Jump to content

Narodnaja Solianka OGSR


Recommended Posts

2022-12-31-11-00-11.jpg

Tytuł oryginalny: Народная Солянка OGSR 
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 31.12.2022 r. 
Ostatnia aktualizacja: 16.01.2023 r. 
Autorzy: D1mon i inni

Uwaga! Modyfikacja jest wciąż rozwijana (OBT). Ponadto zapisy gry nie są kompatybilne z wersją z 25.01.2022 r.

OPIS:

Spoiler

Narodnaja Solianka na silniku OGSR to kolejna wersja znanego moda na platformie Cienia Czarnobyla z wieloma usprawnieniami graficznymi i innowacjami w rozgrywce. W trakcie rozwoju produkcji dodawane oraz zmieniane są także nowe zadania i wątki fabularne. 


Autorzy i podziękowania:

Spoiler
  • D1mon - koordynator projektu, praca związana z lokacjami i podejmowanie trudnych decyzji,
  • KRodin - adaptacja Solianki na silnik OGSR, pomoc przy silniku i liczne porady z nim związane, 
  • _Sk8_AsTeR_ - praca związana z logiką NPC, skrypty, 
  • Laucer - praca związana z bronią, skrypty,
  • Mecheniy@Mecheniy - praca związana z HUDem,
  • dog19601 - praca związana z ikonami, różnymi modelami i teksturami, 
  • c510new - praca związana z bronią, modelami i animacjami, 
  • ALEXMANLEO - praca związana z fabułą i tekstem, 
  • joye-ramone - praca związana z silnikiem i skryptami, 
  • petrov0805 - praca związana z dźwiękiem, 
  • Dennis_ChikinShadowman - konsultacje w sprawie skryptów, 
  • SergeT - porady dot. wszelkich aspektów Solianki, zmiany w fabule, testy,
  • BFG - porady dot. wszelkich aspektów Solianki, testy, 
  • I am Dead - porady dot. skryptów, silnika i shaderów, 
  • fED - adaptacja CGIM, konsultacje dot. shaderów. 

Testy: wundukotvidokas666amateur, waletelrik, Евгений К, Pz_3walonsonShura1344Alan WakeChapaev i inni. 

 

SCREENY:

Spoiler

ss-admin-12-31-22-01-32-38-jupiter.jpg  ss-admin-12-31-22-01-37-43-jupiter.jpg

ss-admin-12-30-22-16-14-16-l07-military.jpg  ss-admin-12-30-22-15-54-21-l07-military.jpg

ss-admin-12-31-22-01-40-30-zaton.jpg  ss-admin-12-30-22-11-42-53-l05-bar.jpg

VIDEO:

Spoiler

Zaprezentowanie modyfikacji na AP-PRO Showcase.

Spoiler

 

INSTALACJA:

Spoiler

Modyfikacja jest w wersji standalone / repack / samodzielnej. Oryginalna gra "Stalker" nie jest potrzebna.


Kolejność instalacji: 

  1. W pierwszy kolejności należy zainstalować następujące narzędzia znajdujące się w archiwum: installdxwebsetup.exe, oalinst.exe, VC_redist.x64.exe i uruchomić ponownie komputer. 
  2. Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i grać.
  3. Modyfikację uruchamiamy bezpośrednio z pliku bin_x64/xrEngine.exe.

Uwaga! 

  • Kompilacja zawiera już całą grę, a więc nie trzeba niczego więcej instalować. 
  • Logi zawierające spis błędów, zapisy gry i screenshoty znajdują się w folderze _appdata_. W przypadku napotkania błędu należy podać zapis gry oraz wykaz z błędem. 
  • Zapisy gry nie są kompatybilne z oryginalną wersją Narodnaja Solianki i jej starszymi adaptacjami na silniku OGSR/OGSE. 

Instalacja aktualizacji: 

  • Sposób I:
    - Należy pobrać plik z torrenta, a następnie podać lokalizację folderu, w którym została zainstalowana gra, a zawartość zostanie ponownie pobrana i zamieniona.
  • Sposób II:
    - Po przejściu do źródeł pobrania należy kliknąć na odpowiedni folder i pobrać jego zawartość, a następnie umieścić w głównym katalogu gry. 
    2022-12-31-11-58-58.jpg  2022-12-31-11-59-56.jpg

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Yandex - [KLIK]
  • TeraBox - [KLIK]
  • Torrent (Yandex) - [KLIK]
  • Torrent (TeraBox) - [KLIK]

Poprawka: 
Z myślą o graczach, którzy odnotowują spadki FPS w Pieczarze lub innych miejscach, gdzie występuje wiele ognisk.
Zawartość należy umieścić w głównym katalogu gry.

Patch z 16.01.2023:

  • Google Drive - [KLIK]

 


Źródła: appro.jpg  SiNIXZB.jpg

  • Positive 3
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
1 minutę temu, kondotier napisał(a):

A masz możność, choćby na kilka dni wstawić go na nie torrentowy Hosting?

Postaram się. Sądząc po wielkości, to nawet po skompresowaniu jedyną opcją jest dysk google.
Tylko szybkie pytanie, bo nie siedzę w temacie zupek. To jest coś osobnego od tej wersji, czy jej aktualizacja?

  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, kondotier napisał(a):

to jest OPv.2

Tylko na AMK podali NS OGSR, NS od transliteracji tytułu Народная Солянка, więc wydaje mi się, że to nie jest OP. Trzeba by zweryfikować, czy to aktualizacja, czy coś nowego i przenieść posty.

---
🖊️Edit:
Opis mówi, że to przeniesienie zwykłej NS na OGSR i stworzyli temu nowy temat, więc i ja dodałam i opiszę nową wstawkę.
@kondotier Pobieranie przez torrent idzie bardzo wolno, więc trzeba będzie się uzbroić w cierpliwość, ale w temacie na AMK zostały podane alternatywy, możesz spróbować pobrać z Yandexa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diegtiariow

Odnośnie tego NS OGSR. To nie jest OP-2. Tylko taka NS 2016, podrasowana graficznie, itd. oraz ponoć dodano nowe zadania. Linki do pobrania, które nie są torrentami też są. Jedynie patch został dzisiaj udostępniony (16.01.2023r.).

Patch z 16.01.2023r.: https://drive.google.com/drive/folders/1PKPPDK_c7IlSyd28EqPsmGcuSBd0VF2_

@kondotier Linki, które nie są torrentem: 

Link to comment
Share on other sites

Ten mod, który został podany, to jest OP :) Oryginalny tytuł na Ap-Pro: Объединённый Пак OGSR Engine. Po prostu podrasowany graficznie OP-2 z różnymi bajerami. 

Powyższe linki, które wstawił @Pancerniak to już ten mod: Narodnaja Solianka OGSR. Mamy go na forum: KLIK. To jest właśnie ta Solianka, o której kiedyś rozmawialiśmy i że nad nią trwają prace. Nawet była poruszana kwestia spolszczenia, ale w innym miejscu na forum. 

--
Posty dot. NS OGSR przeniosłem do jego tematu. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kondotier napisał(a):

Nic nie trzeba na nowy hosting, tylko ten patch z 16.01 do #1 i gotowe.

Ten sam link do Yandex podałam wyżej.
Zmyliło to, że wrzuciłeś zrzut NS OGSR do tematu OP-2 OGSR, ale już się chyba wyjaśniło :)

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

PODBICIE TEMATU

Na stronie ApPro w #1 jest spojler Historia Poprawek -История Обновлении , a w nim łącznie z tą ostania, 8 zmian. Każda z nich zmienia coś nowego. Ponieważ nie ma infa o ich kumulatywności, do czasu wydania pełnego moda, chyba trzeba dodawać wszystkie po kolei.

Jak toś będzie aktualizował nasze #1, powinien to uwzględnić.

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael pinned this topic
  • 3 months later...

Miewam problemy z jasnością w pewnych momentach obraz nabiera ekstremalnej jasności i ani tego ściemnić.  Coś w sterownikach czy błąd w grze?

A i skąd dorwać spawnera? Straciłem jednego arta a potrzebny mi do skończenia zadania. A tu jak na złość niemożna takiego znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Zadanie z teleportem na bagnach rozwiązane. Jest wąska ścieżka którą trzeba dojść do plecaka. Mnie się udało podejść od strony wody.  Nie ma niestety żadnych punktów orientacyjnych więc polecam cierpliwość w podchodzeniu.

Link to comment
Share on other sites

image.png

Jeszcze w tym roku mamy otrzymać kolejną dużą aktualizację moda, poprzednia była na początku 2023 roku.

image.png

Najważniejsza informacja to dodanie nowych zadań, a także całych linii fabularnych. Małych i dużych. Dodano fabułę dotyczącą badania mistycznych anomalii. Poniżej krótki filmik prezentujący kawałek zadania z tej fabuły.

Ciekawie zapowiada się też kolejna linia fabularna gdzie w Dolinie Mroku będziemy organizować swoją bazę.

image.png

Najpierw będzie trzeba oczyścić okoliczny teren, potem znaleźć i zatrudnić odpowiednich ludzi: handlarzy, mechaników, kurierów. Zatrudnić ochronę. Potem wykonać różne zadania dla członków naszej bazy, typu zorganizować oświetlenie itd. Baza ma nam zapewniać zyski i inne różne funkcje. Część rzeczy można zobaczyć na filmie:

Dodatkowa możemy liczyć na linię fabularną w Prypeci oraz inne mniejsze linie.

image.png

Zmiany dotkną też grafiki: nowa pogoda, nowe tekstury, efekty cząsteczkowe i shadery.

W modzie pojawią się nowe mutanty z różnymi zdolnościami, system poziomów pancerzy, rebalans obrażeń itp. Nie zapomniano też o naprawie wcześniej znalezionych błędów.

image.png

Wszystko to jeszcze w tym roku ale przybliżonej daty na razie brak.

  • Cool 1
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Co może być nie tak? Kierują mnie na Agroprom do jakiegoś Arhary który mam mi wskazać  gdzie znaleźć jakąś teczkę. Dochodzę do miejsca postoju grupy Arhary i zastaję sam sprzęt.

I druga kwestia. Był kiedyś patch na gubienie rzeczy z plecaka. Czy mógłby go ktoś udostępnić? Bo mi giwery wyparowują podczas przechodzenia na lokacje.

Link to comment
Share on other sites

@Trux Arhara pojawi się dużo później w tamtym miejscu. W soliankach często dostajesz jakiegoś questa, którego zaliczysz o wiele później w grze, zaliczając przed nim jakieś inne potrzebne zadania.

Ps. Z tego co widzę to Arhara pojawi się po tym jak zrobisz zadanie dla Dana, który jest na Bagnach.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
W dniu 23.08.2023 o 04:11, tom3kb napisał(a):

@Trux Arhara pojawi się dużo później w tamtym miejscu. W soliankach często dostajesz jakiegoś questa, którego zaliczysz o wiele później w grze, zaliczając przed nim jakieś inne potrzebne zadania.

Ps. Z tego co widzę to Arhara pojawi się po tym jak zrobisz zadanie dla Dana, który jest na Bagnach.

Dzięki za podpowiedź. A może wiesz skąd wziąć poprawkę na wypadanie sprzętu z plecaka? Co i rusz okazuje się że mi jakaś spluwa przepada. Był taki mały mod ale już nie można pobrać bo źródełko padło.

Dziwnie się gra w tą wersję. zakręcona jak baranie rogi.  Niby wykonałeś zadanie albo mas je na znaczniku a tu lipa, nie ma albo osoby albo przedmiotu docelowego. Albo osoba z która masz dokonać działania całkiem cię ignoruje.  Cos chyba Ukraińcy przekombinowali.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Trux napisał(a):

 

Dziwnie się gra w tą wersję. zakręcona jak baranie rogi.  Niby wykonałeś zadanie albo mas je na znaczniku a tu lipa, nie ma albo osoby albo przedmiotu docelowego. Albo osoba z która masz dokonać działania całkiem cię ignoruje.  Cos chyba Ukraińcy przekombinowali.

Ale tak jest we wszystkich odmianach solianki. Wiesz to, że masz jakiś marker na mapie to nie znaczy, że przedmiot akurat jest w tym miejscu, szczególnie, że wiele rzeczy ma kilka miejsc spawnu.

Jeśli postać cię ignoruje to albo nie spełniłeś wszystkich warunków zadania, np nie masz wszystkich przedmiotów, które chciał albo zadanie łączy się z innymi po zaliczeniu których dopiero je zaliczysz.

 

Co do wypadania rzeczy z plecaka to znalazłem kilka tematów z działającym linkiem tylko zanim bym się w to bawił to bym sobie zrobił kopię bezpieczeństwa podmienianych plików żeby potem płaczu nie było ;) 

No i w razie czego poradnik jak samemu sobie zrobić takiego fiksa modyfikując pliki.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

image.png

Wyszła nowa wersja moda dodająca między innymi wspomniane wyżej nowe zadania i linie fabularne, w tym tą z budowaniem własnej bazy. Changelog na razie na szybko po rosyjsku wrzucam w spoiler.

Spoiler

Новая игра обязательна!

Перепакованы все архивы, полная пересборка игры! Качать в отдельную папку! Юзер создавать заново! Все моды под январскую сборку не работают!

Основные изменения:

  • новая сюжетная ветка по созданию и обустройству базы
  • переработка формулы урона: калибр, бронебойность снарядов и броня противников имеют важное значение
  • улучшение графической составляющей
  • фиксы ошибок, баланса и недочетов
  • запрет команд "g_god", "jump_to_level", "demo_record" и пр.: мы столкнулись с частыми случаями, когда игроки ломали сюжет, перепрыгивая нужные рестрикторы или попадали в места, куда они не должны попадать, поэтому было принято решение запретить подобные команды в движке

Сюжет:

  • новая сюжетная ветка по созданию и обустройству базы (находится все еще в активной разработке): начинается она после квеста Свиблова по спасению Халявы
  • диалог на ветку "Семейного очага" теперь стартует после выполнения задания на руки зомби
  • сам "Очаг" в некоторых моментах переделан, в особенности его концовка, добавлено небольшое продолжение: теперь этот сюжет можно пройти раньше, не доходя, например, до Затона
  • плейбой, который появлялся у Петренко, был перенесен в другое место
  • изменена сцена с Гавром: убрано ограбление и сомнительный диалог
  • фикс треугольника Архара/компромат/Чук и Гек: во время спасения Чука и Гека Шерстюк отлучится по делам
  • переделана логика прилета вертолетов с десантом на Кордоне и на Агропроме
  • множественные орфографические и логические текстовые правки, включая второстепенные квесты и основной сюжет

Геймплей:

  • переработка формулы урона: калибр, бронебойность снаряда и броня противников имеют важное значение: внимательно смотрите в описание патрона и оружия, когда выбираете себе снаряжение
  • исправлен баг, из-за чего нпс не обворовывали тайники: теперь покупайте замки у Акима
  • переделана схема появления артефактов - должны появляться чаще
  • деньги у торговцев теперь не бесконечные, но со временем восстанавливаются
  • нпс теперь могут ходить с улучшенным оружием
  • больше разнообразия поведения для различных разновидностей монстров: одни особи быстрее, чем другие, третьи обрели необычные способности - читайте подробности в пда и узнавайте больше у охотников
  • изменены некоторые звуки оружия
  • ребаланс бартера: теперь он значительно разнообразнее
  • добавлена бутылка воды и кефир
  • интегрирован аддон @mole venomous на прокачку огнемёта
  • аномальные стволы могут стрелять только изоморфами
  • в маскировочном экзоскелете теперь можно доставать и использовать аномальное оружие
  • нпс ночью и в туман хуже видят - самое то для скрытных заданий

Визуальная составляющая:

  • иконки переведены в HD формат, большая часть нарисована с нуля, многие из них подверглись изменению
  • адаптирована последняя версия Screen Space Shaders
  • переработаны многие текстуры окружения
  • новые циклы погоды: основу теперь составляет Abnormal Weather
  • изменены визуалы аномальных стволов
  • небольшие правки по локациям: в Пещере и на Неразведанной Земле убраны "односторонние стены"
  • переделан Мертвый Город: пересажена растительность и исправлены многочисленные баги
  • замена некоторых визуалов нпс

 

Pobieramy moda od nowa i nowa gra jest wymagana !!!

Linki do moda wersja 30.09.2023:

Yandex

Google Drive

Torrenty:

Yandex

Google Drive

Ps. Do pierwszego posta linków nie dodawałem.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 1.10.2023 o 22:24, tom3kb napisał(a):

image.png

Wyszła nowa wersja moda dodająca między innymi wspomniane wyżej nowe zadania i linie fabularne, w tym tą z budowaniem własnej bazy. Changelog na razie na szybko po rosyjsku wrzucam w spoiler.

  Pokaż ukrytą zawartość

Новая игра обязательна!

Перепакованы все архивы, полная пересборка игры! Качать в отдельную папку! Юзер создавать заново! Все моды под январскую сборку не работают!

Основные изменения:

  • новая сюжетная ветка по созданию и обустройству базы
  • переработка формулы урона: калибр, бронебойность снарядов и броня противников имеют важное значение
  • улучшение графической составляющей
  • фиксы ошибок, баланса и недочетов
  • запрет команд "g_god", "jump_to_level", "demo_record" и пр.: мы столкнулись с частыми случаями, когда игроки ломали сюжет, перепрыгивая нужные рестрикторы или попадали в места, куда они не должны попадать, поэтому было принято решение запретить подобные команды в движке

Сюжет:

  • новая сюжетная ветка по созданию и обустройству базы (находится все еще в активной разработке): начинается она после квеста Свиблова по спасению Халявы
  • диалог на ветку "Семейного очага" теперь стартует после выполнения задания на руки зомби
  • сам "Очаг" в некоторых моментах переделан, в особенности его концовка, добавлено небольшое продолжение: теперь этот сюжет можно пройти раньше, не доходя, например, до Затона
  • плейбой, который появлялся у Петренко, был перенесен в другое место
  • изменена сцена с Гавром: убрано ограбление и сомнительный диалог
  • фикс треугольника Архара/компромат/Чук и Гек: во время спасения Чука и Гека Шерстюк отлучится по делам
  • переделана логика прилета вертолетов с десантом на Кордоне и на Агропроме
  • множественные орфографические и логические текстовые правки, включая второстепенные квесты и основной сюжет

Геймплей:

  • переработка формулы урона: калибр, бронебойность снаряда и броня противников имеют важное значение: внимательно смотрите в описание патрона и оружия, когда выбираете себе снаряжение
  • исправлен баг, из-за чего нпс не обворовывали тайники: теперь покупайте замки у Акима
  • переделана схема появления артефактов - должны появляться чаще
  • деньги у торговцев теперь не бесконечные, но со временем восстанавливаются
  • нпс теперь могут ходить с улучшенным оружием
  • больше разнообразия поведения для различных разновидностей монстров: одни особи быстрее, чем другие, третьи обрели необычные способности - читайте подробности в пда и узнавайте больше у охотников
  • изменены некоторые звуки оружия
  • ребаланс бартера: теперь он значительно разнообразнее
  • добавлена бутылка воды и кефир
  • интегрирован аддон @mole venomous на прокачку огнемёта
  • аномальные стволы могут стрелять только изоморфами
  • в маскировочном экзоскелете теперь можно доставать и использовать аномальное оружие
  • нпс ночью и в туман хуже видят - самое то для скрытных заданий

Визуальная составляющая:

  • иконки переведены в HD формат, большая часть нарисована с нуля, многие из них подверглись изменению
  • адаптирована последняя версия Screen Space Shaders
  • переработаны многие текстуры окружения
  • новые циклы погоды: основу теперь составляет Abnormal Weather
  • изменены визуалы аномальных стволов
  • небольшие правки по локациям: в Пещере и на Неразведанной Земле убраны "односторонние стены"
  • переделан Мертвый Город: пересажена растительность и исправлены многочисленные баги
  • замена некоторых визуалов нпс

 

Pobieramy moda od nowa i nowa gra jest wymagana !!!

Linki do moda wersja 30.09.2023:

Yandex

Google Drive

Torrenty:

Yandex

Google Drive

Ps. Do pierwszego posta linków nie dodawałem.

Rozumiem że nowy mod nie jest spolszczony ? .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.