Jump to content

Recommended Posts

be4a49796b42fb1237c53acba91603412e480f114571721.gif.a9319a4666bfa7dcd8cf308d00603144.gif.1e556adfc9378c75e9c63bb4c8c70530.gif

Tytuł oryginalny: Priboi Story 1.3 - Latent Threat (Скрытая угроза)
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 26.06.2011 r.
Autorzy: Dez0wave - przed wersją 1.1 / SEA-CAT
Autorzy spolszczenia: @smox, @kobal
Śr. długość rozgrywki: ok. 15 godzin


OPIS:

Spoiler

Priboi Story to jedna z pierwszych modyfikacji do Cienia Czarnobyla, która oferuje całkowicie nową fabułę. Gdy grupa Dez0wave zakończyła prace nad tym tytułem, do akcji wkroczyli pozostali moderzy. Efektem ich prac jest Priboi Story 1.3 Ukryte Zagrożenie. Po pewnym czasie pojawiła się poprawiona wersja remaku oznaczona jako 1.4.

Podstawowym założeniem autorów projektu jest drastyczne podniesienie poziomu trudności, przez co Strefa Wykluczenia stała się bardziej nieprzewidywalna i w pewnym stopniu „szokująca”. Pozostałe zmiany, które zasługują na uwagę: 

  • Przedstawione wydarzenia rozgrywają się w logicznej sekwencji, a pewna ich część z oryginalnej wersji Priboi Story całkowicie przebudowano. 
  • Przebudowany system bonusów i nagród. Od teraz nie można zabierać broni po zabitych NPC. Wyjątek stanowi część questowych postaci t.j. Striełok lub Charon.
  • Świat gry będzie się zmieniał dynamicznie. W zależności od momentu, w którym gracz znajduje się aktualnie w fabule - pojawią się nowe schowki oraz oskryptowane zasadzki. Mimo iż istnieje możliwość przemieszczania się po wszystkich lokacjach od początku rozgrywki, to zaleca się trzymać głównej fabuły. 
  • Przebudowano system handlu oraz naprawę ekwipunku. W Ukrytym Zagrożeniu wprowadzono nową walutę - artefakty. 
  • Nowe zakończenia. 
  • Ok. 35 nowych zadań. 
  • Dodano nowe postaci. 
  • Anomalie stanowią większe zagrożenie. 
  • Wiele nowych modeli - zarówno NPC, jak i mutantów. 

Porady: 

Spoiler
  • W dalszej części gry może w pewnym momencie pojawić się problem z opuszczeniem Baru. Zarówno na drodze w kierunku Wysypiska, jak i Magazynów Wojskowych pojawia się niewidzialna ściana powodująca zawieszenie gry. Zapewne jest to spowodowane źle działającym skryptem próbującym coś uruchomić z chwilą znalezienia się przez GG w określonym miejscu. Sposób na to jest prosty, choć trochę uciążliwy - operując szybkim zapisem gry, trzeba wykonać zapis jak najbliżej feralnego miejsca. Podążając przed siebie drogą, należy, co pięć kroków zapisywać grę. Wczytując odpowiednio blisko wykonany zapis, problem sam zniknie. 

 

SCREENY:

Spoiler

6854211.jpeg

s1151375.jpg s1354603.jpg

s5738474.jpg s7494350.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. Cień Czarnobyla 1.0004 
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem, fixem 3 oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry. 
  3. W pliku fsgame.ltx należy dokonać poniższych zmian: 
     $game_data$ = false| true| $fs_root$|  na $game_data$ = true| true| $fs_root$|

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

  • Część 1 - [KLIK] Yandex
  • Część 2 - [KLIK] Yandex 
  • Część 3 - [KLIK] Yandex

Fix 3:

Spolszczenie:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Testy spolszczenia: @kobal, @smox, @MiedzianeJaja, @Raven, @Yurek

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Źródło: mlogo.jpg

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

Na stronie Dez0wave nie ma ani słówka o tym , to będzie pewnie zmodyfikowany Priboi tym bardziej że w temacie jest link do rosyjskiego poradnika do Priboi Story. W sumie to nie wiem czy chcę w to zagrać , jak zobaczyłem na screenie tego Predatora to jakoś mi się odechciało do tego podchodzić, no ale pożyjemy,zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

Poszperałem na forach i wygląda że jest to zmodyfikowany Priboi Story 1,tzn. zachowana główna linia fabularna+dodatkowe questy itd. Istotnie w modzie jest predator i obcy(alien)+bibliotekarz. Dodatkowy link do pobierania(w całości) http://narod.ru/disk/17373112001/Priboi_Story_2.rar.html Tyle że tutaj ma 1.34GB

Link to comment
Share on other sites

Podobnie już było z Soljanką...001. 002, 003 to pliki do scalenia. Jeden z użytkowników sygnalizuje jednak błędy w wersji na Narod.ru..i poleca linki z MegaUpload. Dosłownie chodzi o braki w trzeciej części na serwerze Narod, skutek wyloty co 20-25 minut gry. Grasz zmienił wersję na tą z MU i wyloty częściowo poszły w niepamięć. http:narod.ru/disk...ata.7z.001. http:narod.ru/disk...ata.7z.002. http:narod.ru/disk...ata.7z.003. Te piliki należy najpierw scalić np w Total Commander, (wybierasz plik 001, PPM scal i reszta to automat) powstanie wówczas prawidłowy RAR, lub ZIP, a potem wypakować. Tylko ja mam pytanie to mod gotowy , czy w produkcji....w linku do AMK są bardzo rozbudowane opisy tego moda...jeżeli jest gotowy to można zrobić z tego osobny temat.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście też jestem za przeniesieniem tego wątku...

Ale do rzeczy, napotkałem standardowe problemy (parę plików brakowało w config/text itp.) Oczywiście spokojnie uporałem się z nimi, wziąłem Nową grę i proszę pierwszy crash się pojawił:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !(i->used_ai_locations()) || (i->m_tNodeID != u32(-1))
[error]Function      : CALifeSimulatorBase::create
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\alife_simulator_base.cpp
[error]Line          : 193
[error]Description   : Invalid vertex for object 
[error]Arguments     : 

EDIT: Już wszystko ok, błąd występuje czasami, odpaliłem grę drugi raz i już nie było problemu. Gorzej jest z dialogami większość jest po angielsku (ustawiłem folder "eng" jako główny) jednak wciąż zdarzają się te po rosyjsku, albo wyświetla się tylko linijka "esc_dialog_7" itp.

Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę to pole do eksperymentów jest duże..podstawki ..eng. oraz pol. Do moda są pliki text z podstawek.. angielski i polski...można spróbować dobrać lepszy zestaw do tekstów. Błąd z Twojego loga jest wymieniony w spoilerze..możliwe wyloty.

Link to comment
Share on other sites

No cóż, Zona którą znacie już nie istnieje. Zmieniło się praktycznie wszystko, zacznę od rzeczy, które udało mi się udokumentować.

Trafiło tutaj mnóstwo nowego sprzętu (i rekrutów ;))

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Miejscowi mechanicy skonstruowali nowe pojazdy:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Niektóre obszary zarosły, w innych pojawiły się niezidentyfikowane obiekty:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Azyl znalazły tutaj istoty, których istnienia nie podejrzewano:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zjawiska anomalne są nie do rozpoznania:

Dołączona grafika

A wśród miejscowych ulubioną zabawą jest hazard:

Dołączona grafika

Inne rzeczy, które udało mi się zaobserwować to nieznany język, stosowany przez niektórych napotkanych stalkerów. Dodatkowo obawiam się, że bandyci posiedli dar kuloodporności, gdyż niektórym nie są straszne 2 magazynki od kałacha wpakowane w tors. Nie mniej jednak, kontynuuję moją podróż wgłąb Zony, jutro zamierzam odwiedzić obszar zwany przez miejscowych "Wysypiskiem". Życzcie mi szczęścia.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Co do instalacji: Scalamy pliki za pomocą Total Commandera

wybierasz plik 001, PPM scal i reszta to automat

Preferowany STALKER Cień Czarnobyla z patchem 1.0004 (chociaż w gamedacie jest plik zawierający poprawki dla gry z patchem 1.0005)

1. Wypakowujemy gamedata do folderu z grą (np. C:\Program Files\STALKER Cień Czarnobyla).

2. Zmieniamy w pliku tekstowym fsgame linijkę gamedata na taką "$game_data$ = true| true|"

3. Wypakowujemy fixa i wklejamy zawartość również do folderu z grą (np. C:\Program Files\STALKER Cień Czarnobyla). Zastępujemy odpowiednie pliki.

4. W katalogu C:\Program Files\STALKER Cień Czarnobyla\gamedata\configs\text kopiujemy folder "eng" i zmieniamy nazwę kopii na "pol"

5. w pliku localization (mieści się w C:\Program Files\STALKER Cień Czarnobyla\gamedata\configs) zmieniamy na "language = pol"

6. Przy próbie otwarcia gry będą wyskakiwać nam crashe z brakiem odpowiednich plików tekstowych. Należy wypakować zawartość Stalkera podstawki i skopiować brakujące pliki z gamedata\configs\text\pol (kopiujemy wszystkie, gdy jakieś się pokrywają klikamy po prostu "Nie kopiuj pliku"). Radziłbym zapisać je we wszystkich folderach tekstowych (rus, eng i pol).

Wiem, trochę to skomplikowane, może niektóre punkty są niepotrzebne, w taki sposób zawsze instaluję mody i nie miałem z tego powodu żadnych problemów ;D

A co do poruszania się pojazdami to tak jak w Priboju 1, wszystkimi można jeździć, a nawet rozjeżdżać przeciwników (wydaje się to jedynym sposobem na uśmiercenie paru bandytów w Kordonie)

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Nowe wieść z Pustyni w Nebrasce Czarnobylskiej Zony. Ochrona baru zainwestowała w nowe urządzenie:

Dołączona grafika

Najemnicy zaopatrzyli się w sprzęt rodem z Modern Warfare 2 i Metro 2033:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Kolejnym plusem są bardzo realistyczne burze (z efektami dźwiękowymi włącznie). Budynki podczas deszczu zdają się być rzeczywiście mokre i ociekające deszczem (tego nie spotkałem w żadnym innym modzie). Realistyczne jest również to, że jak wbiegniemy w krzaki to automatycznie nas spowalnia (nie przenikamy przez nie jak w podstawce). Myślę, że ten mod pod względem innowacji przebije nawet soljankę.

A teraz trochę o minusach. O ile w modzie Sigerous narzekaliśmy na wojnę między frakcjami i tym że uniemożliwia to wypełnienie niektórych zadań, to tutaj jest jeszcze gorzej. NPC widzą się z dwóch skrajnych końców mapy. Na Kordonie jest w miarę ok, ale Wysypisko to jedno wielkie pole bitwy (nie mówiąc o tym, że jeden z bandytów ma RPG i dosłownie zmiata stalkerów którzy staną mu na drodze). Co najdziwniejsze, zmienione są stosunki między frakcjami, dzięki czemu wojsko i Powinność przepuszcza bandytów przez swoje posterunki. Dodatkowo jest sporo opcji dialogowych, które przydałoby się przetłumaczyć.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja gram w wersji rosyjskiej, ale można też grać w wersji angielskiej. Sprawdziłem, obie wersje językowe działają na polskiej wersji Stalkera SOC. By grać po eng. z gamedata\configs\text kopiujemy folder "eng" i zmieniamy nazwę kopii na "pol"

Link to comment
Share on other sites

Czernobyl10 - co do wymagań technicznych moda, to możesz śmiało w niego grać. Mam ten sam procesor i problemów nie ma. Wodotrysków nie oczekuj, ale na oświetleniu statycznym chodzi płynnie. Mod jest stabilny. Kordon, Wysypisko, Bar, Agroprom i zero wylotów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.