej głowie i chciałem stworzyć coś podobnego.

Mój pierwszy projekt, Dead Air Revolution, był całkiem udany, ale gracze krytykowali go głównie z dwóch powodów: monotonnych questów i małej ilości strzelania. Niestety w momencie realizacji pierwszego projektu miałem małą wiedzę techniczną i niczego więcej nie potrafiłem zrobić, ale lepsze coś niż nic. Teraz gdy moje możliwości techniczne są znacznie większe i pojawił się pomysł na zrobienie czegoś nowego, powoli zacząłem tworzyć nowy projekt.

Wielu graczy pisało do mnie, aby zrobić questy w trybie "Ostatni Ocalały". Tryb jest naprawdę bardzo ciekawy, spodobał mi się, wszystko pasowało do mojej idei stworzenia czegoś nowego, więc stał się podstawą nowego projektu. Zacząłem opracowywać nowe mechaniki, różnorodne questy i tworzyć nowy balans z naciskiem na przetrwanie. W tym czasie uczyłem się też czegoś nowego dla siebie pod względem technicznym i to znalazło odzwierciedlenie w rozwoju projektu.

Rozwój projektu trwał prawie rok, powodem tego był brak czasu, ponieważ miałem ważniejsze rzeczy do zrobienia i pojawiały się nowe pomysły, które również potrzebowały czasu na zrealizowanie. W rezultacie rozwój stopniowo osiągnął swój kres. Być może po premierze pojawią się różne aktualizacje dotyczące znalezionych błędów i zmiany w balansie.

Mam nadzieję, że spodoba wam się Dead Air Survival. Włożono w niego wiele czasu i wysiłku. Starałem się wziąć pod uwagę wszystkie życzenia i krytykę graczy. Proszę nie oceniać projektu surowo, bo nie jest on robiony przez profesjonalny zespół deweloperów, tylko przez jedną osobę. W ramach podziękowania chciałbym uzyskać większą aktywność w grupie, więcej nowych członków i dobre słowo, to by wystarczyło, ale jeśli masz chęć i możliwość wsparcia finansowego, to proszę o kontakt osobisty. Jeśli projekt okaże się warty uwagi, może zacznę pracować nad nowymi modami i aktualizacjami starszych, mam już bardzo ciekawy pomysł na nowy projekt...

SCREENY:

Spoiler

6IuhqpuoQkE.jpg

py09FSvPIok.jpg

27nd_CZOGzc.jpg

ojewo0_EWak.jpg

VIDEO:

Spoiler

20 survivalowych porad: 

INSTALACJA:

Spoiler

Skorzystaj z jednego z powyższych linków i pobierz wszystkie części instalatora. Następnie zainstaluj grę postępując zgodnie z jego wskazówkami. Po udanej instalacji na pulpicie pojawi się skrót uruchamiający grę i menadżera modyfikacji. 

Aktualizacja z 28.08.2022 r.:
Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na zamianę plików. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod: 

Aktualizacja z 17.09.2022 r. (Zawiera w sobie poprzednie aktualizacje).

Opis aktualizacji: 

Spoiler

Ważne! 

Jeżeli podczas gry często zdarzają się błędy, wykonaj następujące

  1. Przejdź na inny tryb renderowania - najbardziej stabilny jest R2.5.
  2. Obniżenie jakości tekstur, cieni, trawy itp.
  3. Zmniejsz liczbę spawnu wśród stalkerów oraz mutantów. 
  4. Jeżeli korzystasz z renderu R3, to w skrócie gry na pulpicie w elemencie docelowym dopisz -no_staging.

 


Źródła: appro.jpg   Y6DvRrN.jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 5
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael unlocked this topic

@tom3kb
Ja właśnie pobieram to dam znać.

Gość zamiast wrzucić moda całego zapakowanego, to musiał wrzucić po prostu cały folder nie zapakowany i teraz każdy plik mi się oczywiście osobno pobiera : P

 

Edit: Trochę za późno, ale nie dałem znać, ponieważ mnie @gawron wyprzedził po prostu. 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

WAŻNE

Ci co pobrali już moda to wygląda na to, że trzeba pobrać koniecznie nowy update, dokładne info i nowy link w spoilerze plus porady odnośnie optymalizacji.

Ogólnie wycięto sporo mechanik i skryptów.

Spoiler

ОБНОВЛЕНИЕ: 
Обновление DAS от 28.08.2022 
 
ОПИСАНИЕ: 
Обновление включает в себя серьезные изменения в плане оптимизации игры. Были вырезаны различные новые механики и приборы в угоду производительности: 
- Перелом ноги 
- Прибор АСПМ 
- Состояние снаряжение и здоровья ГГ 
- Жажда 
- Динамические новости 
- Взрыв поломанного оружие 
- Эффектная стрельба 
 
Кроме этого была проведена чистка скриптов от тех функций, которые нагружали движок игры. Обновление обязательное для тех у кого релизная версия игры и для тех кто участвовал в ЗБТ. Новая игра не требуется. 
 
УСТАНОВКА: 
Скачайте и распакуйте архив. Переместите папку database в папку с игрой с заменой. 
 
ССЫЛКА НА СКАЧИВАНИЕ: 

 
ВАЖНО: 
Если у вас частые вылеты в игре, то проделайте следующие действия:
- перейдите на другой тип рендера (R2.5 самый стабильный)
- понижайте качество текстур, теней, травы и тд.
- уменьшите количество спавна сталкеров и мутантов
- если играете на рендере R3, то в ярлыке игры пропишите -no_staging

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Pobrałem, gram, instalacja jest po rosyjsku lub angielsku.

Kordon, bagna, łoszyna a teraz zaliczam śmietnisko (swałka).

Przydatne mapy, duzo kwitów z informacjami, sporo mutantów w tym nowych.

Na łoszynie  - misja - napadło mnie stado łosiów i nie były miłe, raczej w typie łosia z parku brickelberry. :) 

Spoiler

ss_tomahawk_09-01-22_18-08-49_(l01_escape).thumb.jpg.ff1595f8898df7ad65d2a749cf451913.jpgss_tomahawk_08-31-22_18-56-07_(k00_marsh).thumb.jpg.d09cee91be6cee97a57063ee01522276.jpgss_tomahawk_08-31-22_18-25-52_(k00_marsh).thumb.jpg.0228365de244a7c16d27e1fdae87acbc.jpgss_tomahawk_08-30-22_17-40-25_(l01_escape).thumb.jpg.d29175edc2d8f5744557784d10179bf4.jpg

 

ss_tomahawk_09-01-22_21-36-45_(mainmenu).jpg

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Kolejny OBOWIĄZKOWY patch z 03.09.2022r.

Pobieramy z Yandex

Nowa gra nie jest obowiązkowa.

Poniżej spis zmian i porady.

Spoiler

Описание:
Обязательное обновление, которое исправляет различные ошибки и недочеты.

Новая игра не нужна.

Список изменений:
- Исправлено положение записки в Подземельях Агропрома возле люка
- Исправлено появление пулемета в тайниках
- Добавлены простые записки на северных локациях
- Облегчено начало игры на Кордоне и Болотах
- Исправлено воровство ПМ на АТП Кордона
- Некоторые изменения по квестам
- Добавление новой информации в Энциклопедию
- Добавлена вероятность нахождения медицины в трупах сталкеров
- Увеличена вероятность нахождения Испорченных патронов в трупах сталкеров
- Исправлен диалог на радиоактивную воду у Новикова
- Добавлено выпадение расходников для ремонта при разборе приборов
- Оптимизация скриптов

Установка:
Скачайте и распакуйте архив. Переместите папку database в папку с игрой и подтвердите замену.

Ссылки на скачивание:

Также прикрепил файл под записью, для тех у кого ругается на вирусы. Поместить файл в Dead Air Survival\database с заменой.

Важно:
Выяснилось, что некоторые дополнения из менеджера вызывают вылеты, поэтому рекомендую вам их отключить:

  • "Игра - Снижена стойкость нпс"
  • "Игра - Стелс из Dead Air 0.98b"
  • "Эффекты - CinematicVFX + HollywoodFX (FPS)"
  • "Погодные дополнения"

Также против вылетов я рекомендую устанавливать игру на системный диск, перейти на рендер R3 и прописать команду -no_staging в ярлык игры. Данная команда будет полезна тем у кого видеокарта имеет большой объем памяти, желательно больше 4х гб.

Через некоторое время будет обновлен репак с последними обновления игры и менеджера модификаций.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Nowa obowiązkowa aktualizacja z 17.09.2022r. (zawiera w sobie poprawki z poprzednich łatek): KLIK

Nowa gra nie jest wymagana.

Zmiany i poprawki:

Spoiler

ОБНОВЛЕНИЕ:
Обновление DAS от 17.09.2022

ОПИСАНИЕ:
Обязательное обновление, которое исправляет различные ошибки и недочеты. Новая игра НЕ нужна. Также включает в себя предыдущие обновления. Список изменений:
- Поправлены спавны квестовых НПС
- Уменьшены спавны НПС по квестам на ЧАЭС
- Поправлена музыка в главном меню
- Снижена стойкость к урону обычных НПС
- Снижен урон по главному герою
- Поправлено название карты Армейских Складов №3
- Убрана Гаусс-пушка в лаборатории под Генераторами
- Увеличено выпадение клыка Кабана
- КПК работает в Рыжем Лесу и Генераторах
- Добавлен шанс выпадения в трупах холодного оружия
- Возвращение Жажды

УСТАНОВКА:
Скачайте и распакуйте архив. Переместите папку database в папку с игрой и подтвердите замену.

ССЫЛКА НА СКАЧИВАНИЕ:
https://disk.yandex.ru/d/5nAqd-iZjslZog
Также прикрепил файл под записью, для тех у кого ругается на вирусы. Поместить файл в Dead Air Survival\database с заменой.

Dodano do 1-ego postu.

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

@vidkunsen Odnośnie tego szyfru, to próbowałeś wrzucić w A1Z26?: https://planetcalc.com/4884/

Spoiler

Z tego co przeczytałem to A=1, B=2,... Z=26.

Wrzuciłem i szyfr taki mi się pokazał - undefinedqjtfr. Co znaczy, że tej 32 nie odczytało. Jakby odjąć te 26 od 32 to wychodzi 6, a 6 to f, czyli fqjtfr. Ale to też może być nie to.

Pewnie tutaj chodzi o rosyjski alfabet, więc:

32-17-10-20-6-18

Ю - П - И - Т - Е - Р

co powinno się zgadzać. 

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity