Szczepan9205 Opublikowano 5 Grudnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia Platforma: S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla Data premiery: 20.11.2024 r. Autor: GSC Game World Autorzy poprawek spolszczenia: @Szczepan9205 i Vothius OPIS: Spoiler Nie wiem czy tu trzeba cokolwiek opisywać, ale na wszelki wypadek wrzucę opis z Nexusa : Ten mod to dość mocno zmodyfikowana wersja polskiej translacji S.T.A.L.K.E.R. 2 : Serce Czarnobyla. Poprawia literówki, błędne tłumaczenie niektórych imion, nazwisk i ksywek NPC i ogólnie dużo rzeczy, które niestety nękają naszą translację, ale nie jest to spolszczenie tłumaczone od zera - na chwilę obecną skupiłem się na wyeliminowaniu tych największych bolączek i nieścisłości oraz na ujednoliceniu nazewnictwa z takim by było wierne temu co mieliśmy w Cieniu Czarnobyla, Czystym Niebie i Zewie Prypeci. Mod będzie z czasem rozwijany, ale bez wsparcia graczy, którzy mogliby mi podsyłać zrzuty ekranu z błędami ciężko będzie wszystko wychwycić, dlatego liczę na naszą społeczność SCREENSHOTY: Spoiler Są na NexusMods - za dużo ich jest, żeby je tu wrzucać INSTRUKCJA INSTALACJI: Spoiler 1. Rozpakowany mod wrzucamy do katalogu z grą - zazwyczaj jest to LITERA DYSKU:\SteamLibrary\steamapps\common\S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl\Stalker2\Content\Paks\~mods, a dla wersji z GamePass powinno to być LITERA DYSKU:\XboxGames/S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl (Windows)\Content\Stalker2\Content\Paks\~mods. Jeżeli nie instalowaliśmy wcześniej modów to po prostu tworzymy folder ~mods w folderze Paks. Znak ~ w nazwie jest kluczowy - bez niego żaden mod wrzucony do środka nie będzie działał. 2. Rozpakowany mod ma już strukturę plików potrzebną do tego by pliki umieściły się tam gdzie należy, ale jeżeli ktoś woli zrobić to ręcznie to wystarczy skopiować 3 pliki (PolishLocFix_P.pak, PolishLocFix_P.ucas i PolishLocFix_P.utoc) z rozpakowanej paczki z modem do folderu ~mods w folderze z grą - ścieżka gdzie go znaleźć lub utworzyć jest w punkcie wyżej. 3. To tyle! Można włączyć grę i cieszyć poprawkami, a w razie znalezienia jakichś błędów o feedback na forum podanym na górze - albo przez PW, albo w temacie S.T.A.L.K.E.R.A. 2 Z tego co testowałem te poprawki to nowa gra nie jest wymagana, można wrzucić mod w trakcie przechodzenia gry i powinien działać bez problemów, a w razie jakichkolwiek wystarczy usunąć pliki moda z folderu ~mods. LINKI DO POBRANIA: Spoiler NexusMods (wymaga rejestracji) - [KLIK] MEGA (wersja kompatybilna z modami Faction Patches, Mutant Loot i Project Itemization) - [KLIK] MEGA (wersja z zachowanymi oryginalnymi nazwami broni od GSC, również kompatybilna z modami Faction Patches, Mutant Loot i Project Itemization) - [KLIK] Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia : Spoiler https://buycoffee.to/szczepan9205 1 1 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy1280 Opublikowano 6 Grudnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia (edytowane) Witam jak zwykle altliczna rabota, będę systematycznie wrzucał jak coś będzie nie tak. Pozdrawiam. W sumie to zapytam od razu, czy mógłbyś zrobić coś z tymi nawiasami czy nie bardzo, wrzucę przykładowy screen, jest ich w sumie sporo po różnych lokacjach. Trochę to żałosne nie ? Edytowane 6 Grudnia przez suchy1280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 6 Grudnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia @suchy1280Póki jesteś w trakcie przechodzenia to wrzuć sobie Okroisz dzięki temu rzeczy do poprawy o jakiś tam % 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 6 Grudnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia @suchy1280 Jedyne co mi przychodzi na myśl jeśli chodzi o zmienienie tego w jakiś bardziej wierny (głównie modom do Stalkera 1) sposób to zmiana zwykłych nawiasów na [ ] bo jak to inaczej rozwiązać? Owszem, można skasować te teksty, ale wtedy i tak pokaże się ksywka NPC i po niej : , a potem nic i nikt nie będzie wiedział o co chodzi lub ktoś pomyśli, że poprawki do translacji popsuły grę bo się tekst nie wyświetla - dzięki nawiasom chociaż wiadomo, że nie chodzi o cos co mówi dany NPC tylko o to, że np. kaszle czy się denerwuje :P Z kolei jakbym całkowicie usunął linijki z takimi rzeczami to mi się archiwa nie spakują, a nawet jeżeli by się spakowały to najpewniej gra by zaczęła wylatywać w momencie gdzie miałby się wyświetlać tekst do tego. Więc odpowiem w miarę zdecydowanie tak - na obecną chwilę nic się z tym nie zrobi bo modding S2 dopiero raczkuje, może jak GSC wypuści za jakiś czas obiecane moderom narzędzia do modowania to wtedy coś się da zrobić bez zepsucia gry, na tą chwilę nie da rady nic z tym zrobić i to, że takie teksty się wyświetlają to już widzimisię GSC. Nie powiem, wiąże spore nadzieje z tymi ich narzędziami bo może nie będzie trzeba kombinować tak jak teraz, żeby jakikolwiek tekst zmodyfikować tylko będzie w tych narzędzia takie, które pozwoli modyfikować tekst bez kombinowania tak jak teraz + pozwoli łączyć go z innymi dodatkami, które modyfikują pliki tekstowe bez potrzeby rozbijania ich na kilka oddzielnych modów, ale póki co musimy żyć z tym co już udało się osiągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy1280 Opublikowano 7 Grudnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia (edytowane) Witam dzięki za odpowiedź, w sumie nie jest to aż takie straszne (te nawiasy) i jak wspomniałeś z czasem modding się rozkręci będzie więcej możliwości itd itp😀 masz rację także na razie zostaje jak jest, a reszta jak coś będzie nie tak, wrzucam dalej screeny. Pozdrawiam. A to też jakieś dziwne🤔 . Edytowane 7 Grudnia przez suchy1280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 7 Grudnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia @suchy1280 Problem w zasadzie jest rozwiązany - a konkretnie winne brakującym napisom było narzędzie do pakowania plików tekstowych, autor wydał chyba wczoraj lub dziś nową wersję i powinno być teraz ok. W niedzielę rano wrzucę zaktualizowane spolszczenia na Nexusa i tutaj i miejmy nadzieję, że to rozwiąże problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Insers Opublikowano 11 Grudnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia może zamiast nawiasów gwiazdki? *wzdycha* nie lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 12 Grudnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia @InsersNo właśnie się zastanawiam między *, albo [ ] W modach do S1 zazwyczaj używaliśmy kwadratowych nawiasów do zaznaczenia myśli bohatera itd. , ale jak się zdecyduję to na pewno to zmienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pangymyly Opublikowano Poniedziałek o 18:07 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 18:07 w PDA "Korespondencja pomiędzy Waranem a Nestorem" jest literówka pod koniec notatki: "Moje chłopaki był wyposażone(...)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano Poniedziałek o 19:49 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 19:49 @pangymyly He he, to już babol ze strony Playionu, ale dobrze, że to wyłapałeś U siebie już to poprawiłem, ale kolejne poprawki na Nexusie i tu będą wrzucone jak skończę fabułę czyli może za tydzień lub dwa - zobaczymy jak szybko mi pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano Wtorek o 07:24 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Wtorek o 07:24 Nexus - można spróbować z: Player Voice Modulator Effects https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Insers Opublikowano Środa o 15:04 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 15:04 Wyłapałem kolejny mały błąd/niedopatrzenie w misji Legendy Zony musimy znaleźć kartridż. jak już go znajdujemy to w eq wyświetla się jako "nabój" xD sprawdziłem w angielskiej to jest cartridge, więc kartridż bardziej pasuje, ale no gratulacje dla nich z tym spolszczeniem. jak można takie buble wypuszczać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano Środa o 15:27 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 15:27 18 minut temu, Insers napisał(a): Kartridż. jak już go znajdujemy to w eq wyświetla się jako "nabój" xD Ja pierdziele 😁 Pewnie tłumaczowi przypomniały się lata młodości jak grał na Pegasusie i latał na bazarek wymieniać kartridźe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Insers Opublikowano Środa o 22:30 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Środa o 22:30 Literówka w imieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.