Jump to content

Bugi i niedorzeczności (celowe) w grze


Recommended Posts

Po sporej przerwie wróciłem do grania w mody do Stalkera i zauważam pewną patologię i dziwne zachowanie charakterystyczne chyba tylko wyłącznie dla tej gry, pomijając produkcje oryginalne i nieliczne inne mody. Wydaje to się być celowym projektem. Dlaczego jest na przykład tak, że po zabiciu kontrolera i ponownym wczytaniu quicksave utworzonym już po jego zabiciu pojawia się on na nowo z powrotem, tak jakby nie został zabity i jesteśmy zmuszeni do staczania walki od samego początku? (lokacja podziemia Agropromu) Drugi przykład to pojawienie się nagle żołnierza po wczytaniu quicksave, który strzela nam w plecy ze snajperki z odległości 3 metrów. Lubię trudną, zaskakującą i urozmaicona grę ale mam już dość zmagania się z tego typu "niespodziankami". Często czuję się jakby autor gry stosując tego typu zabiegi pluł w twarz graczowi. Pozwolę sobie zadać pytanie - czy to jest błąd, wynik nieopanowania aż do takiego stopnia mechaniki gry przez moderów, czy może celowa ignorancja tego typu zjawisk albo może co najgorsze celowy zabieg? A jeśli tak to po jaką cholerę takie coś zostało stworzone i czemu ma służyć i dlaczego nikt się tym w odpowiedni sposób nie zajął zanim tego typu produkcje zostały dopuszczone do publicznego rozpowszechnienia? Nie chcę nikogo tutaj posądzać o naiwność albo głupotę, czy dziwactwo, ale pozwolę sobie zadać pytanie czy naprawdę granie w mody Stalkera ma polegać oprócz rozgrywki i spełnianiu różnorakich fajnych i ciekawych misji na powtarzaniu zadań od nowa mimo ich wcześniejszego zaliczenia? albo na zmaganiu się z pojawiającymi się naglę znikąd postaciami strzelającymi nam w plecy po wczytaniu zapisu i nie dającymi szans na jakąkolwiek obronę i reakcję? Czy to ma być jakiś stały element tej gry? Czy stanowi to może jakiś dodatkowy rodzaj sensu bądź atrakcji tej gry? Czy ja może myślę w jakiś inny sposób albo czegoś tutaj nie rozumiem albo nie odkryłem?

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, chszarz napisał(a):

ale pozwolę sobie zadać pytanie czy naprawdę granie w mody Stalkera ma polegać oprócz rozgrywki i spełnianiu różnorakich fajnych i ciekawych misji na powtarzaniu zadań od nowa mimo ich wcześniejszego zaliczenia? 

Czegoś tu nie rozumiem, bo w stalkerze i modach do niego jak zrobisz zadanie to jest zaliczone i koniec, kropka, nic nie powtarzasz.

Chyba, że chodzi ci o konkretnie  tego moda Call of Chernobyl i tzw zadania cykliczne, które możesz robić w kółko, to są takie zapchaj dziury żebyś miał co robić, a że CoC nie oferuje nic poza tym to trudno, tu nie ma żadnej fabuły, żadnych konkretnych i rozbudowanych zadań. Łazisz i robisz takie bida proste zadanka.

Ps. Trochę uprościłem myśl bo i w Cieniu i Czystym Niebie czy też w wielu modach też u handlarzy, czy stalkerów mogłeś brać w kółko takie "proste" zlecenia, żeby zdobyć kasę, czy przedmioty i wydłużyć sobie rozgrywkę.

Tak samo np w Soliankach, Opkach czy wielu innych.

Zamiast grać w Call of Chernobyl lepiej zainstaluj sobie Anomaly (rozwinięcie i dopracowanie idei rozgrywki z CoCka) i tam będziesz miał też normalne linie fabularne. I zadania cykliczne stanowić będą tylko dodatek, możesz ale nie musisz się za nie brać.

 

Co do drugiej sprawy, czyli np spawnujących się za plecami przeciwników, czy przeciwników pojawiających się w tych samych miejscach co wcześniej zabici po wczytaniu zapisu to oba przypadki, może być to celowy zabieg (żeby było trudniej) ale równie dobrze i niezamierzony efekt, nieumiejętność tworzenia takich rozwiązań.

Ja też nie lubię takich zagrywek gdy np spawn wrogów jest ustawiony praktycznie na twoich oczach i materializują się znikąd dwa metry od ciebie, wygląda to słabo.

No ale ile modów i ich twórców tyle rozwiązań i nie każdy potrafi zrobić też wszystko dobrze od razu albo nawet nie pomyśli, że takie coś może komuś przeszkadzać i po prostu wyglądać i działać źle.

Ps. Chociaż ja np nie pamiętam za dużo takich przypadków w modach, żebym zabił np kontrolera, zrobił zapis, wczytał i obok trupa zresił się od razu kolejny w tym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Grasz w moda gdzie nie ma fabuły tylko typowy free play. Bieganie sobie od tak i wykonywanie zadań cyklicznych i jesteś zdziwiony, że nic się nie dzieje. Na serio widzę, że dopiero zaczynasz przygodę ze światem Stalkera i nie ma sensu abyś się stresował grając od razu w trudne produkcje. Lepiej zacznij od czegoś prostego np: mody od Zaurusa. Tam ogarniesz sobie grę poznasz mechanikę. Nie sztuka zacząć grać od Opka i go nie skończyć.

A  co do problemu z zaliczeniem zadań. Masz komunikat, że ukończyłeś zadanie? Może po prostu w podziemiach nie ukończyłeś zadania i stąd to spotkanie z kontrolerem.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o kontrolera, to nie był on celem samym w sobie, tylko pojawia się on w misji przeszukiwania podziemi Agropromu ze zlecenia Bagiennego Doktora. Tak się zdarzyło, że zaraz po jego pokonaniu i zrobieniu zapisu wszedłem przez nieuwagę w anomalię. Nie chciałem niepotrzebnie tracić zdrowia i wczytałem zapis a tam kontroler był dalej z powrotem, jakby nigdy nic. Nie wiem czy gra czasem nie robi zapisu mimo naciśnięcia klawisza, czy mi się tylko wydaje że ten zapis zrobiłem, sam już nie wiem. Ale tego typu rzeczy dzieją się bardzo często...

Link to comment
Share on other sites

Mi to bardziej na jakiś błąd mechaniczny wygląda niż celowe działanie twórców. Pewnie w podziemiach jest punkt spawnu kontrolerów i dlatego Ci się on zrespił. Nie jestem mechanikiem Stalkera ale każdy mutant czy przeciwnik musi gdzieś na mapie mieć pkt pojawienia się. W opku na kordonie w tunelu pojawiają się regularnie bandyci. Można się fajnie zaczaić i ich tam ładować. Przy bramie do świata respią się wojskowi. Inaczej miałbyś cały czas pustą mapę.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Tym razem złapałem jak to się mówi złodzieja za rękę i mam już 100% pewność, że tak działa gra. Zabiłem pijawkę, przeszedłem kawałek dalej, zginąłem w potyczce z żołnierzami, wczytuję quicksave, a tam przede mną wyrastają nagle dwie pijawki - z czego jedna to ta większa superpijawka. Wcześniej ich tam nie było. Jeśli miały być to proszę bardzo - niech pojawiają się w czasie gry a nie z zaskoczenia w momencie odczytu save'a centymetr przede mną. Sorry ale to jest nie fair. Jeśli to jest zabieg celowy to jest to zwykłe sk*rwysyństwo - nazwijmy rzeczy po imieniu. I do tego druga dziwna rzecz. Miejsce potyczki z żołnierzami było już conieco oddalone od miejsca, w którym była pijawka. Nie sądzę, żebym przez całą tą odległość, do tego szykując się do potyczki z żołnierzami nie zrobił przynajmniej jednego zapisu. A wczytany zapis cofnął mnie dość daleko - do miejsca z pijawkami. Dlatego śmiem twierdzić że gra dodatkowo jeszcze gubi zapisy lub nie robi ich w chwili naciśnięcia klawisza.

Edited by chszarz
Link to comment
Share on other sites

Zasada silni matematycznej.

Zabijasz 1 a po ponownym wgraniu dostajesz 2, 4, 16.

Zapytaj twórcy/ów moda, może oni ci soś odpiszą.

p.s. każdy mod/gra posiada klucz tzw. pojawiania się przedmiotów, postaci więc znajdź klucz i i problem z głowy.

Link to comment
Share on other sites

@chszarz Czemu grasz w mody nastawione na trudność, skoro Cię to nie kręci? Zagraj se w coś nastawionego na fabułę. Najwięcej takich jest do CoP zauważyłem. Zerknij do działu i wybierz. Jest ich mnóstwo.

Polecam AZM, Tajemnica Kordonu, Przestrzenna Anomalia, mody od Vivient Team, Kroniki Czarnobyla, Wiatr czasu, Na przekór śmierci, Łącznik. 

 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

W większości modów masz spawn losowy. Anomalie w opkach znikają i pojawiają się gdzieś indziej. Widocznie autor moda tak chciał. Nie jest to skurwysyństwo grasz w trudnego moda tłumaczyło CI parę osób, że to takie skalowanie trudności inaczej się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Ależ ja nie mam nic przeciwko trudności. Tylko to co dzieje się w tym modzie jest poprostu nie fair. A autorom moda w takim wypadku polecam poważnie zastanowić się nad swoimi krokami, jeśli takie progresywne wprowadzanie trudności albo odbieranie w ogóle szansy w nieuczciwy sposób jest celowe lub jeśli uważają że w ten sposób zwiększa się trudność rozgrywki. Ruski bubel wylądował już w koszu i na czarnej liście z wykrzyknikiem. Tyle w temacie z mojej strony. Dzięki za propozycję innych bardziej "normalnych" modów, napewno skorzystam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.